Ei helmiä sioille!

Mikä on ihminen joka vertaa ihmistä sikaan?

Etsii raamatusta tuollaisia kohtia joilla lyödä toista uskovaa, ihan vain siksi että muutkin lyövät.

ONNEKSI ei usein tuollaisia uskovaisia vastaan kävele!

Äskönen ketju oli vaan vain juuri sieltä minne ei aurinko paista.

Eteenpäin! Sanoi mummo lumessa.

21

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lexingtons

      "Mitä sä vittuilet? Pysy asiassa älä mene henkilöön.

      Opettele tavat. Niitä ei sun äitis osannut sulle opettaa.

      Joudut vielä vaikeukiin tuon massapsykoosioireilusi vuoksi."

      Minkälainen uskova kirjoittaa tällaista tekstiä?

      • Minkälainen uskova vittuilee?


      • semmottiista
        auroraboreallis kirjoitti:

        Minkälainen uskova vittuilee?

        Aurorab on kova arvostelemaan ja vaatimaan muilta asioita. Mutta omasta käytöksestä vastuun ottaminen ei näytä olevan hänen vahvuuksiaan. Kaikilla on stressiä, ei se voi olla jatkuva selitys huonolle käytökselle.


    • SmithJoseph

      Sananl. 20:3

      On kunniaksi miehelle riitaa karttaa, mutta kaikki hullut riitaa haastavat.

      • Joka sanoo "sinä hullu"on ansainnut helvetin tulen.

        Juuri tähänhän vedottiin. Sinä olet siis ansainnut helvetin tulen.

        Vieläkö paatuneena jatkat?


    • massaaja

      Jeesus Nasaretilainen sanoi juuri noin ja näköjään ihmismassassa on sikoja ja koiria

      • Jos 'Jeesus sanoi noin ei se mielestäni anna oikeutta viedä ihmisarvo toiselta vertaamalla tätä eläimiin, siis kenellekään toiselle.

        Rauhan puolesta.


      • Jose_70

        Se koira älähtää johon kalikka kapsahtaa. Järkevä tajuaisi jo vaieta, hullu jatkaa hulluutensa julkituomista.


      • Jose_70 kirjoitti:

        Se koira älähtää johon kalikka kapsahtaa. Järkevä tajuaisi jo vaieta, hullu jatkaa hulluutensa julkituomista.

        Sinä vain änkeät ketjuihin jotka ei sulle kuulu. Mene pois.

        Et ole tervetullut.

        JA joka sanoo toista hulluksi on ansainnut helvetin tulen. Mene helvettiisi siitä, lopeta mun perässä ravaaminen, vai mitä sä siitä saat?


      • Jose_70

        Jumalan sana sanoo sinua hulluksi. Itse käytökselläsi todistat sen oikeaksi tulkinnaksi.


      • Jose_70 kirjoitti:

        Jumalan sana sanoo sinua hulluksi. Itse käytökselläsi todistat sen oikeaksi tulkinnaksi.

        Totuus on se että minulla on ollut helluntaiseurakuntaan liittymisen jälkeen ollut psykoosi.
        Nykyisin LÄÄKÄRI on todennut minut terveeksi, vaikka olen joutunut tilanteisiin(esm.näin erään kuolleen ystäväni jne)joiden olisi luullut horjuttavan mielenterveyttäni tapaukset ei ole sitä tehneet vaan lääkäri sanoi että olen selvinnyt hyvin.

        Sinä ohitat raamatun kohdan jossa helvetin tuli kuuluu niille jotka sanovat toista hulluksi, sinä ohitat itse Jumalan!

        Suurin käsky on rakastaa lähimmäistä kuten itseäsi. Senkin-suurimman käskyn sinä ohitat.

        Et mielestäni ole oikea uskovainen kun revit raivolla puolet raamatustasi.

        No, omapa on häpeäsi.

        Ja vaikka on ollut aiemmin ongelmaa olen myös koulutukseltani mielenterveyshoitaja ja olen saanut positiivista palautetta työstäni...

        olen oppinut ainakin sen että kunnioitan mielenterveyspotilaita, Jumalan luomina yksilöinä, ongelma ei ole koskaan syy halveksuntaan.

        Ja kuule... sanot sinä sitten ihan mitä vain mielenterveydestäni niin uskon minua 6 vuotta hoitaneeseen lääkäriin mieluummin ts.olen nykyisin kunnossa.

        Mieti omaa asennettasi mielenterveysongelmaisiin, oisko aika muuttaa asennetta heihin?


      • Että järkipuhe saa sinut noin hullunraivolla nauramaan..? Yllättävää, mutta meitä on joka junaan. Koita nyt kuitenkin vähän rauhoittua että pystyt yöllä nukkumaan.


      • massaaja
        auroraboreallis kirjoitti:

        Jos 'Jeesus sanoi noin ei se mielestäni anna oikeutta viedä ihmisarvo toiselta vertaamalla tätä eläimiin, siis kenellekään toiselle.

        Rauhan puolesta.

        Se on tärkeintä mitä Jeesus sanoo. Jos Herra vertaa joitakin ihmisiä sioiksi ja koiriksi ei se välttämättä tarkoita homoseksualisteja.


      • massaaja kirjoitti:

        Se on tärkeintä mitä Jeesus sanoo. Jos Herra vertaa joitakin ihmisiä sioiksi ja koiriksi ei se välttämättä tarkoita homoseksualisteja.

        Joo, ei se homoja tarkoita.

        En tiedä sen tarkemmin asiayhteyttä niin en voi kommentoida tämän enempää. On homoissa kivojakin ihmisiä varmasti.


      • capiche
        massaaja kirjoitti:

        Se on tärkeintä mitä Jeesus sanoo. Jos Herra vertaa joitakin ihmisiä sioiksi ja koiriksi ei se välttämättä tarkoita homoseksualisteja.

        Jeesus ei kutsu ihmisiä sioiksi tai koiriksi. Hän puhuu ihmisten käyttäytymisestä käyttämällä sitä vastaavaa esimerkkiä eläinmaailmasta.

        Jeesus käytti usein juutalaisille tuttuja sananlaskuja. Helmiä sioille -sanonta on ikivanha sananlasku, jonka merkitys on useimmille tuttu tänäkin päivänä.


      • capiche kirjoitti:

        Jeesus ei kutsu ihmisiä sioiksi tai koiriksi. Hän puhuu ihmisten käyttäytymisestä käyttämällä sitä vastaavaa esimerkkiä eläinmaailmasta.

        Jeesus käytti usein juutalaisille tuttuja sananlaskuja. Helmiä sioille -sanonta on ikivanha sananlasku, jonka merkitys on useimmille tuttu tänäkin päivänä.

        Joo... kirjoittaja vertasi omia valheitaan helmiksi ja minun vastaväitteitä sian riehumiseen:)

        En vain siedä valhettelua.

        Ateismipalstalla herätään joka kerta tähän ko sananlaskuun...monet muutkin ovat olleet vastaavanlaisessa tilanteessa kuin minä nyt.

        Tästä ketjusta päätellen ne ihmiset vain viihtyvät sillä attepalstalla tätä helluntailaisuuspalstaa paremmin.

        Mutta myös heitä silmälläpitäen tein tämän ketjun. Että taas tää on tätä.

        Epäkohteliasta se on uskovaisilta ei voi muuta sanoa.

        Pidän enemmän kohteliaisuuksista.:)


    • HRJ

      Jeesus itse sanoi:
      Matt.7:6 " Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi raatelemaan teitä."

      Sananl. 9:8 " Älä nuhtele pilkkaajaa, ettei hän sinua vihaisi. Nuhtele viisasta, niin hän rakastaa sinua"

      Täällä ei aina heti oivalla, kumpaan kategoriaan kukin kuuluu, mutta ennenpitkää se kyllä selviää.

    • capiche

      Sellainen ihminen, joka lainasi Jeesuksen opetuksia. Jeesus käytti usein maatalousyhteiskuntaan liittyviä vertauksia ja sananlaskuja, joissa verrataan ihmisen käyttäytymistä tietyssä tilanteessa eläinten käyttäymiseen. Ne olivat varsin osuvia vertauksia.

      Ko. vertauksen viesti on, ettei kannata tuhlata arvokkaita hengellisiä totuuksia ihmisiin, jotka eivät kykene niitä vastaanottamaan. Se olisi yhtä turhaa kuin jos heittäisi arvokkaat helmet sikojen ruoaksi.

      Pietari puhuu kirjeessään ihmisistä, jotka parannuksen kerran tehtyään palaavat aina syntielämäänsä. Hän siteerasi tässä yhteydessä sananlaskuja: koira palaa oksennukselleen ja pesty sika rypee rapakossa. Taidatkos sen nasevammin sanoa.

      • "Pesty sika"...hih.

        Kuka nyt sian menisi pesemään?


    • capiche

      Raamatussa on tällainenkin naseva sananlasku: kultrengas siankärsässä on kaunis nainen älyä vailla.

      Tätä sananlaskua on käytetty tuomitsemaan koruja. Sen viesti kuitenkin on, että ulkonäköön ei kannata panostaa älyn ja henkisten ominaisuuksien kustannuksella. Tämän ajan kielellä: bimbous ei kaunista ketään.

      • Jotkut miehet kyllä tykkäävät sellaisestakin. Terv.aito blondi


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      306
      3538
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      258
      2004
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1424
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      91
      1285
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      60
      1174
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1024
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      986
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe