Rakkaat ystävät... Minun täytyy nyt kertoa teille kauhistuttava totuus "Punaisen Nortin" uudesta hinnasta...
Punainen Nortti oli 1970 - 80 -luvuilla tunnettu lähinnä raskasta ruumiillista työtä tekevien miesten tupakkana. Se oli duunaritupakka. Sen LISÄKSI sitä polttivat myös mustalaismiehet, mutta he siirtyivät myöhemmin Punaiseen Marlboroon.
Siihen aikaan Nortti oli halpaa, mutta nyt se on kallista. Se maksaa melkein kaksi euroa enemmän kuin Marlboro! Hinta on nyt tasan seitsemän (7) euroa. Miksi näin?
Punainen Nortti nyt ylikallista: 7 euroa aski!
47
5916
Vastaukset
- kallistaon
3 markkaa se maksoi 80-luvun alussa ja bensalitra oli muistaakseni 1,50mk/l
- Anonyymi
Ei muuten olut bensa niin halapaa 80-luvun alussa. Petrooli oli tuon hintaista. Bensa jotain 3,20 ehkä..
- Purut_suussa
Vieläkö sitä vihreää norttia on kaupan ?
- hjiuouik
ensimmäinen tupakkalaki kun tuli 1977. Niin yhdessä savukkeessa sai olla tervaa 30 mg Hiilimonoksidia 25 mg ja Nikotiinia 2 mg
- Kapitalisosiali
ylikansallista - ylikallista!
- kfghfs
En tiennytkään että tupakka on noin kallista. Itse en polta.
- kompensaatiota
Kaatuneen mopediveron veromenetykset voidaan paikata korottamalla tupakkiveroa.
- Nortille
Hakkaavaan yskään - Vihreä Nortti
- olistarvetta
näin on se parantaa, vieläkö saa.
- Anonyymi
Vihreä Nortti hävisi joskus 80-90 luvulla koska siinä ei ollut filtteriä. Ja sillähän ei ollut mitään tekemistä menthol tupakkien kanssa. Sama kuin punainen nortti, mutta ilman filtteriä.
- sorttia
Onko se ihan virginiantupakkaa?
- lännenmiess
1978 North State maksoi 2 markkaa 35 penniä. Sitä ennen se oli 1.85, se on jääny lähtemättömästi mieleen.
En tiennytkään että sitä myydään vielä, eikai vihreetä nyt sentään myydä?
Eli pikkusen on noussut, nyt markkoina 42 markkaa aski. - Anonyymi
Minä ostin äsken punaista norttia ja se maksoi yli 8 euroa ja siinä askissa on vain 20 savuketta!!!!
- Anonyymi
Onneksi en polta säästyy rahaa.
- Anonyymi
Onneksi olet niin typerä pelle,haittavero tommosien pieruaivojen päästäjälle.
- Anonyymi
Ja sinä suosit ihmisten terveyden pilaamista rahan takia haista pashka.
- Anonyymi
Vihreä Nortti on kyllä ihan täyttä tupakkaa.
Ja hyvää!
Ikäni olen polttanut, ja yhtään ei yskitä! - Anonyymi
2MK 50 PENNIÄ oli hinta kun ostin usein isälle ja vaarille kioskilta 7 vanhana norttia. itse vetelin sikaareja matkalla jotka nekin ostin kioskista 7 vanhana.
- Anonyymi
Vuonna 1981 maksoi punainen Marlboro kioskilla 6, 80. Juuri olin opetellut polttamaan peruskoulun ysilla.
Sita riitti 25 vuotta ja sitten riitti.
Hyva niin!- Anonyymi
Vajaa tupakki vuodessa ei paha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vajaa tupakki vuodessa ei paha.
:D hyvä pointti LOL
- Anonyymi
Miehet jotka tekevät, vetävät ne väkevät. Boston.
- Anonyymi
Niin hyvää tupakkaa, kuin vihrea Nortti, ei ennen oikein ollutkaan!
Palaako' - Anonyymi
Vihree ( Homenortti ) Boston.Kent.Virginia.Smart.Klubi77
Sippiboston 10kpl aski maksoi jotain 1,20 markkaa.
1970 luvun alkupäivinä paikallisella kioskilla tiskinalta myytiin irtotupakkia alaikäisille,tais olla malboroa tai colttia.- Anonyymi
Ai tiskin alta. Ite ostettiin jo 7 vanhana vuonna 1973. Kaverin kanssa kioskilta tupakkaa. Kokonainen aski tosin. Merkkiä en muista, enkä hintaa. Ja purukumia. Mentiin linja-autoaseman taakse äyrääseen polttamaan.
Mutta kun ei osattu vetää kuin poskareita niin ei se miltään maistunu, paitsi melkein pahalle.
Mutta jännää oli.
Home-Norttia en oo polttanu, paitsi puolikkaan stökön puuhellan pesästä. Siis kun kaverin mummo -vai oliko se setä- aina tumppasi sinne (molemmat polttivat). Eikä ollu edes noloo!!
- Anonyymi
>>3 markkaa se maksoi 80-luvun alussa ja bensalitra oli muistaakseni 1,50mk/l
Olen elänyt aikaa jolloin bensa maksoi 75 penniä litra. Tasan 3 markalla sai Soliferin 4L bensatankin täyteen.
Mutta iso raha se 3 markkaakin oli koululaiselle siihen aikaan- Anonyymi
Bensalitra oli yli 3 markkaa 80-luvun alussa.
- Anonyymi
Vanhuus ei tule yksin, tässä on nyt sekoitettu 70 luku ja 80 luku.
- Anonyymi
"Miehet jotka tekevät, vetävät ne väkevät. Boston. "
Etpä osannut tuota Nortti-miesten slogania edes puoliksikaan oikein.
"Miehet jotka
menevät, tekevät ja näkevät
vetävät ne väkevät.
–Nortti. Se on täyttä tupakkaa."- Anonyymi
Nortti on ja pysyy, ainoana oikeana, täytenä Tupakkana. Nortti on tupakkien tupakki.
https://imgur.com/a/sC2fhBa
- Anonyymi
Meillä oli lukiossa 1980 luvulla äidinkielen lehtori Elli (Kangasalta). Elli poltti ihan oikeasti punaista Norttia. Nortti-aski oli aina penaalissa.
Käytiin kioskin takana, josta Hempa yritti käräyttää. Multifilter oli herkku-tupakka. Ja Lemmy: llä oli Armiro huulessa. - Anonyymi
Vihreää Norttia ei enää saa, kun oli liikaa tervaa ja/tai häkää.
- Anonyymi
Punaisesta saa vihreän, kun poistaa filtterin.
- Anonyymi
Entä Työmies-aski muistan paapallani olleen niitä 80-luvulla.
- Anonyymi
Meillä polttelivat klubia. Tuon askin kanteen kait raapusteltiin suunnitelmia. http://i.imgur.com/kgEnEUS.jpg
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä polttelivat klubia. Tuon askin kanteen kait raapusteltiin suunnitelmia. http://i.imgur.com/kgEnEUS.jpg
Helkkari , se olikin tuota Klubia paapallakin....Työmieshän näyttääkin tältä:
https://www.antiq.fi/images/1504121638_IMG_8576.jpg
- Anonyymi
Mutta miksi nuuska on edelleen kielletty? Oliko perusteena joku sellainen, että purkit vetosivat liikaa lapsiin ulkonäöllään, vai onko se liian terveellistä tupakkaan nähden? Se on kiellettyä, mutta täysin vapaasti ihmiset sitä kuitenkin käyttävät tv:ssäkin ilman rangaistusta.
Suomi on hieno esimerkki siitä, mitä ongelmia kiellot nimne omaan aiheuttavat, eikä päinvastoin poista niitä. Mitä tapahtui kun vahvempi olut tuli kauppoihin? No alkoholin kulutus väheni, kuten älykkäämmät tiesikin tapahtuvan.- Anonyymi
Se oli silloin todettu EU:ssa kaikista vaarallisemmaksi. Suusyöpä !!!
- Anonyymi
Ettania tykitettiin jo vuonna 1981 kun olin peruskoulun ylaasteella, ja sitten oli Suomalaista Nuuskaa Pietarsaaresta!
Musta soikea muovirasia ja Punainen kansi.
Maksoikin vain 3 markkaa ja 75 pennia. - Anonyymi
Minun porukoissa ei kukaan käyttänyt nuuskaa 80 luvulla. Oikeastaan vasta 90 luvun loppupuolella näin käytettävän nuuskaa. Oli niitä nuuskatykkejä. Osansa voi olla se että tupakan ostoikäraja nousi 18 vuoteen. Silloin kun se oli 16 vuotta , niin riitti kun sanoi myyjälle , että on täyttänyt 16. Eikä noin nuorilla edes ollut henkilökorttia, joten myyjien oli paras uskoa.
- Anonyymi
Time-lehdessä oli Benson&Hedges mainoksia (oli toki muitakin). Itse päälystin lukiossa koulukirjoja myös noilla mainoksilla. 1980 luku.
Discover Cold
Benson&Hedges
(Hyvin tehtyjä mainoksia upeilla luontokuvilla)
Sittemmin olin tekussa Riihimäellä. Insinööripuolen tupakkahune oli talvella täynnä. pelattiin paskahousua ja savua oli niin ettei eteensä oikein nähnyt.
Ja varmasti yli puolet poltti.
Se on ihan tosi. Nyt ajatellen tuntuu erikoiselta.
Spaadero huuleen!
Tunnen jollakin tavalla sympatiaa noita vuosia kohtaan. Vaikka spaaderoa ei enää olekaan huulessa.- Anonyymi
Ups, virhe, korjataan:
Discover Gold
Benson & Hedges
- Anonyymi
Vanha totuus : köyhälle on kaikki kallista.
- Anonyymi
Tupakointi niin turhaa sen on moni tajunnut.
- Anonyymi
Saako punaista norttia, Tallinnan risteilyllä.
- Anonyymi
Saako Tallinnan laivalta punaista norttia.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 573522
- 463453
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.1802768Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil212540- 972520
- 232498
- 432483
- 402411
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192026- 282001