Suomen Helluntaikirkolle uusi johtaja

koditon1

Suomen Helluntaikirkko valitsi uudeksi puheenjohtajakseen Mika Yrjölän Oulussa. Usko Katto on varapuheenjohtajana.

56

1963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sudebaker

      Se on tuulinen paikka.
      On muuten.

    • DoctorT

      Uskomaton valinta!!!

    • DoctorT

      Harhaanjohtajien harhaanjohtaja pahimmasta päästä.

      Miten tonttuja kaikki ovatkaan, täysin tonttuja!

    • Kunnioitalähimmäistäsi

      Eikö olisi sopivaa tehdä parannus toisten haukkumisesta?!
      Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.

      • 2Kor13jae5

        "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi."

        “People tell me judge not lest ye be judged. I always tell them, twist not scripture lest ye be like satan.”
        ― Paul David Washer


    • pitkäänhellari

      Olen seurannut Mika Yrjölän saarnoja. Ovat todella Jeesus-keskeisiä ja evankelioivia. Mitä se julistus sitten on jos se ei kelpaa.
      Olen ollut uskossa yli 45 vuotta ja myös helluntaiherätyksen piirissä 30 vuotta.

      • Uskonvapahtajaan

        Minäkin olen seurannut ja kuunnellut Mika Yrjölän saarnoja.
        Ovat Jeesus-keskeisiä, puhuvat käytännön kristillisyydestä ja ovat evankelioivia. Koen rakentuvani hengellisesti niistä.
        Olen ollut uskossa lähes 40 vuotta, en kuulu helluntaiseurakuntaan.


      • sydänkristalli

        Olen seurannut Mika Yrjölän saarnoja. Ovat keskeisiä ja henkisiä.
        www.jeshua.net/fi


      • sydänkristalli kirjoitti:

        Olen seurannut Mika Yrjölän saarnoja. Ovat keskeisiä ja henkisiä.
        www.jeshua.net/fi

        Tämä sydänkristalli on New Agelainen, samoin hänen nettisivunsa. Tämä on vierasta uskontoa, joka siihen osallistuu, hylkää Jeesuksen. Varoitan teitä, New Agelaiset eivät peri taivasten valtakuntaa.


      • SalaisuudetPaljastuu

        Tämä olikin paljastus, että Yrjölässä on pimeyttä! Herran Henki paljast, ne joilla Korva on kuulee.


      • SokeaTaluttaaSokeaa

      • TotuuttaSalatuimpaan

      • Ei_enää_toivoa

      • SokeaTaluttaaSokeaa
        Ei_enää_toivoa kirjoitti:

        Sekaisin on helluntailiike, kuin seinäkello.

        Puhuttelevaa, että helluntailiikkeessä opetusta vuosikymmeniä saaneetkaan eivät kykene tunnistamaan kun toista jeesusta ja toista evankeliumia saarnataan. Mikä on siis viimeiset vuosikymmenet ollut opetuksen keskiössä? Kielilläpuhumiset, ihmeet ja merkit? Ristinsanoma ei ainakaan tunnu olevan hallussa, kun selkeästi ihmiskeskeistä new-age henkistä humpuukia väittävät Jeesus-keskeiseksi julistukseksi. Vai onko tämä ns. "uusi viini", jota Yrjöläkin monen muun muassa tarjoilee, juovuttanut ja tehnyt täysin sokeaksi ja ymmärtämättömäksi?

        -Hämmästykää ja ihmetelkää, tuijottakaa sokeiksi itsenne ja sokeiksi jääkää! He ovat juovuksissa, vaikkeivät viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta. Sillä Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne - profeettanne, ja peittänyt teidän päänne - näkijänne. Niin on kaikki ilmoitus teille niinkuin lukitun kirjan sanat; jos se annetaan kirjantaitavalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "Ei voi, sillä se on lukittu",ja jos kirja annetaan kirjantaitamattomalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "En osaa lukea." (Jesajan kirja 29:9-12)


      • PyhääHenkeäHeilläEiOle
        SokeaTaluttaaSokeaa kirjoitti:

        Puhuttelevaa, että helluntailiikkeessä opetusta vuosikymmeniä saaneetkaan eivät kykene tunnistamaan kun toista jeesusta ja toista evankeliumia saarnataan. Mikä on siis viimeiset vuosikymmenet ollut opetuksen keskiössä? Kielilläpuhumiset, ihmeet ja merkit? Ristinsanoma ei ainakaan tunnu olevan hallussa, kun selkeästi ihmiskeskeistä new-age henkistä humpuukia väittävät Jeesus-keskeiseksi julistukseksi. Vai onko tämä ns. "uusi viini", jota Yrjöläkin monen muun muassa tarjoilee, juovuttanut ja tehnyt täysin sokeaksi ja ymmärtämättömäksi?

        -Hämmästykää ja ihmetelkää, tuijottakaa sokeiksi itsenne ja sokeiksi jääkää! He ovat juovuksissa, vaikkeivät viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta. Sillä Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne - profeettanne, ja peittänyt teidän päänne - näkijänne. Niin on kaikki ilmoitus teille niinkuin lukitun kirjan sanat; jos se annetaan kirjantaitavalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "Ei voi, sillä se on lukittu",ja jos kirja annetaan kirjantaitamattomalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "En osaa lukea." (Jesajan kirja 29:9-12)

        Ns. torontolaisuuden jälkeen helluntaiseurakunnissa ei ole (yksittäisiä poikkeuksia) opetettu systemaattisesti Raamattua. 1990-luvulla ja sen jälkeen syntyneet eivät ymmärrä kristinuskon perusteita, minkä vuoksi mikä tahansa opetus, missä vilahtaa jokin kristilliseltä kuulostava sana mielletään kristilliseksi.
        Helluntaikirkossa vastuuseen ovat nousseet torontolaisessa voitelussa vääristyneen jumalakuvan saaneet henkilöt. Jos tuntee ja tietää pastorien henkilöhistorian kymmenien vuosien ajalta, ymmärtää miksi toinen evankeliumi on korvannut aidon. Helluntaikirkolla ei ole toivoa.


    • DoctorT

      Voi teitä sokeita!!

      Voi olla Jeesuskeskeisiä, mutta henki, jossa fraasit pyörittää, ei ole Herran Henki.

      Hän ei ole tehnyt parannusta harhaopeistaan, joita jo Lappeenrannassa tarjoili ja kuten hyvin tiedätte, Saalemin vakauskin on järkkynyt.

      Tämän lisäksi hän tuo ja veljeilee saastaisten harhaoppijulistajien kanssa.

      • säälittävää

        Tohtori, joka ei ole oikea tohtori, tuo taas esille kaunaisia mielipiteitään. Hän kuvittelee kai olevansa Jumalasta seuraava mutta on aina eri mieltä, kun Jumala toimii.


      • TotuuttaRakkaudessa

        Hän on pitkälti lähes kaikessa oikeassa, mutta Rakkaus vähissä. Sana puhuu siitäkin...Tohtori tarvii Herran täysihuoltoa, jotta jalo Totuus läpäisisi muiden Herran lampaiden kuulevia korvia!


    • UskotaanSana

      Kuka oli entinen puheenjohtaja? Esko Matikainen vai?

    • DoctorT

      säälittävää: Kerrohan sokia, missä kohden kaunaisuuteni erityisesti näkyy!

      Olen ollut harhaopeista ja -opettajista varoittaja yli 20 v. Yrjölän temput tiedän jo hänen Lappeenrannan vuosiltaan ja ne tiedot jo yksistään antavat minulle kaiken tarvittavan valon hänen hengellisestä kompetensistaan.

      Vuodet Saalemissa ovat asiaa vain kirkastaneet ja kuten tiedetään, Saalemissa eivät asiat ole reilassaan. Seurakuntalaisetkin ovat havainneet, ettei soppa ihan saasteetonta ole!!

      Mika Yrjölä on HARHAOPETTAJA ja oppinsa ja hengen itseensä Amerikan kouluista saanut. Saalemin vanhimmisto, jota ei sellaisenaan enää ole, teki aikanaan Korhosen jälkeisessä valinnassa ison virheen. Eivät tutkineet Yrjölän hengellistä taustaa ja statusta, vaan hurmaantuivat esiintymistaitoon!! Silloin tahtoo saada hankaluuksia ja harhaa eritoten.

      • JeesuksellaonVALTA

        Ei auta muu kuin muistaa tämä tosiasia mitä Jeesus Kristus sanoo.Hän voi eksyksissä olevia yksilöuskovia kuin seurakuntia auttaa ja muuttaa olosuhteita ja tilanteita, siellä missä etsitään ja huudetaan Isää avuksi Jeesuksen Kristuksen nimessä, Jeesuksen Kristuksen verellä pestyllä, puhtaalla sydämellä ja jos vain tahdotaan tehdä Jumalan tahto, niin Herra vastaa ja auttaa sanan lupausten mukaan ja vie voitosta voittoon.Jumalaa tulee avuksi huutaa rukouksin hädänpäivänä ja kunnioittaa Häntä, niin Jumala kunnioittaa meitä ja vastaa ja auttaa tavalla tai toisella aivoitustensa mukaan.Nyt yksilöinä kammiossa rukousta ja seurakunnissa seurakunnan yhteistä rukousta.

        Matteus 28
        18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.


      • Oikeamielenlaatu

        Millä valtuutuksella ja oikeudella DoktorT täällä haukkuu?
        Kommenteissa ei heijastu Kristuksen mielenlaatu!


      • YLKÄSAAPUUHERÄTYS

        Saalemista vielä, jatkoa Doktorin avauksiin; Istuimpa vuosikymmenet sitten (90luvulla) Kirkkauteen jo ehtineen, Herran palvelija Rauno Nuorahon kahvipöydässä. Vastapäätä istui, myös kilvoittelunsa päättänyt, Saalemin vanhemmistoveli Kai Antturi. Ojensin hänelle kirjasen nimeltä MAJESTEETTIRIKOS (Harri Lampinen). Herra on halunnut, useidenkin palvelijoidensa kautta VAROITTAA myös Saalemia raamatun"käännös" 1992 vastaanottamisesta laumalleen käyttöön!!!

        Samalla käynnillä juutalaistyöntekijä, Rauno Nuoraho PYYSI minua puhumaan pojalleen, VILLE NUORAHOLLE vieraasta, väärästä eksyttävästä hengestä joka ilmeni suurhelsingin seurakunnassa, silloisena 'nauruherätyksenä' uutena viininä sekä hetipian ns'torontoherätyksenä'. (Raunoisä sanoi: 'Ville ei minua tässä asiassa tahdo kuulla, ehkä hän kuuntelisi sinua, ikäistään..').
        Saalemkaan EI kuullut. Tuli torontoexytyxet, tuli tämä kaikki mistä Doktorikin raskautettuna yhä varoittaa!!!

        JOS jollain on yhä KORVA, NYT HÄN KUULKOON!


      • kukaoletkuka
        YLKÄSAAPUUHERÄTYS kirjoitti:

        Saalemista vielä, jatkoa Doktorin avauksiin; Istuimpa vuosikymmenet sitten (90luvulla) Kirkkauteen jo ehtineen, Herran palvelija Rauno Nuorahon kahvipöydässä. Vastapäätä istui, myös kilvoittelunsa päättänyt, Saalemin vanhemmistoveli Kai Antturi. Ojensin hänelle kirjasen nimeltä MAJESTEETTIRIKOS (Harri Lampinen). Herra on halunnut, useidenkin palvelijoidensa kautta VAROITTAA myös Saalemia raamatun"käännös" 1992 vastaanottamisesta laumalleen käyttöön!!!

        Samalla käynnillä juutalaistyöntekijä, Rauno Nuoraho PYYSI minua puhumaan pojalleen, VILLE NUORAHOLLE vieraasta, väärästä eksyttävästä hengestä joka ilmeni suurhelsingin seurakunnassa, silloisena 'nauruherätyksenä' uutena viininä sekä hetipian ns'torontoherätyksenä'. (Raunoisä sanoi: 'Ville ei minua tässä asiassa tahdo kuulla, ehkä hän kuuntelisi sinua, ikäistään..').
        Saalemkaan EI kuullut. Tuli torontoexytyxet, tuli tämä kaikki mistä Doktorikin raskautettuna yhä varoittaa!!!

        JOS jollain on yhä KORVA, NYT HÄN KUULKOON!

        kuka olet? kerro nimesi kun muiden jopa vainajia nostatat ylös? oletko sanojesi takana nimelläsi?


      • Jeesus.Tuntee.Omansa

        Herra Jeesus ei vastannut heille mitään.

        Doktor on doktor, jota en tunne muulla nimellä...jos Herra vielä vuosien jälkeen johtaa kohtaamaan elossa olevia nimettyjä, heillä mahdollisuus tietää yksityisemmin.
        Tapahtukoon Hänen tahtonsa!
        Hän on ym.sanojen takana.


      • Ymmällään
        Jeesus.Tuntee.Omansa kirjoitti:

        Herra Jeesus ei vastannut heille mitään.

        Doktor on doktor, jota en tunne muulla nimellä...jos Herra vielä vuosien jälkeen johtaa kohtaamaan elossa olevia nimettyjä, heillä mahdollisuus tietää yksityisemmin.
        Tapahtukoon Hänen tahtonsa!
        Hän on ym.sanojen takana.

        ????


    • hhjjg

      Romy manaa teidät kaikki!!!! Opitte tuntemaan hengenvoiman!!!!

      • Sekoitusta

        Sieltäkö se likainen lähde paljastui???
        Nimittäin, Herran edessä aviopari on Yksi liha. (Ainakin Herran siunauksen liitolleen saanut).


    • DoctorT

      Niillä valtuuksilla, jotka Sana on antanut ja elämä ja armoitus opettanut.

      • Kysynvain

        Mikä armoitus, DoctorT?
        Mikä valtuutus Sanassa näin julkisesti arvostelemaan?


      • Kysynvain
        Kysynvain kirjoitti:

        Mikä armoitus, DoctorT?
        Mikä valtuutus Sanassa näin julkisesti arvostelemaan?

        Kysyn vain, eikö itse Jeesus nuhdellut julkisesti? Ja Paavali nimeltä mainitsi harhaopettajia.


      • Kysynvain

        Pyydän Raamatun paikkoja.


    • Vapis

      Helluntailaiset täyttyy Pyhällä Hengellä ja hengelliset tuntee hengen vaikutuksen. Mika Yrjölä on hengellinen pastori. DoctorT ei ole hengellinen ihminen vaan elää lihan mukaan.

      • dynaamistaTotuutta

        Lihan mukaan elävät eivät vaivaudu välittämään Jumalan Sanan ohjeista/rajoitteista. Ne jotka lihan mukaan elävät, eivät peri Jumalan valtakuntaa...mutta ne jotka Hengellä kuolettavat lihan tekoja, saavat Elää!!!

        TÄMÄ KOSKEE JOKAISTA JEESUKSEN OMAA (Taivastie vaatii taisteluita).


      • SanajaHenki

        Juuri näin , Vapis. Rommy Yrjölä puhui hyvin selkeästi ja hyvin rakkaudellisesti ja voimallisesti tänään. Katsoin uskotv.fi.
        Pyhä Henki tekee Jumalan Sanan eläväksi ja hengellinen ihminen sen tunnistaa.


      • Hengellistäelämää
        dynaamistaTotuutta kirjoitti:

        Lihan mukaan elävät eivät vaivaudu välittämään Jumalan Sanan ohjeista/rajoitteista. Ne jotka lihan mukaan elävät, eivät peri Jumalan valtakuntaa...mutta ne jotka Hengellä kuolettavat lihan tekoja, saavat Elää!!!

        TÄMÄ KOSKEE JOKAISTA JEESUKSEN OMAA (Taivastie vaatii taisteluita).

        Aivan niin. Taivastie on itselle kuolemisen tie. Jeesuksen seuraaja kuolee omille itsekkäille pyrkimyksilleen ja Kristus saa enemmän ja enemmän muotoa hänessä. Jeesuksen oma seuraa Jeesusta ja voi välittää Kristuksen tuntemisen tuoksua ympärilleen.
        Lihansa vallassa oleva ei voi sitä tehdä.


    • DoctorT

      Niin, te oikeuksiani peräävät, todistajat vahvistavat harjoittamani linjan!!

      En ole koskaan arkaillut, säikkynyt tai pelännyt kertoa kantaani kasvotustenkaan. Sen olen tehnyt ja ilmeisesti yksi sellainen täällä pyrkii ronkkimaan??

      Herran armosta ja valinnasta tämän kurjan virkani olen saanut ja pyrkinyt siinä uskollinen olemaan. Hyvin tietäen, että harhaanmenneet ovat täysin kuuroja ja sokeita. Niin paimenet kuin lampaatkin.

      Hes 34 on eräältä uskovalta jo vuosia sitten saamani sana ja UT ja sen apostolit kirkkaimmat esikuvani. Siksi olen sanonut ja sanon ihan niinkuin se on!

      • Vapis

        Monesti sokea hengellisesti niin kuin sinä ei näe asioita selvästi ja oikein. Kannattaa olla hiljaa ja etsiä Jeesusta jos vielä voisit löytää parannuksen ja kaidan Jumalan tien.


    • Äijävaan

      Tohtori hyvä! Sinun on aika perustaa oma täydellisten, erehtymättömien ihmisten seurakunta! Tutkikaa siellä kaikki "harhaopit" ja virheet, mitä maailmasta vain löytyy! 20 vuotta turhaan elettyä elämää. En mistään Raamatustani löydä tällaista virkaa ja armolahjaa kuin doktorilla on. Sielut hukkuu ja joku käyttää aikansa tuollaiseen tutkisteluun ja ampuu alas kaiken, mikä liikkuu! Tee parannus ja HETI! Jos olet kahdenkesken varoittanut jotakuta, jätä hänet sitten rauhaan. Aina sinulla on jokaisesta seurakunnasta ja julistajasta ns. "sisäpiiritietoa" !!!. Sinähän levität juoruja! Ja valheita! Ajat vääriä asioita! Vai oletko kenties jossakin suuremmassakin sisäpiirissä? Jätä jo rauhaan ne, jotka haluavat viedä evankeliumia eteenpäin lopunajassa. Ja tee jo itsekin täyskäännös ja ala elämään Raamatun mukaista elämää! Anna Jumalan miehen, Mika Yrjölän ja muittenkin, tehdä vaikeaa tehtävää Jeesuksen nimessä!

      • sitäminävaankyselen

        Mutta kuule, eikö sitä vaikeaa tehtävää olis hiukan helpompi tehdä jos jättäisi pois kaikki tyhjänpäiväiset omatekoiset opit ja vempuloinnit ties mihin suuntaan?

        miten se olis ihan vaan terveen evankeliumin ylläpitäminen ja sen julistaminen Raamatun ohjeen mukaan, miten siinä mahtais käydä jos lopettettaisiin se loputon veneen keikuttelu ja j ajoka suuntaan kumartelu siellä johtopuolella!


      • olisistätervettäkinolem
        sitäminävaankyselen kirjoitti:

        Mutta kuule, eikö sitä vaikeaa tehtävää olis hiukan helpompi tehdä jos jättäisi pois kaikki tyhjänpäiväiset omatekoiset opit ja vempuloinnit ties mihin suuntaan?

        miten se olis ihan vaan terveen evankeliumin ylläpitäminen ja sen julistaminen Raamatun ohjeen mukaan, miten siinä mahtais käydä jos lopettettaisiin se loputon veneen keikuttelu ja j ajoka suuntaan kumartelu siellä johtopuolella!

        KUn koko hellkirkko on syntynyt niin perätilaisesti kuin vain voi, ja on niin tarpeeton ja turha kun voi olla!

        Lisäksi se jää historiaan suurinpana helluntain kompurointina joka muistetaan ylösottoon asti!

        Niinjos joku yleensökin alkaa tuollaisen rakennelman johtajaksi, kertoo jo omaa kieltään.


      • SiunattuSana

        Hei nimimerkki äijävaan.Täytyyhän se nyt harhaoppi oikeasta opista erottaa ja aina tutkia, tarkastaa onko oppi jota saarnaan Raamatullinen kaikilta osin, eikä viedä mitään epäraamatullista evankeliumia, mitä Raamatussa ei lue.Jos sellaista vie niin sielut hukkuvat, eivätkä pelastu.Kyllä opllisesti tulee olla tiellä, eihän siitä muuten mitään tule.Meidän tulee valvoa opetustamme.
        1 Tim 4
        16. Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä; sillä jos sen teet, olet pelastava sekä itsesi että ne, jotka sinua kuulevat.

        Ihmiset pelastuvat vain kun ottavat vastaan oikean evankeliumin.Harhaopeissa on väärä Jeesus Kristus, ei sellainen miksi Raamattu hänet kuvaa.Etenkin Jeesuksen Kristuksen ristissovitukseen ja kuolemaan liittyy todella suuria harhaopetuksia ja valheita harhaopeissa.Vaikka kuinka puhutaan Jeesuksesta, ei olekaan Raamatun Jeesus kun tarkemmin syvennytään mitä tämä harhaoppi opettaa hänestä.Näin levitetetään antikristillistä oppia ja viedään ihmisiä harhaan.

        Hyvä on voittaa sieluja ja viedä evankeliumia, Mutta sen evankeliumin mitä vie täytyy olla OIKEA EVANKELIUMI mitä Jeesus Kristus on käskenyt viemään ja sellaisesta Jeesuksesta Krsituksesta tulee julistaa mitä väärentämättömässä Raamatussa lukee , eikä mikään harhaopeilla maustettua sotkua.Turhaan menee aika , voimat ja rahat, jos ei viedä Kristuksen Raamatullista oppia.Muuta oppia ei saa julistaa.Se on syntiä.

        Suurimpia ongelmia on ihmiskunnian etsinen ja toinen toiselle poikkailu ja ei olla kuuliaisia Jumalan sanalle kun kunnioitetaan ihmistä enemmän ja pokkuroidaan ihmisten edessä ja haetaan kunniaa toinen toiselta.

        Joh 5
        44. Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?


        Galattalaisille 1
        6. Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
        7. joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
        8. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        9. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
        10. Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
        11. Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        12. enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.


    • KuulitkoHätähuudon

      On surullista, että Suomen Helluntaikirkolla on puheenjohtaja, joka veljeilee uskonsanalaisten kanssa, eikä irtisanoudu vääristä opeista.

      Hätähuuto

      Arvoisa Saalemin seurakuntaneuvoston jäsen kirjoitan tämän kirjeen särkynein sydämin ja kyyneleet silmissä. Rakastan Herraa Jeesusta Kristusta ja Hänen seurakuntaansa, ja olen sanonut Jeesukselle, että tulipa mitä tahansa, maksaapa se mitä tahansa, haluan tehdä Sinun tahtosi Jeesus Kristus Herrani, Pelastajani ja Vapahtajani. Olen pitkään kokenut, että minun pitää tuoda julki, se mitä Jumalan edessä olen kokenut.

      Olen kuunnellut useampia seurakuntalaisia; nuoria, vanhoja, keski-ikäisiä, jotka ovat tulleet puheilleni ja kysyneet: ”mitä täällä Saalemissa oikein tapahtuu?” Heidän huolenaan on ollut Saalemin hengellinen tila. Nyt haluan välittää tämän teille tiedoksi ja samalla kysymykseksi ja keskustelun aiheeksi.

      Miksi Saalem ei sanoudu irti Betheliläisyydestä (myös NAR kuuluu tähän), jota Heidi Baker ja Ben Fizgerald edustaa?

      Miksi Saalem ei irtisanoudu uskon sana- liikkeen opeista ja teologiasta, joita Patrick Tiainen ja moni muu karismaattinen julistaja edustavat?

      Miksi seurakuntalaisille ei selkeästi kerrota, että ”älkää menkö näihin juttuihin mukaan”?

      Nouse Suomi –tapahtuma keväällä aiheutti paljon kysymyksiä seurakuntalaisten keskellä, koska monet Saalemin pastoreista ja muidenkin helluntaiseurakuntien pastoreista olivat tapahtumassa mukana. Nouse Suomi –tapahtumassa oli palvelemassa joukko Saalemilaisia nuoria Saara ja Rodrigo Campoksen kanssa, koska kukaan ei kerro heille, että Heidi Baker edustaa oppeja, jotka Helluntailaisuus on todennut jo vuonna 1994 harhaopeiksi (ks. Helluntaiherätyksen historia; Ahonen, Lauri K.) Tässä samaisessa kirjassa kerrotaan myöskin, että uskon sana –liikkeenä tunnettu liike edustaa harhaoppia, josta tulee pysyä erossa. Näin on helluntailiike Suomessa todennut, eikä näissä asioissa ole tietääkseni tehty toisenlaista päätöstä missään.

      Olen itse tutkinut sekä Betheliä (Bill Johnson) että New Apostolic Reformaatiota ja uskon sana –liikkeen oppeja, enkä voi mitenkään yhtyä heidän oppeihinsa tai teologiaansa. Bethelin saarna -arkistoista youtubesta löytyy aktiivisessa opetuksessa kultapölyt, pelastuminen ilman evankeliumia, Paavali oli harhaoppinen, voiman välittäminen ihmiseltä toiselle tai kuolleesta elävään ja enkelien herättelyt jne... Iloiten hyväksyn Lauri K. Ahosen dokumentoimat helluntaiherätyksen historialliset päätökset, joissa selkeästi sanotaan Torontolaisuuden olevan harhaoppi sekä uskon sana –liikkeen nimellä kulkevan liikehdinnän olevan harhaoppi.

      Bethelin evankelistana tunnettu Ben Fizgerald esiintyi samassa juhlassa heinäkuussa, kuin Mika ja Rommy Yrjölä, jotka olivat saaneet kutsun Summer Festiin Seinäjoen Helluntaiseurakunnalta. Hyväksytäänkö Saalemissa teologia ja opit, joita Bethelin lähettiläät Ben Fizgerald sekä Nouse Suomi –tapahtumassa vieraillut Heidi Baker edustavat? (Bethel ja torontolaisuus kulkevat käsi kädessä. Bethelin touhuissa mukana on myöskin New Agea ja JDSää )

      Olen huolissani, kuten niin monet Saalemilaisistakin ovat. Monet heistä eivät välttämättä tutki, mistä on kyse, kun he tv:stä katsoivat Nouse Suomi –tapahtumaa, mutta he kokevat, että nyt on jotakin pielessä ja pahasti, mutta mikä on pielessä, ei ole kaikille ihan selvää.

      Itse odotan sitä samaa, mitä Helluntailiike on tehnyt ”torontolaisuuden” hulluina vuosina 1990-luvun alkupuoliskolla, että irtisanoudumme harhaopeista. Kuulemani mukaan (Saalemilainen entinen vanhimmiston jäsen kertoi) myös Saalem sanoutui irti ”torontolaisuudesta” tuolloin ja Seppo Pehkonen tämän seurauksena irtisanoi itsensä, koska ei halunnut eroon ”torontolaisuudesta”.

      ”Betheliläisyydessä” ja ”Torontolaisuudessa” on tyypillistä, että pidetään pitkät ”sessiot” ylistystä (tällä tarkoitetaan tietynlaista musiikkia), joka johdattelee ihmiset tiettyyn tunnetilaan, jota usein kutsutaan ”pyhänhengen läsnäoloksi”. Jos Saalemin jumalanpalvelusuudistuksessa pyritään tähän samaan, ihmettelen suuresti, jos tällaisen annetaan tapahtua.

      Eikö Jeesus Kristus Herrana ja Mestarina riitä? Eikö Jumalan Sanan väärentämätön totuus enää riitä? Eikö kutsumme olekaan kuolla omalle itsellemme ja elää elämämme kieltäen itsemme ja kantaen ristimme? Eikö tavoitteemme olekaan tuntea Herra Jeesus Kristus ja tehdä Hänet tunnetuksi? Eikö Jumalan Sanan totuus enää määrittelekään sitä mihin uskomme ja miten uskomme? Eikö Herra Jeesus Kristus riitäkään? Eikö seurakunta ole Kristuksen ruumis, ja meistä jokainen Kristuksen verellä pesty ja armahdettu syntinen kuulumme Hänen ruumiiseensa iästä ja sukupuolesta huolimatta?

      • nytparannus

        Suuri ja väkevä on Isrelin Pyhä, Herra Sebaot.Hän joka kuulee kansansa avunhuudot ja astuu auttamaan niitä, jotka häntä pelkäävät .Hän on uskollinen ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä ja johdattaa meidät kaikkeen totuuteen Pyhän Henkensä ja Sanansa kautta sekä Poikansa Jeesuksen Kristuksen veren puhdistavan armon kautta.Tämä hyvä kehoitus tuossa alussa on vieläkin ajankohtainen.

        https://www.youtube.com/watch?v=AoOPSeT42XM


      • JeesustaSeuraamaan

        KIITOS nmkuulitko hätähuudon ja nytparannus! Te olette Hereillä, varmasti useat muutkin, mutta kiitos teille esilletuloista, JEESUKSEN lauman rakennukseksi!
        (en edusta Saalemeita enkä Helluntaita, mutta Herraani Jeesusta kylläkin.)


    • puhdistautukaamme

      Käsittääkseni tämän ajan suurimpia ongelmia on kun alkuaan oikeaan sekoittuu sitä väärää.Saarnataan suht koht oikeaa sanaa, mutta valheopit ajetaan sisään esim. evankeliointiin ja uskonvahvistukseksi tarkoitetun kirjallisuuden kautta.Sieltä pikku hiljaa sielun vihollinen ,saatana ujuttaa harhaevankeliumia ja väärää opetusta ja niin pikkuhiljaa, jos ei herää ja tajua ja kukaan ei varoita harhautuu väärään antikristilliseen henkeen ja alkaa ilmenemään kaikenlaista epähengellistä lihallista epäjumalan palvontaa, vaikka luullaan palvottavan Jumalaa.Myös ihmisten palvonta ja koroittaminen lisääntyy.

      Roomalaisille 8
      9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

      Apu tähän harhaopista vapautumiseen on harhan tunnistaminen, tunnustaminen harhautumisesta ja anteeksipyytäminen Jumalalta ja Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan veri puhdistaa kaikesta synnistä sydämen.

      2 Kor 7
      1. Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.

      • JeesustaSeuraamaan

        AMEIN.


      • totuus_voittaa

        Koska se puhdistautuminen valheopista tulee, vai tuleeko sitä koskaan?

        Helluntaiseurakuntien uskontunnustus sanoo:

        "On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."

        Raamattu sanoo: "meillä on vain yksi Jumala, Isä." (1 Kor 8:6)

        Helluntaioppi on Raamatunvastainen.


    • eriseurat

      Onko näissä kirjoituksissa mitään järkeä? Kummallista uskontoa. Toistensa haukkumista ja väliin pannaan joitakin raamatunpaikkoja. Ei mitään järkevää opetusta, vaan vihan täyttämää tuomintaa. Ihmisten ylistämistä tai haukkumista, kaukana ykseydestä, jonka pitäisi olla tosi kristittyjen tunnusmerkki. Suoraansanoen pelottavaa touhua. Kristushan on seurakunnan pää. Tällä sivustolla kiistellään jatkuvasti eri ihmisistä ja heidän opetuksistaan. Uusia porukoita perustetaan jonkun ihmisen seuraajina. Ei taida olla Jumalan siunausta touhuilla.

      • Hakunilankotikirkko

        Samaa mieltä. Helsingin Saalemin toiminta on ollut hajottavaa ja kaukana Kristuksen rakkaudesta.


    • Väliinputoaja

      Olen hengellistä kotia etsivä, vuosikymmenet ilman sitä ollut uskova. Jouduin eroon Helluntaisrk:sta aikoinaan minusta riippumattomista syistä ja nämä vuodet yksin uskon tiellä kompuroinut. Ehkä en nytkään uskalla palata kyseiseen seurakuntaan, koska koen sen ilmapiirin liian vaativana ja ahdistavana. Enkä usko, että minua hyväksyttäisiin ystäväksi, kokisin olevani ulkopuolinen. Olen kyllä aivan tavallinen "siisti" ihminen.
      Omassa seurakunnassani oli siihen aikaan hyvin paljon toisten arvostelua mm. ulkonäöstä, ja toisten vertailua keskenään. Selän takana puhuttiin kaikenlaista pahaa milloin kenestäkin. Siellä oli vaikea olla mitenkään päin.
      Nyt tuntuu kaikissa Helluntaiseurakunnissa olevan asiat sekaisin, kun kuuntelee ja lukee lehdistä. Tulin tätä palstaa mielenkiinnosta lukemaan, ja täälläkin vaan arvostellaan esim. sananjulistajia. Se tuntuu pahalta, koska uskon, että heistä suurin osa on tehnyt työtään vilpittömällä mielellä. Kuinka toiset voivat tuomita heitä ja arvostella. Miksi ei keskitytä seurakunnassa Jumalan palvelemiseen ja olla rakentavassa mielessä yhdessä, niin että ulkopuolisetkin uskaltavat tulla hakemaan apua tärkeimpään asiaan, eli sielun pelastukseen.
      En itse tosiaankaan tiedä minne menisin, eripuraisuus hämmentää minua. Olen aika herkkä ihminen, enkä halua vaarantaa omaa mielenrauhaani enää tällaisilla olosuhteilla, kun on muitakin raskaita asioita elämässä.

      • potifaari

        Pitääkö jonnekin mennä, jossakin käydä.

        Kai sinulla on jokaiselle päivälle toimesi muutenkin.

        Se on ihan eri asia sitten jos ja kun Jumala johdattaa uskonystäviä kohdalle.
        Voi kulua useita vuosia tai vuosikymmeniä.

        Nykyisissä yhteisöissä ei ole mitään mitä voi suositella. Tai jos sitten onkin, niistä ei tiedetä. Suositeltujen luetteloon ne eivät ole osuneet.


      • Sanassaapujatotuus

        Lue Raamatun sanaa.Se auttaa ja rukoile, että Jumala johdattaa hyvään seurakuntaan tai aluksi ainakin uskovien yhteyteen .Ei se välttämättä tarvitse olla helluntaiseurakunta.On niitä uskovia muuallakin.

        Nämä kiistat seurakunnissa johtuu siitä kun väärän, epäraamatullisen evankeliumin eli harhaopin julistajat ovat soluttautuneet moniin seurakuntiin ja kun lampaat huomaavat suden olevan keskuudessa syntyy "pakopaniikki" ja monissa seurakunnissa vanhimmat ovat niin hengellisesti sokeutuneet, etteivät ymmärrä raatelevaa sutta poistaa seurakunnan keskuudesta vaan antavat sen toimia ja se on salakavala.Susi lammasten vaatteissa.

        Turvaa Jeesukseen Kristukseen, kyllä Hän pitää sinusta huolen.Et ole yksin.Moni uskova on tänäpäivänä vähän samantyyppisessä tilanteessa ja etsii kunnon hengellistä kotia ja on paljon yksinäisyydessä, et liene läheskään ainoa.Myös monilla on ihmisten kautta tulleita ongelmia olla seurakuntayhteydessä, mutta Jumala on senkin kaiken yläpuolella ja voi johdattaa kun rukoilemme apua.Oli tilanne mikä hyvänsä, rukoillaan aina apua.

        Raamatun mukaan monta väärää profeettaa nousee.Meidän tulee tuntea Raamatun sana ja Jumalan voima ja viedä Raamatullista evankeliumia.

        2 Timoteus 3
        1. Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
        2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
        3. rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
        4. pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
        5. heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

        Matteus 10 Jeesus sanoo:
        34. Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        35. Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        36. ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.


    • Kunnioitan

      Mika Yrjölä on Jumalan kutsuma Hänen palvelijansa.

      • DoctorT

        Hän on joskus voinut olla Jumalankin kutsuma, mutta ei enää moniin moniin vuosiin ole ollut Hänen palvelijansa!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      65
      1980
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1327
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1264
    4. 46
      1148
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1002
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      999
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      920
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      881
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      878
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      873
    Aihe