Olen muutamia asioita miettinyt, ehkä mitättömiä, mutta jotenkin tuntuu silti tärkeiltä asioilta ainakin minulle.
Jos ja kun rohkaistun liittyäkseni kirkkoon niin miten minuun suhtaudutaan kun muut perheenijäsenet eivät halua kuulua kirkkoon?
toinen kysymykseni kuuluu kolehtiin. Tietääkseni kolehtia kerätään myös ort. kirkossa, mutta kun pankkit rahastavat jos nostaa käteistä, niin tästä on seurannut se, että käytän korttia ostoksiani tehdessä. Näin ollen käteistä ei ole ja kieltämättä mietin, että olisi nolotilanne jos kolehtia kerätään eikä ole mitään mitä antaa. Onko kolehdin keruuta käytännössä?
Pahoitteluni, jos kysymykset tuntuvat turhilta tai loukkaavilta, sillä tarkoitukseni olisi ymmärtää kirkossa tapahtuvaa käytännön elämää näinkin pieniltä vaikuttavien asioiden osalta.
perheenjäsenet, kolehti
7
130
Vastaukset
- metsähiisit
Kolehtiin ei tarvitse osallistua. Mistä tiedän viekö pappi kolehtirahat kotiinsa.
Niin..oletko naimisissa,lapsia? vai nuori? En ole eronnut kirkosta mutten ole ortodoksi. Joku ihme juttu on.. että tunnen jonkinlaista suunnatonta vetovoimaa alkaa ortodoksiksi. Oma perheeni, siis vanhemmat (kun en ole naimisissa eikä ole lapsia) niin varmaan ihmettelisivät kovasti. Tapakristittyjä ovat. Mutta se on oma asiani se, mitä teen ja mihin uskon.
Kolehti..niin..en ole oikein luottavainen ihmisyyteen. Jos olisin varakas, edes jonkin verran, voisin hankkia jonkun asian jotain juttua varten (hyväntekeväisyyttä) mutta mihinkään välikäsiin en rahoja laittaisi. Ihmisen luonne kun on.. se mikä se valitettavasti monella on.- ikoninurkkaus
uunounelmaerakko, tervetuloa yksin uskovien ryhmään.
Yksin uskovilla on mielenkiinto ortodoksisuuteen. - erakkoja
Meitä " erakkoloissa " kilvoittelevia on suomessa ehkä enemmän kun rekisteröityjä ortodokseja.
- ikoninurkkaus
Jokainen omassa ympäristössään,hienoa.
Pidän yhteyttä silti ort.kirkkoon. Minulla on tuo pitkä matka ongelma,olisi mukava käydä tilaisuuksissa. Ortodoksisuuden ajatukset ovat todella minulle sopivia.
Ja kirkkomusiikki, niin kaunista.- Junttisavosta
Siis palvot omaksi tyydytykseksesi ort kirkon symbolistisia markkereita kuten kirkkolaulua yms siis miellytät itseäsi. Minne unohtui jumala? Hengellinen elämä ei ole itsrnsä miellyttämistä eikä itseään kiinnostavien asioiden tekemistä.
- ikoninurkkaus
Olen vasta etsijä...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 317028
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04708- 623939
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292968Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon362913Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452566Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262515- 401863
- 261845
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731777