Miksi nämä sähkö/hybridit niin huonoja ajaa?

ei.tarjontaa

Lähes poikkeuksetta?
Nissan Leaf = aivan karmea, rumakin ja kallis. Onneksi koeajo tapahtumassa ei kestänyt 20 min pidempään.

Toyota Prius = huono ajaa, pompottava ja surkea ohjaustunto. Tilaa sentään Nisukkaa enemmän.

Mitsubishi Outlander PHEV= neliveto toimii epäloogisesti. Yllättävän Huono suorituskyky. Huojuu ja vaappuu korkeutensa takia mutkissa.

VW Golf Gte= Olevinaan tehokas ekoauto mainoksissa, mutta käytännössä ei vakuuta. Painavan tuntuinen käännöksissä. Eturenkaat lyövät helposti tyhjää jopa vahingossa hätäisen kaasupolkimen takia.

Ainoita positiivisia poikkeuksia, joita olen ajanut: Bmw 330e, Bmw i3 ja Tesla Model S.

19

500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 32423423

      Miten 3-sarjalainen on hyvä ajaa? Jokos tuo uusin versio kulkee suoraan vai valuuko tien kallistuksissa? Ainakin 2012 ostettu oli täysin susi ajoltaan.

      • 121209

        Provopelle tuon alotuksen teki, ei ole metriäkään ajanut yhdelläkään mainitsemallaan autolla.


      • hanki.amatööri.kokemusta

        Kyllä se on niin päin, että sinulla ei ole metriäkään kokemusta varsinkaan näillä "muitskin ominaisuuksia kuin vain sähkövoimalinja" sähkö/hybridiautoilla.

        Yrität vain hädissäsi puolustella Tojotsun tai Nissanin tekeleitä, kun omasta tallistasi löytyy sellainen. Tässä brändikiimassasi sinun aistisi ovat turtuneet ja mielipiteesi raskaasti logohimon kohdettasi kohtaan vääristynyt.


      • 121209
        hanki.amatööri.kokemusta kirjoitti:

        Kyllä se on niin päin, että sinulla ei ole metriäkään kokemusta varsinkaan näillä "muitskin ominaisuuksia kuin vain sähkövoimalinja" sähkö/hybridiautoilla.

        Yrität vain hädissäsi puolustella Tojotsun tai Nissanin tekeleitä, kun omasta tallistasi löytyy sellainen. Tässä brändikiimassasi sinun aistisi ovat turtuneet ja mielipiteesi raskaasti logohimon kohdettasi kohtaan vääristynyt.

        Bimmeriamis veti herneet palkoineen nenuunsa.

        Mikä on "muitskin" ominaisuus?

        Bimmeri nyt ei ole yhtään muita parempi, juuri tätä bimmerin hybridkikotinta moititaan huonoksi.

        Amatöörillä on kokemusta hybrideistä enemmän kuin sullä amispoika.


    • 23autonmies

      Kunhan tuo sinunkin periaatteellinen uuden ja erilaisen vastustus helpottaa, niin noiden sähköisten autojenkin ajettavuus paranee!
      Muuten näihin maamme teiden ominaisuuksiin ja nopeusrajoituksiin riittää mainiosti kaikkien myynnissä olevien koslien ominaisuudet ja suorituskyky. Joidenkin vain täytyy päteä autotietämyksellään/-osaamisellaan.

      • Trabantt

        Pätemisentarve on suurempi kuin osaaminen ja tietämys, noh pikkupojat on pikkupoikia.
        Ennen pärjättiin 50-65 heppaisilla autoilla joka kelillä ja joka tilanteessa, mihinhän nämä klopit tarvitsee 250-300 heppaa.


    • Näinon007

      "Mitsubishi Outlander PHEV= neliveto toimii epäloogisesti. Yllättävän Huono suorituskyky. Huojuu ja vaappuu korkeutensa takia mutkissa."

      Oiskohan aloittajalla nyt jotenkin omalehmä ojassa, tuosta pelistä aivan hölmö arvio ☹️
      Vertaa maasturia teslaan, ja hintakin tuplat.
      Jotenkin Mitsun kulettamiseen tykästyy kun 20 000km bensat ja sähköt saa 750€ llä. Kuljetus kapasiteettiä riittää, ja todellakin toimii lumessa ja muussa sohjossa.
      60 000 km/takana 🤗

      • Rahapaino

        Verrataanhan täällä s24ssä jatkuvasti 100t€ autoja 25t€ autoihin...
        No samaa tekee lehdetkin, hinnalla ei niiden mukaan liene merkitystä, kun ajetaan firman piikkiin.


    • sehki

      Ajan paljon mondeolla ja prius plussalla.Molemmat hyviä ajaa, joskin hieman eri tavalla ja syistä.

    • l11f

      Kaupungissa Leaf oli minusta ihan OK ajettava. Jousituskin oli kohtalaisen pehmeä ja melutaso oli matala. Maantiellä en ole oikeastaan kokeillut mutta eihän näitä pitkille matkoille ole tehtykään.

      • Leaf-pirssissä

        Leafia en ole ajanut, mutta tuli istuttua Leaf-taksin kyydissä. Ajopeli oli vielä enemmän pikkuauto, kuin olin odottanut. Tavaratila on parille matkalaukulle riittävä, syvänpuoleinen kaukalo. Takapenkki oli enempi tilapäisistuimen luonteinen, mikä ei taksikäytössä ole ollenkaan edukseen. Istuin on korkealla ja istuinpituus lyhyt. Tunnelma on kuin hyllyllä istuessa, mutta silti polvet nousevat korkealle. Pitempää matkaa tällä tavalla kyyköttäen ei haluaisi matkustaa. Kaksi henkeä siinä leveyden puolesta mahtui hyvin istumaan.
        Sähköautoa olisi odottanut hiljaiseksi, mutta takapenkillä kuulosti olevansa kutakuinkin tavallisen pikkuauton kyydissä, ei edes hiljaisen sellaisen. Toinen autoista mitään tietämätön matkustaja ei olisi edes tajunnut sähköautossa olevansa, ellen olisi siitä maininnut. Rengas ja alustaäänet olivat kohtalaisen voimakkaat. Moottorin ääni tietysti puuttuui, mutta eipä se nykyisissä polttomoottoriautoissakaan tasaisella nopeudella juuri sisään kuulu. Pysähtyessä taas hiljaisuus ei ollut sen kummempaa kuin polttomoottoriautossa jossa on käynnistysautomatiikka.
        Lisäksi autossa oli melko viileää, vaikka pakkasta ei pajoakaan ollut. Ilmeisesti kuski säästeli lämmityksssä ajomatkan kustannuksella.
        Kun tällainen kottero maksaa lähemmäs 40 k€, tuomio on selvä: Ei jatkoon.


    • windice

      Itse olen ajannut Mitsubishi PHEV 140tkm , ajettavuus on lähinnä keskinkertaista tasoa ja suorituskyky on todella vaatimaton ja kun ajaa pitkiä matkoja tarvii olla yhtenään tankaamassa, kulutus talvisin 8-10l/100km ja polttoainetankki säälittävän pieni. Niin ja sisältä verhoilun muovit ihan kamalat! Misään nimessä ei ole hintansa väärti.

    • koskaa3333

      Leaf-kuskina olen huomannut, että motarilla ei ole herkkua, maantie menettelee. Ominta on taajamat/kaupunki. Kestän huono puoluet, koska hyviä puolia on enemmän. Mm. kustannukset, jos vertaan edelliseen autooni: bensaan meni 250e kuussa, sähköön menee noin 25-30euroa kuussa.

      • Eurotkk

        Mulla menee kuukauden polttoaineisiin 35-40€ hybridissä.
        Liikkuminen ei ole yhtä rajoitettua kuin olisi sähköautolla, autokin on todella hyvä ajettava kaikenlaisilla keleillä niin taajamissa kuin muuallakin.

        Mutta odotellaan sähköautojen kehittymistä, ehkä tulevaisuudessa hybrid vaihtuu sähköautoon, tavallinen polttis on jo menneisyyttä jota ei ole mitään järkeä tänään sellaista ostaa.


      • hype_hyytyi

        Jos ajoa ei tule mahdottomia määriä ja auto on uusi/uudehko, ylivoimaisesti suurin menoerä on arvonalenema (joka on hyperiiteillä ollut iso). Polttoainekulu on minulla ollut 15 % kokonaiskuluista. Vaikka hyperiitillä saisi kulutuksesta kolmanneksen pois, niin se ei ole vaivan arvoista. Onhan kolikon kääntöpuolena nämä:
        - joutuu ajamaan jollain petolinnun perseen näköisellä pokemon -itäautolla
        - joutuu nielemään huonomman suorituskyvyn ja ajo-ominaisuudet

        Jos taas ajoa tulee paljon, niin silloin ajetaan enimmäkseen maantiellä, jossa hypetyksen hyöty kutistuu olemattomiin dieseliin verrattuna.

        Eikä tuolainen Leaf ole yhtään parempi. Tilat, muotoilu, materiaalit kuin jossain 19 k€ "hinnat alkaen" pikkukipossa. Joita saisi 2 kpl Leafin hinnalla.


      • Hyny-
        hype_hyytyi kirjoitti:

        Jos ajoa ei tule mahdottomia määriä ja auto on uusi/uudehko, ylivoimaisesti suurin menoerä on arvonalenema (joka on hyperiiteillä ollut iso). Polttoainekulu on minulla ollut 15 % kokonaiskuluista. Vaikka hyperiitillä saisi kulutuksesta kolmanneksen pois, niin se ei ole vaivan arvoista. Onhan kolikon kääntöpuolena nämä:
        - joutuu ajamaan jollain petolinnun perseen näköisellä pokemon -itäautolla
        - joutuu nielemään huonomman suorituskyvyn ja ajo-ominaisuudet

        Jos taas ajoa tulee paljon, niin silloin ajetaan enimmäkseen maantiellä, jossa hypetyksen hyöty kutistuu olemattomiin dieseliin verrattuna.

        Eikä tuolainen Leaf ole yhtään parempi. Tilat, muotoilu, materiaalit kuin jossain 19 k€ "hinnat alkaen" pikkukipossa. Joita saisi 2 kpl Leafin hinnalla.

        Sille ei kukaan mitään voi jos japsifobiaa sairastaa, ja siksi pitää tyytyä johonkin eurooppalaiseen antiikinaikaiseen muka preemiumiin, joka ei todellisuudessa millään osa-alueella ole yhtään parempi kuin japsit.
        Antiikinaikaista muotoilua, todellisuudessa ajo-ominaisuudet huonommat, meluisia, kalliita ylläpidettäviä kun tekniikka ei kestä käytössä.


      • sokea_usko

        Ei yhtään parempi, paitsi näissä

        - tyylikäs ulkos ja sisältä, ei tarkoita pelkkää muotoilua, vaan myös harmonisia materiaalivalintoja

        Vrt. tojopotta VHS arvostelussa mainittu "materiaalien runsaus ja sävyerot muodostavat ensisilmäyksellä orastavan sekamelskan" ...eikä se siitä ajan myötä paremmaksi muutu, jos ei ole pesukestävä tojotero tojolasit silmillään! Ne nyt vaan on tällaisia nämä japsihorror -tyylitajulla kasaan lätkityt itäautot!

        - 0-100 km kiihtydystä ei tarvitse odotella 12 s ... kuten 30 vuotta sitten oli tapana (kelpaa edelleen tojopapoille, jotka ei paremmasta tiedä?)

        ...no, TM kehui, että kaasupoljinta saa käyttää huolettomasti, ei kiihtyvyys yllätä ;-D

        - parempi ajettavuus; jousitusmukavuus, ohjauksen nopeus & tunnokksuus

        - paremmat ajovalot

        - varustelu ei samanlaista huuhaata kuin itäautoissa, joissa puolet systeemeistä tippuu pois pelistä, kun on tuulilasi vähän huurussa (mut ei kuulemma haittaa, kun jo 15 km ajon jälkeen kirkastuu)

        - ei ole ruma kuin petolinnun perse

        - ei mene rahat vinisilmille, kun ajaa Euroopassa suunnitellulla ja valmistetulla autolla

        Pirun kalliitakin ovat, ominaisuuksiina nähden, nämä itäautot. Muinoin ne oli halpoja ja varustelultaan ihan karvalakkeja. Silloin niitä ostettiin, kun ei parempaan ollut varaa. Nyt papat ostaa näitä ja selittää jotain luotettavuudesta tai bensansäästöstä. Kovasti on hypettäjille arka paikka, kun kysytään kokonaiskuluja ja touhun järkevyyttä.

        Jonkin sortin uskovaisuudesta siinä on kyse ja uskonto on aina sama asia kuin aivot narikassa = ei mun juttu.


      • 23423423

        Minun puolivuotias Audi kiihtyy teoriassa n. 7.5s mutta käytännössä se on tehoton kuin 90-luvun alun Nissan. Miksikö, koska se hiton vekotin ei ragoi kaasuun kuin 2s viiveellä. Aivan sama kiihtyykö se jarrua vasten lähtien noihin lukemiin kun tavallinen kaupunki- ja risteysajo on yhtä tuskaa.
        Todellisuusdessa tuon audin kiihtyvyys on luokkaa 9s (laskien siitä kun jalka siirtyy jarrulta kaasulle) mutta pahinta on että että sille ekalle 30m matakalle se käyttää enemmän kuin mummo polkupyörällä.

        Ennemmin 11s kiihtyvä hybridi kuin DSG-turboviive Vagenilainen.


    • Tojima

      Sää et vaan osaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7535
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      99
      5447
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      263
      4698
    4. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4612
    5. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3322
    6. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2738
    7. Olet oikeasti ollut

      Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2388
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      53
      2384
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

      Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2224
    Aihe