Maailmalla on pahasti vääristynyt käsitys aidosta kristinuskosta. Se johtuu laitoskirkkojen harhautuneesta uskosta ja toiminnasta, joka on kylvetty ihmiskuntaan. Suurin osa ihmisistä ajattelee, että jos on kirkon jäsen, niin sen perusteella muka on kristitty. Historiankirjatkin kertovat yleisesti, miten "kristityt sotivat ja tappoivat", vaikka kyseessä on ollut nimikristillinen mm. katolinen harhaoppi.
Kristitty on sellainen ihminen, joka on katuen tehnyt parannuksen synneistään ottamalla vastaan ylösnousseen Jeesuksen syntiensä sovittajaksi ja elämänsä Herraksi sekä sitten ottanut upotuskasteen Jeesuksen nimeen.
Jeesus sovitti sijaisuhrillaan ja verellään syntimme Golgatan ristillä. Ihminen pääsee Taivaaseen vain Hänen kauttaan. Jeesus sanoo itse näin: "Minä olen Tie, Totuus ja Elämä! EI KUKAAN tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani!" Joh. 13:6. Tarvitaan uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä. Joh. 3:3.
Aidosti uskoon tullut ihminen on kristitty, joka ei sodi ja tapa tai raiskaa. Kristitty ei myöskään ole homo tai pedofiili. Eikä kristitty hyväksy minkään muodon syntiä, vaan tahtoo auttaa ihmiset hyvään ja oikeaan, siihen, mitä Jumala on alunperin meille tarkoittanut, elämään Hänen yhteydessään!
Mikä ihmeen "kristitty".
158
1331
Vastaukset
Aitoja ja oikeita kristittyjä ei ole kuin sinun mielikuvituksessa.
- Jeesuksensolttu
Saitko hyvän olon,kun ton kirjoitit ton kommentit??
Jeesuksensolttu kirjoitti:
Saitko hyvän olon,kun ton kirjoitit ton kommentit??
Perustellaan.
Katsos kun teillä itseänne aitoina kristittyinä pitävillä on sellainen tapa, että kuka tahansa joka tekee selkeästi väärin ei ole koskaan aito kristitty ollutkaan.
Eli ns, siivoatte ympäriltänne pois kaikki epäkelvot tai vajavaiset, mutta jo seuraavassa lauseessa Suomessa on jopa neljä miljoonaa kristittyä jos siinä tilanteessa taas kristittyjen suuri määrä on teille eduksi.
Summa summarum, koska aito kristitty voi hävitä kuin kangastus, niin selkeintä on määritellä, että aitoja kristittyjä on vain aidon kristityn mielikuvituksissa.- Eijärjenhiventäkään
qwertyilija kirjoitti:
Perustellaan.
Katsos kun teillä itseänne aitoina kristittyinä pitävillä on sellainen tapa, että kuka tahansa joka tekee selkeästi väärin ei ole koskaan aito kristitty ollutkaan.
Eli ns, siivoatte ympäriltänne pois kaikki epäkelvot tai vajavaiset, mutta jo seuraavassa lauseessa Suomessa on jopa neljä miljoonaa kristittyä jos siinä tilanteessa taas kristittyjen suuri määrä on teille eduksi.
Summa summarum, koska aito kristitty voi hävitä kuin kangastus, niin selkeintä on määritellä, että aitoja kristittyjä on vain aidon kristityn mielikuvituksissa.Tässä kommentissa nyt ei ole järjen hiventäkään. Taitaa olla joku vähemmistön edustaja tämä kommentoija, sellaisen vähemmistön, jonka parissa ei järki yleensäkään juhli.
- Sivuhuom
Eijärjenhiventäkään kirjoitti:
Tässä kommentissa nyt ei ole järjen hiventäkään. Taitaa olla joku vähemmistön edustaja tämä kommentoija, sellaisen vähemmistön, jonka parissa ei järki yleensäkään juhli.
Hän on kristin uskolle vihamielinen ihminen ja siksi kirjoittelee aina omiaan. Ei hän tunne kristinuskoa.
- kui2
Tässä kommentissa nyt ei ole järjen hiventäkään. Taitaa olla joku vähemmistön edustaja tämä kommentoija, sellaisen vähemmistön, jonka parissa ei järki yleensäkään juhli.
Silloin lasketaan kyllä kaikki kristityiksi kun se kaunistaa tarvittaessa vaikkapa"kristityn maailman" tilastolukuja - (esim. muslimeihin tms verrattuna). ns. nimi- ja kulttuurikritityiksi parjaamannekin kelpaavat silloin kristittyjen joukkoon laskettaviksi..muulloin ne on v a a n..jne. "lustetta"? - Siinä se.
kui2 kirjoitti:
Silloin lasketaan kyllä kaikki kristityiksi kun se kaunistaa tarvittaessa vaikkapa"kristityn maailman" tilastolukuja - (esim. muslimeihin tms verrattuna). ns. nimi- ja kulttuurikritityiksi parjaamannekin kelpaavat silloin kristittyjen joukkoon laskettaviksi..muulloin ne on v a a n..jne. "lustetta"? - Siinä se.
Luste on jyvää jos fundiksen tarve sitä vaatii.
kui2 kirjoitti:
Niinpä. Kyllä silloin kelpaavat kaikki kristityt.
Missään kommentissa ei ole järjen hiventäkään, joka ei vastaa juuri teidän käsitystänne!
Sivuhuom kirjoitti:
Hän on kristin uskolle vihamielinen ihminen ja siksi kirjoittelee aina omiaan. Ei hän tunne kristinuskoa.
Kaikki muut tuntevat paremmin kristinuskon kuin kristityt itse!
kui2 kirjoitti:
Jep, ja kaikki Suomen kirkon jäsenetkin lasketaan kristityiksi vain siksi kun he ovat kirkon jäseniä! :)
qwertyilija kirjoitti:
Perustellaan.
Summa summarum, koska aito kristitty voi hävitä kuin kangastus, niin selkeintä on määritellä, että aitoja kristittyjä on vain aidon kristityn mielikuvituksissa."Eli ns, siivoatte ympäriltänne pois kaikki epäkelvot tai vajavaiset, mutta jo seuraavassa lauseessa Suomessa on jopa neljä miljoonaa kristittyä jos siinä tilanteessa taas kristittyjen suuri määrä on teille eduksi."
Niin, on olemassa näitä pieni ryhmittymiä - näitä on siis useampia - jotka määrittelevät kristityn omien oppiensa mukaan. Näin he pääsevät kätevästi sulkemaan pois kaikki ne krisityt, jotka eivät heidän mieleensä ole.
Kun sitten he puolustavat kristinuskoa, yllättäen silloin kelpaavat kaikki krisityt, siis jopa ne, joita ovat itse määritelleet "harhaoppisiksi".
Tämä on vain peliä, joissa sitä omaa asemaa yritetään nostaa muita ylemmäs.
- vfvfcdcd
Tottakai faktat pitää poistaa!!!
Miettikää sitä onko se syntiä vai rikos!!!
Valvojalle:
oletko sinä kuullut koskaan sananvapaudesta?
Sitä saa rehellinen ihminen käyttää rehellisesti ja olen sanani faktoilla osoittanut Laillisiksi!
Joten olen rikollisuuden asilla jotta todelliset faktat eivät tulisi esiin!
Kiitos jos luit ja kiitos jos sattumalta sen myös ymmärsit!Oletko itse kuullut että sanavapaus ei tarkoita sitä että saat kirjoitella ihan mitä tahansa tyhmästä päästäsi haluat suoltaa!?
- herää-kysymys
Siis tuo massapostaaja on isoisä. Tässä tekee mieli sanoa: Voi Herra Jumala! Miksi Sinä tuollaisille annat lapsia ja lapsenlapsia. Miten ihmeessä vaimo on kestänyt hänen monologinsa ja saanut hänen järjettömästä ja tolkuttomasta ilmaisustaan mitään selvää? Ovatko lapsiparat ja heidän jälkikasvunsa hänen kurimuksessaan ja täysin häiriintyneinä?
- vgvfcvfcdc
Jos et ole huomannut, niin en ole omalla enkö jonkun lahkon tai uskon asialla
vaan
REHELLISYYTTÄ esiin tuojana kirjoittalen
Ja mitä tulee monoloogisuuteen, niin sitä ovat uskon kyseessä ollessa rikollisuuden kristityt pitäneet yllä noin 2000 vuotta!
Se on monoloogista rikollisuuden miekkasivistyksen rikollisuuden monologiaa jonka arvostelua et siedä!
Olot ilemisesti uskontunnustukses kaltainen ja se on sinun LAILLA SUOJATTUA OIKEUS,
MUTTA
se ei oikeuta sinuakaan riistämään totuuden esiin tuomista sananvapautta riistämällä niin kuin kristittyjä on kautta aikojen suojeltu ja sallittu rikollisuutta pitää yllä maailmaa turmelevana rikollisuutena! Tarviitko näyttöä?
- bnhbvrcderxc
1 luku
Yleiset säännökset
1 §
Lain tarkoitus
Tällä lailla annetaan tarkempia säännöksiä perustuslaissa turvatun sananvapauden käyttämisestä joukkoviestinnässä.
Tätä lakia sovellettaessa ei viestintään saa puuttua enempää kuin on välttämätöntä ottaen huomioon sananvapauden merkitys kansanvaltaisessa oikeusvaltiossa.
2 §
Määritelmät
Sananvapaudesta:
Lue ja kiinnitä myös huomio siihen mitä velvollisuuksia on sananvapauden käyttäjäälläkin ettei riko Lakia:
täältä lisää....
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2003/20030460
Tässä laissa tarkoitetaan:
1) yleisöllä vapaasti valikoituvaa viestin vastaanottajien joukkoa;
2) verkkoviestillä radioaaltojen, sähköisen viestintäverkon tai muun vastaavan teknisen järjestelyn avulla yleisön saataville toimitettua tietoa, mielipidettä tai muuta viestiä;
3) ohjelmalla pääasiassa äänenä tai liikkuvina kuvina ilmaistujen verkkoviestien muodostamaa yhtenäistä kokonaisuutta;
4) julkaisulla yleisön saataville toimitettua painotuotetta, tietolevyä taikka muuta monistamalla valmistettua teksti-, ääni- tai kuvatallennetta;
5) aikakautisella julkaisulla julkaisua, jota on tarkoitus julkaista säännöllisesti vähintään neljä kertaa vuodessa;
6) verkkojulkaisulla julkaisijan tuottamasta tai käsittelemästä aineistosta aikakautisen julkaisun tapaan yhtenäiseksi laadittua verkkoviestien kokonaisuutta, jota on tarkoitus julkaista säännöllisesti;
7) julkaisutoiminnalla julkaisujen ja muiden verkkoviestien kuin ohjelmien toimittamista yleisön saataville; ja
8) ohjelmatoiminnalla ohjelmien toimittamista yleisön vastaanotettavaksi.
Tätä lakia sovellettaessa aikakautisen julkaisun ja verkkojulkaisun osina pidetään niiden otsikkojulisteita ja liitteitä.
3 §- sydänpäivä
Oikea kristitty on se joka on Jeesuksen sanojen mukaan uudestisyntynyt;"Vedestä ja Hengestä",siis Pyhässä Kasteessa.Joh,3:5.Tiit.3:5.Piet.1.3:21
- PasiToivonen
Kristitty = Johanna Tukiainen, Teuvo Hakkarainen, Toimi Kankaanniemi.
- TosiPäivönen
Ja tietysti Timo Soini ja Juha Sipilä. Eikä myöskään pidä unohtaa Angela Merkeliä, George W. Bushia ja Donald Trumpia.
- lkjhgfd57
Noh... onhan niitä toisiakin...
Tosin, on väärin luterilaisuuden palstalle vetää esiin uskon "tausta" voimia kun se todellinen herra kuitenkin on tiedossa uskovaisten kristittyjen opeissa ja teoissa.
Joten
jätetään se poliittinen näkökanta sivuun niin pysytään luterilaisuudessa oppeineen ja sen historiassa rikollisuuksineen...
Sain juuri lainaksi 1500 luvulla kirjoitetun luterilaisuuden paksunkirjan jossa on virret ja lait ja paaaaaaaaaljon muuta tutkittavaa joten alan siistämään ne tiedot tietoneelle tutkittavakseni sillä se on ruotsin kielestä suomennettua lutherin opin mukaista ja oikein katekismuksen ovat saaneet siihen...
Siihen aikaan palveltiin kuninkaita jumalina, paitsi luder/luther halusi kai sen pois heiltä....
Mut nyt sen kirjan kimpuun jonka sen omistaja tulee perin tunnin kulutta hakemaan....
- hknnhnhbvg
Haluan välttää oikeudellisia toimia sananvapaudeni suhteen.
Kun rehellinen olen, ja kunnioitan toisia sillä mitalla kuin minunkin mielipiteitä kunnioitetaan FAKTOINEEN, niin keskustelun taso pysyy silloin kaikkien, myös valvojien suhteen LAILLISINA!- junhbhgbgv
JK
Tunnustas sen, että usein joudun laittamaan samat faktat esiin!
mutta
en tee sitä OMASTA TAHDOSTA vaan toisten keskutelijoiden kirjoitukset osoittaen epäluotettaviksi FAKTOILLA!
Siis usko ei ole tietoa vaan uskomuksista koottua, jopa Jeesuksen antaman kiellon vastaista ilmaisua asiaa tuntemattoman kirjoituksissa.... En pahalla oikaise asioiden virheellisyyksiä vaan hyvää tarkoittaen ja jopa kristittyjen oppien noudattaja rikollisien syyttömyydet ymmärtäen ja yritän auttaa ymmärtämään, mm Jeesuksen evankeliumin mukaan (joka on osittain törkeästi väärennetty) jotta vastaan ottaja itsekkin saisi tietoa eikä "hukkuisi" uskontunnustuksen kaltaisuuden järjettömyyteensä.
Jumalaa ja Jeesusta palvelevat
EIVÄT USKO,
EIVÄTKÄ ANNA
USKONTUNNUSTUKSIA!
VAAN
he kaikella inhimillisyydellään pyrkivät faktoineen asiallisuuteen, tosin tietoisina ETTÄ KUKAAN MEISTÄ EI OLE TÄYDELLINEN!
- jnbgvfcdxzz
Oikeita kristittyjä ovat kristinuskon uskovaiset papistoineen!
SE ON TASAN TARKKAAN OIKEIN!
mutta...
TOSI USKOVAISEN TULISI TIETÄÄ MITÄ SE KRISTITTYJEN USKO todellisuudessa kokonaisuudessaan on!
SITÄ eivät kristityt koskaan ole saaneet tietää
koska
lapsena jo suorietut mielen manipuloinnit (aivopesu) saa ihmislapsen mielellisesti sairaaksi ja alaikäisenä, siis ALAIKÄISENÄ mm rippikouluissa antaa uskontunnustuksen jossa luopuu Jumalasta, ihmisyydestä, järjestä ja ymmärryksestä ITSE SITÄ JA SEN SEURAUKSIA YMMÄRTÄMÄTTÄ!
joten
ei kristityn järjettömyys, tietämättämyys jne ole hänen omaa syyttään VAAN sen ihmisen mielen manipuloijan!
uskontunnustuksen kaltainen se on pappikin, ja sitä sitoo pappislupaus ja ev.l. pappislupauksen antanut pappi tietää, ettei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata tai opettaa vaan hänen pitää pysyä lahkonsa paavalilais-luterilaisuuden opeissa väärennetyn raamatun ja katekismuksen opein VAIKKA Jeesus käski opetuslapsiensa saarnata ja opettaa niitä Lakeja ja oppeja joita Hän oli heille opettanut.
FATKAA:
uskontunnustuksen "salat" on esille laitettu,
ja
sen antaneista koulutetaan pappeja... Jumala ja Jeesus ei ole pappeja virkaan asettanut vaan sen suorittaa edelleen rikollisuus itse:
http://www.espoonseurakunnat.fi/web/at-kirkko/dr-evl/-/asset_publisher/6zWq9pT51KjO/content/miten-kouluttautua-papiksi-;jsessionid=110C1244145A5E450441D045F5EA04FE/22354
"Papin virkaan edellytetään tieteellistä teologian maisterin tutkintoa, jonka suorittaminen kestää keskimäärin 5–7 vuotta. Omalla ahkeruudella tai sen puutteella voi toki vaikuttaa hyvin paljon siihen, kauanko opiskelu kestää. Teologian maisterin tutkinnon voi suorittaa Suomessa kolmessa paikassa: Helsingin yliopistossa (molemmilla kotimaisilla), Itä-Suomen yliopistossa ja ruotsinkielisenä Åbo Akademissa. Lisäksi vihittävältä papilta edellytetään mm. ordinaatiokoulutuksen suorittamista, joka ei ole kovin pitkä ja vaihtelee hiippakunnittain."
Noin pitkällä koulutuksella pitäs oppia ihmisyyden rehellisyyttäkin vaikka olis ihmisyydestä luopunut!!!
mutta
jos on jo ennakkoon herransa valinnut niin tarvii oppia vaan eksytyksen "paratiisin käärmeen" keinot jotta suomen valtion kirkko saa ammatti taitoista aivopesu ammattilaisia....
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
Pappislupaus
Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
HUOM!!!
Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"
Haukutte minuakin yllä olevia faktojakaan tuntematta!
Mutta
ette te minua loukkaa vaan omaa itseenne sillä kerran me kaikki joudumme totuuden eteen... jotku ylpeinä kristtyinä levestä posrtista ja meikäläinen pyrkii kristitytksi kelpaamattomana kristillisisenä olemaan ja tyytymään ahtaaseen porttiin... ilman "me vain pelastumme" tukea....
Anteeksi jos olen tahtomattani loukannut rehellisyydelläni mielenrauhaanne; Anteeksi! - kdkdjkwwmkm
Nyt viellä hiukan ennen koneen sulkemista...
Aloituksessa oli tekstiä..:
Maailmalla on pahasti vääristynyt käsitys aidosta kristinuskosta.
#katolais-luterilaisuus lestadiolaisineen on nimen omaan sitä.
jos kaikki kirjoitukseni nayttöineen on esillä niin näit faktoista sen...#
Se johtuu laitoskirkkojen harhautuneesta uskosta ja toiminnasta, joka on kylvetty ihmiskuntaan. Suurin osa ihmisistä ajattelee, että jos on kirkon jäsen, niin sen perusteella muka on kristitty.
#uskontunnustus on uskonvaisen aivopesulla korvien välissä olipa siitä tietoinen tai ei: -ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
(((tavallaan ymmärtämättömän ateistiksi itsensä tunnustaminen)))
-Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
SIIS kristitty EI OLE KRISTILLINEN, KUTEN JEESUKSEN OPETUSLAPSET
VAAN Paavalilais-luterilaisuuden ja lestadiolaisuuden uskovaisia herraa palvelevien herra jumalaan uskovia.
Historiankirjatkin kertovat yleisesti, miten "kristityt sotivat ja tappoivat", vaikka kyseessä on ollut nimikristillinen mm. katolinen harhaoppi.
#"ei me mutta ne toisen" on kristittyjen kautta aikojen käyttämä seliseliselitys!
Jos on kristitty, niin oln kristittyt katolilaisena, luterilaisena, lestadiolaisena, Jehovalaisena, mormoonina, helluntalaisena jne jne jne.
Omavanhurskauttanne on TOISTEN KRISTITTYJEN SYYTTÄMISET ja "ei me vaan ne toise" sekä rippi on myös omavanhurskaus oppianne, joka on suuri synti.#
Kristitty on sellainen ihminen, joka on katuen tehnyt parannuksen synneistään ottamalla vastaan ylösnousseen Jeesuksen syntiensä sovittajaksi ja elämänsä Herraksi sekä sitten ottanut upotuskasteen Jeesuksen nimeen.
#Kova väitä... Noh, osoita Jeesuksen omalla sanalla, että rikollisuuden kristityn pitää kastaa ja kastattaa seurakuntalaisensa; seurakuntalaisia ja heidän lapsiakin esim. noitarovioilla tappavan rikollisuuden jäseniksi?
JOS SITÄ KÄSKYÄ EI OLE, NIIN OLISKO MAHDOLLISTA, ETTÄ RAAMATTU TULKITSEVAT herra jumalan palveleijat KUN TEILLE EI KELPAA JEESUKSEN ANTAMA TIETO?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
"Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."
Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
Johanneksen evankeliumi:
13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt."
JA OPEISTANNE...
Lapsikaste rikoksista...
Tässä, papin tekstissä on 4 törkeää valetta, "taivaan isän" nimeen...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
"Hei Mirka,
Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
t. Maarit-pappi "#
Jeesus sovitti sijaisuhrillaan ja verellään syntimme Golgatan ristillä. Ihminen pääsee Taivaaseen vain Hänen kauttaan. Jeesus sanoo itse näin: "Minä olen Tie, Totuus ja Elämä! EI KUKAAN tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani!"
Joh. 13:6. Tarvitaan uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä. Joh. 3:3.
#olen jo aikaisemmin siitä kirjoittanut joten katso ylämpää.. jos se on vielä jäljellä
mutta tuo on törkeää valetta. Jeesus sovitti vain syntiin/rikoksiin pakotettujen synnit/rikokset kuten esim. sotilaan joka esivallan käskystä rikko "älä tapa" käskyä. SIIS SELVYYTEEN LOPPUU JEESUKSEN SOVITUS.. SILLÄ ON EPÄSELVÄÄ SIITÄ KUINKA PITKÄLLÄ JUMALAN VALTAKUNNAN ARMO RIITTÄÄ! SITÄ EI PAPISTOLLA OLE VALTAA ANTAA muuta kuin eksytyksenä muka rukoilla armoa..#
Aidosti uskoon tullut ihminen on kristitty,
#TOTTA Mutta uskontunnustuksen antaneen Jumalasta, ihmisyydestään, järjestä ja ymmärryksestä luopunut. Lue uskontunnustus jonka laitoin esille ja tarkista faktat#
joka ei sodi ja tapa tai raiskaa. Kristitty ei myöskään ole homo tai pedofiili. Eikä kristitty hyväksy minkään muodon syntiä, vaan tahtoo auttaa ihmiset hyvään ja oikeaan, siihen, mitä Jumala on alunperin meille tarkoittanut, elämään Hänen yhteydessään!
#jaa vai kristitty ole sellaisnen... no uskoa saa mitä haluaa ja tekehän ihmiset kirkoksisa mutta ihmisyydestään luopuneet kristtyjen papit ovat kyllä ihan viime päiviin hyvin edustettuina todistamaan ETTÄ OLET VÄÄRÄSSÄ:
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000005076566.html
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000001228479.html- kjhgfds
jatkoa
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000005076566.html
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000001228479.html
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/ainakin-30-tyttoa-raiskannut-hiv-pappi-selviaa-ilman-rangaistusta-meksikossa/6077338
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/afganistanilainen-poikien-raiskausperinne-jarkyttaa-usa-vaatii-sotilasjoukoilta-toimia/6054236
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/vatikaanissa-ensimmainen-pedofiliaoikeudenkaynti/5221274
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/spotlight-elokuvasta-tuttu-pedofiilipappi-pidatettiin-jalleen-hyvaksikaytosta-teki-itsemurhan-sellissaan/6020890
https://www.google.fi/search?q=african christianity and witchcraft&hl=fi&biw=1920&bih=1066&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj0nsmXuvrLAhXkIJoKHWgHDToQ_AUIBigB#hl=fi&tbm=isch&q=african christianity witchcraft&imgrc=ObUArIJAIGOaOM:
- bybbbyyvtv
Edelleen on kaksi poistettua, rikollisuuden puolustamiseksi kai...
Mutta
sananvapauden poistaminen on ilmeisesti rikollisuuden ainoa ase koska TOTUUTTA on vaikea todistaa rikollisuuden opein vääräksi! Voisivat ne kaikki epäkristityt sitten erota kirkosta tai tosiuskovaiset voisivat vaikka potkia heidät kirkosta ulos niin olisi se kristinusko täydellinen. Samalla huomaammekin että kristinusko ei enää olisi valta uskonto maailmassa sillä suirin osa kristityistä ei ole mitään kiihkouskovaisia. Myös kirkollisverot loppuisivat ja niitä jouduttaisiin nostamaan. Silloin taitaisivat ne tosiuskovaiset vähän kiipelissä olla. Eli kannatan niiden väärin uskovien kristittyjen pois potkimista kirkosta.
- omituinen-ketju
Aloittaja ei ole luterilainen, qwertyilijä on ateisti, tuo sekava kirjoittaja taas, en ole saanut maailmankatsomusta selville, en ole lukenut sekavia juttujaan - miten tämä liittyy luterilaisuuteen tai lut. kirkkoon? Tämä oli tilanne klo 15.
- omituinen-ketju
Sekavasta kirjoittajasta olen saanut selville, että inhoaa luterilaisuutta, mutta ei tietoa onko ateisti vai jonkin oudon uskonlahkon edustaja tai sitten yksittäinen oudon oman uskontonsa keksijä. Kuka noita jaksaisi lukea.
omituinen-ketju kirjoitti:
Sekavasta kirjoittajasta olen saanut selville, että inhoaa luterilaisuutta, mutta ei tietoa onko ateisti vai jonkin oudon uskonlahkon edustaja tai sitten yksittäinen oudon oman uskontonsa keksijä. Kuka noita jaksaisi lukea.
Viittaatko kenties tällä 'sekavalla' kirjoittajalla minuun?
- omituinen-ketju
Ei vaan tuo sekava massakirjoittaja, joka sotkee joka ketjun.
- kekejkej2
Miksi et kirjoita totuutta?
Teillä on paremmat mahdollisuudet kuin minulla mielestänne jota todistakaa kirjoitukseni vääriksi?
ja
Jos ja kun, kantani tueksi laitan esiin Jumalan, Jeesuksen ja tarpeen tullen Suomen Perustuslain tekstiä, niin kumoamalla ne;
ETTE KUMOA MINUA VAAN:
JUMALAN
JEESUKSEN
JA
SUOMEN PERUSTUSLAIN.
Näin se mielestäni asiallisesti toimii.
Tietysti olisin todella kiinnostunut keskustelemaan asioista, mutta eihän teillä ole asialinjaa vaan uskolinja ja ne linjanne ovat valitettavasti eksytyksen saaneiden tekstejä.
"Varokaa, ettei kukaan teitä eksytä" on teiltä jäänyt huomaamatta, tai oikeastaan pappinne eivät saa Jeesuksen evankeliumia saarnata tai opettaa mutta...
Miksi Jumalan ja Jeesuksen oppien kumoavina minun haukutte käydäksenne Jumalan ja Jeesuksen herroiksi oppeinenne??? - jrejfkek3
kekejkej2 kirjoitti:
Miksi et kirjoita totuutta?
Teillä on paremmat mahdollisuudet kuin minulla mielestänne jota todistakaa kirjoitukseni vääriksi?
ja
Jos ja kun, kantani tueksi laitan esiin Jumalan, Jeesuksen ja tarpeen tullen Suomen Perustuslain tekstiä, niin kumoamalla ne;
ETTE KUMOA MINUA VAAN:
JUMALAN
JEESUKSEN
JA
SUOMEN PERUSTUSLAIN.
Näin se mielestäni asiallisesti toimii.
Tietysti olisin todella kiinnostunut keskustelemaan asioista, mutta eihän teillä ole asialinjaa vaan uskolinja ja ne linjanne ovat valitettavasti eksytyksen saaneiden tekstejä.
"Varokaa, ettei kukaan teitä eksytä" on teiltä jäänyt huomaamatta, tai oikeastaan pappinne eivät saa Jeesuksen evankeliumia saarnata tai opettaa mutta...
Miksi Jumalan ja Jeesuksen oppien kumoavina minun haukutte käydäksenne Jumalan ja Jeesuksen herroiksi oppeinenne???jk
tarkennus...
"Miksi Jumalan ja Jeesuksen oppien kumoavina minun haukutte käydäksenne Jumalan ja Jeesuksen herroiksi oppeinenne??? "
kristityn oppia...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
"teuta
8.8.2012 00:24
Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ." - kmuhyg66
Jos, siis JOS olisitte rehellisiä edes, niin itse opeillanne ja teoillanne kristityt ovat kautta aikojen itse sotkeneet ja tuten tavallista, toisethan ne ovat syyllisiä aina muka olleet kristittyjen mielestä!
Ei pahalla mutta tutkihan asioita tarkimmin niin tiedä vaikka meillä molemmilla olisi paljonkin opittavaa! - hgjghkghjlk
Parempi ehkä olisi, jos kristityt lähtevät väärää oppia ja ekumeniaa saarnaavista, maallistuneista moraalittomista valtiokirkoista. Apostolien aikaan seurakunta oli kristittyjen ryhmä, joka kokoontui yhteen luultavasti toinen toistensa kodeissa. Ökykirkot eivät kuulu kristinuskoon. Ajatelkaa, miten paljon köyhiä olisi niilläkin rahoilla autettu! Pappien ja piispojen virkoja ei kuuluisi olla, vaan seurakunnalla ryhmä miehiä vanhemmistona, ja Jeesus seurakunnan päänä.
Erosin itse luterilaisesta kirkosta muutama vuosi sitten. Olen saanut kasteen. Nyt mietin sitä, mitä seurauksia maallisten virnaomaisten kanssa olisi siitä, jos menen naimisiin Raamatun tapaan, katsoen avioliiton miehen ja vaimon väliseksi sopimukseksi Jumalan edessä. Ei siihen mitään lupia miltään maallisilta instansseilta tarvita.
Haluaisin ottaa osaa toimintaan, joka pyrkii levittämään oikeaa tietoa evoluutioharhaopista, joka on mädättänyt monen uskon Jumalaan. Ekumenian vääryydestä haluan puhua. Haluaisin tavata muita kristittyjä, kuunnella Jumalan sanaa, muodostaa aitoa kristittyjen seurakuntaa yli kirkkojen rajojen. Ja haluaisin oppia tulemaan kristityksi, joka olemuksellaan ja käytöksellään loistaa valona tässä pimeässä maailmassa. Vielä en ole sellainen, mutta olen tavannut rakkautta hehkuvia kristittyjä. - Jumalanhulluutta
Uskonlahko se evlutkin on, tiedätkö sen?
Ja kaikki kristityt ovat lahkolaisia, eronnnet juutalaisuudesta.
Paavaliakin haukuttiin Nasaretin lahkon päämieheksi, sanoi itse myöskin itseään lahkolaiseksi.
Lopeta siis tuo lahkoista puhuminen.
Siunausta Espanjasta toivottelee Jumalanhullu hgjghkghjlk kirjoitti:
Parempi ehkä olisi, jos kristityt lähtevät väärää oppia ja ekumeniaa saarnaavista, maallistuneista moraalittomista valtiokirkoista. Apostolien aikaan seurakunta oli kristittyjen ryhmä, joka kokoontui yhteen luultavasti toinen toistensa kodeissa. Ökykirkot eivät kuulu kristinuskoon. Ajatelkaa, miten paljon köyhiä olisi niilläkin rahoilla autettu! Pappien ja piispojen virkoja ei kuuluisi olla, vaan seurakunnalla ryhmä miehiä vanhemmistona, ja Jeesus seurakunnan päänä.
Erosin itse luterilaisesta kirkosta muutama vuosi sitten. Olen saanut kasteen. Nyt mietin sitä, mitä seurauksia maallisten virnaomaisten kanssa olisi siitä, jos menen naimisiin Raamatun tapaan, katsoen avioliiton miehen ja vaimon väliseksi sopimukseksi Jumalan edessä. Ei siihen mitään lupia miltään maallisilta instansseilta tarvita.
Haluaisin ottaa osaa toimintaan, joka pyrkii levittämään oikeaa tietoa evoluutioharhaopista, joka on mädättänyt monen uskon Jumalaan. Ekumenian vääryydestä haluan puhua. Haluaisin tavata muita kristittyjä, kuunnella Jumalan sanaa, muodostaa aitoa kristittyjen seurakuntaa yli kirkkojen rajojen. Ja haluaisin oppia tulemaan kristityksi, joka olemuksellaan ja käytöksellään loistaa valona tässä pimeässä maailmassa. Vielä en ole sellainen, mutta olen tavannut rakkautta hehkuvia kristittyjä."Ei siihen mitään lupia miltään maallisilta instansseilta tarvita. "
Avioliittoon vihkiminen on juridinen toimenpide jonka maistraatilta siirretty kirkon papeille virkamiestoimituksena. Toki se oikeus olisi hyvä saada papeilta pois ja riittäisi varsin hyvin että vain maistraatissa vihittäisi avioliittoon ja siihen saisi uskovatkin vain tyytyä! Uskovilta tulisi mutteria hieman kiristää kun ovat tylyjä olleet lähiaikoina muillekin ihmisille! Siihen ois myöskin varaa kun on niitä erityisoikeuksia kirkkoviinin verovapauksia myöden!
- Näinhän.se.menee
Erityisen hyvä aloitus.
Kirjoittaja ei voi tarkoittaa aidoilla kristityillä kirkkouskovaisia. Siinä oli selvästi määritelty oikea usko Jeesukseen. Se on sisällä sydämessä uudestisyntymiskokemuksen tuloksena.
Aitojen kristittyjen tulee erota kirkosta, joka on pelkkää nimikristillisyyttä, eikä enää sitäkään, vaan kirkon homouskonto on jo kaikilta osin räikeää syntiä ihmisyyttä vastaan. Jumalattomat jääkööt kuulumaan jumalattomiin kirkkoihinsa.Ja jumalahan heidät voisi pelastaa mutta kun ei vaan jaksa. Ahneita olette jos kerran haluatte koko taivaan pelkästään tosiuskovaisille.
- hbghvvcrtr
Valvojalle:
Saako nuo poistetut faktat laittaa esiin uudelleen?- Valvojalle
Ei saa.
- mjbgtrfd4d4
uskonnollinen oppi, joka on Jumalan ja Jeesuksen Nimeen opetettu, on eksytkseen tarkoitettua aivopesu oppia joka tumelee mielen.
On julmaa, etenkin Jumalan Valtakunnan kaltaisille lapsille opettaa oppeja jotka turmeleen lapset. Lastensuojelusta vastaavat viranomaiset tunnistaa ongelman mutta ilmeisesti niihin korkeisiin virkoihin valinnan vaatimuksena on suoritettu rippikoulu, aivopesu uskontunnustuksineen.
Jokainen lastaan rakastava, ihmisyydestään luopumaton ymmärtää sen rikollisuuden merkityksen ihmisyyden vastaisiksi.
Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia koheleville samassa tilaisuudessa antoi myllynkivien käyttöohjeet opittaviksi, jota pappislupauksen antaneet eivät saa seurakunnalleen opettaa...
Seurauksen siirtyy siten perisyntinä sukupolvista seuraaviin, rikoksia ihmisyyttä vastaan....
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.' - Hänen.yhteydessään
Tuo yksi häirikkö pilaa paljon hyvää.
Olisin mielelläni keskustellut lisää.- nhjbytgtrfr
Laita tekstiä esiin...
Sananvapautta koskeva Laki on voimassa rajoituksineen! Siis jokainen joutuu ottamaan vastuun teksteistään.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2003/20030460 - lmjnyvtcrcrc
jk
Olet ilmeisesti ymmärtänyt väärin.
Tämä palsta on luterilaisuudesta keskustelevien palsta.
Siis ei ainoastaa luterisilla vaan toisillekkin joilla on asiaa teille ja teistä.
Ellen väärin arvaa niin on kirkolla omiakin keskustelu palstoja joissa vain jäsenet kirjoittalevat.
tosin
suomi24_lta puuttuuu "KRISTILLISTEN" palsta jostakin, ehkä tunnetusta syystä....
- ktyerjej2j2
Pieni kommentti...
"Hänen.yhteydessään" kirjoitti 20.2.2017 12:27
"Jeesus sovitti sijaisuhrillaan ja verellään syntimme Golgatan ristillä. Ihminen pääsee Taivaaseen vain Hänen kauttaan. Jeesus sanoo itse näin: "Minä olen Tie, Totuus ja Elämä! EI KUKAAN tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani!" Joh. 13:6. Tarvitaan uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä. Joh. 3:3."
Jumalan ja Jeesuksen antama Laki on voimassa ja sen suhteen ei kristinuskolle ole Jumala ja Jeesus poikkeusta antanut.
Joten
kristityt esiintyy Jumalan ja Jeesuksen Nimeen mm törkeänä rikollisuutena maailmassa. Paavalin ajan miekka sivistyksistä tähän päivään näin tapahtuu ja sitä toimintaa rahoittaa aivopestyt uskovaiset vaikka Jeesus on uskomisen kieltänyt.
Se, kuinka paljon Jumalan Valtakunta siitä järjettömyydestä uskovaisia rankaisee tai armoa antaa, EI OLE IHMISTEN EIKÄ ihmisyydestä uskontunnustuksessa luopuneiden oikeus, ei edes papiston joka uskontunnustus oppeja uskovaisilleen aivopesuna asettaa ymmärtämättömälle uskovaiselle. Ei esimerkiksi ymmärtäväiset lasten vanhemmat kanna omia lapsia kristittyjen noitarovioille tapattavaksi kuten uskokvaisten rahoittama lähetystyö rikollisuus saa/sai aikaan viellä 2000 luvulla!
------
Aloituksen kirjoittaja viittasi Pyhään Henkeen...
Jeesuksen opetuslapsilla ja kristillisillä, on Jeesuksen lupaama Pyhän Hengen tuki syntyissään ja kehittyy aikuistumisen myötä.
SEN VUOKSI, lapsiaan rakastavien vanhempien tulee tarkoin miettiä osuuttaa usonnollisuuden suhteen sillä Jeesus on uskomisen kieltän ja Jeesus on ilmoittanut Jumalan Valtakunnan olevan lasten kaltaisia ja se tarkoittaa että LAPSET OVAT JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISIA kunnes heidän mieli turmellaan uskolla, uskomuksilla ja ennen kaikkea alaikäisille lapsille annatussa rippikoulu koulutuksessa jossa lapsi joutuu luopumaan sanomattoman paljon enemmän mitä minä pystyn edes kirjoittamaan...
Suojelkaa Jeesuksen rakastamia lapsia Jumalan Valtakunnan kaltaisina!
Ja lopuksi tähän...
Olen huomannut Pyhän Hengen Nimen käytöstä keskusteluissanne...
Voin puhtaalla omantunnolla kirjoittaa että harva kristitty, jos kukaan, on siitä uskontunnustuksen antaneena päässyt osalliseksi..... SILLÄ
JEESUKSEN EVANKELIUMIA Johanneksen mukaan;
1:11 "Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan."
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
Luopumalla HEISTÄ yhdestä, luopuu HEISTÄ!
HUOM!
Pilkkaamalla HEISTÄ yhtä, PILKKAA HEITÄ:
Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaa;
3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
TÄMÄ ON TODISTAA MM MISTÄ LUOVUITTE...
Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
Siis mitään kolminaisuus oppia ei Jumala ja Jeesus ole opettanut vaan se on kristittyjen omaa oppia... eksytyksen helpottamiseksi ilmeisesti...
Jos olen väärässä niin Jeesus on valehdettut tai raamatunne väärennetty!
Se, onko uskontunnustus Jumalan Valtakunnan mielestä niin rajua Pyhän Hengen pilkkaamista, kuin raamattu julki tuo, en kerro, sillä kukaan ihminenkään ei ole Jumalan Valtakunnan herra.
Kaikella kunnioituksella teille... toivoen rehellisempää tasoa keskusteluun.
Ja jos en palaisi tänne enään, niin seuraa tätä jos täällä kirjoitellaan
ja tunnustan, että IHMISYYTTÄ OMISTAVAT tietävät, että teksteissäni on "väärä tieto" jota on minun ollut pakko käyttää jotta uskovaisetkin sen ymmärtäisivät niin tahtoessaan. Tieto, josta vaikenen, on tärkeä mutta samalla uskontunnustuksen kaltaisille mahdottomuus ottaa järkevästi totuutena sillä en rikollisena anna väärää totuutta vaan suojelen mahdollisia lukijoita kosta on vaara, että saa muutakin kuin "hengen ahdistusta" totuudesta... Tosin, se salaamiseni paljastuu Pyhän Hengen tuella jos niin on tullakseen...- Inssiainakin
ktyerjej2j2 kirjoitti: " LAPSET OVAT JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISIA kunnes heidän mieli turmellaan uskolla".
Usko Jumalaan ja Jeesukseen sekä Pyhään Henkeen ei turmele kenenkään mieltä eikä yhtään mitään.
Usko Jumalaan ja Jeesukseen ja Pyhään Henkeen on tarpeellinen ja Raamatun sanasta yksi kohta tähän tueksi(kohtia löytyy muitakin)
Hebrealaiskirje luku 11 jae 6 'Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät. '
Ilman uskoa yksikään ihminen ei voi olla kristitty.
Lapsenkaltaisuudessa viitataan terveeseen perheeseen, missä pieni lapsi luottaa isäänsä. Opetuksella tarkoitetaan siis luottamussuhdetta, millainen suhde meillä aikuisillakin uskovilla parhaimmillaan on Taivaan Isään.
- jnhbhbgvt
On se vaan kummallista, mietityttää miksi ja kenen käskystä faktaa ei saa laittaa esiin?
Olis tarpeen alkaa tutkituttamaan asiaa korkeammalla taholla.
Jokin raja tulisi olla jotta ihmisyyttä saisi suojata.... - true_scotsman
Jos kuuluu johonkin kristittyyn kirkkokuntaan tai lahkoon, niin silloin on kristitty. Esim. ristiretkeläiset olivat kristittyjä, konkistadorit olivat kristittyjä, italialaisen mafian miehet ovat kristittyjä, natsit olivat kristittyjä jne. Kristittyjä on nykyään n. 2,4 miljardia.
Samaan tapaan, jos tunnustaa, että Allah on ainoa jumala ja Muhammed on tämän profeetta, niin on muslimi. Esim. Isisin jäsenet ovat muslimeja, Al-Qaidan jäsenet on muslimeja, Boko Haramin jäsenet on muslimeja jne. Muslimeja on nykyään n. 1,5 miljardia.Tämä on se tavallinen tapa jaotella, mihin uskontoon kenenkin arvioidaan kuuluvan. Jo jäsenyydellä eli "nimikristillisyydellä" osoitetaan kannatusta, vaikke ehkä se oma usko niin vahva olekaan.
mummomuori kirjoitti:
Tämä on se tavallinen tapa jaotella, mihin uskontoon kenenkin arvioidaan kuuluvan. Jo jäsenyydellä eli "nimikristillisyydellä" osoitetaan kannatusta, vaikke ehkä se oma usko niin vahva olekaan.
Raamattu sanoo, että Jeesuken seuraajat ovat kristittyjä. Tämäkin sana on liberalisoitu.
usko.vainen kirjoitti:
Raamattu sanoo, että Jeesuken seuraajat ovat kristittyjä. Tämäkin sana on liberalisoitu.
Kas, kun sielle ei voi mitään, että eri uskonnot on jaoteltu tiettyjen kriteerien mukaan. Miten on, hyväksytkö sen että mm. lestadiolaiset eivät pidä sinua kristittynä?
mummomuori kirjoitti:
Kas, kun sielle ei voi mitään, että eri uskonnot on jaoteltu tiettyjen kriteerien mukaan. Miten on, hyväksytkö sen että mm. lestadiolaiset eivät pidä sinua kristittynä?
Ei ihmisten kriteerit kuitenkaan kenestäkään kristittyä tee jos ei ole Jeesuken seuraaja.
Onko sinulle ihmisten kriteerit tärkeämmät kuin Raamatun?usko.vainen kirjoitti:
Ei ihmisten kriteerit kuitenkaan kenestäkään kristittyä tee jos ei ole Jeesuken seuraaja.
Onko sinulle ihmisten kriteerit tärkeämmät kuin Raamatun?Ei todellakaan ja siksi minulle kaikki kristityt ovat ihan oikeita krisittyjä.
mummomuori kirjoitti:
Ei todellakaan ja siksi minulle kaikki kristityt ovat ihan oikeita krisittyjä.
Raamatun mukaan vain Jeesuken seuraajat ovat kristittyjä. Sinä voit pitää kristittynä vaikka luterilaiseen kirkoon kuuluvaa ateisetia, ja niin taidat pitääkin :D
usko.vainen kirjoitti:
Raamatun mukaan vain Jeesuken seuraajat ovat kristittyjä. Sinä voit pitää kristittynä vaikka luterilaiseen kirkoon kuuluvaa ateisetia, ja niin taidat pitääkin :D
Missä kohtaa se määritys kerrotaan raamatussa vai onko se sinun tulkintasi asiasta, kuten se että homoseksuaalisuus on synti kun siellä sanotaan että jotakin "mies ei saa maata toisen miehen puolen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan" tms.!? Missä kohtaa siis sanotaan että homoseksuaalisuus olisi synti, ellei se olisi tulkinnallinen?! Miten muuten miehen kanssa voi maata niin kuin naisen kanssa maataan?! Eihän se biologia ja ihmisanatomia tainut raamatun kirjoittajalle olla niitä kaikkein vahvempia osa-alueita siihen aikaan! :)
- Tärkeitä.huomioita
Et näköjään lukemnut aloitustekstiä. Nimimerkki "Hänen yhteydessään" kirjoitti siinä selvän opetuksen, jota tuo häiriköijä yrittää vastustaa.
"Heidän teoistaan te heidät tunnette!" Jos joku on kristitty, ovat hänen tekonsakin sitä. Jos teot eivät ole kristitylle kuuluvia tekoja, ei kyseessä ole ktistitty.
Maailmassa ei ole kuin alle miljoona oikeaa kristittyä.- lkjhgfdssz
Kuinka monta heistä on uskontunnustuksen kaltaisia?
- Maamies.pelloilleen
Jos tarkoitat uskontunnustuksilla kirkkojen litanioita, niin sellaisia et tule koskaan tarvitsemaan.
- Hyvin.kirjoitettu
Miten ton alkukirjotuksen saisi muihinkin palstoihin? Laittakaa ketkä osaatte.
- antimummo
Toivotaan, että mummokin lukee ja tarkistaa miten itseään täällä kutsuu.
- vouhauvei
antimummo kirjoitti:
Kukaan muu ei usko mummon juuttuja - jos mummo itsekään....
antimummo kirjoitti:
Luin kyllä. Olen kristitty koska tunnustan Jeesuksen. Vaikka meissä kritiyissä on kymmeniä sellaisia suuntauksia, jotka haluavat kieltää muilta krisityiltä olemasta kristittyjä, omasta puolestani hyväksyn heidät tähän samaan uskontoon.
mummomuori kirjoitti:
Luin kyllä. Olen kristitty koska tunnustan Jeesuksen. Vaikka meissä kritiyissä on kymmeniä sellaisia suuntauksia, jotka haluavat kieltää muilta krisityiltä olemasta kristittyjä, omasta puolestani hyväksyn heidät tähän samaan uskontoon.
Muslimikin tunnustaa Jeesuken.
- kui2
usko.vainen kirjoitti:
Muslimikin tunnustaa Jeesuken.
Ai jaa, tuo Jeesuksen tunnutaminenkaan ei nyt kelvannut, mikä kelpaa sulle ja miten erinomaisesti sinä mahtanet Jeesusta tunnustaa kun se kelvannee?
Mitä teet ITSE niin erinomaista että sinä kelpaat, hoetko jotain tiettyä "mantraa" taidatpa hyvinni hokea - mietis vaan :) ja siitä sitten lasketaan että sinä kelpaat? Se "mantra" on hyvin suosittu muutamien keskuudessa nykyään , josta se "kelvollisuus" mitataan. :0) -eli senku "tunnustaa" niin jep, jep on aito kristitty oitis ja taivaanportti narahtaa auki. :) kui2 kirjoitti:
Ai jaa, tuo Jeesuksen tunnutaminenkaan ei nyt kelvannut, mikä kelpaa sulle ja miten erinomaisesti sinä mahtanet Jeesusta tunnustaa kun se kelvannee?
Mitä teet ITSE niin erinomaista että sinä kelpaat, hoetko jotain tiettyä "mantraa" taidatpa hyvinni hokea - mietis vaan :) ja siitä sitten lasketaan että sinä kelpaat? Se "mantra" on hyvin suosittu muutamien keskuudessa nykyään , josta se "kelvollisuus" mitataan. :0) -eli senku "tunnustaa" niin jep, jep on aito kristitty oitis ja taivaanportti narahtaa auki. :)Mikä on ongelmasi?
kui2 kirjoitti:
Mitä teet ITSE niin erinomaista että sinä kelpaat, hoetko jotain tiettyä "mantraa" taidatpa hyvinni hokea - mietis vaan :) ja siitä sitten lasketaan että sinä kelpaat? Se "mantra" on hyvin suosittu muutamien keskuudessa nykyään , josta se "kelvollisuus" mitataan. :0) -eli senku "tunnustaa" niin jep, jep on aito kristitty oitis ja taivaanportti narahtaa auki. :)"Ai jaa, tuo Jeesuksen tunnutaminenkaan ei nyt kelvannut..."
Eihän se kelpaa sillä heillä on suuret vaatimukset.
Matt. 23:13
Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä
- Pappa-rainen
Mummot kutsutaan evankeliumia julistamaan.
- Runo.Niekka
Mummot ja vaarit vaan,
kaikki evankleiumia julistamaan. - Jätän.tekemättä
Kuuluuko se teille mitä toinen tekee?
- Kuuntelin
Kuunnelkaa Niilo Ylivainion puhe vuodelta 1980. Tarkkailkaa Pyhän Hengen vaikuttamaa äänen sävyä ja voimaa:
https://youtu.be/B0lsYpsW88Y Jos katsot asiaa vain omasta navastasi käsin, voi se tuolta varmaan tuntuakin. Niin mielellään haluaa nähdä asiat hyvinä ja kauniina. Ja tietysti asettaa itsensä keskipisteeksi.
Mutta, kristinusko on uskonto, joka on kehittynyt vuosisataisten maininkien mukana. Jokaisella aikakaudella on omat kuvionsa ja käsityksenä, joita me ihmiset omat ymmärryksemme mukaan luomme.
Asioilla on vain yleiskäsitteet, joilla pyritään kuvaamaan mm. eri uskontojen edustajia. Kristinuskon määritelmät tehtiin 300 luvulla. Sen jälkeen kaikkia, jotka jollain tavalla kuuluvat tähän yhteisöön, oli se henkilökohtainen usko sitten mikä tahansa, on kutsuttu kristityiksi.
Kun me nykyajan kristityt aivan uudella tietämyksellä ja kehittyneellä ymmärryksellä nyt katsomme uskontomme historiaa taaksepäin, tulee totisesti mielihalu kieltää ne ikävät piirteet ja teot. Etenkin kun meitä arvioidaan myös tuon historian kautta ja asettaan todella vaikeita kysymyksiä sen suhteen.
Mielestäni kieltäminen ei ole rehellinen tie. Me emme voi tietysti vastata menneiden sukupolvien teoista, mutta jonkinlainen kollektiivinen vastuu siitä jää. Miten selittää asia niille, jotka vastustavat kristinuskoa?
Voimme etsiä syitä ja selityksiä, miksi me ihmiset toimimme myös kristinuskossa siten, kuin toimimme. Mitä on tapahtunut, miksi jne. ilman sitä itsensä vääränlaista syyllistämistä tai tapahtuneiden tosiasioiden kieltämistä.
”Se johtuu laitoskirkkojen harhautuneesta uskosta ja toiminnasta, joka on kylvetty ihmiskuntaan.”
Tällainen kieltäminen, jossa kiellämme kaikkien kristinuskoisten seurakunnatkin aina miltei alusta saakka, on itse petosta. Väite sisältää käsityksen, että vasta nyt, liki 2000 vuotta myöhemmin on vasta löytynyt se ”oikea” kristinusko.
Tuolloin meidän on laitettava pää pensaaseen ja kuviteltava, ettei muuta maailmaa olekaan. Jos emme itse näe emmekä kuule, se jollain tavalla olisi sitä kaikkein ”oikeinta” uskoa?
Jos kiellämme kaiken, mikä tuntuu ikävältä tai jopa ahdistavalta, asetamme itsemme suureen vaaraan. Vaara on, että toistamme nuo asiat, koska emme ole suostuneet niistä mitään oppimaan.- Inssiainakin
mummomuorille tarkennukseksi
uskonto ei vie Taivaaseen. Ainoastaan elävä voimassaoleva kanssakäyminen Jeesuksen kanssa on Taivaspaikan mahdollistava. Ihmisen tulee uudesti syntyä ylhäältä kuten Jeesus sanoo Nikodeemukselle Johanneksen evankeliumissa
luvussa 3 jakeissa 1 - 10. Inssiainakin kirjoitti:
mummomuorille tarkennukseksi
uskonto ei vie Taivaaseen. Ainoastaan elävä voimassaoleva kanssakäyminen Jeesuksen kanssa on Taivaspaikan mahdollistava. Ihmisen tulee uudesti syntyä ylhäältä kuten Jeesus sanoo Nikodeemukselle Johanneksen evankeliumissa
luvussa 3 jakeissa 1 - 10.No, tuo on sinun oppisi.
usko.vainen kirjoitti:
Se on Raamatun oppi.
:D .... Juu, Raamatusta voi kehitellä kaikenlaista.
- sitäkö.tarkoitat
mummomuori kirjoitti:
:D .... Juu, Raamatusta voi kehitellä kaikenlaista.
Niin kehitteli saatanakin. Taidat olla saatanan asialla?
- punaistapukkaa
sitäkö.tarkoitat kirjoitti:
Niin kehitteli saatanakin. Taidat olla saatanan asialla?
Mummo on kulttuurikristitty ja heikosti sitäkin.
- hyvinheikosti
punaistapukkaa kirjoitti:
Mummo on kulttuurikristitty ja heikosti sitäkin.
Hyvin heikosti...
- Selvä.on
Aloituksessa on hyvä oppi, joka on täysin Raamatusta löydettyä opetusta.
- Tallenna.aloitus
Harvinaista rukiista sanaa . Tallennettu on .
- Tuntuu.hyvältä
Onko tosi, että oikeita kristittyjä on olemassa, jotka tarkoittavat mitä kirjoittavat?
- Selvää.opetusta
Saanko laianta traktaatiksi tekstiäsi? Tätä aloitusta:
"Maailmalla on pahasti vääristynyt käsitys aidosta kristinuskosta. Se johtuu laitoskirkkojen harhautuneesta uskosta ja toiminnasta, joka on kylvetty ihmiskuntaan. Suurin osa ihmisistä ajattelee, että jos on kirkon jäsen, niin sen perusteella muka on kristitty. Historiankirjatkin kertovat yleisesti, miten "kristityt sotivat ja tappoivat", vaikka kyseessä on ollut nimikristillinen mm. katolinen harhaoppi.
Jeesus sovitti sijaisuhrillaan ja verellään syntimme Golgatan ristillä. Ihminen pääsee Taivaaseen vain Hänen kauttaan. Jeesus sanoo itse näin: "Minä olen Tie, Totuus ja Elämä! EI KUKAAN tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani!" Joh. 13:6. Tarvitaan uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä. Joh. 3:3.
Aidosti uskoon tullut ihminen on kristitty, joka ei sodi ja tapa tai raiskaa. Kristitty ei myöskään ole homo tai pedofiili. Eikä kristitty hyväksy minkään muodon syntiä, vaan tahtoo auttaa ihmiset hyvään ja oikeaan, siihen, mitä Jumala on alunperin meille tarkoittanut, elämään Hänen yhteydessään!" Aito uskova myös ymmärtää olevansa keskeneräinen loppuun asti. Vaikka taitaa se olla niinkin, että vaikka ei ymmärrä ja tulee loukanneeksi ja lausuneensa väärän todistuksen lähimmäisestään, ristin työ riittää sovittamaan senkin. Ne synnit jotka huomaa ja ne synnit, joita ei huomaa itsessään. Synti riippuu meissä kiinni kuten Paavali siellä roomalasikirjeessään kirjoittaa.
- Kumpi.oikeaa
Kaikkihan me pyrimme olemaan aitoja kristittyjä. Mistä suunnasta aitous sitten tarkistetaan, voi olla vaikeampi valittava. Ehkä oikea usko on todella sitä, mikä löytyy Raamatusta eikä kirkosta. Tarkistetaanko aitous Raamatulla tai kirkon opilla?
Onko "oikealla" kristityllä siis valta tuomita asiat hyviksi tai pahoiksi? Näin aloituksesta saa kuvan mutta kun vaan ainoastaan yksi tuomitsee ja se on Herra ! Ei edes enkelit vaan Herra yksin! Itse luen itseni kristityksi mutta en lahkoihin lähde , pyrin olemaan tuomitsematta eli lähes ajattelematta , maalle Herra minut vei pois kaupunkien/rahan , sirkuksesta . Kiitos Jumalalle
Ei ole valtaa. Tosin monet esim. uudestisyntyneet ylhäältä kastetut näin ajattelevat , että heillä mukamiste olisi jotenkin valta tai oikeus tuomita ja arvioida muita kristityiksi itseään nimittävät. Asia on juurikin niin kuten kirjoitit vain Herra arvioi, puntaroi ja jakaa tuomiot. Kaikki muuta väittävät ovat väärässä.
nähty.on kirjoitti:
Ei ole valtaa. Tosin monet esim. uudestisyntyneet ylhäältä kastetut näin ajattelevat , että heillä mukamiste olisi jotenkin valta tai oikeus tuomita ja arvioida muita kristityiksi itseään nimittävät. Asia on juurikin niin kuten kirjoitit vain Herra arvioi, puntaroi ja jakaa tuomiot. Kaikki muuta väittävät ovat väärässä.
Eli ovatko he joutuneet välittömästi uudestisyntymisensä jälkeen jälleen perisynnin valtaan koska uudestisyntymisen jälkeen purkautuu tuomitseminen hyväksi/pahaksi? Paatuneet niin sanotusti ja ylpistyneet siitä pienestä hetkestä mikä pääsi karkuun kuitenkin? Kyllähän sitä on tullut nähtyä kuinka he valitsevat porukat missä kulkevat mutta vaan Jeeuskin sanoi että mitä hienoa on tervehtiä vain ystäviä? Kaikki ovat rakkaita , ihmisten tavat eivät niinkään.
- Loppuosa.jäi.pois
Käsitän, että tässä on kysymyksessä aihe, jonka ymmärtäminen ratkaisee ikuisen kohtalomme. En uskaltaisi suhtautua kevyesti, asenteella "minä kyllä tiedän, mikä on oikea kristitty". En hävinnyt mitään, kun tarkistin asian törmättyäni tähän kirjoitukseen.
Luin tällaisen todistuksen toiselta foorumilta:
"Osia elämästäni.
Olin elämäni alkuvuodet jumalaton ihminen. Kuuluin Luterilaiseen kirkkoon. Kirkkoon kuulumiseni aikana, en ollut kovinkaan kiinnostunut uskonnosta. Olin luterilainen pakana ja nimikristitty (Ilm. 3:1), ”kuollut rikoksiini ja synteihini”. Ef. 2:1-9.
Minut oli kastettu sylilapsena ja nimeni oli liitetty kirkonkirjoihin vastoin omaa tahtoani.
Kävin myös luterilaisen rippikoulun. Se kuului silloin ajan tapaan.
Konfirmaatiotilaisuudessa meidät, lähes pilkkamielellä olevat lapset, ohjattiin ottamaan ehtoollista. Sellainen oli silloin ja on yhä edelleen pyhien asioiden häpäisemistä.
Rippitilaisuudesta lähdimme jatkoille nuorten juomabileisiin. Se oli nuorten ymmärtämättömyyttä, mutta se oli samalla myös vakavaa jumalanpilkkaa rippikoulun järjestäneiden taholta. Meitä ei missään vaiheessa kehotettu ottamaan vastaan pelastusta Jeesuksessa. 2 Kor. 6:1,2. Kukaan ei kertonut, että meillä olisi mahdollisuus saada syntimme anteeksi ja tulla oikeasti Jumalan lapsiksi, uudestisyntyä Pyhästä Hengestä. Joh. 3:3. Ristin sijaisuhrista ja sovintoveren armosta ei puhuttu, koska kirkkopapit eivät itsekään olleet raamatullisessa uskossa Jeesukseen.
Uskonnollinen teeskentely on vastenmielistä. Kaipasin aitoa rehellisyyttä, varsinkin sellaisten taholta, jotka väittivät edustavansa Jumalaa.
Kirkonmenojen kaavamaisuus ja paperilta luetut rukoukset sekä teeskentelevä ulkokultaisuus muotomenoineen eivät kiinnosta totuutta etsivää ihmistä.
TULIN USKOON
Löysin Jeesuksen ja Hän löysi minut. Uskon kautta Hänen vereensä sain syntini anteeksi! Jumalan armo kohtasi kurjan syntisen, joka nöyrtyneenä ja ristin juureen polvistuneena tahtoi löytää Jumalan armon ja totuuden. Sain sinä iltana kokea Jumalan todellisuuden sekä suuren pyhyyden ja rakkauden. Sain uudestisyntyä Pyhästä Hengestä! Tein parannuksen synneistäni, ja jonkin ajan kuluttua menin raamatulliselle kasteelle.
Upotuskaste vedessä tapahtui Raamatun opettamalla tavalla Jeesuksen ja apostolisen esimerkin mukaisesti. Matt. 3:16. Apt. 2:38,41. ja 8:36,37,38.
Seisoessamme kastevedessä, kastajani rukoili puolestani. Sitten hän sanoi: ”Kastan sinut Herran Jeesuksen Kristuksen Nimeen!” Samalla hän painoi minut veden alle. Vesi peitti vanhan synnissä eläneen pakanan ja jumalanpilkkaajan. Kastevedestä nousi ylös uusi luomus, Jeesuksen ja Hänen ylösnousemuselämänsä yhteydessä elävä Jumalan lapsi. Room. 6:4.
Kastetta edelsi siis uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä eli uskoon tuleminen. Näin tapahtui raamatullinen siirtyminen pimeydestä valkeuteen.
Kohta aloin ymmärtää, ettei kansankirkon opetus uskoon tulosta, kasteesta, seurakunnasta ja kristillisestä elämästä ole lähelläkään Raamatun opetuksia. Erosin kirkosta." - Ei.kirkko.pelasta
Oikein käsitit. Parannus synneistä pitää tehdä.
- Mitä.parannus.on
Ei luterilaisissa piireissä ole koskaan julistettu oikeaa parannusta.
- Usko.Jeesukseen
Ei ihminen tarvitse kirkkoa saadakseen syntinsä anteeksi. Jeesus on ainoa välimies Jumalan ja ihmisen välillä.
- Kunnioitan.Raamattua
Hyvä aloitus. Tämä asiahan on pimentynyt kirkkojen synkkämieliseen kirkonmenoon.
- Teoria-uskontoa
Eihän luterilaisuus ole aitoa kristinuskoa.
- Nuori.myös
Vanha päivitys, jonka löysin. Oikeaa asiaa tuntui olevan.
Omakohtainen uskontodistus oli riemastuttavan rehellinen:
" Uskonnollinen teeskentely on vastenmielistä. Kaipasin aitoa rehellisyyttä, varsinkin sellaisten taholta, jotka väittivät edustavansa Jumalaa.
Kirkonmenojen kaavamaisuus ja paperilta luetut rukoukset sekä teeskentelevä ulkokultaisuus muotomenoineen eivät kiinnosta totuutta etsivää ihmistä." - Herättävää
Kuka on kristitty, ja kommentit siitä ovat mielenkiintoista luettavaa.
Se, joka tunnustaa keskeiset kristinuskon opit, Jeesuksen Jumalan poikana, ja haluaa kuulua kristittytyihin, on kristitty. Sitten kristinuskon sisällä on eri suuntauksia, joissa on ryhmiä, jotka eivät tunnusta muita krisittyiksi, kuin omaa suuntausta edustavat.
- Room.6.elävä
Kristitty on se, joka on tullut uskoon eli uudestisyntynyt Pyhästä Hengestä, tehnyt parannuksen synneistään ja ottanut raamatullisen upotuskasteen vedessä Jeesuksen nimeen.
Raamattu mainitsee nimikristityistä Ilm. 3:1: "Sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut."
Kaikki olimme ennen uskoon tuloamme "kuolleet rikoksiimme ja synteihimme". Efes. 2:1-6. Mutta meidät Hän teki eläviksi uskoon tulosa.
Room. 6. Kumma kyllä, aika moni näyttää olevan sitä mieltä, että edustaa yhtä ja ainoaa oikeiden kunnon kristittyjen ryhmää.
Näin on. Ihminen on siten epätäydellinen, että mielellään pyrkii olemaan niiden läheisyydessä, joilla on samankaltainen ajatusmaailma. Jotta saataisiin sitä yhteenkuuluvutta, se rakennetaan ikävä kyllä usein negaation kautta, eli korostetaan niitä eroja, mitä muihin nähden on.
- Näinhän.se.on
Niin mutta Raamatun opetuksissa pysyvä EDUSTAA yhtä ainoaa oikeiden kristittyjen ryhmää.
Pulma on se, että yksimielisyyttä ei ole siitä, MITÄ Raamattu konkreettisesti opettaa. Siinä on koko asian ydin. Lukuisat eri tahot väittävät löytäneensä Raamatun opetusten ytimen, mutta käytännössä kysymys on enemmänkin siitä, mitä kohtia Raamatun teksteistä halutaan painottaa.
InhottavaRealisti kirjoitti:
Pulma on se, että yksimielisyyttä ei ole siitä, MITÄ Raamattu konkreettisesti opettaa. Siinä on koko asian ydin. Lukuisat eri tahot väittävät löytäneensä Raamatun opetusten ytimen, mutta käytännössä kysymys on enemmänkin siitä, mitä kohtia Raamatun teksteistä halutaan painottaa.
"...kysymys on enemmänkin siitä, mitä kohtia Raamatun teksteistä halutaan painottaa. "
Juuri näin.
- Katso.1.Joh.2.24
Ainoa oikea kristinuskon muoto on Raamatun mallin mukainen seurakunta . 1 Joh. 2:24.
- En.tiedä
Sehän on selvä. Mutta minkälainen on raamatun mallin mukainen seurakunta? Kerro siitä.
- Jeesus.vapautti
Aloituskirjoitus on hyvin selvää.
Kiitos siitä. - Kuuntelen.mielelläni
Onko "mummomuorilla" joku probleema? Voisitko kertoa rukousaiheesi?
??? Mitäs probleemaa minulla sitten olisi? Ihan arkisia, ei sen kummempaa.
Rukoilen hyvin monesta aiheesta.
- Koskettava.sana
Aloitus on profeetallinen herätyksen alku. Siinä on parannus Suomen kansalle. Ja se tuo tullessaan herätyksen.
- Suuri.eromäärä
Aito kristinusko on kylläkin kaukana luterilaisuudesta. Mutta kirkossa on vielä oikeita kristittyjä, muutamia.
Vuonna 2017 erosi kirkosta yli 52 000 ihmistä. - Vaikuttaa.hyvältä
Kauhea määrä ihmisiä tuo 52 000 . Se tekee kirkolle rahallista menetystä noin 20 miljoonaa euroa. Mutta asia voi todella liittyä Suomelle tulleeseen profetiaan:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15128095/profetia-suomen-vuodelle-2018#comment-92337278 - Sana.on
Varma ja luotettava.
- Selkeäsanaisuus
Tämä kirjoitusketju oli virkistävä lukukokemus vuoden aloitukseksi.
Miten joku voi väittää aloitusta vastaan. Sehän on hyvin selvä opetus. - Yritä.vastata
Ei ole tullut vastausta kysymykseeni, minkälainen on se mainostamanne ainoa oikea seurakunta?
Tuosta taitaa olla monta eri näkemystä? Mutta olisi aika hauska tietää, mitä kaikkia "ainoita oikeita" olisi.
- MIten.tulit.kristityksi
Mikä ihmeen kristitty sinä mummomuori olet? Oletko se ainoa oikea luterilainen?
Oletko käynyt kasteella ja saanut Pyhän hengen? Miten se tapahtui?Luterilaisuudessa ei haeta mitään "ainoaa oikeaa". Olen lapsena kastettu, joten ei tarvinnut kirkkoon liittyessa kastaa. PH:n "saaminen" on sitten jo muita opppeja kuin luterilaisuutta.
- Kauhistusta.kauhistuva
Raamatun opetukset olet siis hylännyt ja vaihtanut ne luterilaisiin katekismusoppeihin.
- Jeh.eda
Mutta ei kirkko ole raamatullinen kristinusko.
- Kysymykset
Eikö raamatullinen seurakunta riitä? Miksi sen löisäksi tarvittaisiin luterilainen kirkko?
Ja toinen asia: MIhin me enää Setaa tarvitsemme? Onhan meillä luterilainen kirkko. - Tosiseurakuntalainen
Katso esim. meidän seurakunnan sivut:
http://siiloan.fi/- mitäpä.muutakaan
Eikö siiloan olekin hellarikirkko?
- Vai.onko.kirkko
Mikä on sinun srk.si?
- Kastelija
Mammamuori on helluntailainen. Etkö sitä tiennyt.
- Huhhuh.tota.kirkkoo
Mummomuori voisi olla mukava tyttö, jos olisi eronnut kirkosta.
mummomuori kirjoitti:
Jaa, erosin kirkosta jo 70 luvulla mutta liityin takaisin joitakin vuosia sitten.
Itse erosin luterilaisesta kirkosta vuoden lopussa 2017, mutta pyysin vuoden alussa Jeesusta liittämään omaan seurakuntaansa. Luen Raamatun läpi, opiskelen teologiaa ja mahdollisesti tulevaisuudessa liityn takaisin tai sitten hylkään kokonaan jopa uskon? Syy eroon oli se pari hyvää ystävää oli eronnut kirkosta ja olin kuullut heidän perustelujaan. Sitten ennen joulua tapasin toisen ystäväni ja sitten joulun jälkeen toisen. Siinä välissä erosin 25.12.2017, sillä se tuntui sopivalta päivältä. Haluan kuulua Jumalan seurakuntaan ja jotenkin mielessäni epäilen luterilaista seurakuntaa. Se saattaa kyllä tarkoittaa, että käyn sen luterilaisen kirkon jokseenkin jokaisessa jumalanpalveluksessa vuonna 2018. Ainakin nyt on aloitettu 7.1. sunnuntaina kirkossa käyminen. Samoiten käyn aktiivisesti monessa muussakin tilaisuudessa selvittääkseni sitä - mikä jokin luterilaisuudessa vaivaa minua? Menen niin pitkälle, että alan opiskelemaan yliopistossa sivuaineen luterilaista läntistä teologiaa. Raamattukin pitää lukea tarkaan läpi kannesta kanteen. Jotenkin nyt on etsikkoaika selvittää uskonasiat täysin. Lopputulosta en tiedä. Ajatuksissa on käynyt joskus liittyä vuosien päästä vapaa-ajattelijoihin, jos tulen toisiin ajatuksiin, mutta nyt mahdollisesti prosessi vie Jeesuksen todelliseen seurakuntaa jäseneksi ja samalla johonkin kirkkoon jäseneksi. Se voi olla jälleen luterilainen kirkko?
Nyt on jonkinlainen uskonkriisi päällä ja etsikkoaika??Faith.Hope.Love kirjoitti:
Itse erosin luterilaisesta kirkosta vuoden lopussa 2017, mutta pyysin vuoden alussa Jeesusta liittämään omaan seurakuntaansa. Luen Raamatun läpi, opiskelen teologiaa ja mahdollisesti tulevaisuudessa liityn takaisin tai sitten hylkään kokonaan jopa uskon? Syy eroon oli se pari hyvää ystävää oli eronnut kirkosta ja olin kuullut heidän perustelujaan. Sitten ennen joulua tapasin toisen ystäväni ja sitten joulun jälkeen toisen. Siinä välissä erosin 25.12.2017, sillä se tuntui sopivalta päivältä. Haluan kuulua Jumalan seurakuntaan ja jotenkin mielessäni epäilen luterilaista seurakuntaa. Se saattaa kyllä tarkoittaa, että käyn sen luterilaisen kirkon jokseenkin jokaisessa jumalanpalveluksessa vuonna 2018. Ainakin nyt on aloitettu 7.1. sunnuntaina kirkossa käyminen. Samoiten käyn aktiivisesti monessa muussakin tilaisuudessa selvittääkseni sitä - mikä jokin luterilaisuudessa vaivaa minua? Menen niin pitkälle, että alan opiskelemaan yliopistossa sivuaineen luterilaista läntistä teologiaa. Raamattukin pitää lukea tarkaan läpi kannesta kanteen. Jotenkin nyt on etsikkoaika selvittää uskonasiat täysin. Lopputulosta en tiedä. Ajatuksissa on käynyt joskus liittyä vuosien päästä vapaa-ajattelijoihin, jos tulen toisiin ajatuksiin, mutta nyt mahdollisesti prosessi vie Jeesuksen todelliseen seurakuntaa jäseneksi ja samalla johonkin kirkkoon jäseneksi. Se voi olla jälleen luterilainen kirkko?
Nyt on jonkinlainen uskonkriisi päällä ja etsikkoaika??”Nyt on jonkinlainen uskonkriisi päällä ja etsikkoaika??”
Aivan selvästi on etsikkoaika päällä. Oletkin lähtenyt aika tehokkaasti liikkeelle. Itse en teologiasta aloittanut, vaan olen vuosikymmenien aikana käynyt lukuisia keskusteluja eri suutein uskovien kanssa. Tähän saakka ehdottomasta avaavammat keskustelut olen käynyt ortodoksien kanssa.
Onhan kirkolla muitakin muotoja kuin Jumalanpalvelukset, joissa voi osallistua. Itse käyn silloin tällöin, pääsääntöisesti seuraan radion tai TV:n kautta. Toisinaan käyn ortodoksikirkossa vigiliassa, joka antaa hengellisen vahvan kokemuksen.
”Haluan kuulua Jumalan seurakuntaan ja jotenkin mielessäni epäilen luterilaista seurakuntaa.”
Itse miellän Jumalan seurakunnan olevan kaikkialla, riippumatta siitä mihin kirkkoon tai yhteisöön kuuluu. Nämä kirkot ovat aina ihmisten yhteisöjä, eikä mikään niistä ole täydellinen. Itselläni etsikkoaikana selvisi, että hyvin moneen yhteisöön on pääsyvaatimuksia. Tutkailin niitä kerta kerralta, ja huomasin etten voi pettää itseäni enkä toimia omaatuntoani vastaan. Luterilainen kirkko oli oikeastaan ainoa, joka ei vaatinut mitään.mummomuori kirjoitti:
”Nyt on jonkinlainen uskonkriisi päällä ja etsikkoaika??”
Aivan selvästi on etsikkoaika päällä. Oletkin lähtenyt aika tehokkaasti liikkeelle. Itse en teologiasta aloittanut, vaan olen vuosikymmenien aikana käynyt lukuisia keskusteluja eri suutein uskovien kanssa. Tähän saakka ehdottomasta avaavammat keskustelut olen käynyt ortodoksien kanssa.
Onhan kirkolla muitakin muotoja kuin Jumalanpalvelukset, joissa voi osallistua. Itse käyn silloin tällöin, pääsääntöisesti seuraan radion tai TV:n kautta. Toisinaan käyn ortodoksikirkossa vigiliassa, joka antaa hengellisen vahvan kokemuksen.
”Haluan kuulua Jumalan seurakuntaan ja jotenkin mielessäni epäilen luterilaista seurakuntaa.”
Itse miellän Jumalan seurakunnan olevan kaikkialla, riippumatta siitä mihin kirkkoon tai yhteisöön kuuluu. Nämä kirkot ovat aina ihmisten yhteisöjä, eikä mikään niistä ole täydellinen. Itselläni etsikkoaikana selvisi, että hyvin moneen yhteisöön on pääsyvaatimuksia. Tutkailin niitä kerta kerralta, ja huomasin etten voi pettää itseäni enkä toimia omaatuntoani vastaan. Luterilainen kirkko oli oikeastaan ainoa, joka ei vaatinut mitään."Tähän saakka ehdottomasta avaavammat keskustelut olen käynyt ortodoksien kanssa."
Tarkemmin ajateltuna koko uskonkriisini aiheutti viime vuonna kaksi käännynnäistä ortodoksia, jotka opiskelivat ensin läntisestä teologiasta tutkinnon, mutta olivat jo kääntyneet ortodokseiksi. Nyt he jatkavat yliopistossa itäistä teologiaa tähtäimenä ortodoksipapin vihkimys. Heidän kanssaan monesti keskustelu sai epäilemään luterilaista kirkkoa. En kyllä heidän pohjaltaan myös innostunut ortodoksisesta kirkosta. Aikanaan olen ollut mukana helluntaikirkossa aina jumalanpalveluksia myöten. Heihin en voi liittyä, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää katolinen kirkko. Jossain Yhdysvalloissa saattaisi olla jotain muita suuntia, jotka olisivat mahdollisia. Roman Catholic Church - siinäkö tulevaisuuteni?
”Itse miellän Jumalan seurakunnan olevan kaikkialla, riippumatta siitä mihin kirkkoon tai yhteisöön kuuluu. Nämä kirkot ovat aina ihmisten yhteisöjä, eikä mikään niistä ole täydellinen. Itselläni etsikkoaikana selvisi, että hyvin moneen yhteisöön on pääsyvaatimuksia. Tutkailin niitä kerta kerralta, ja huomasin etten voi pettää itseäni enkä toimia omaatuntoani vastaan. Luterilainen kirkko oli oikeastaan ainoa, joka ei vaatinut mitään."
No olen huomannut tämän, että Jumalan seurakunta on kaikkialla. Ystäväni Joensuussa erosi nyt luterilaisesta kirkosta ja käy Luther Säätiössä, kun ei hyväksy luterilaisen kirkon kantoja konservatiivisena. Toinen ystävä taas Jyväskylässä on myös vastottain kirkosta eronnut. Hänellä eroon vaikutti se, että ei halunnut maksaa kirkollisveroa pääasiassa, kun oli taloudellisesti tiukkaa. Myös hänellä on muutakin näkemyksiä, että luterilaisen kirkkon oppi ei ole oikea. Hän on löytänyt sieltä Jyväskylästä jonkun toisen uskonnollisen yhteisön.
Olen opiskellut tulevaisuudentutkimusta ja jotenkin sen perusteella arvioin, että luterilaisen kirkon kannatus tulee Suomessa menemään tulevaisuudessa muutaman vuosisadan? päästä alle 50 prosentin. Nyt teologiasta tutkinnon saavilla tulevilla luterilaisilla papeilla saattaa olla jo tiukkaa vanhoina päivinään seurakuntien talouksien kanssa, sillä myös 31.12.2017 yksi ystäväni erosi kirkosta. Syy hän ei käy kirkon tilaisuuksissa kuin hautajaisissa ja siksi hän ei halunnut enää maksaa kirkollisveroa. Kirkossa on Suomessa paljon sellaisia, joista voisi kysyä, että mikä ihmeen kristitty sinä olet? Toisaalta olet oikeassa siinä, että Jumalan seurakunta ei ole joku tietty seurakunta tai kristittylahko.
Hyvää päivänjatkoa. Pahoittelen sitä, että en enää tämän päivän jälkeen kirjoittele tässä kuussa täällä, mutta ehkä sitten jatkamme alkanutta keskustelua joskus tulevaisuudessa.Faith.Hope.Love kirjoitti:
"Tähän saakka ehdottomasta avaavammat keskustelut olen käynyt ortodoksien kanssa."
Tarkemmin ajateltuna koko uskonkriisini aiheutti viime vuonna kaksi käännynnäistä ortodoksia, jotka opiskelivat ensin läntisestä teologiasta tutkinnon, mutta olivat jo kääntyneet ortodokseiksi. Nyt he jatkavat yliopistossa itäistä teologiaa tähtäimenä ortodoksipapin vihkimys. Heidän kanssaan monesti keskustelu sai epäilemään luterilaista kirkkoa. En kyllä heidän pohjaltaan myös innostunut ortodoksisesta kirkosta. Aikanaan olen ollut mukana helluntaikirkossa aina jumalanpalveluksia myöten. Heihin en voi liittyä, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää katolinen kirkko. Jossain Yhdysvalloissa saattaisi olla jotain muita suuntia, jotka olisivat mahdollisia. Roman Catholic Church - siinäkö tulevaisuuteni?
”Itse miellän Jumalan seurakunnan olevan kaikkialla, riippumatta siitä mihin kirkkoon tai yhteisöön kuuluu. Nämä kirkot ovat aina ihmisten yhteisöjä, eikä mikään niistä ole täydellinen. Itselläni etsikkoaikana selvisi, että hyvin moneen yhteisöön on pääsyvaatimuksia. Tutkailin niitä kerta kerralta, ja huomasin etten voi pettää itseäni enkä toimia omaatuntoani vastaan. Luterilainen kirkko oli oikeastaan ainoa, joka ei vaatinut mitään."
No olen huomannut tämän, että Jumalan seurakunta on kaikkialla. Ystäväni Joensuussa erosi nyt luterilaisesta kirkosta ja käy Luther Säätiössä, kun ei hyväksy luterilaisen kirkon kantoja konservatiivisena. Toinen ystävä taas Jyväskylässä on myös vastottain kirkosta eronnut. Hänellä eroon vaikutti se, että ei halunnut maksaa kirkollisveroa pääasiassa, kun oli taloudellisesti tiukkaa. Myös hänellä on muutakin näkemyksiä, että luterilaisen kirkkon oppi ei ole oikea. Hän on löytänyt sieltä Jyväskylästä jonkun toisen uskonnollisen yhteisön.
Olen opiskellut tulevaisuudentutkimusta ja jotenkin sen perusteella arvioin, että luterilaisen kirkon kannatus tulee Suomessa menemään tulevaisuudessa muutaman vuosisadan? päästä alle 50 prosentin. Nyt teologiasta tutkinnon saavilla tulevilla luterilaisilla papeilla saattaa olla jo tiukkaa vanhoina päivinään seurakuntien talouksien kanssa, sillä myös 31.12.2017 yksi ystäväni erosi kirkosta. Syy hän ei käy kirkon tilaisuuksissa kuin hautajaisissa ja siksi hän ei halunnut enää maksaa kirkollisveroa. Kirkossa on Suomessa paljon sellaisia, joista voisi kysyä, että mikä ihmeen kristitty sinä olet? Toisaalta olet oikeassa siinä, että Jumalan seurakunta ei ole joku tietty seurakunta tai kristittylahko.
Hyvää päivänjatkoa. Pahoittelen sitä, että en enää tämän päivän jälkeen kirjoittele tässä kuussa täällä, mutta ehkä sitten jatkamme alkanutta keskustelua joskus tulevaisuudessa.Toivon mukaan tulet silloin tällöin kirjoittelemaan. Olet asiallinen pohdiskelija.
mummomuori kirjoitti:
Toivon mukaan tulet silloin tällöin kirjoittelemaan. Olet asiallinen pohdiskelija.
Tulen kirjoittelemaan silloin tällöin, mutta esimerkiksi tänään uppoonnuin kirjoittamaan yhtä tekstiä yliopistolla kello 7-10.45. Ei silloin muuta huomannut kuin sen tekstin ja kaverin korjaukset tekstiini.
Ei ole nyt oikein aikaa kirjoitella täällä, kun aamuisin varsinkin kirjoittelee yliopistolla.
Ehkä sitten ensilukukautena voi kirjoitella uskonnollisia juttuja silloin tällöin, kun opiskelee sivuaineena teologiaa.
- Aika.täyttyi
Nyt on aika
http://www.eroakirkosta.fiKannattaa harkita sitä, että ei eroakaan. Itse luulin sen, että sitten se on ohi se luterilaisuus 25.12.2017, mutta kumma kyllä löysi itsensä sitten sunnuntaina 7.1. luterilaisesta kirkosta. Se oli lähin kirkko minua. Lisäksi ilmeisesti en juuri mitään kirkollisveroa olisi tänä vuonna maksanutkaan, vaikka erosin mahdollisesti niitä välttääkseen viime vuoden lopussa.
Minä tunsin olevani sittenkin kristitty ja taustaltani luterilainen. Ero ei onnistukaan heti vaan kestää pitempää ja on nyt sellainen tuntu, että voisi liittyä uudelleen kirkkoon. Sekin käy taitavasti.
https://liitykirkkoon.fi/#/fiFaith.Hope.Love kirjoitti:
Kannattaa harkita sitä, että ei eroakaan. Itse luulin sen, että sitten se on ohi se luterilaisuus 25.12.2017, mutta kumma kyllä löysi itsensä sitten sunnuntaina 7.1. luterilaisesta kirkosta. Se oli lähin kirkko minua. Lisäksi ilmeisesti en juuri mitään kirkollisveroa olisi tänä vuonna maksanutkaan, vaikka erosin mahdollisesti niitä välttääkseen viime vuoden lopussa.
Minä tunsin olevani sittenkin kristitty ja taustaltani luterilainen. Ero ei onnistukaan heti vaan kestää pitempää ja on nyt sellainen tuntu, että voisi liittyä uudelleen kirkkoon. Sekin käy taitavasti.
https://liitykirkkoon.fi/#/fiNäinkin voi käydä, joten ei kannata kiirehtiä.
mummomuori kirjoitti:
Näinkin voi käydä, joten ei kannata kiirehtiä.
Nyt minulla on muutama sata metriä luterilaiseen kirkkoon, jossa jumalanpalvelus alkaa kello 12. Asun taivaallisen lähellä kirkko, mutta jonkun toisen kirkon jäsenenä joutuisin matkustamaan, jopa toiseen kaupunkiin jumalanpalvelukseen. Luterilaisissa on paljon ystäviä, sukulaiset ovat luterilaisia. Ei se ole niin vain helppoa irrottautua luterilaisesta ympäristöstä.
Jos lähellä olisi katolinen kirkko niin sattaisi olla helppoa liittyä siihen. Valitettavasti koko kaupungissa ei ole yhtään katolista kirkkoa, sillä sen kristillisyys on hyvin marginaalista Suomessa. Suomessa on vain vähän yli 10 000 katolista ja osa heistä ei ole edes suomenkielisiä. Hölmö taisi olla liittyä miljoonien luterilaisten kirkkokunnasta katoliseen Paavin uskontoon, jolla ei ole edes kirkkoa kaupungissa?
Toinen uskonnollinen yhteisö saattaa olla huonompi vaihtoehto. Lisäksi ympäristössä on paljon luterilaisia, joille ärsyttävästi joutuu selittämään eroa?Faith.Hope.Love kirjoitti:
Nyt minulla on muutama sata metriä luterilaiseen kirkkoon, jossa jumalanpalvelus alkaa kello 12. Asun taivaallisen lähellä kirkko, mutta jonkun toisen kirkon jäsenenä joutuisin matkustamaan, jopa toiseen kaupunkiin jumalanpalvelukseen. Luterilaisissa on paljon ystäviä, sukulaiset ovat luterilaisia. Ei se ole niin vain helppoa irrottautua luterilaisesta ympäristöstä.
Jos lähellä olisi katolinen kirkko niin sattaisi olla helppoa liittyä siihen. Valitettavasti koko kaupungissa ei ole yhtään katolista kirkkoa, sillä sen kristillisyys on hyvin marginaalista Suomessa. Suomessa on vain vähän yli 10 000 katolista ja osa heistä ei ole edes suomenkielisiä. Hölmö taisi olla liittyä miljoonien luterilaisten kirkkokunnasta katoliseen Paavin uskontoon, jolla ei ole edes kirkkoa kaupungissa?
Toinen uskonnollinen yhteisö saattaa olla huonompi vaihtoehto. Lisäksi ympäristössä on paljon luterilaisia, joille ärsyttävästi joutuu selittämään eroa?Katolisuus on suomessa aika vierasta, se on totta. Mutta jos sellaiseen yhteisöön tuntee kuuluvansa, kyllä silloin kannattaa sellaiseen liittyä. Mutta ehkä ensin kannattaa tutkailla ja tutustua ja sitten vasta tehdä liitytmispäätös?
mummomuori kirjoitti:
Katolisuus on suomessa aika vierasta, se on totta. Mutta jos sellaiseen yhteisöön tuntee kuuluvansa, kyllä silloin kannattaa sellaiseen liittyä. Mutta ehkä ensin kannattaa tutkailla ja tutustua ja sitten vasta tehdä liitytmispäätös?
Eilen tuli vielä yksi vaihtoehto lisää: Luther Säätiö. Tavallaan olen vielä luterilainen perinnöltäni. Paremman puutteessa käyn muutaman sadan metrin päässä olevassa luterilaisessa kirkossa vielä. Mutta jatkossa voin mennä Luther Säätiön alaisiin jumalanpalveluksiin, jos luterilaisen kirkon jumikset eivät enää kelpaa. Katolinen on vielä vaihtoehto ja paluu luterialaiseen kirkkoon jäsenenä. Myös teologian opiskelun jälkeen luterialaisen kirkon oppeihin voi usko mennä. Toisaalta katollisen kirkon vuoden oppiaika voi tehdä sen, että ei hyväksy senkään kirkon oppeja.
Nyt tuntuu, että pitäisi tehdä niin kuin Jumala rakastaa ja on Jumalan tahto. Myös tervettä järkeä saa käyttää. Nyt kaikki on auki elämässä jotekin. Tiedän vain sen, että kolmea minusta ei tule: alkoholistia, narkomaania ja ateistia. Jumalan edes mahdollista olemassa oloa en toista kertaa ala kieltämään. Joskus 21-vuotiaana olen ollut hetken ateisti, vaikka olin muodollisesti kirkon jäsen. Sanoin silloin solunaapurilleni suoraan, että Jumalaa ei ole olemassa ja hän on äitisuhteesta syntynyt harha. Väitin lapsuudessa koemme täydellisen huolehtijan ja samaistamme äitimme rakastavin huolenpitoineen myöhemmin Jumalaan. Tälläistä en tule toista kertaa esittämään - se on vain varma.mummomuori kirjoitti:
Katolisuus on suomessa aika vierasta, se on totta. Mutta jos sellaiseen yhteisöön tuntee kuuluvansa, kyllä silloin kannattaa sellaiseen liittyä. Mutta ehkä ensin kannattaa tutkailla ja tutustua ja sitten vasta tehdä liitytmispäätös?
Liityin takaisin luterilaiseen kirkkoon, vaikka product ei ole kunnossa. Sen sijaan place, price ja promotion on. Sen takia liityin takaisin.
Faith.Hope.Love kirjoitti:
Liityin takaisin luterilaiseen kirkkoon, vaikka product ei ole kunnossa. Sen sijaan place, price ja promotion on. Sen takia liityin takaisin.
Siunausta sinulle etsikkoaikaasi!
mummomuori kirjoitti:
Siunausta sinulle etsikkoaikaasi!
"product ei ole kunnossa. Sen sijaan place, price ja promotion on. Sen takia liityin takaisin."
No sanotaan siitä tuotteesta(product), että ilmeisesti katolinen ja ortoksinen kirkko on oikeassa siinä, että sakramentteja on enemmän kuin luterilaisen kirkon kaksi: ehtoollinen ja kaste. Nyt eletään vailinaisessa kirkossa, jossa katto on korkea. Sen sijaan saatavuus (place) on luterilaisessa Suomen paras - siinä se asemoituu parhaiten. Kirkko on melkein naapuritalossa. Lisäksi kirkko osaa mainonnan ja edistämisen (promotion). Lisäksi jäsennyyden hinta (price) on tällä hetkellä suhteellisen edullinen eli ei kirkon jäsenyydestä joudu maksamaan liikaa! :)Faith.Hope.Love kirjoitti:
"product ei ole kunnossa. Sen sijaan place, price ja promotion on. Sen takia liityin takaisin."
No sanotaan siitä tuotteesta(product), että ilmeisesti katolinen ja ortoksinen kirkko on oikeassa siinä, että sakramentteja on enemmän kuin luterilaisen kirkon kaksi: ehtoollinen ja kaste. Nyt eletään vailinaisessa kirkossa, jossa katto on korkea. Sen sijaan saatavuus (place) on luterilaisessa Suomen paras - siinä se asemoituu parhaiten. Kirkko on melkein naapuritalossa. Lisäksi kirkko osaa mainonnan ja edistämisen (promotion). Lisäksi jäsennyyden hinta (price) on tällä hetkellä suhteellisen edullinen eli ei kirkon jäsenyydestä joudu maksamaan liikaa! :)Aika analyyttisesti asiaa lähestyt, mutta hyvä se on jostain alkaa.
- Kurjista.kurjin
Olet mummomuori siis luopio. 2 Piet. 2:20-22.
2.Pietarin kirje:
2:20 Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
2:21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
2:22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."
Tarkoitatko että kun ateistina eroaa kirkosta ja sitten saa uskon lahjan, ei saa enää liittyä kirkkoon takaisin? Vai tarkoitatko että ei saa edes ”tulla” uskoon, mikäli aiemmin on ollut ateisti ja jonkun seurakunnan jäsen?
Tosin tuo Raamatun kohta ei moisesta puhu mitään.
- qåaäzm
Asia on juuri niin kuin aloittaja mainitsi. Aitoja Jeesuksen seuraajia on vainottu kirkkojen toimesta mielin määrin. Katolisen kirkon sanotaan tapattaneen miljoonia ja Lutherin kerrotaan antaneen myöntymyksen uskovien kastajien tappamiseen. Tämä siitä syystä että eivät tunnustaneet kirkon epäraamatullista kastekäsitystä. Näissä ns. Mennoniittien vainoissa kuoli tuhansia. Nykyään kirkko on myöntänyt asian. Oikea Jeesuksen seuraaja ei toimi kuten nämä kirkon jäsenet kummassakin kirkoissa ovat tehneet. Siitä pitää Jumalan Henki hänessä huolen. Jumalan Henkeä ei saada vauvakasteessa, vaan uskoontulossa. Tämä kirkkojen kasteenarmo-hapatus on vaikuttanut sen, että jokaista (uudestisyntynyttä ja nimikristittyä) ns.kristittyä leimataan jumalattomien keskuudessa ja puheissa samanlaiseksi pahuuksia tekeväksi ihmiseksi. Näillä ihmisryhmillä (uudestisyntynyt uskova eli oikea kristitty, ja nimikristityt joka on saanut vain maallisen yhteisön jäsenyyden kasteessa, ei mitään muuta) on kuitenkin eri kuin yöllä ja päivällä. Hedelmistään puu tunnetaan.
Heräähän nyt. Erittäin harva enää näistä kasteasioita jaksaa vatvoa.
Eikä omakehu nosta sinua yhtään ylemmäs muita.
- Ihmerauhaa
Roppa likoon Jeesukselle, ei pidä halveksua köyhää. Ei hän laita bioskaan sekajätettäkään. Karisman prosentit on hallituksen vastaavien työllisyystavoitteiden lukemissa.
- Oletko.valmis
No niinpä. Mikä ihmeen kristitty sellainen on, joka ei tee parannusta ja mene kasteelle?
- Numero.8.presidentiksi
Presidenttipeliökö tämä on?
- Missä.sinä
Mistä sinä voit tietää olenki kristitty? Olen voinut käydä kasteella Israelissa niin kuin jeesuskin.
- Mitä.viivyttelet
Parasta sinulle on nyt,
http://www.eroakirkosta.fi - Apua.anon
Tämä tuntuu kovalta opetukselta:
"Eikä kristitty hyväksy minkään muodon syntiä, vaan tahtoo auttaa ihmiset hyvään ja oikeaan, siihen, mitä Jumala on alunperin meille tarkoittanut, elämään Hänen yhteydessään!"
Ehkäpä se silti on totta. Ei ihminen ole niin voimakas, että pystyisi siihen.
Jos Jumala auttaisi meitä. - Kyllä.hän.sua.auttaa
"Kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi." Johann. 1:12.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1102338
- 661445
Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html2321218Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/971155- 111128
Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos671065Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.91962IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56959Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.175948Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸43928