Se mikä Suomessa jänistettiin sen Saksa toteutti

mr7172

Kyllä näkee miten Saksa missä ajetaan ilman autoveroa mutta maksettu vuosikymmeniä korkeita ympäristö ym muita maksuja tekee päätökset helposti ja taas on ennestäänkin hyvien teiden kunnostamiseen lisä rahaa.
Suomalaiset ovat kadehtineet Saksalaisten halpoja autoja niin kauan kuin muistan
mutta eivät ole ymmärtänyt että he ovat maksaneet korkeita vuosimaksuja
milloin milläkin nimellä ja se on mahdollistanut halvat autot ja hyvät tiestöt.

10

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huhhei_päässä_tuulee

      Kyllä näkee, että et ymmärrä Saksan järjestelmästä yhtään mitään. Kerro nyt esimerkki niistä "korkeista ympäristömaksuista" Saksassa?

      • mr7172

        Kaveri joutuu maksamaan autostaan joka asuu dusseldorfissa n 1200-1600€/vuosi
        riippuen missä ajelee vuoden aikana(tosin omaa suuri päästöisen auton 231g/km) ja toinen joka asuu örebroossa Ruotsissa
        niin mb 320 kustannukset ovat n 10800 kruunua eikä pidä minkään laisia tie/silta
        maksuja sisällään.
        että semmoista.


    • kysynvaan-

      onko linkkiä?

      • eioopaljoo.eroo

        Saksassa on samantyylinen vuosittainen autovero kuin suomessakin joka maksetaan päästöjen mukaan. Vähän suurempi, muttei mikään päätähuimaava.

        esim. Vw 1.6 bensagolfin (co2=168g/km) vero tais olla muutama vuos sitten n. 300 euroa/vuosi. Suomessa n. 250e.


    • vuokraboksi

      Saksaassaa on kaikki halbaa autot,ruoka,naiset ym!

    • sitjoskuskun

      Saksassa on paremmat palkat. Nyt kun vähän tutustuin tarkemmin tuohon kirottuun selvitykseen, niin ei se loppujen lopuksi minusta niin huono ideana ole. Asia tosiaan valmisteltiin liikaa salassa ja tuotiin julkisuuteen väärällä tavalla.
      Ja en ole niitä kenellä on varaa uuteen autoon joka mitenkään asiasta olisi hyötynyt vaan lisää maksettavaahan siinä enemmistölle autoilijoita selkeästi esitettiin - turhaa hätiköintiä kun otetaan huomioon että kyseessä oli selvitys jonka pohjalta asiasta piti alkaa keskustelemaan. Nyt se keskustelu torpattiin alkuunsa. Uskon että siitä olisi voinnut kehkeytyä paljon hyvääkin. Ehkä sitten myöhemmin.

      • Masturbo

        Esityksen heikko kohta oli juuri tuo puuttunut ylimenovaiheen strategia, jolla jo kerran autoveronsa maksaneet olisivat saaneet kompensaatiota, esim. tulevien vuosittaisten maksujen alennuksina tms.

        Nythän rysäytettin eteen ehdotus, jossa vuoden 2018 alusta olisi ollut jokin LIVE tms. ja se olisi alkanut rahastaa kaikilta autonomistajilta jotain 550 €/v (TRAFIN laskurin mukaan tosiasiassa n. 1000 €/v) , samalla kun uusista perusautoista olisi lähtenyt hinnasta pois 4000-5000 €, mutta sen vastapainoksi myös tästä uudesta autosta olisi sen jälkeen pitänyt maksaa tuo vuosimaksu.. joka muutamassa vuodessa jo ylittäisi tuon hinnanalennuksen..

        Eli yksinkertaisella järjenjuoksulla varustetulle maalaistollolle, kuten minä, ei auennut oikein tuon muutoksen "veroneutraali" lopputulos..

        Syytän siis tyhmyyttäni, että vastustin ehdotusta.


    • huhhei_päässä_tuulee

      Olen asunut melkein 10 vuotta Saksassa. En ymmärrä tätä aloittajan kommenttia "korkeita ympäristöveroja" alkuunkaan. Normiautoilijalle ei ole mitään erikoisia ympäristöveroja vaan autoissa on suurin piirtein sa
      mat käyttömaksut kuin Suomessa paitsi dieseleillä pienemmät. Eri asia on yli 3v vanha isomoottorinen paska; niissä on korkeat maksut ihan aiheesta ja kukaan normaali ihminen ei sellaisia vaivoikseen ostakaan.

    • MaitojunallaSittenTakas

      No teillä nuoremmillahan on vielä koko elämä edessä, niin miksette sitten lähde sinne Saksaan töihin, ja tienaamaan? Sen sijaan näytte tuhlaavan vaan aikaanne täällä Suoli24 palstalla valittaessanne. Ja se sosiaaliturva, jonka piirissä valtaosa teistä on, niin maksetaan myös sinne Saksaan, joten terve menoa vaan kokeilemaan siipiänne. Vai eikö kantti kestä.....

      • huhhei_päässä_tuulee

        Sitähän tässä on tehty koko ajan eikä ole tarvinnut tulla maitojunalla takaisin. Tosin, en enää asu Saksassa. Autoverotussysteemit oli siellä kyllä erittäin hyvät, selkeät ja yksinkertaisesti toteutettu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

      Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

      Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

      Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

      …ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

      Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

      Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

      Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

      Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe