Auris vai Golf

Lipilaari

Noita kahta olen katsellut. Nissan Qashqai saattas myös tulla kyseeseen mutta sen turbon kanssa on kuulemma jotain jäätymisongelmia.

Pieni bensakone manuaalilootalla on hakusessa, vuosimalli 2015 ylöspäin. Golfista on
tulossa päivitys niin varmaan 2016 mallin hinta laskee kuluvana vuonna.

Olen jo eläkeiässä niin arvostan Autossa taloudellisuutta, luotettavuutta, oltava lämmin talvella, hyvät penkin säädöt, hyvä näkyvyys ja esim. helppokäyttöisyyttä
kun on noita näyttöjä sun muita namiskuukkeleita nykyautoissa on ihan liikaa..

Toivon asiallista kommentointia ja erityisesti käyttäjien kokemuksia kummastakin
automallista. Myös linkit käyttötesteihin kiinnostaa kuin myös autojen hyvät ja huonot puolet..

Toyota Auris Touring Sports 1,2 T Active

https://www.nettiauto.com/toyota/auris/8513932

https://www.automerkit.fi/testit/7971-katsastusmies-koejaa-toyota-auris-uudella-ilmeella-ja-1-2-litran-bensaturbolla

Volkswagen Golf. Variant Comfortline 1,2 TSI 77kw BlueMot.

https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/8343898

http://autovouhotus.fi/koeajo-volkswagen-golf-1-2-tsi/

31

1334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehdottomasti_

Jos tavoitteena on eläkeläiselle taloudellisuus, huolettomuus, luotettavuus ja lämmin talviauto, niin valinta on Auris Hybridinä. Samaan hintaan se on vieläpä automaattivaihteinen, mikä on eläkeläiselle myös hyvä juttu.

• esajantteri

Itselläni Auris1,2 t automaatti,joka kuuikauden vanha.. Erittäin helppo käyttää, nappuloita on toki paljon mutta automatiikka hoitaa esimerkiksi lämmityksen niin etten ole koko kuukauden aikana joutunut koskemaan lämmön säätöön. Hyvä ja helppo ajaa,kulutus sekalaisessa ajossa n 6 litraa satasella.
        Arvo säilyy paremmin kuin Volkarissa, ja ylläpito on edullista.
        Älä laita manuaalivaihteista,on tuo automaatti niin helppo että tunnin koeajon jälkeen et vuorenvarmasti enää halua käsivaihteista autoa.

• plötsplöts
    • Dxdxrxrxrx

Ainoa järkevä valinta noista on Golf.

• nonononono

No jos mietii mitä ongelmia noissa vw vehkeissä on aikaisemmin ollut, niin vaatii kyllä siviilirohkeutta ostaa Golf.

• onmullahaalarit

kavering golffi yrjösi öljyt pihalle parin vuoden ajon jälkeen.
        en sanoisi että menee siihen luotettavuus kastiin.

• Anonyymi

Kaasu golf on alempaa ajoa kuin tojotalla

• varmempiilmanmuuta

Golf olisi hyvä auto muuten, mutta konsernin laatutaso on romahtanut. VW, Skoda jne autoissa pikku- ja isompaa vikaa runsaasti. Tuon olen todennut lukemalla ja ko. autoja omistavien tuttujen kokemuksista. Toyota luotettavampi, vaikkei välttämättä niin hyvä ajoltaan ja sisämateriaalin laatuvaikutelmaltaan. Itse en uskalla koskea VAG konsernin tuotteisiin, kun omalla rahalla pitää ostaa. Leasing on erikseen. Ylempänä mainittu hybridikin on luotettavuudeltaan erittäin hyvässä maineessa.

• onmullahaalarit

osta kia.

• Kokeillut2

Toyotan ottaisin, mielummin hybridinä mutta ei tuo 1,2t huono ole. Turbo voi olla ylimääräinen kallis remppa mutta vasta siellä lähempänä 200tkm.

Muuten nuo Toyotat pitää arvonsa hyvin ja ovat luotettavia Golfiin verrattuna. Kannattaa kyllä istua kunnolla ja kokeilla nuo hallintalaitteet perusteellisesti itse. Minä en oikein pitänyt noista hipaisupainikkeista, mutta itse auto on hieno ajaa.

• Järkivaihtoehto

Tuossa loistava vaihtoehto ja hinta kohdillaan. Teknisesti sama auto kuin Golf, mutta paremman näköinen ja pitkällä takuulla. Lisäksi tuo uusi litrainen kone vääntää paremmin ja on taloudellisempi kuin 1,2 tsi.

https://www.nettiauto.com/seat/leon/8532434

Eli, jos VW-konsernin autoa haluat harkita, niin mieluummin tuosta edullisesti Leon pitkällä takuulla kuin Golf tai Octavia lyhyellä takuulla. Auris hybridi farkku on myös hyvä vaihtoehto. AInoa huono puoli siinä on pieni kantavuus ja ei voi vetää mitään 345 kg painaampaa.

• Jrjrjriri

Osta golf. Euroopan myydyin automalli. On hyvä ajaa. Itselläni myös golf 7 ja on hyvä auto.

• Rohkeestivaan
    • Aurishd

Jos haluaa huolettoman ja helpon auton auton, valinta on Auris hybridi!

• toyototavaan

Ehdottomasti Toyota auris hydrid.
      Ja nythän on joku tarjous.
      Auto 2renkaat met.väri lämmittimet t,kulut ym
      Olisko ollut 23500e
      Vag autohin en koskisi mistään hinnasta.

• pop98

Auris on melko kallis, ainakin jo varusteita laittaa, ja on pikkuauto ominaisuuksiltaan.
      Nykyinen golf on kasvanut ja ominaisuuksiltaan myös lähestynyt keskiluokan autoja.

Sanoisin Avensista, Aurista ja Golfia käyttävänä, että Auris on pikkuautoluokassa, ja Golf pienen ja keskiluokan puolessa välissä.

Suunnittelin Aurista nykyisen Avensiksen tilalle, kun Ave postuu, mutta Auris jonkun aikaa työajoissa ja oli selkeä pettymys..

• Lipilaari2

Ketjun aloittajana muutama lisäkommentti. Auris hybrid saanut eniten kannatusta. Kilometrejä tulee vuodessa vähän alle 10000 km, 2016 vain 8000 km niin en näe hybridin ostamisessa oikein mitään etua. Jos auto on Toyota on se ilmanmuuta tuo turbomalli.

Noin pienillä ajomäärillä tuskin turboremonttia tulee omalle kohdalle. Ei ole kyllä löytynyt mistään tämän turbomallin tyyppivikoja, kai niitä joka autossa on. Itse havainnut melko
      hyviä ja kehuvia arvosteluja Auriksesta. Odotan innolla koeajoa, mitä seikkoja muuten itse koeajossa kannattaa tarkastella?

Omat Autot on olleet lähes aina japseja ja Avensis 1.8 vm 1998 on palvellut tosi hyvin ja sillä ajellu yli 15 vuotta, vähävikaisin auto mitä itsellä ollut mutta nyt alkaa ruosteen takia olla vaihtokunnossa. Meni silti heittämällä katsatuksesta läpi Marraskuussa.

• Rohkeestivaan_

Tuo 1.2 turbo on uusi moottori, eikä siitä siten oikein ole olemassa mitään todellista tietoa kestävyyden osalta. Toisaalta taas jos ajatellaan hybridin etua tuohon 1.2 turboon, niin verot ja käyttömaksut ovat pienemmät ja polttoaineen kulutus on pienempi.

Ota huomioon myös tuo automaattivaihde, mikä hybridissä on vakio, nimittäin se helpottaa ajamista huomattavasti, etenkin ikäihmisillä. Omaan tuttavapiiriin kuuluu paljon vielä autoilevia ikäihmisiä ja kenelläkään ei ole enään manuaalivaihteista autoa. Viimeinen "jäärä" vaihtoi vuosi sitten automaattiin ja kukaan ei enään vaihtaisi takaisin manuaalivaihteiseen autoon. Mietippä kuinka paljon automaattivaihde helpottaa kaupungissa ajamista, kun ei tarvitse kytkintä eikä vaihdekeppiä!!!

Eli vielä kerran ;)

https://www.youtube.com/watch?v=cXzrmwDYRXA

• Hybridtaileon

Komppaan hybridin kannattajaa, mikäli päädyt Aurikseen. Hybridin automaatti on todella hyvä ja pehmeäkäyttöinen kun taas Toyotan manuaali ei ainakaan omassa entisessä 2012 mallin Avensiksessa ollut kovinkaan jouhevatoiminen. Emäntä onnistui lähes joka kerta saamaan kytkimen käryn aikaseksi, kun paino kaasua liikaa aina lähdöissä sen jälkeen kun oli onnitsunut auton sammuttamaan muutaman kerran risteyksiin. Hybrid tekniikka on myös todettu todella luotettavaksi ja niissä on huoltokulutkin pienemmät kuin bensamalleissa.
      Jos ihan välttämättä haluat järkevän bensamanuaalin, niin suosittelen myös tuota jo ylempänä jonkun suosittelemaa Seat Leon farkkua 1,0 litran ihmeturbolla. Itse koeajoin sellaisen ja auto on kuin hanska käteen ajaa ja vaihteiston ja kytkimen toiminta on kiitettävää ja kulutus yhtä pieni kuin hybridi Auriksessa. Lisäksi Seatissa on viiden vuoden takuu ja huoltokulut pienemmät kuin Auriksessa. Jos tuo linkin huippuhalpa vähän käytetty Leon on jo myyty, niin ihan uudenkin saa muutaman tonnin lisähintaan eli loistava hintalaatusuhde siinäkin Auris bensaan verrattuna.

• uusipoloilija

Itse ehdottaisin käytännöllisempää ratkaisua, kuten mainittu Qashqai. Se on ehkä jo turhankin korkea, mutta Golf Sportsvan voisi olla pienenä tila-autona sopiva. Ne ovat helppokäyttöisiä, kun selän vähitellen jäykistyessä kulku autoon/autosta vaikeutuu. Niistä myös näkee paremmin ulos, kun istuu korkeammalla.

Sportsvanin istuimet ovat paremmat eurooppalaiselle vartalolle. Suomenkielinen näyttö helpottaa valikoissa seikkailemista, eikä tarvitse osata tekniikkaenglantia. Isäukko (75 v.) ei osaa, joten kun auto ilmoitti varoitusvalolla ja tekstillä englanniksi kulmavalon polttimon pimenemisestä, hänen piti pysäyttää auto ja soittaa vaimolleen, joka etsi sanakirjasta merkityksiä ja sitten he päättelivät yhdessä, mitä se auto nyt tarkoitti sanoa X-D

Tekniikan Maailman tuore (23/2016) vikatutkimus kertoo käyttäjien kokemuksena, että uutena Qashqai on autoluokkansa tutkituista 39 autosta toiseksi vikaherkin, vain Mitsubishi Outlander on huonompi. Sen sijaan Golf Sportsvan/Plus otti kolmossijan. Golf/Jetta oli 17. ja Auris 23. vain pienillä keskinäisillä eroilla. https://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-tutkii-uusissakin-autoissa-
on-vikoja-osallistu-tutkimukseen/

• 34673575

VW on Autobildin 2016 laajan laatututkimuksen mukaan kaikista herkkävikaisin automerkki. Toyota taas on kaikista vähävikaisimpia. http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/hyundai-mazda-karjessa-tuoreessa-auto-bild-laatuvertailussa/

Tosin tuo Toyotan siirtyminen pikubensaturboihin huolettaa, vaparihan on yksi suuri syy miksi Toyota on kuulunut vähävikaisimpiin. Autobildin laaturaportissakin 4/5 parhaista on vapareihin luottavia merkkejä.

Mutta toisaalta japsit olivat laaturaporttien kärjessä silloinkin kun eurot vielä käytti vapareita, joten ehkä japanilainen osaaminen vähän pelastaa pikkubensaturbon katastrofaalista mainetta.

• hydridauris2016

Auris hydrid on tulevaisuutta.
      Kaupungissa pääsee alle 4.0 l/100km jopa 3.8 kun käyttää hydridin jarrutuslatausta hyvin hyödyksi. Ehdoton peli . En pois vaihtaisi .

• surisee

Näppärältä vaikuttaa hybridi versio, suomen kaamokseen!

• tpyota

Auris on hyvä ja suositeltava.

• GTi_kundi

Japsit on niin kalseita, yäk. Mulla on VW Golf bensaturbolla, eikä mitää ongelmii. Tehoo tosi hyvin ja pystyy kivast jätättää muita.

• sghsh

"Mulla on VW Golf bensaturbolla, eikä mitää ongelmii. "

Tämähän kertoo paljon enemmän kuin euroopan suurin laatututkimus....

Autobildin euroopan suurimmassa lattututkimuksessa 2016 VW todettiin herkkävikaisimmaksi merkiksi. Myös muut VW konsernin tuotteet täyttivät listan häntäpään.

• eilaakkosenautoille

Volkkarikin tulee kohta hybridi tekniikkaan suurella volyymillä.
      Mutta toyota askeleen edellä.
      Ehdottomasti toyota hybridi.
      Ei turboa ja sähkö avustaa kivasti.
      Hyvä jälleen myynti arvo.
      Jos pienempi riittää niin Yaris hybridi.
      Huolto ja takuu pelaa toisin kuin Laakkosella.

• vwmittatäynnä
      • uusipoloilija

Minä taas joudun paljon ajavana ostamaan uuden Volkswagenin 2-4 vuoden välein itselleni, koska haluan rahoilleni parhaan vastineen. Muut merkit eivät ole onnistuneet tarjoamaan edes yhtä hyvää autoa samaan hintaan, joten olen pakotettu pysymään merkissä. Skoda on päässyt Fabialla aika lähelle, joten toivottavasti myyjät osaavat jatkossa hinnoitella sen kiinnostavasti.

Autobildin tutkimuksessa saksalaiset autoilijat arvioivat käytettyjä autoja, ja pääpaino on 3-8-vuotiaissa.
        Lehti myös käyttää yhtenä arvostelukohteena seitsemästä takuuajan pituutta piittaamatta siitä, mitä ostajat asiasta ajattelevat. Takuun jälkeenhän autossa on myös valmistajan virhevastuu eli normaali kuluttajansuoja, johon takuun voimassaolo ei vaikuta mitenkään.

"Kritiikkiä saavat muun muassa surkeat akut ja muut sähkölaiteviat ja esimerkiksi Volkswagenin jakoketjujen viat."
        VW vaihtoi jakoketjun jakohihnaan jo v. 2014. Miksi uuden ostaja välittäisi siitä, että vuosikymmenen vaihteen autoissa oli huonosti kestänyt jakoketjuratkaisu? Näkyyhän se tietysti 3-8-vuotiailla ajavilla.
        Viime vuosikymmenen Golfissani oli suuri öljynkulutus, tämän vuosikymmenen Poloissani ei.

• vagsurkea

1,8 tfsi ja 2,0 tfsi syö öljyä paljon ja myös 1,4 tuplaturbo syö.
      Kannattaa välttää vag autot jos haluaa välttyä murheista.

• Anonyymi

Täältä ne oikeat asiantuntijat löytyvät,
      ja ne jotka sokeesti uskovat ihan kaiken,
      todella säälittäviä neitejä ,
      mutta joku heillekkin täytyy olla vaihtoehtona entiseen vessanseinäkirjoitukseen .
      Epävarmoja,
      joilla itsevarmuus ja miehekkyys omiin valintoihin jäi jo synnytyslaitokselle,
      eivät usko itseensä sitten yhtään ,
      pelkäävät ihan kaikkea ,
      ja tutkivat huuhaata eivätkä tajua mistään mitään, sääli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7823
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5607
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4861
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4823
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      75
      3584
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2838
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      62
      2564
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2458
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2402
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2284
    Aihe