Kolminaisuus / pertsa2012

Kolminaisuusoppi oli pitkään itselläni tuommoinen sumea piste , kunnes huomasin kirkkoisien sotkeentuneen omiin saappaisiinsa = valheisiinsa.
Jeesus on Jumala , mutta ei kuitenkaan Isä joka yksin on Kaikkivaltias :

Jesaja:
44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.

1 Joh 4:15 Joka tunnustaa, että JEESUS on JUMALAN POIKA, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
___
Tuossa Jeesuksen omaa kertomaa :
Markuksen evankeliumi:
14:61 Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?"
14:62 Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä IHMISEN POJAN istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä."
14:63 Niin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme?
___
Sitten Pietarin todistus :

Matteus :
16:15 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
16:16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika."

ja :

Johanneksen evankeliumi:
14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä ISÄ ON MINUA SUUREMPI.

Johanneksen evankeliumi :
20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös ISÄNI tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, MINUN ISÄNI tykö ja TEIDÄN ISÄNNE tykö, ja MINUN JUMALANI tykö ja teidän Jumalanne tykö."

ei oikein mene kolminaisuuden arkkitehtien teorian mukaan?
___
Tuossa korostetaan taas Isän ja Pojan erillisyyttä :
1.Pietarin kirje
1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
___
Miika:
5:2 Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.

Tuo asettaa mielestäni Jeesuksen alkuperän muinaisuuteen ja tukee sitä että Hän on Jumalan
Poika ja lihaan tullut.
Jeesuksen alkuperä on siis siis muinaisuudesta , mutta Isällä ei ole alkua eikä loppua - Miika todisti
Jeesuksen olevan Jumalan Poika myös vanhan testamentin mukaan.
___
Tuossa linkissä on koko artikkelini aiheesta :

http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=61

21

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikäs.vikana

Lipsahtiko väärälle palstalle? Nimittäis mites tuo muka liittyy palstan aiheeseen eli seta- ja maahanmuuttoasioihin? Niitä asioitahan te täällä vatvotte. Mistä nyt kiikastaa

• Matteuksen evankeliumi:
        28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

• Aivan_sama_taas

>>
      Matteus :
      16:15 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
      16:16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika."

>>

Hihhulin valikoivaa Raamatunlukua :)

Opetuslapsi Tuomas huudahti Jeesukselle: ”Minun Herrani ja Jumalani!” (Joh. 20:28). Jeesus ei oikaise hänen sanojaan.

Tiit. 2:13 rohkaisee meitä odottamaan Jumalamme ja Pelastajamme – Jeesuksen Kristuksen – tulemista (ks. myös 2. Piet. 1:1).

Heprealaiskirjeessä (Hepr. 1:8) Isä Jumala todistaa Jeesuksen todellisesta henkilöllisyydestä: ”Mutta Pojastaan hän sanoo: - Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.” Isä puhuu Jeesuksesta käyttämällä sanaa Jumala.

Raamattu ei anna asiaan yksiselitteistä vastausta vaan on jopa tässäkin asiassa ristiriidassa itsensä kanssa.

• Aivan_sama_taas katso tuosta :
        hebrealaiskirje:
        1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
        1:9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun OSAVELJIÄSI.

• pertsa2012 kirjoitti:

Aivan_sama_taas katso tuosta :
        hebrealaiskirje:
        1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
        1:9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun OSAVELJIÄSI.

Jeesus on Jumala mutta hän ei ole Isä joka on Kaikkivaltias.

• Aivan_sama_taas
        pertsa2012 kirjoitti:

Aivan_sama_taas katso tuosta :
        hebrealaiskirje:

Kuinka tuo kumoaa sen, että Raamatussa sanotaan kuten edellä lainasin? Se vain vahvistaa Raamatun olevan ristiriidassa itsensä kanssa tässäkin asiassa.

Raamattu on täynnä ristiriitaisia väitteitä jopa Jeesuksen sanomisista.

• pertsa2012 kirjoitti:

Eli Jumalia on kaksi kappaletta?

• DeRerumNatura kirjoitti:

Eli Jumalia on kaksi kappaletta?

Mitenkäs luet?

• pertsa2012 kirjoitti:

Mitenkäs luet?

Luen että mielestäsi jumalia on kaksi.

Luen että mielestäsi jumalia on kaksi.

Jeesus on siis Jumalan poika.

• pertsa2012 kirjoitti:

Jeesus on siis Jumalan poika.

Miksi ihmeessä laskutoimitukseni 1 1=2 on poistettu? Mihin Suomi24:n sääntöön poito perustuu?

Miksi ihmeessä laskutoimitukseni 1 1=2 on poistettu? Mihin Suomi24:n sääntöön poito perustuu?

Onkohan Shrink palannut moderointiin kun tuntuu että vain oikeauskoiset, törkyilijät ja nimittelijät saavat kirjoittaa?

• sage8 kirjoitti:

Onkohan Shrink palannut moderointiin kun tuntuu että vain oikeauskoiset, törkyilijät ja nimittelijät saavat kirjoittaa?

En tiedä, mutta jos tälle linjalle lähdetään se on näkemiin palsta...varsinkin kun otetaan huomioon mitä kaikkea saastaa täältä EI poisteta.

Tuo 1 1 = 2 liittyi siis keskusteluuni Pertsan kanssa. Kysyin montako jumalia hänen mielestään on. Hän vastasi että Jeesus on Jumala (yksi Jumala) mutta ei Isä (toinen Jumala) joka on kaikkivaltias ja jonk apoika Jeesus on. Yhteensä Pertsan mielestä siis kaksi Jumalaa. Tämän kummemmasta ei ollut kyse.

En tiedä, mutta jos tälle linjalle lähdetään se on näkemiin palsta...varsinkin kun otetaan huomioon mitä kaikkea saastaa täältä EI poisteta.

Tuo 1 1 = 2 liittyi siis keskusteluuni Pertsan kanssa. Kysyin montako jumalia hänen mielestään on. Hän vastasi että Jeesus on Jumala (yksi Jumala) mutta ei Isä (toinen Jumala) joka on kaikkivaltias ja jonk apoika Jeesus on. Yhteensä Pertsan mielestä siis kaksi Jumalaa. Tämän kummemmasta ei ollut kyse.

Minultakin poistettiin kommentti joka siteerasi vain Raamattua kirjaimellisesti joten tosi kummalliseksi on mennyt.

• sage8 kirjoitti:

Minultakin poistettiin kommentti joka siteerasi vain Raamattua kirjaimellisesti joten tosi kummalliseksi on mennyt.

Jospa ne haluaa että vain määrätyt, merkatut tyypit saa kirjoittaa ja kaikki väärällä tavalla "vääräuskoiset" poistetaan.

• sage8 kirjoitti:

Jospa ne haluaa että vain määrätyt, merkatut tyypit saa kirjoittaa ja kaikki väärällä tavalla "vääräuskoiset" poistetaan.

Voi olla...joitakin perusteluja noille poistoille olisi saatava. Kukaan ei kai ole täällä velvollinen niitä kuitenkaan perustelemaan, joten...kannattaako täällä jatkaa keskustelua?

• HomonHimoEspanja
        DeRerumNatura kirjoitti:

Voi olla...joitakin perusteluja noille poistoille olisi saatava. Kukaan ei kai ole täällä velvollinen niitä kuitenkaan perustelemaan, joten...kannattaako täällä jatkaa keskustelua?

Huono käytös voi olla poistosyy.

• HomonHimoEspanja kirjoitti:

Vaikea uskoa kun lukee mitä kaikkea täältä EI poisteta.

• HomonHimoEspanja kirjoitti:

Jos poistajalla/poistattajalla on selkärankaa nimeksikään haluaisin perustelut poistolle.

Johanneksen evankeliumi:
        1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        ________
        Uskon asiat saattavat olla hyvinkin moniuloitteisia.

• PianYllättäenSaapuu

Avioliitossa miehestä ja naisesta tulee yksi. He ovat kaksipersoonainen ja yksilihainen liiton yhdistäminä. Isä Jumala on Henki ja Jeesus on Henki myös? Kun Henki yhdistyy Henkipersooniin niin lopputulos on yksi Henki. Legioona on yksi yksi yksikkö, joka koostuu useasta jäsenestä, legioonalaisesta epäjumalan palvojasta, jotka kuoltuaan ovat joko riivaajahenkiä tai riivaajahenget esiintyvät edesmenneiden ihmisten henkinä?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      56
      1968
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1678
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1357
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      228
      1295
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      339
      1169
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      316
      1080
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      336
      1070
    Aihe