Köyhien tupakan poltto ja kaljan juonti

sossun-täti

Köyhillä on varaa kaljaan ja tupakkaan mutta ei ruokaan. Ja sitten itkevät kun ei sossusta saa lisää rahaa.

47

751

Vastaukset 47

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wetrtd

tutkimusten mukaan työläiset käyttävät alkoholia ja tupakoivat enemmän kuin työttömät
      juopoilla nyt aina on riittänyt rahat viinaan se on niille ruokaa
      ja sossun täditkin on kovempia viinin kittaajia kuin työttömät

• sossutuetleikkuriin

Ja kohmelossa ostetaan valmis ruokaa, joka maksaa kolmin kertaisesti sekä tilaillaan pizzaa joka on työn ei ruuan ostamista.

• mmmmmmmmim

kokoomuslaiset töihin loisimasta 650 000e tuen vastineeksi!!

Vaikka katuja lakasemaan ja risusavottaan ja marjanpoimintaan vanhainkodeille!

hophop kokkareloiset! Pois sieltä sohvalta makoilemasta loiset!

s.koskikaan tehnyt päivääkään oikeeta työtä! Sekin loinen vuodeksi kaupan kassalle elämään sillä palkalla.

Vastikkeetonta SOSSU-tukeA:Kokoomusnuorille 650 000€
        Kokoomusnuorten tuet pitäisi poistaa!!!!!
        Poliittisten nuorisojärjestöjen, kuten kokoomusnuorten,
        tuet pitäisi ehdottomasti poistaa. On järjenvastaista että
        tuemme heikomman aineksen lisääntymistä ja sitten ihmettelemme miksi täällä
        on älyvapaina syntyviä lapsuksia ja kovasydämisiä kannanottoja oikeistonuorilta.
        Vastikkeetonta tukeA:Kokoomusnuorille 650 000€,
        kokkareloisille verovaroista tukea tuen päälle!!!!
        Kokoomuksen Nuorten Liitto sai vastikkeetonta TUKIavustusta 650 000 euroa,
        Loisivat vaan sohvalla ja kirjoittelevat paskapuolueohjelmia suomen tuhoksi!
        http://ottolehto.puheenvuoro.uusisuomi.fi/123405-kokoomusnuorten-tuet-pitaisi-poistaa
        Puoluetuki on verovarojen väärinkäyttöä.!!!!!

Susanna Kosken johtama kokoomuksen nuorisojärjestö saa valtionapua 642 850 euroa.=sossutukea!

• sallimunnauraa

Johan murjasit vitsin.

• näinonnärhenmunat

Täällä landella ihmiset kittaa kaljaa, kiljua ja ihan viinaa... ja röökiä ja sätkiä käärivät... Ei voi tietty yleistää... mut duunarit juovat aika paljon ..ja on myös työttömiä jotkat ovat hyvässä kunnossa eivätkä juo... ainakaan kovin paljoa... olen nähnyt huumeita ja paljon alkoholia... alkoholi kuolemia olen nähnyt ..n.30 huumeisiin on menny 5 tuttuu...

• sunmunasnärhenperseen

Kaupungeissa vasta ryypätäänkin koska niitä vituttaa asua siellä. Käy tutustumassa.

• gunnarinbroidi
        sunmunasnärhenperseen kirjoitti:

Kaupungeissa vasta ryypätäänkin koska niitä vituttaa asua siellä. Käy tutustumassa.

Stadilaiset dokaavat iloonsa ja hesalaiset loputtomaan debikseensä.
        Toukohousu ei voi snaijata kuinkä vänkää voi olla kun on kliffaa.

• Sossupummi-

Koskaan en ole röökiä polttanut. Kaljaakin juon vain 2 kk välein.

• zoiöy

Mistä tiedät että on köyhä, mistä tiedät että ei ole köyhillä varaa ruokaan. Missä köyhät itkee että eivät saa sossusta rahaa kuten kirjoitti kaikki tietäväinen jokaisen alan asintuntija. Mistä tiedät että köyhillä on varaa kaljaan. Oletko kysynyt 118 vai 0202020 tietäkseni hekään eivät tiedä Mistä tiedät että on köyhä jos juo kaljaa ja polttaa tupakkaa on köyhä. Milloin, missä ja mihin aikaan totesi tämän ns. ketjun aloittaja.

• Anonyymi00047

On hyvinkin selvää, että näillä palstoilla ei eroteta olettamuksen ja tiedon välistä eroa ja tehdään yhden tapauksen perusteella kaikkia koskevia yleistyksiä, ikään kuin työttömät ja vähävaraiset olisivat joku homogeeninen massa. Liikaa vaadittu, että tietäisi edes sen verran, että ei tiedä asiasta juurikaan mitään.

• kaaka

no yleensä on asia niin jotta mitä enemmän kaljaa ja sätkää kuluu sen huonommin menee noin niinkuin kokonaisvaltaisesti.Katselkaa ympärillenne ja tuttujanne, naapureitanne....eikös vain niin olekin.Parhaiten menee niillä jotka ei noihin koske tai ovat älynneet lopettaa.Olo on parantunut ja toimeentulo senmyötä.Joten miksi käyttää moisia elämän huonontajia.

• tööttt

Asian nimi on riippuvuusongelma, aiemmin useimmilla jo pikkulapsina syntynyt - ei itse hankittu, ennen vanhaan apteekeissakin myytiin astmatupakoita immeisille, jotka kärsivät hengitysoireista - liekö ns. sanottuja käytyjen sotien "avohaavoja" yhteiskunnassa nekin ongelmat - tupakka jotenkin lievitti kärsimyksen tunnettakin- ehkä vähän rentouttikin kipeitä ja työn uuvuttamia - ei siis pelkkää köyhien syntitaakkojen mäkätystä ja päkätystä.

• muistelisin.näin

ennen muinoin pidettiin tupakoitsijaa fiininä jopa.

• Lukutaito

Aloittajalta oli jäänyt lukematta terveydenhuollon tutkimus, jossa asia oli juuri päinvastoin.

• tgjgöoyöi

Myös nuo työttömien "virkistys" reissut kun naiset niskat kyyryssä kiskoo tupakkaa vaikka nyt savuton alue on ja työllisetkin tuon ohjeen sisäistävät tullessaan.

• samakuied

Sitä sitä sota-aikojen heikohkoa lääketilannetta pohdin vain
      - kun kansalääkinnässä oli unikkoteetä ja yskänlääkkeissäkin kodeiini- ja heroinipitoisia,
      teofylliiniä sun muita, toki varmaan helpotti rajuja taudinoireita, mutta samoilla aineilla syntyy vahva riippuvuus kuin nikotiinilla ja alkoholituotteilla.

• KöyhätKyykkyyn

Sossun täti on katkera kun kelan tyttö vei sen duunin.

• esesdrfdew

JA TÄSSÄ TAASA ALOITTAJA KOMPPAA ITSEÄÄN. KYLLÄ KÖYHIEN HAUKKUMINEN MAISTUU JOKA PÄIVÄ UUELLA ALOITUKSELLA. KYLLÄ KÖYHÄT AIHEUTTAA TÄLLE ALOITAJALLE SUURTA KATEUTTA. MIELISAIRASHAN TÄÄ TYYPPI ON.

• Prominent

En ole koskaan polttanut enkä juonut pisaraakaan minkäänlaista alkoholia.
      Siitä huolimatta alkoholistiksi leimaaminen on ollut järjestelmällistä....
      Olen työssä käyvä köyhä...

• tööttt

Psykologien kirjoittelua on että masennusdiagnoosit ja lääkityksetkin ovat immeisille tilaisuus
      oppia uusia asioita elämässään - toivottavasti ilman raaempaa väkivaltaa ja vihaa
      - sossutädin huomiot slleen köyhistä ihmisistä kuulostaa kuin kukankatselulta ja -haistelulta,
      - unohtaen että maa ja kasvitkin sillee juuretkin pitää sisällään kuin ihmiskunnan menneisyydenkin - niin iloineen kuin suruineen
      - toivottavasti myös nykyisyyden ja tulevaisuudenkin missä ihmisillä olisi toivoa ja ihmisarvoa elossa mukana silloinkin kun joutuu hyvinkn vaikeita asioita käymäån läpi.

• viinavirtaa

Mie oon kaatokännissä koska oon työtön. Oon huomenakin ja sit ja sit ja sit.

• sujuu_paremmin

Minä oon kännissä töissäkin kun ei niitä vajukki mulkkuja muuten kestä !

• viinanviemää

Meillä kans työpoppoo pomoja myöten herättiin vasta lattialta, tuli eilen vähän ystävänpäivä drinkkejä misteltua. Nyt soittelen tässä asiakkaille ja siirrän heidän varauskäyntejä parilla viikolla, meiataan nyt oikee ryyppyputki ottaa tässä täällai..

Rentoo täällä pankis hoitaa toisten raha asioita... Kalle just römyää tuolta tiskin alta... se on sijoittaja.

• Galler

Hyvä että sossu juottaa,jääpi sitten vähempi noita eläkepäiviä.
      Tupakka ja kalja tulee arvostaa hyvänä kansan hyvinvoinnin parantajana.
      Tämän ymmärtää lapsikin ja iloitsee.

• mafianperiintää

Ja pikavippi firma tuottaa...SUlle pahan olon. Vittu mä en niitä ainakaan menis edes nykimään.

• sddsv

LAPSIKIN ymmärtää että noi pikavippi roisto firmat on aivam paskoja eikä pidä ottaa.

• idiooteilleeee

Joku voi olla vielä 30 eri paikkaan velkaa niin eipä paljo naurattais VITTU.

• kelastavaanhakemaan

Ennemmin minäkin haes sossuta nykyisin kelasta tt tukea kun alan ottaa pikavippejä, ne pitää maksaa takasin mutta sossukelan rahoja ei tarvi. Nytkin on jemmassa viimekuun rahat ei pankisa sillä siellä ei voi pitää, mutta purkkiin säästän.

• työtöneisaa

Niin minäkin. Ainiin kun sitä pikavippiä ei saisikaan hah hah !!

• hahhh

Mahtaa pikafirmoja naurattaa kun joku ei pysty maksaakaa ja hakee velka järjestelyyn ?

• työntämäään

Ennemmin minä ostan vaikka kaljaa ja makkaraa kun työntäisin roponi johonki ruokakaupan peliautomaattiin..Oikein rivissä jonotetaan koska pääsis työntämään..kuin varikset puun oksalla..huh huh..

• jokotaiiiiii

Niimpä kyllä se järkevämpää on ostaa vaikka 24 pack olutta ja makkaraa lisäks kun tunkea pelikoneeseen ja tyhjillä tölkeillä tuosta määrästä saa 3.60 niin saa sitten vaikka soppa-ainekset.
        Ne sitten vasta moralisoivat kaljanjuojia joilla itsellä menee peliin vaikka 80 euroa kuinka he pystyvät oleen selvinpäin.

• homooooot

PANKISTAKO SITÄ RAHAA SAA VAI PITÄÄKÖ SE RÄJÄYTTÄÄ !!!

• köyhäjuoppo

Masentaa tää työttömyys ja yksinäisyy että on pakko juoda aina viikonloppuisin

• vätys666

minähän en juo kaljaa, vaan VIINAA, paljon halvempi, ja eikä turvota .

• mustarenault

Konjakki ja sikaarit ovat rahamiesten paheita eikä niihin tarvita sossun avustuksia.

• nopeli

Tosiasiassa ns. köyhät ovat nykyään lihavia tupakoivia, kun se ilmiö oli minun lapsuudessani kolmekymmentä- neljäkymmentäluvun vaihteessa vähän niin kuin päinvastoin. Varakkaat olivat lihavia, mitä pidettiin jopa varakkuuden mittarina.
        Mihin tämä nykyinen suuntaus oikein lopulta johtaa. Suomessa on kymmeniä tuhansia nuoria, jotka ovat sosiaalituen varassa eläviä ja samaan aikaan on tuhansia avoimia työpaikkoja, joihin ei saada työntekijöitä. Olen itse käynyt läpi sen ajan, jolloin olin hätäaputöissä topparoikassa ja jopa alta kakskymppisenä kaivavassa hätäaputyössä kanavaa jäiseen maahan. Se opetti tekemään ja arvostamaan työtä, josta on ollut suuri apu myöhemmässä elämässä. Tietysti on niin, että monet ns. hanttityöt on teknistyminen vienyt pois, joten työtä ei ole tarjolla vähemän koulutusta saaneille. Siitä huolimatta olisi kyllä monilla peiliin katsomisen paikka eikä suhtautua aina kielteisesti tarjottuun työhön, vaikkei se olisi aina koulutusta vastaavaa.

• kokeiltu

Ei haittaa vaikkei koulutusta vastaavaa työtä löytyisi, kunhan siitä saisi palkkaa jolla eläisi. Olen käynyt työpaikoissa jossa saa tehdä töitä kyllä, mutta kun palkanmaksu tulee puheeksi, ei töitä enää olekkaan ja sanotaan ettei harjoittelusta makseta. Jos teen työn itse ja yksin, kyse ei ole enää millään muodoin harjoittelusta. Ei ole varaa tehdä sellaista, hyväntekeväisyyttä, eikä verottajakaan tykkää. Eikä jollain 2-10 t työviikoilla elä kuin poliitikot ym kihot.

• 7368
        nopeli kirjoitti:

Tosiasiassa ns. köyhät ovat nykyään lihavia tupakoivia, kun se ilmiö oli minun lapsuudessani kolmekymmentä- neljäkymmentäluvun vaihteessa vähän niin kuin päinvastoin. Varakkaat olivat lihavia, mitä pidettiin jopa varakkuuden mittarina.
        Mihin tämä nykyinen suuntaus oikein lopulta johtaa. Suomessa on kymmeniä tuhansia nuoria, jotka ovat sosiaalituen varassa eläviä ja samaan aikaan on tuhansia avoimia työpaikkoja, joihin ei saada työntekijöitä. Olen itse käynyt läpi sen ajan, jolloin olin hätäaputöissä topparoikassa ja jopa alta kakskymppisenä kaivavassa hätäaputyössä kanavaa jäiseen maahan. Se opetti tekemään ja arvostamaan työtä, josta on ollut suuri apu myöhemmässä elämässä. Tietysti on niin, että monet ns. hanttityöt on teknistyminen vienyt pois, joten työtä ei ole tarjolla vähemän koulutusta saaneille. Siitä huolimatta olisi kyllä monilla peiliin katsomisen paikka eikä suhtautua aina kielteisesti tarjottuun työhön, vaikkei se olisi aina koulutusta vastaavaa.

Samat sävelet alusta alkaen. 12v ikäisenä pöllin kuorintaan 3km:n vesimatkan päähän. Viikot havumajassa. Lauantaisin vaihtamaan eväitä.
        Tuo oli ensimmäinen vieraan työpaikkani.

Työelämän loppupäässä jouduin kerran ottamaan vastaan työn joka merkitsi palkkani tippumista noin puoleen edellisestä. Tärkeintä oli pysyä kiinni työn syrjässä.

Talovelkojen alkuvuosina, kun anus oli auki kuin tuuran putki, keittelin pontikkaa, valmistin kotiviiniä ja aloitin myös uuteoluen tekemisen.
        Tuli halvaksi eikä tarvinnut kärsiä janoa.

• ongelma-ratkasu

Sossusta ei ilmeisestti saa lisää sen takia koska kalja/tupakki ei ole hyväksyttäviä menoja?
      Eli pelkkä lainsäädännöllinen ongelma? voidaanhan ne siirtää "ryhmään" hyväksyttävät / pakolliset menot?
      (toki lisäis jonkin verran sossumenoja?)
      Mutta vähentäis ryöstöjä / varkauksia?
      Luullakseni olisi aika kustannusneutraali arvovalinta kysymys.

• Anonyymi00048

Valtiolle alkoholin ja tupakan kulutukseen käytetty raha palaa veroina takaisin, koska näiden tuotteiden hinta koostuu pääasiassa veroista. Suomessa 100% alkoholi sisältää veroja noin 38 euroa, kun veroton hinta on vain parin euron luokkaa ja tähän kun lisätään 1900% veroja päästään myyntihintaan.

• Anonyymi00043

Köyhä selviää kyllä hyvin vähällä, 5E riittää viikoksi ruokaan konhan hyödyntää ilmaisjakelut. Sitten jää rahaa olueen ja sätkän kärryyttelyyn. Jotain pieniä iloja köyhälläkin saa olla

• Anonyymi00044

Eipä ole rahaa kulunut tupakkaan eikä viinaan johtuen ettei ole rahaakaan niihin

• Anonyymi00045

No mihis ne rahat sittenon mennys? Kaljaan ja tupakin kärryttelyyn???

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

No mihis ne rahat sittenon mennys? Kaljaan ja tupakin kärryttelyyn???

Ihan normaaliin elämiseen ja ruokaan. Auto on jatkuvasti seisonnassa.

• Anonyymi00049

aaaaaaaaaaaaaaa juoksu ryyppään rahani aaaaaaaaaaaaaaaaaa

• Anonyymi00050

Aaaaaaaaaaaaaaapinaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      67
      788
    2. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      113
      752
    3. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      37
      706
    4. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      130
      667
    5. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      609
    6. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      67
      589
    7. Vasemmiston aloite

Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja
      Pyhäjärvi
      58
      493
    8. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      27
      485
    9. Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?

Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      469
    10. Onko suhtautuminen kaivattusi

Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin
      Ikävä
      35
      468
    11. Miksi vihainen

Miksi olet vihainen mulle?
      Ikävä
      41
      432
    12. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      68
      430
    13. Näyttää siltä ettet edes sinä.

Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa
      Ikävä
      30
      408
    14. Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu

Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i
      Maajussille morsian
      0
      405
    15. Hei, alettaisko oleen yhdessä?

Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys
      Sinkut
      65
      398
    16. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      35
      393
    17. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      58
      387
    18. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      27
      384
    19. Kun asiat pitkittyy niin ne mutkistuu

Mutkaista jo on, ei nämä enää selviä.
      Ikävä
      29
      374
    20. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      44