Mustasukkaisuus-gallup

mustasukkamasa

1. Tunnetko suhteessasi ollessasi mustasukkaisuutta asteikolla 1-5 kuinka paljon? Jos 1 on ei lainkaan ja 5 hyvin paljon.
2. Tunteeko/tunsiko viimeisin kumppanisi 1-5, paljon vai vähän?
3. Voiko mustasukkaisuus olla este seurustelulle? Entä liian vähäinen mustasukkaisuus?

11

231

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. Tunnetko suhteessasi ollessasi mustasukkaisuutta asteikolla 1-5 kuinka paljon? Jos 1 on ei lainkaan ja 5 hyvin paljon.
      --1-2 on tässä suhteessa (eli yli 20 vuotta) ollut. Joskus alkuaikoina "pahimmillaan" hetkellisesti 3. Hetkellisesti tarkoittaa max pari tuntia.
      2. Tunteeko/tunsiko viimeisin kumppanisi 1-5, paljon vai vähän?
      --Sama kuin itsellä, eli 1-2. Ehkä hetkellisesti 3, en voi ihan täysin tietää toisen hetkellisiä tuntemuksia.
      3. Voiko mustasukkaisuus olla este seurustelulle? Entä liian vähäinen mustasukkaisuus?
      --Voi olla, siis liiallinen. Olen ollut sellaisessa suhteessa ja ei ikinä enää. Ei ollut mitään aihetta mustasukkaisuuteen. Taisin minä hänestäkin olla vähän mustasukkaisempi kuin nykyisestä, mutta myöhemmin selvisi, että oli aihettakin.

      Tän ikäisenä ei jaksa mitään draamaa. Draamaa syntyy ihan muista asioista, kuin mustasukkaisuudesta. Kun perheessä on neljä jäsentä ja jokaisella oma temperamenttityyppinsä, ongelmansa, ja vaikeat ikänsä, mitkä milloinkin, kenelläkin :D

    • 1. Tunnetko suhteessasi ollessasi mustasukkaisuutta asteikolla 1-5 kuinka paljon? Jos 1 on ei lainkaan ja 5 hyvin paljon.

      - En lainkaan, toisaalta ei ole ollut koskaan vielä aihettakaan. Jos nyt oikein pinnistän, niin ehkä 2 ihan suhteen alussa. :)

      2. Tunteeko/tunsiko viimeisin kumppanisi 1-5, paljon vai vähän? - Ei käsittääkseni ole mustasukkainen laisinkaan. Mutta toisaalta, ei sitä ole testattukaan. Eikä testata.


      3. Voiko mustasukkaisuus olla este seurustelulle? Entä liian vähäinen mustasukkaisuus?

      - Voi olla. Liian vähäinen? Riippuu kai siitä odottaako toinen mustasukkaisuutta vai ei. Jos odottaa, eikä toinen vaan ole mustis se luultavasti muodostuu esteeksi, koska aletaan olettamaan ettei se musta välitä, kun ei oo mustis. Vaikka välittäiskin...on vaan itseluottamus ja itsetunto kohdillaan ja käsitys siitä, ettei se mustasukkaisuus toista vierellä pidä, jos se toinen ei siinä itse aioi pysyä. Joten turhaahan se on koko mustasukkaisuus.

    • Tämäontotuuskin

      Kyllä mustasukkainen olen kun puoliso jäi kiinni pettämisestä. No sillä taas oli se reaktio että epäilee nyt minun kostavan ja on nyt vuorostaan mustasukkainen. Eli tunteita on siis suhteessamme ja päätimme jatkaa. Eli tiedoksi kaikille niille kakkosille jotka pähkäilevät sitä miksi jää suhteeseen niin tunteita on molemmilla. Joten onko juuri mustasukkaisuus toista kohtaan tunteiden tunnistamista? Varmaan. Eli suhteessa pitää olla myös mustasukkaisuutta jolloin voi rehellisesti sanoa että on tunteita toista kohtaan. Juuri nuo väitökset että jää suhteeseen tunteettomana ei pidä paikkaansa. Ei se omaisuus tai jälkikasvu ole niitä syitä vaan ihan tunne asiat kyseessä. Pitää siis olla jonkin verran mustasukkainen jotta voi tunnistaa että tunteita on toista kohtaan.

      • Varmasti teillä näin. Mutta ei mustasukkaisuus ole aina merkki voimakkaista tunteista toista kohtaan. Edellisessä suhteessani (miljoona vuotta sitten) oli paljon enemmän mustasukkaisuutta, puolin ja toisin ja paljon vähemmän rakkaudellisia tunteita. Mustasukkaisuus on enemmän epävarmuutta ja huonoa itsetuntoa, kuin rakkautta toista osapuolta kohtaan, näin ainakin silloisessa omassa tilanteessani. Itsestään epävarma on sekä mustasukkainen että myös joskus pettää, testaakseen viehätysvoimaansa. Mustasukkaisuus on enemmän minäminä-tunnetta kuin sinäsinä-. Tietysti jos itse on mustasukkainen ja toinen ei, tilanne saattaa olla piinaava, ja tuntuu, että vähemmän mustasukkainen ei välitä.


    • 1. Tunnetko suhteessasi ollessasi mustasukkaisuutta asteikolla 1-5 kuinka paljon? Jos 1 on ei lainkaan ja 5 hyvin paljon.
      - ykkösel meen, duunaamist muutaki mtä menot toisen

      2. Tunteeko/tunsiko viimeisin kumppanisi 1-5, paljon vai vähän?
      - vähäl pärjää hääkin

      3. Voiko mustasukkaisuus olla este seurustelulle? Entä liian vähäinen mustasukkaisuus?
      - sukkamusta ain o este seurustelun.

      • häivy.bimbo

        Älä esitä. Ja taas olet täällä! Eikö me sovittu ettei paluuta ole?


      • häivy.bimbo kirjoitti:

        Älä esitä. Ja taas olet täällä! Eikö me sovittu ettei paluuta ole?

        Nääh!


    • 1. Tunnetko suhteessasi ollessasi mustasukkaisuutta asteikolla 1-5 kuinka paljon?
      Jos 1 on ei lainkaan ja 5 hyvin paljon.
      - Nyt 1, silloin suhteen alussa ehkä 2.

      2. Tunteeko/tunsiko viimeisin kumppanisi 1-5, paljon vai vähän?
      - Veikkaan 2-3 välillä. Vapaa-ajan ja yhteisen ajan käytöstä (vähäisyydestä) on tullut joskus sanomista.

      3. Voiko mustasukkaisuus olla este seurustelulle?
      - Voi olla, jos kumppanin mustasukkaisuus menee älyttömyyksiin ja alkaa ahdistamaan. Itse en voi sietää, että minua yritetään hallita ja ohjailla ulkoapäin.

      Entä liian vähäinen mustasukkaisuus?
      - Ei. Mustasukkaisuus ja aito välittämien on kaksi täysin eri asiaa.

      ~ Ingrid Michaelson- The Way I Am ~
      https://www.youtube.com/watch?v=JeohdQCtWZ4

    • kaikillebojot

      Olen hänestä ylpeä, arvostan häntä ja tunnen myös mustasukkaisuutta koska hän on maailman kaunein nainen.

    • illanajatus

      Kerran koin kun hän tanssi muiden kanssa. Mutta ei kuulu luonteeseeni sellainen yleensä.

    • eikä ykskään mies vastannu :D

      1. Tunnetko suhteessasi ollessasi mustasukkaisuutta asteikolla 1-5 kuinka paljon? Jos 1 on ei lainkaan ja 5 hyvin paljon.
      - jos pelisäännöt selvät normaalin kumppanin kans niin 2.
      2. Tunteeko/tunsiko viimeisin kumppanisi 1-5, paljon vai vähän?
      - 5.
      3. Voiko mustasukkaisuus olla este seurustelulle? Entä liian vähäinen mustasukkaisuus?
      - ikuisuuskysymyksiä.. itse oon aina ollut sitä mieltä että jotain pitää tuntea (ihan kuten muitaki tunteita), muutenhan se on silkkaa tylsää ja platonista paskaa koko suhde mutta rajansa siinäki. eli näkisin asian just niin että jos on tätä "vähäistä" mustistyyppiä niin tyyppi ei välitä (kuka voi sanoa varmaksi sen että se aina välittäiskään?) mutta varmaan osaksi just siksi koska itse saanut aina kokea sen niin vahvana eli sinällään aika kieroutunutta.. vaan tiiän silti sen etten halua koskaan olla mikään itsestäänselvyys toiselle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      218
      7053
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2462
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      36
      1872
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1758
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      332
      1683
    6. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1664
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1661
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1519
    9. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      137
      1457
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      337
      1275
    Aihe