"Keittiön seinällä tikittävä hieno designkellomme pysähtyi. Paristoa vaihtaessamme huomasimme, että kellon koneisto oli mennyt rikki"
http://www.ess.fi/Mielipide/esalaiset/art2341121
Yllätys oli, millainen koneisto lähes 400 euroa maksavan kellon takaa löytyi: muovinen rimpula, joita voi ostaa askartelukaupasta neljällä eurolla.
Sellaisen mies kävikin ostamassa ja vaihtoi rikki menneen tilalle. Paljon se vaati osien irrottelua ja näppäriä sormia, mutta lopulta se onnistui.
George Nelsonin 60-luvun alun designklassikko oli ollut unelmieni kello. Sveitsiläisen designjätin Vitran valmistamaa kelloa hankkiessani ajattelin ostavani paitsi kauniin niin myös laadukkaan tuotteen, joka kestää ehdottomasti pidempään kuin pari vuotta.
Sanomattakin on selvää, että tunsin itseni huijatuksi.
Onko design aina hintansa väärti?
4
174
Vastaukset
- tyhmiltä.rahat.pois
Kuka ostaa neljän sadan seinäkellon tarkastamatta koneistoa? Ja johan sen kuulee äänestäkin jos siinä on joku euron muovinen kiinakoneisto.
- JärkiköHukassa
Mitä tekemistä designilla on muutenkaan laadun kanssa? Sehän on vain ylihinnoiteltua muotoilua. Tuohon hintaan olisi saanut vaikka kaksi ihan oikeasti laadukasta seinäkelloa.
Kolmella eurolla sai tokmannilta ihan ok seinäkellon. Jotain ok taas kusetettu jos se vastaavasta on satasia maksanut.
- KunnonKelloSeinälle
Vitra on arvostettu designin valmistaja mutta muovinen kello on muovinen eikä välttämättä siksi kestä. Laatukellon seinälle etsisin jostain muualta kuten esimerkiksi Erwin Sattlerin valikoimista. Jos hinta hirvittää niin itse voi koota kauniin seinäkellon tilaamalla muutamalla tuhannella rakennussarjan josta on iloa vuosiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537790- 614360
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403983Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233902Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423300Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383208Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253195- 482913
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422721- 492484