Minulla tabletti hoitoinen Diabetes ja siinä tänä vuonna hinnat nousivat niin paljon minun kohdallani ( 13.50 e vuonna 2016 ja nyt 2017 samat lääkkeet 94,00 e Käynti kerralta.Niin kuin ulosottomies taannoin sano terveyskeskus yms. laskujen maksamatta jättäminen ei ole hoidon este.Minä jätän lääkkeet ottamatta ja tarpeen vaatiessa hoidatan itseni julkisessa sairaanhoidossa joka on kohdallani sitten kallista.Tämä on yksi hätä huuto hallituksen toimenpiteille.Itse saan nautintoa siitä että on ilmainen hoito ja lääkkeet niin kauan kun kuolen.
Vastaukset 5
- lääkekattoa
Ota huomioon, että kun ostat ekaa kertaa lääkkeitä tälle vuodelle, ensimmäinen 50 e menee ilman kelakorvausta. Sen jälkeen alkaa kelakorvaus juosta ja lääkekatto on kuitenkin n 600e/v jonka jälkeen lääkkeet ei maksa juuri mitään. Toimitusmaksu tms menee sitten...
- vset
Hinnathan ei sinänsä ole nousseet mutta diabeteslääkkeiden (ei insuliini) korvausluokka muuttui 100% -> 65%. Kela-katon täytyttyä asiakas maksaa 2,5 euroa/ kela-korvattava lääke.
- NoraLindströmEroa
Kuinka kauan tuo yksi kerta lääkettä aina riittää? Mitä hoito maksaa siis kuukautta kohti esimerkiksi?
- Anonyymi00005
Kela edellyttää, että otetaan kolmen kuukauden lääkkeet kerrallaan. Se tulee edullisemmaksi.
Nyt 2026 alussa oli tuo alkuomavastuu 70 euroa.
Sitten tulee lääkekatto. Diabetes tableteissa on kysymyksessä tärkeä hoito. Ettei tarvitse mennä siihen piikkihoitoon. Korvaus noista tableteista 65 %. Eli sama,kuin Astmalääkkeistä.
Kyllähän tuo tekee pieneläkeläiselle tiukkaa. Sitten jos on vielä muita sairauksia.
- sdfgyuhijkuhygt
Pienillä eläkkeillä kalliiden lääkkeiden kanssa sitkuttelevat: hakekaa ihmeessä toimeentulotukea Kelasta! Laskurilla voi itse tarkistaa suuntaa-antavan laskelman, olisiko siihen itselläkin oikeus. Jos näyttäisi oleva, niin sitten vaan Kelan sivujen kautta hakemus vetämään. Toki hakemuksen voi jättää myös Kelan toimistoon. Tässä laskuri http://www.sosiaalikollega.fi/virtu.fi/laskurit/toimeentulotukilaskuri
Ja tässä Kelan sivujen toimeentulotukiasiat http://www.kela.fi/toimeentulotuki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tuot pöytään parisuhteessa?
Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä4041672Martinan bisneksillä ei mene hyvin
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä29311222 km on nykyään liian pitkä koulumatka
Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk86945Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja
Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma28916- 55858
- 40799
- 60790
Miia Heikkinen avautui !
Olipa hyvä kirjoitus, kiitos. Ongelmat mitkä nostat esille on todellisia ja tämä ylimielisyys totta ja se näkyy kaikessa75777- 65756
- 60748