Italianpata

lämminruoka

Valmistin tänään Italianpadan jauhelihasta pussiaines ja tuli maksaan n, 4.50eur ja tuosta määrästä syön kylläkin 3 päivää niin eipä lämmin ruoka nyt kohtuuttomia tule maksaan, osan tuosta padasta tietenkin olis voinut laittaa pakkaseen ja keittää lisäks perunoita.

22

3917

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murrettuleipäparas

      Leipää pittää kans syödä ruuankin kans,Meillä oli kotipitäjän pyhäkoulussa aikojen alussa sanonta että menee muuten pelastusarmeijaan koko ruokailu jos jääpi leipä syömättä.

      • selisäks

        Niin toki ruisleipä siihen lisäks ni ok, olen katsonut monia elokuvia niinkuin kun muut ni kun aletaan syömään, valkoista leipää taitetaan siinä vaikka soppa ruokana.


      • Pataan_vaan

        Leipä vaan tuppaa olemaan kalliimpaa kuin jauheliha.


      • etheqth

        Soijarouhe tulee vielä lihaa halvemmaksi.


    • köyhtynyt

      Kreikkalainen lihapata -aioin tehdä, en raskinut ostaa rosmariinia, yli kaksi euroa, tuli normi.

    • Karvian-täti

      Minä tein kanssa tuota italianpataa mutta jätin jauhelihan ja pussin sisällön pois padasta, käytän niitä ehkä seuraavalla kerralla kun teen taas tätä ihanaa pataa.

    • Italianpata on ihan jees settiä. Sitä voi paistaa pannulla ja mikroaaltouunittaa tarvittaessa. Lisäksi siitä saa spesiaalisen laatikkoruoan munamaitoseoksen kanssa. Ja vaikka pitsan päällistä. Tabascos mauste antaa italianpadalle vielä lisää ulottuvuuksia, samoin kuin chilit etikassa ja tuoreskurkku kuutoituna ja suolan kanssa. Sekä keitinkananmunat suolalla voi hyvin mixata italianpadan kanssa.

    • Köyhän maestron minestronesoppa. Sitä täällä tein. kasvisliemikuutio, hernemaissipaprikapakastepussin jämät, pari päivää vanhaa keitettyä perunaa sakeuttajaksi,makaroonia mites muuten..pakkasesta löyty vanhastaan kuutioituja lanttuja porkkanaa purjoo. kirveliä,valkopippuri kurkumaa ketsuppia tuomaan tomaattista makua. Siinä itsessään on jo tarpeeks makuja..lievä etikkaisuus sokeri jne.. Kohta syömään. Ai niin kuivaavaaleeta leipää Italialaisiittain. Sitruunavettä tai miedosti mehulla maustettua vettä. no on maitookin. on niin nestepitosta että pitäs täyttää.

    • golden.cup

      Italianpadan mausteet on tosiaan kohdallaan. Ja itse olen tehnyt niin, että on pieni annos jauhelihaa, pari desiä vettä ja pari lusikallista pata-aineksia.
      Pussin sisältö säilyy kyllä muutaman päivän jääkaapissa niin voi taas parin päivän kuluttua tehdä, jos haluaa välillä syödä jotain muuta.

    • zioöx

      Viimeksi kun ostin kyseisiä pata-aineksia johon lisätä jauhelihaa, kanaa jne. Huomasin kuinka paljon erinlaisia vaihtoehtoja : napolinpataa, mexionpataa, italinanpataa ja mitä kaikkia niitä olikaan. Nimellä suomalaistapataa ei näyttänyt olevan. Olisiko itse kehittämäni sitten melkein suomalaista kun lisäsin barilla spaghettia katkonaisena sekä kasvislientä lisäksi pataan.

      Ohjeistuksen mukaisesti italianpatakin olisi tarvinnut aterimet niin puuromaista siitä tuli joten sovelsin lisämäällä. Minulla on kyllä toisenlainen näkemys pata ruuista kuin se että niistä tulee ns. puuroa jos ei kehitä lisää ketä milläkin kasviksilla , makarooneilla. En siis ollutkaan ainoa " syntinen " joka myös syö " hirveitä " valmisruokiakin

    • xuocö

      En vielä tiedä, oletettavasti kun heräävät tulee joku / jotkut tähän ns. ketjuun selittämään mielipidettään " kuinka hirveetä moskaa jne " täällä jotkut syövät . Minulta kerrankin kysyi eräs ihminen mitä laitan ruuaksi " tänään " Ihminen joka ei edes ikinä ole ruokapöydässäni istunut eikä kodissani käynyt jne. Sanoin tekeväväni valmis pata-aineksista nopeasti jotain. Kysyjän ilme oli närkästynyt kuinka hän ei sellaista " moskaa jne " Vastasin hänelle vain että eikö ole hyvä asia että sinun ei "tarvitse" syödä mielestäsi ns. ihan " moskaruokaa "

    • kyllälöytyyyyy

      Juu kyllä näitä terveysvalistajia löytyy mutta monestikki vituilleen kuitenkin asiat./Eihän pusseista valmistaminen nyt mikään paha ratkaisu ole. Osa ostaa valmiina eineksinä vai kuka valmistaa nykyään itse maksalaatikon

    • moskakin.kelpaa

      Jokainen syö sitä mitä pystyy, siis rahallisesti ja taitojen mukaan. Älytöntä sellainen terveysvalistus. Minä ainakin laitan sekä eineksiä, valmiita pussipatoja tai sitten itsetehtyä alusta loppuun, ihan sen mukaan mitä ehtii ja jaksaa.
      Joskus on pelkkä puuropäivä kun rahaa ei muuhun ole.
      Älkää muista välittäkö, se on vain pieni äänekäs vähemmistö, joka toisia mollaa.

    • meitänäiteevalmistaa

      Jos vielä tuosta aloittajan menuusta haluaa laskea yhden annoksen hintaa, kaali on vielä kohtuuhintaista. Keittoa tai laatikkoa/pataa. Vaikkapa keittoa, pikkuisen sekaan jauhelihaa/kanaa, hieman muita vihanneksia ja mausteita. Keittokananmuna ja annos keittoa, hinta tippuu aloittajan ateriahinnasta vielä puoleen. Leivänkin voi yrittää valmistaa itse jos paljon käyttää, niin taas putoaa kustannukset.

    • Tänäänkin.teen

      Kannattaa ostaa Rainbow Italian pata iso 250 gramman pussi. Siinä käytetty tummaa pastaa, se on terveellisempää kuin vaalea. Eikä jauhelihaa tarvitse 700 grammaa, 400 grammaa riittää varsin hyvin. Hyvä, halpa ja terveellinen ruoka.

      • halppismerkitttt

        Ostaa kans noita halppismerkki pata-ainespusseja ni ihan hyviä.


    • vaihtoehtoja.on

      Sitten vielä jos italianpataan laittaakin pelkkää makaronia lihan asemasta, sekin sopii yhteen. Ei aina tarvitse lihaa.

      • keitettyperuna

        Keitetty perunakin maistuu tuon italianpadan sivussa tai seassa.


    • seuraavaksi

      Seuraavaksi valmistan chili corn carne.

      • korjauskorjaus

        Korjaan siis tarkoitin chili con carne.
        Etusivu / Reseptit / Chili con carne
        Chili con carne
        Mailo Mailo Pääruoat Gluteeniton Sokeriton Kananmunaton Maidoton
        49
        Reseptiä katsottu 267 388 kertaa
        Tulosta

        Vain resepti
        30
        63
        Muistiin

        Suosikiksi

        Kopioi

        Kokkaus
        Chili con carne
        ‹›

        4 annosta | Valmistusaika 30 - 60 min
        Raaka-aineet Ostoslistalle
        400 g jauhelihaa
        1 Sipuli
        3 kynttä valkosipulia
        1 vihreä paprika
        1 keltainen paprika
        1-2 punaista chilipaprikaa
        chilijauhetta maun mukaan
        mustapippurirouhetta
        1 tlk tomaattimurskaa
        1 tlk papuja
        persiljaa


    • liiankallistaaaa

      Liian kallista tuollaiset padat kun itsellä halvempaa herkkua jauhoja veden kanssa ja sitten narskuttaa makaronia suuhun nam nam, margariiniä toki syön 400gr päivässä ni energiaa tulee.

    • unohtanutvälillä

      Välillä unohtaa noi pata jutut mutta täytyy taas tehdä ja kunnon määrä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2762
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      93
      2069
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      883
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe