Raamatun yksi jae tdistaa, että Raamattu on totta!

Nyttiedän

7. Pohjoisen hän kaarruttaa autiuden ylle, ripustaa maan tyhjyyden päälle.
Job 26:7

Jos olisin tiennyt tämän, en olisi ollut 20 v. ateisti!!!!!!!!!!!!!!!!

17

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä jae:
      A) Ei todista raamatun olevan totta
      B) Ei välttämättä ole totta sekään koska pohjoisen "kaarrutus" jonkin ylle, ei tarkoita mitään
      C) Ei liity oikeeseen elämään mitenkään :)

      • Nyttiedän

        Opettele kompanssin käyttöä, niin tiedät mikä on pohjoinen.

        Maapallo on tyhjyyden päällä, väitätkö senkin huuhaaksi???????


      • Nyttiedän kirjoitti:

        Opettele kompanssin käyttöä, niin tiedät mikä on pohjoinen.

        Maapallo on tyhjyyden päällä, väitätkö senkin huuhaaksi???????

        Se, että maapallo on "tyhjyyden päällä" on huuhaata koska avaruus ei ole täydellinen tyhjiö vaikka aineen tiheys onkin matala. Mutta esimerkiksi aurinkokunnan sisällä ja tähtienvälisessä avaruudessakin on tiheyseroja.

        Toiseksi, maapallo ei ole ripustettu eikä roiku mistään toisin raamatun väitettä :)


      • Nyttiedän kirjoitti:

        Opettele kompanssin käyttöä, niin tiedät mikä on pohjoinen.

        Maapallo on tyhjyyden päällä, väitätkö senkin huuhaaksi???????

        1. Kyseinen lause on hieman outo. Maapallohan ei ole tyhjyyden päällä, vaan tyhjyyden sisällä. Jos haluaa sanoa maapallon olevan jonkin päällä, on se Aurinko, jota kohti maapallo koko ajan kovasti tippuu (onneksi on sitä sivuttaisliikettä mukana).

        2. Vaikka kyseisen virkkeen onnistuisi vääntämään päässään totuudenmukaiseksi, ei se vielä todista yhtään mitään muista raamatunlauseista.

        Lyhyesti: yksikin virhe todistaa, ettei Raamattu ole kokonaan totta. Yksi tosiseikka todistaa, ettei se ole täysin väärässä. Koska molempia löytyy, voidaan todeta Raamatun olevan vähän niin kuin kaikki muutkin ihmisten tekemät kirjat...


      • Nyttiedän
        Oudoksuva kirjoitti:

        Se, että maapallo on "tyhjyyden päällä" on huuhaata koska avaruus ei ole täydellinen tyhjiö vaikka aineen tiheys onkin matala. Mutta esimerkiksi aurinkokunnan sisällä ja tähtienvälisessä avaruudessakin on tiheyseroja.

        Toiseksi, maapallo ei ole ripustettu eikä roiku mistään toisin raamatun väitettä :)

        Silmillä katsottuna maapallo on tyhjyyden päällä.
        Astronautilta saat täydellisen vastauksen, ota yhteys!
        Ripustettu, Raamattu kuvaa sen sillä sanoin.


      • Nyttiedän
        TheRat kirjoitti:

        1. Kyseinen lause on hieman outo. Maapallohan ei ole tyhjyyden päällä, vaan tyhjyyden sisällä. Jos haluaa sanoa maapallon olevan jonkin päällä, on se Aurinko, jota kohti maapallo koko ajan kovasti tippuu (onneksi on sitä sivuttaisliikettä mukana).

        2. Vaikka kyseisen virkkeen onnistuisi vääntämään päässään totuudenmukaiseksi, ei se vielä todista yhtään mitään muista raamatunlauseista.

        Lyhyesti: yksikin virhe todistaa, ettei Raamattu ole kokonaan totta. Yksi tosiseikka todistaa, ettei se ole täysin väärässä. Koska molempia löytyy, voidaan todeta Raamatun olevan vähän niin kuin kaikki muutkin ihmisten tekemät kirjat...

        Outoa on vain se että saatana hallitsee mieltäsi, luvallasi.


      • Nyttiedän kirjoitti:

        Opettele kompanssin käyttöä, niin tiedät mikä on pohjoinen.

        Maapallo on tyhjyyden päällä, väitätkö senkin huuhaaksi???????

        Ja kompassista muuten. Pohjoinen ei "kaarru autiuden yllä", se vain osoittaa suurinpiirtein suuntaan missä magneettikenttä on tietynlainen. Se ei esimerkiksi osoita suoraan absoluuttiseen pohjoisnapaan eikä ole kovinkaan tarkka silloin kun lähestyt magneettista pohjois- tai etelänapaa.

        Tähän vaikuttaa mm. se että magneettikenttä tulee itseasiassa syvältä maan ytimestä. Ei siis autiuden yltä, mitä se sitten tarkoittaakaan?


      • Nyttiedän kirjoitti:

        Silmillä katsottuna maapallo on tyhjyyden päällä.
        Astronautilta saat täydellisen vastauksen, ota yhteys!
        Ripustettu, Raamattu kuvaa sen sillä sanoin.

        Eli toisinsanoen siis raamatulla ei ole tekemistä todellisuuden kanssa. Se vain kuvaa yksinkertaistettua käsitystä joka ihmisillä oli ennen maailman tarkempaa tutkimusta :)


      • Nyttiedän kirjoitti:

        Outoa on vain se että saatana hallitsee mieltäsi, luvallasi.

        Sepä olisikin todella outoa. Onneksi näin ei kuitenkaan ole.


    • Vau. Sadoista sivuista peräti yksi sivu yhdessä kohdassa pitää tulkittaessa paikkaansa.

      Ilmansuunnat tunnettiin on tunnettu jo iät ja ajat mm. Kiinassa ennen Raamatun aikoja. Ei tee lopuista heidän mytologisista hömpötyksistään totta. Sama pätee myös Raamattuun.

      • Nyttiedän

        Vau!
        Jaa, että kiinalaiset eli ennen Aatamia ja Eevaa.
        Uskot saatanan tehtailemia höpötyksiä.

        Millainen saatana on:
        Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
        1. Piet. 5:8


      • Nyttiedän kirjoitti:

        Vau!
        Jaa, että kiinalaiset eli ennen Aatamia ja Eevaa.
        Uskot saatanan tehtailemia höpötyksiä.

        Millainen saatana on:
        Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
        1. Piet. 5:8

        "Vau!
        Jaa, että kiinalaiset eli ennen Aatamia ja Eevaa."


        Kyllä, paljon ennenkuin valkoihoinen mielikuvituspariskuntaakaan oli vielä luotu pronssikautisten lähi-idän paimentolaisten mielikuvituksissa.

        Tosin kyllähän ilmansuunnat toki tunnettiin muuallakin. Joten yksi Raamattua on siis turha (kuten aikaisempi esimerkki jo näytti) vielä tieteelliseksi sanoa.


        "Uskot saatanan tehtailemia höpötyksiä."


        Saatanat, kuten myös jumala, kuten myös joulupukki ja pääsiaispupu jne. ovat kaikki mielikuvitusolentoja.


    • T.Mirka

      Raamattu on pelkkä satukirja.

      • Nyttiedän

        Et tiedä mitään, et se siitä!


    • ImehletteleeHän

      "Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä."
      Eikö se kirottu matelemaan maassa ja syömään tomua? Miten se nyt käppäilee ympäriinsä? Eiköhän se sentään ollut Saatana itse, joka Eevan viekotteli, eikä viaton luontokappale kärmes.
      "Herra Jumala sanoi käärmeelle: Koska tämän teit, olet kirottu. Toisin kuin muut eläimet, karja ja pedot, sinun on madeltava vatsallasi ja syötävä maan tomua niin kauan kuin elät."

      "Toisin kuin muut eläimet..."
      Miten niin toisin?
      Jalattomat liskotkin matelevat vatsallaan unohtamatta etanoista tai madoista. Kaloihin kuuluva ankerias matelee maata pitkin järvestä toiseen. Eivätkö ne olekaan Raamatun mukaan eläimiä?

      • Nyttiedän

        Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".
        Job 1:7


      • LueJob
        Nyttiedän kirjoitti:

        Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".
        Job 1:7

        Jumalalla oli poikiensa kanssa jonkinlainen party, jossa pojista Saatana sai Jumalan yllytetyksi vedonlyöntiin. Siitä seurannut teurastus on karmeaa luettavaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe