"köyhät syävät lihapiirakoita "

oixiyö

Ihmetellä täytyy kauppiaiden rohkeutta myydä kuluttajille ja vielä mainostaakkin lihapiirakoita. Kyseinen ruokatarvike on julkisuudessa halveksittu eines jos sitä ei syö joku julkisuudesta tuttu, taisi olla joku ohjelmlakin grilliruuista katsoin yhden osan ja se riitti. Ajattelin tulla tänne köyhäilemään jos saisin " anteeksi " että joskus itsekkin ostan kaupasta lihapiirakan josta kyllä on nyt aikaa. Julkisuudessa on paljon niitä halveksittuja eineksiä silloin jos niitä ei joku julkisuudesta tuttu syö mainostakseen jotain, muut kyseiset ruokatuotteet ovatkin määritelty vain pienituloiten värhävaraisten yms. yms yms. syötäviksi.

Grillikioskeilla en kuitenkaan ole käynyt ostoksilla, johtukoo siitä että ei kuulu elämäntapaani yöllä eikä päivällä jonottaa nakkikioskeillla ja sekin on suotu vain julkisuudessa eläville, kaikki muut ovatkin sitten " juoppoja, köyhiä, rosvoja yms." jotka jostain syystä yölläkin joutuvat syömään jaksaakseen palvella ketä missäkin ammatissa kuluttajia, minusta kuluttaja sana on hieno nimitys koska yhtä hyvin köyhempi kuin vähän rikkaampi on kuluttaja ja työlistäjä.

Täytyy tässä vähän vielä ajatella mitä uskaltaa sanoa syövänsä tai jopa uskaltanut ajatella ostavansa ja syövänsä koska en ole julkisuuden henkilö. Minulla sitä paitsi mitään vastaan ole julkisuuden henkilöitä, itse ovat ammatinsa valinneet eivät vain kuulu lähituttavuuksiini joten heidän tuntemisistaan en voi sanoa juuta en jaata mutta sen tässäkin asiassa voin sanoa kuinka eriarvoista se lihapiirakan syöminenkin näyttää kaikessa typeryydessään olevan mm. julkisuudesta tuttu tv. kasvolle se on suotavaa ja ihanaa niin ihanaa mutta tavalisille kuluttajille itse per.lestä jos sanoo syövänsä tänään vaikka lihapiirakan. Eipä silti ihan sama ja yhdentekevää. Ei ole pakko mutta keksikää te toiset lisää niitä ruokatarvikkeita joita vain " köyhät " syövät.

19

575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpöhöpöhöpöhöpö

Höpö höpö lihapiirakka on mitä parhain välipala sillon tällön ja yöllä huikopalana täytettynä pihvillä mausteet. Hajoo ittees alottaja.

• nuukuuskunniaan

Kyllähän höyryävä lihapiirakka kahdella nakilla ja kaikilla mausteilla Helsingin rautatieasemalta ostettuna oli melkoinen herkku - kerran vuodessa tai parissa syötynä. Valitettavasti sitä ei enää saa.
      Itse tehdyt lihapiirakat ovat tietysti parhaita.

• vätys666

höpöhöpö jotta muka vaan köyhät syö lihapiirakoita. enmää ainakaan. hyi olkko. en söisi vaikka maksettaisi.

• gfdgff

Niin sä syötkin pihaliirakkaa.

• Hulivilivuosina tuli palanpainikkeeksi ostettuu lihapiirakoita, halpisoluen ja sorbuksen kans.. joita näin nykyisenä kulinäärinä ihmettelen. Eihän niissä oo lihaa nimeksikään. Rasvasta pullataikinaa. Jos itse tekis se jotain vois ollakin. ja mieluiten ehkä kuitenkin pasteijaa voitakinaan. Pullamössö lihottaa. Lihapasteijat on hyvii.. mut ite tehtynä luulen että kaikki maistuu paremmalta.

Oon myös jonottanut öisin nakkikioskilla. Tiedä mikä sitten oon? Mutta se johtu ehkä siitä että olin ankara bilettäjä. Stadin yöelämään mua on nykyisin vaikee saada tai jos saa niin äkkiä kotiin eikä kaduille haahuu. Ja taksihan vie ne loputkin rahat. Joten nou nou..kerran kahdessa kuussa maybe. Mutta ite tehtyjä pasteijoita tai piirakoita vois tämäkin köyhä syödä.

• en.syö.lihiksiä

Tutkipas vähän tarkemmin pasteijoiden valmistusohjetta, ainakin kaupan pasteijat ovat rasvaa ja jauhoja. Ja paljon rasvaa, kun se on niinkuin voitaikina. Nehän ne vasta lihottavia on.
        Jos pystyt tekemään pasteija tai piirakkataikinan kukkakaaliraasteesta, silloin se on kevyttä.

• en.syö.lihiksiä kirjoitti:

Tutkipas vähän tarkemmin pasteijoiden valmistusohjetta, ainakin kaupan pasteijat ovat rasvaa ja jauhoja. Ja paljon rasvaa, kun se on niinkuin voitaikina. Nehän ne vasta lihottavia on.
        Jos pystyt tekemään pasteija tai piirakkataikinan kukkakaaliraasteesta, silloin se on kevyttä.

Joo rasvaa on kyllä pasteijassa mutta muuten aika kevyttä eikä se rehellinen voi mikään paha ole. Mutta hiilihydraattivehnäpullamössö ja sokeri ne on paha. Enkä mä nyt tietenkään tolkuttomasti pasteijoita söisi. Kukkakaaliraastetaikina? Tarvittas jotain "sideainetta" varmaan.

• vätys666
        uunounelmaerakko kirjoitti:

Joo rasvaa on kyllä pasteijassa mutta muuten aika kevyttä eikä se rehellinen voi mikään paha ole. Mutta hiilihydraattivehnäpullamössö ja sokeri ne on paha. Enkä mä nyt tietenkään tolkuttomasti pasteijoita söisi. Kukkakaaliraastetaikina? Tarvittas jotain "sideainetta" varmaan.

jos kulinaristeja ollaan, oletko kokeillut becelin 38%sta voita.

• en.syö.lihiksiä
        uunounelmaerakko kirjoitti:

Hiukka jauhoja ja munia sidokseksi. Tekeehän ne soppaohjeissakin pizzapohjan kukkisraasteesta. Kyllä se jotenki kasassa pysyy, ei sen tarvi niin hieno olla ulkomuodoltaan.

• vätys666 kirjoitti:

jos kulinaristeja ollaan, oletko kokeillut becelin 38%sta voita.

En ole kokeillut. Käytän vain sataprosentista voita tai sitten oivariinia.

• en.syö.lihiksiä kirjoitti:

Hiukka jauhoja ja munia sidokseksi. Tekeehän ne soppaohjeissakin pizzapohjan kukkisraasteesta. Kyllä se jotenki kasassa pysyy, ei sen tarvi niin hieno olla ulkomuodoltaan.

Jos pysyy kasassa niin voi kokeilla. Oon vaan kyllästynyt kokeilemaan semmosia joissa ei ole kunnolla sideainetta ja sitten ne leviävät pannulle tai muuten. Semmosii korvikkeita. Vähän niiku mifut tofut soijarouheet ynnä muuta seitanit..saatanan jutut. Liha lihana ja kasvikset kasviksina.Ei huvita enää kokeilla.

• extraranskalaisetnam

10 pussi lihapiirakoita on sama kuin kaloreita halvalla kuuluu köyhän ruokalaariin niinkuin makaroonit ja perunat halvin hernekeitto ym.Kaurapuuto hyvää halvalla.

• nuukuskunniaan

Minäkin ihmettelen, miksi köyhät ja nälkäänäkevät pelkäävät saavansa liikaa kaloreja. Ei tämä ole laihdutus- vaan köyhyyspalsta. En nyt tarkoita sitä, että joka päivä pitäisi syödä lihapiirakkaa, mutta ruokaa sekin on. Viereen runsaasti lanttu-, kaali- ja porkkanaraastetta

• eilihapiirakka

Eihän lihapiirakka ni sillon tällön nyt mikään paha ole, jonkun aloittajan välkyn mielestä kaikki nyt pahasta,kyllä makkaroita-lihapiirakoita syö köyhät,keskituloiset ja rikkaat ihan varmasti.

• pohtikaahan

Kaikkihan niitä joskus kai syövät, itse olen syönyt niin köyhänä kuin rikkaana.. vai kuvitteletteko oikeasti rikkaiden rikastuneen sillä että ostavat kaikessa aina kalleinta ja parasta laatua? Se homma menee niin että rikas osaa säästää ja pihistää ja myös kunnoittaa näinollen lihistä.

• ppööäää

siis kumpiko sinä olet ??

• rasvapalloja

Kaikkien valmistajien lihapiirakoita ei kuitenkaan voi syödä, liikaa taikinaa ja liian vähän täytettä. Toisaalta, mitä se täyte sitten on, siinä onkin miettimistä, onko se oikeaa lihaa vaiko jotain rotanlihaa, kuka sen tietää.

• köyhänlihapiirakat

Ei sinne lihapiirakkaan mitään rottia ole jauhettu, kyllä ne on ihan ihmisravinnoksi kelpaavista tarvikkeista tehty. Jauheliha jauhetaan todella laadukkaista raaka-aineista lihapiirakoihin.
        Lihapiirakoita voi tehdä myös itsekin, omassa lapsuudessani äitini valmisti itse lihapiirakat meidän perheelle.
        Me ostamme joskus pakasteena lihapiirakoita suoraan valmistajalta II-laatuisena (liikaa jauhelihaa niissä II-laatuisissa), iso muovisäkillinen ei paljoa maksa! Kyllä sieltä näyttävät rikkaatkin niitä ostavan, kun katselee parkkipaikan autojen laatua... isoja Mersuja ja Volvoja.

• EiLihiksille

En syö lihiksiä enkä yleensäkään einesruokaa tai punaista lihaa. Ruoan valmistan itse alusta loppuun kunnon raaka-aineista terveellistä ruokaa ilman lisäaineita tai E-koodeja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      45
      10172
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      81
      6743
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      42
      4847
    4. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      61
      4497
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      68
      4191
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      31
      3789
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      47
      2868
    8. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36