Kestävyys kovilla katsellessa

Seuraan paljon urheilua ja nyt Australian Openia, eli Australian avoimia tenniksessä.
Minua hirmustuttaa nuo spontaanit (tahattomat) suosionosoitukset. Mikä niissä, kysytte, ja minä vastaan.

Suosionosoitukset ovat ihan hirmuiset kun suositumpi voittaa pallon.

Muutama laimea rääkäisy kuluu kun epäsuositumpi sattuu voittamaan.

Karmeinta on tilane kun pallo hävitään. Miten nin, kysytte taas. Minä kyllä vastaan kysymättäkin kun teidät hyvin tunnen.

Jos pallon häviää suositumpi saa vastapuoli ainoastaan pienet suosiot.
Annas olla kun pallon häviää epäsuositumpi, repeää lähes maailma.

Onko urheiluyleisö ja tennisyleisö erityisesti, täydellisesti oikeustajutonta.

Miksikö tunnen raivoa edellisestä? Koska yleisön käytäytyminen innostaa suositumpaa ja masentaa epäsuosittua.

Seuraan juuri ottelua, jossa Sveitsin Federer pelaa Bulgarian Dimitrovia vastaan. Federov on aina huippusuosittu niin henkilönä kuin pelaajan? Kansallisuuden vaikutus suosioon on oikeustajunsa menettäneiden pöhköpäiden hommaa ja tuomittavaa.

Olen kyllä tykönäni tehnyt päätökseni.

Suunittelen kauko- ohjatun minipommin, joka sijoitetaan em. katsojien persvakoon, ryppynarun kohdalle. Itselläni on kädessä kauko-ohjaus ja saan nappia painamalla poltettua väärin aplodeeranneen perskarvat ja vähän muutakin.

Kanasainväliseltä tennisliitolta on lupa vielä samatta.

4

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jatkosuunnitelmat:

      Päätin oitis ruveta suunnittelemaan tuota perspommia, englanniksi Bomb of bottomview, ja olen varma tuotteen menestymisestä.

      Kehittämäni pommin avulla sadaan epäoikeudenmukaisuus, ja kaikki muukin vääryys poistettua maailmasta. Suomi saa vientitulot, joilla maan talous saadaan nousuun. Tuotantolaitoksen perustamispaikka on etsinnässä sekä krunti ja koko tuotantolaitoskin piirrettävänä.

      Pankaa paremmaksi!

    • mimo.sa

      Eikö ole tullut mieleen että suosio olisi ansaittua? Ei kai voida olettaa yleisön olevan niin tyhmän, etteikö muutkin ihaltavat ominaisuudet ottelijoilla olisi nostaneet parhaan edustajan suosikin asemaan!
      Peli ja urheilu yleensäkin on myös psykologista kestävyyttä, jaloutta ym ilmentävää. Polittisiakin kytköksiä liittyy kyllä urheiluun jokamiehen tasolla.

      • katsomosta

        Samaa mieltä aloittajan kanssa, varsinkin jos ja kun ovat kyseessä lapset!

        Parempaa kannustetaan, heikoille buuataan.

        Joskus on ollut havaittavissa sekin ilmiö, että katsojat ovat tasapuolisia, iloitsevat kilpailijan onnistumisesta huutamalla ja ovat huokauksella mukana epäonnessa.

        Tasapuolisuutta tuskin koskaan tavoitetaan elämän millään kilpakentällä kannustajienkaan taholta.


      • sulku

        Yöllistä toiveuntako?

        Kaikessa urheilussa kautta aikojen, on tavoitteena voitto, olemaan paras?
        Tässä käännetään päälaelleen kannustajatkin, jotka aplodein palkitsevat kärkeen pyrkimiset, suunnitellaan terroristipommeja katsojien arimmille paikoille ilkikurisesti,
        lopulta noustaan ITSE sankariksi, kotimaan talouden pelastajana.

        Huh huh, vielä kehoituksena panna paremmaksi..,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      190
      2933
    2. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      246
      2508
    3. Seiska: Suhdekohussa rypenyt Anssi Heikkilä paljastaa - Pernilla Böckermanin kanssa tällaiset välit

      Anssi Heikkilä ja Pernilla Böckerman tanssivat yhdessä TTK:ssa ja heidän ympärillään spekuloitiin suhteesta. Nyt Heikkil
      Suomalaiset julkkikset
      5
      2138
    4. Ilouutinen: Sohvaperunat Soile ja Jorma taas TV:ssä - Sohvikset jo 18 kautta - Onnea!

      Onnea Sohvikset 18 kautta! Ja ihana Soile (ja Jorma!) taas mukana! Lue lisää ja katso Soilen hauska kuva tästä: https:
      Sohvaperunat
      13
      1459
    5. Elokapinan kielto aloite kerää nimikirjoituksia kovaa vauhtia !

      Nyt klo 14 mennessä nimiä on jo liki 17000 allekirjoitusta. Nyt niitä nimiä vaan lisää meille riittää no
      Maailman menoa
      380
      1367
    6. Elokapinan lakkautusaloite 50 000 nimeä

      Ja lisää tulee, kohta on Ylenkin uutisoitavaa aloitteesta. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143
      Maailman menoa
      356
      1258
    7. Hei, mies, kirjoita jotain minusta

      Plus jokin tunnistemerkki/kirjain nimessäni. En todellakaan ymmärrä, pidätkö minusta vai toisesta naisesta. Et ole koska
      Ikävä
      53
      1152
    8. Mukavaa sunnuntai päivää

      Kirsille ja mukaville ihmisille jos täällä enää ovat. 😊☕🌞🍁🧡 Jos eivät ole, niin sitten poistun.
      Ikävä
      253
      1141
    9. Piupali Paupali

      Kun en mä tunne teitä... Hyvät huomenet ja mukavat päivät ja hyvät viikonloput, arvoisat naiset ja herrat. 😊🎩🎪🤹🏼‍♂️
      Ikävä
      167
      1124
    10. Mitä muuttaisit kaivattusi

      Ulkonäössä tai persoonassa
      Ikävä
      80
      1116
    Aihe