Pelkään Jumalaa!

Olen rukoillut jo monta päivää että pelkoni huonosta terveydentilasta katoaisivat ja saisin uudestaan elämäniloa ja itseluottamusta, mikä on ollut minulla kateissa sen jälkeen kun minusta etsittiin syöpää, jota sitten ei löytynyt.

Eräs ystäväni nimittäin sanoi kun hänelle episodista kerroin että tavat joilla minua tutkittiin ei ole olleet luotettavia tapoja. Röntgen ei olisi luotettava?

Odotan että jumala antaa minulle tuon kurituksen jälkeen uudestaan elämäniloa ja itseluottamusta mutta mitään ei näytä tapahtuvan ja terveyspelkojeni lisäksi pelkään Jumalaa.

Yhdistän hänet sairauteen ja kuolemaan. Aina kun tuntuu että Jumala sittenkin on ja huomaa minut minut valtaa lähes kauhu.

Yritän imeä teidän näistä kirjoituksista voimaa kun te muut ette taida pelätä jumalaa?

14

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saviseutulainen

      Monta on vanhurskaalla kärsimystä, mutta Herra vapahtaa hänet niistä kaikista.
      Ps.34:20

      Vaivat ovat tarpeellisia; ilman ristiä ei kruunua, ja niin kuin hänen oli tässä maailmassa, niin on meidänkin. Niin totta kuin rakastamme hänen nimeänsä ja seuraamme häntä, tulee meidän myös kärsiä hänen kanssaan. Miksi se ei ole minun iloni? Miksi minä sitä nurisen? Eikö juuri Herra anna kaiken tapahtua? Ja pitäisikö minun ottaa vastaan Herran kädestä ainoastaan hyvä, eikö myöskin paha? Sinun tykönäsi, Jumala, on pääsy hädästä ja kärsimisestä, sinä tahdot vapahtaa meidät siitä kaikesta.
      Vain pieni hetki vielä, niin sinä otat minut luoksesi kotiin, jossa ei mitään surua enää ole.

      ( Hartauskirjasesta Katso Jeesukseen )

      Siunausta sinulle Auroraborealis!

      • Kiitos jakamisesta, se kyllä vähän lohdutti...

        Se vain että minulla epäiltiin keuhkosyöpää(jota ei röntgenissä löytynytkään)ja sanottiin ettei ole mikään ihme kun pelkään koska tupakoin 40 savuketta päivässä.

        Kun sain tulokset minä vähensin 10 tupakkaan päivässä ja kun oireet katosivat tänään 16 tupakkaa päivässä, tarkasti laskettu.

        Minulla oli kotona lapsena rajat.

        Jos rikoin niitä vastaan pienemmästäkin tuli kova rangaistus. :(

        Nyt koen että minä olen itse aiheuttanut tämän itselleni, ja Jumala on hylännyt minut.
        JA haluaa että rangaistus on tämä kuolema. Minä pelkään kuolemaa ja varsinkin sairautta tosi paljon nyt.
        Ymmärrän että tämä johtuu liian ankarasta kasvatuksestani ja siis lapsuudesta.

        Tai sitten Jumala on ihan oikeasti hylännyt minut vihoissaan. En löydä häntä mistään.

        Ja kun jotain kumnmallista sattumaa tapahtuu, olisin normaalisti pitänyt sitä Jumalan tukena tai jotenkin Jumalasta tulleena niin nyt vain tajuan kuvittelevani sen kun mielikuvitus laukkaa.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Kiitos jakamisesta, se kyllä vähän lohdutti...

        Se vain että minulla epäiltiin keuhkosyöpää(jota ei röntgenissä löytynytkään)ja sanottiin ettei ole mikään ihme kun pelkään koska tupakoin 40 savuketta päivässä.

        Kun sain tulokset minä vähensin 10 tupakkaan päivässä ja kun oireet katosivat tänään 16 tupakkaa päivässä, tarkasti laskettu.

        Minulla oli kotona lapsena rajat.

        Jos rikoin niitä vastaan pienemmästäkin tuli kova rangaistus. :(

        Nyt koen että minä olen itse aiheuttanut tämän itselleni, ja Jumala on hylännyt minut.
        JA haluaa että rangaistus on tämä kuolema. Minä pelkään kuolemaa ja varsinkin sairautta tosi paljon nyt.
        Ymmärrän että tämä johtuu liian ankarasta kasvatuksestani ja siis lapsuudesta.

        Tai sitten Jumala on ihan oikeasti hylännyt minut vihoissaan. En löydä häntä mistään.

        Ja kun jotain kumnmallista sattumaa tapahtuu, olisin normaalisti pitänyt sitä Jumalan tukena tai jotenkin Jumalasta tulleena niin nyt vain tajuan kuvittelevani sen kun mielikuvitus laukkaa.

        ps.ja kun viinapiru on puraissut niin se kyllä pitkään sattuu. Tuli äsken valtava himo siihen ja laskelmoin keneltä saan ja miten pärjään itseni kanssa ts."viimeinen kerta"...

        Rukoilin kunnes tunne hellitti ja tilalle tuli kova väsymys kuin suurenkin urheilusuorituksen jälkeen.

        Huoh!

        Olen ihan eksyksissä.

        Olen ottanut liikunnan ja terveellisen ruokavalion osaksi arkeani ja olen päättänyt tuplata sen ajan jonka päivittäin olen suunnitellut käytettäväksi opiskeluun.

        Mutta en voi muuta kuin todeta tässä että olen alttiimpi pahaan kuin hyvään.


      • saviseutulainen
        auroraboreallis kirjoitti:

        ps.ja kun viinapiru on puraissut niin se kyllä pitkään sattuu. Tuli äsken valtava himo siihen ja laskelmoin keneltä saan ja miten pärjään itseni kanssa ts."viimeinen kerta"...

        Rukoilin kunnes tunne hellitti ja tilalle tuli kova väsymys kuin suurenkin urheilusuorituksen jälkeen.

        Huoh!

        Olen ihan eksyksissä.

        Olen ottanut liikunnan ja terveellisen ruokavalion osaksi arkeani ja olen päättänyt tuplata sen ajan jonka päivittäin olen suunnitellut käytettäväksi opiskeluun.

        Mutta en voi muuta kuin todeta tässä että olen alttiimpi pahaan kuin hyvään.

        Sinä et vaatinut terveyttä.
        Kovia ovat ihmisen ohjelmat
        ja yritykset itse parantua.
        Nyt olen löytänyt oikean tien.

        Särkynyttä, murtunutta vahvistat.
        Yhä heikkoa ja sairasta hoidat.
        Suitsevaista kynttilänsydäntä
        et käy koskaan sammuttamaan
        vaan suojaat tuulia vastaan.

        Sanot:"Lohduta rakkaitani
        sillä lohdutuksella mitä saat."
        Olemme vieraantuneet heikkoudelle.
        Ja juuri kipujen keskelle
        lähetit oman Poikasi ristille.

        Hänen haavoissaan on parannus.
        Rangaistuksen otit jo pois.
        Rauhasi ja leposi lahjoitit.
        Rakkautesi virtaa ja hoitaa.

        C. Lehtniemi


    • pitkäänhellari

      Ei ole hyvä elää tuollaiset pelkojen kanssa. Älä usko ystävää vaan lääkäriä ja hänen ammattitaitoa. Sitä syöpää ei ole löytynyt.
      Ja ei sinun Jumalaakaan tarvitse pelätä tavalla että se invalidisoi elämää. Kun uskot ja luotat Jeesuksen Kristuksen sovitukseen, niin Jumalan pelkosi saa olla että kunnioitat Häntä. Ei rakastava Taivaan Isä tahdo lapselleen mitään pahaa, ei kuumaa kiveä putoavan pääsi päälle.
      Jos Jumalaan luottavan ihmisen tehtävä olisi pelätä, niin olisiko Raamatussa melkein jokaiselle vuoden päivälle kehotus: Älä pelkää!
      On laskettu että Raamatusta löytyy tämä lohdullinen kehotus olla pelkäämättä yli 300 kertaa.
      Joten pelot oli ne sitten elämää, kuolemaa, jumalaa tai sairauksia kohtaan, eivät ole ainakaan Pyhän Hengen aikaan saamia. Pelkojen lähde kumpuaa sielustasi.
      Älä keskity siihen pahuuteesi, joten lihassasi koet. Lepää siinä Kristuksen armossa. En minäkään koe itseäni hyväksi mutta sitä vartenhan minulla on Jeesus. Kannattaa elää terveellisesti ja opiskella mutta ei väsyttää hyvilläkään asioilla.
      Älä pelkää, Auroraboreallis!

    • capiche

      Herra vahvista auroraborealista hänen taistelussaan pelkoa ja alkoholia vastaan.

      Jokaisella meillä on omat heikot hetkemme. Jos terveys menee - tai edes uhkaa mennä - niin se koskettaa todella läheltä. Siinä tuntee itsensä todella pieneksi.

      Onneksi Jumala ei anna meille ansioittemme mukaan. Jos niin olisi, niin kenelläkään meistä ei olisi toivoa. Jumalan armo on ainoa, johon voimme loppupeleissä turvata.

    • Jos vaellat Jumalan asetuksissa, ja etenkin rakkaus käskyssä, niin pelkojen tulisi kyllä kadota, oli sitten edessä kuolema, tai ei.

      No kaikkihan toki joskus kuolee.

      Jumalan pelko on kyllä hyvä, mutta se ei sillä tavoin, kun ilmoitta omasi, sillä Jumala on meidän pelastajamme, kun me hänen tahdossa vaellamme. Oliko niin, että olit uudelleen avioitunut? Tämäki voi olla esteenä rauhoittaa sydän, jos liitto on Jumalan tahdon vstainen.

      Johannes kirjoittaa, että jos joku pelkää, niin hän ei ole kasvanut vielä rakkaudessaan täyteen mittaan, ja pelko on rangaistusta siitä.

      • saviseutulainen

        >>Jumalan pelko on kyllä hyvä, mutta se ei sillä tavoin, kun ilmoitta omasi, sillä Jumala on meidän pelastajamme, kun me hänen tahdossa vaellamme. Oliko niin, että olit uudelleen avioitunut? Tämäki voi olla esteenä rauhoittaa sydän, jos liitto on Jumalan tahdon vstainen.>>
        !!!



        Sateen liottama, tuulen pieksämä, myrskynrepimä linnunpelätin seisoo keppi jalassaan mansikkamaan keskellä, suorittaen tehtäväänsä, karkottamista.
        Turmeluksen vioittama, pirun pieksemä, elämän repimä saarnamies seisoo ihmisten keskellä suorittaen tehtäväänsä kutsumista
        repaleisia molemmat suorina seisovat paikallaan, kun on ryysyjen sisällä risti
        ( Erkki Leminen )


      • "Uudelleen avioituminen"?

        En kerro sitä sinulle sen vain sanon että olen aina ollut ihan normaali nainen siinä suhteessa, en mikään huora kylläkään kuten jotkut.

        Nykyisestä liitostani voin kertoa sen että mieheni on sateenkaariväkeä koska hänellä on varvasfetisti.

        TAjuatko miten nykyään sateenkaariväki on yleistymisensä vuoksi tapetilla ja siihen ilmiöön monet suhtautuu suvaitsevasti.

        Minä en ole ollut sukupuoliyhteydessä kenenkään kanssa ainakaan vuoteen. Sitä ennen en laskenut. Mutta kaiken aikaa olen ollut vain mieheni oma.

        Eli elän tosi siveästi ja minusta et saa haluamaasi huoraa jonka voisit muka itse parempana tuomita.

        Olen normaali ihminen,en varvasfestisti ja mieheni on sitä ja olen ollut hänen kanssaan 12 vuotta. Sen ajan olen käyttänyt ihan muuhun kuin seksiin.

        Minusta ei saa sitä mallia mistä usein kirjoitat: niukasti pukeutuva huoramainen nainen joka vaihtaa miestä kuin sukkaa.

        Kerrompa nyt totta: ensimmäinen mieheni oli putkimies Vihdistä jota lakkasin rakastamasta kun hän pieksi vauvamme joka ei vielä edes kävellyt.

        Hän jätti minut koska tulin uskoon. Olen siis marttyyri. Menetin perheen.

        Raamatunkin mukaan ero sai tulla sillä mieheni löysi tekstiTV:n treffisivustolta jo avioliittomme aikana toisen naisen.


      • pitkäänhellari

        Mikolla saa olla vakaumuksena. Aurola, Ei sinun ongelmat johdu että olet toisen miehen kanssa liitossa ja että olet "elänyt sillä tavalla syntisesti". Pahaa tekee nuo päältäpäsmärit ja tuomarit.
        Kerron oman kokemuksen. Olen tainnut sen täällä tai jollain toisella palstalla kertoa aikaisemmin.

        Aikoinaan kun mies lähti ja tuli ero, eräs veli huusi kauppatotilla koko kansa kuulleen, että nyt sinä et saa mennä avioliittoon niin kauan kun miehesi elää. Hän oli itse myös vasta eronnut. Nyt tämä mies on kihloissa ja odottaa että entinen, paljon nuorempi vaimo jossain päin maata kuolisi, jotta pääsisi avioon.
        Neljä vuotta sitten nuori, erittäin lakihenkinen nainen valisti minua, etten saa edes ajatella avioitumista eronneena vaikka en mitenkään valitellut osaani. No nyt hän itse on eronnut vuoden sisällä ja mennyt uudelleen naimisiin "sopivamman kanssa".

        Ainakin minun kohdalla näiden valistajien oppi on pysynyt päässäni, mutta itsellä heillä se on kyllä jäänyt toteutumatta. Tosin en näistä nevoista johtuen ole pysynyt yksin. Näin on Jumala elämääni säätänyt ja ei ole tullut ajankohtaiseksi uudelleen avioituminen.

        Kyllä ne ongelmat ovat ihan muuta, sielun rikkinäisyyttä, lapsuuden haavoja ja inhimillistä heikkoutta. Kun ihminen pyytää syntejään anteeksi, niin ei tarvitse kantaa enää syyllisyyttä menneisyydestään.
        Ymmärrän että Auroran avioliittoa pitää koossa keskinäinen rakkaus, ei niinkään jokin oma himo, ym.
        Ja jos uskovainen ihminen tekee syntiä, niin Pyhä Henki ja Sana siitä todistaa. Ei meidän tarvitse lähteä "arvailemaan" että olisikohan sinulla sitä tai tätä.


      • Minä puhun Raamatun opeista. Miten ihminen voi ottaa Herran vastaan jos vihaa hänen lakejaan, ja pitää maailman lakeja parempina?

        Maailaman rauha on toinen, kuin Herran rauha. Katsokaa siis, että te olette Herran rauhasssa, ettekä maailman rauhassa.


      • capiche
        Mikko.A kirjoitti:

        Minä puhun Raamatun opeista. Miten ihminen voi ottaa Herran vastaan jos vihaa hänen lakejaan, ja pitää maailman lakeja parempina?

        Maailaman rauha on toinen, kuin Herran rauha. Katsokaa siis, että te olette Herran rauhasssa, ettekä maailman rauhassa.

        Kun synnit on tunnustettu ja jätetty Golgatan ristin juurelle, niin asia on Jumalan silmissä loppuun käsitelty. Raamatun mukaan Hän ei niitä enää muista. Vanhojen syntien penkominen on Jeesuksen sovitustyön väheksymistä.

        Jumalan käskyjen rikkominen aiheuttaa kuitenkin aina sisimpään haavoja. Haavoittuminen ei aina edes johdu omista rikkeistä, myös lähipiirin synti haavoittaa. Jumala käsittelee ja parantaa niitä oman aikataulunsa mukaan. Se voi tehdä kipeääkin. Mutta kyseessä ei ole rangaistus, vaan Suuri Parantaja tekee ihmisessä työtään.


    • capiche

      Kun Raamattu sanoo täydellisen rakkauden karkoittavan pelon, niin sillä tarkoitetaan juuri Jumalan tuomion pelkoa. Uskon, että jokainen kristitty on aralla tunnolla Jumalan edessä. Se on eri asia kuin pelätä Jumalan rangaistusta.

      Tuomion pelko johtuu siitä, että armo ei ole avautunut. Niin voi käydä, jos esim. tulee uskoon kovin lakihenkisessä porukassa. Monilla kristityillä on hieman vajaa käsitys armosta ja se ilmenee yleensä muiden syyllistämisenä ja armottomuutena. Armo ja rakkaus on vaikeaa, jos sitä ei ole kokenut omalla kohdallaan.

      Kristityllä ei oikeastaan ole muuta mahdollisuutta kuin luottaa Raamatun sanaan ja heittäytyä Jumalan armon varaan. Armoa ei voi ansaita, se täytyy ottaa vastaan. Armo ei riipu tunteista, se on läsnä silloinkin kun ei tunnu miltään.

      Em. pelon lisäksi ihmisillä on myös luonnollisia psyykkiseen tai fyysiseen kipuun kohdistuvia pelkoja. Kivun pelko on luotu ominaisuus, jota ilman ihmiskunta ei olisi selviytynyt. Jumala ei vapauta lapsiaan inhimillisyydestä. Jeesus laskeutui meidän inhimillisyytemme keskelle. Ja juuri siksi Hän ymmärtää heikkouksiamme.

    • ToinenPelokas

      Minuakin pelottaisi tuossa tilanteessa huh huh!! Mutta mitään ei tapahdu Herran sallimatta ja kerran olet häneen puoleensa kääntynyt niin hyvin käy lopulta, vaikkei nyt siltä näyttäisi.
      Muista, Jeesus on aina vierelläsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe