Mitä hihhuli oikein kuvittelee?

muuanmiäs

Mitähän hihhulit oikein kuvittelevat hyötyvänsä spämmäämällä palstan täyteen toinen toistaan typerämpiä ateismin haukkumisaloituksia? Luulevatko sen olevan tehokasta ateismin vastustusta? Voin kertoa, että ei ole. Se toimii pikemminkin päin vastoin. Hihhulit nolaavat itsensä, ei vain ateistien silmissä, vaan myös maltillisten uskovien ja niiden silmissä, joita ei uskominen ja kirkonmenot kiinnosta.

Luulevatko sen olevan tehokasta käännytystä? Voin kertoa, että ei ole. Jos uskova edes vaivautuisi kirjoittamaan ystävälliseen sävyyn, kertoen uskostaan ja sen eduista uskojalle, mutta ei. Yrittäisi todistella uskonsa jumalaa, mutta ei. Niin tekemällä uskova ehkä voisi jonkun ateistin tai välinpitämättömän saadakin kiinnostumaan. Muuttamaan suhtautumistaan uskoviin myönteiseksi ja ehkä lopulta tulemaan uskoonkin.

Haukkuminen tuottaa vain vastareaktion niissäkin, jotka voisivat ehkä kiinnostua. Palstan täyttäminen typerillä aloituksilla paitsi tuottaa kielteistä suhtautumista, myös hävittää omaan massaansa sen ehkä tarkoitetun sanomankin. Mutta tavallaan hyvä näin, eipähän kukaan käänny...

55

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinsiinäkäy

      Näin se menee. Sellainenkin, joka on suhtautunut uskovaisiin myönteisesti kääntää kelkkansa.

    • Hihhulit pönkittävät kirjoituksillaan omaa horjuvaa uskoaan. Mark5 on ehkä paras esimerkki uskovasta, jonka maailma romahtaa jos hän ei säännöllisin väliajoin vakuuta itselleen että hän on oikeassa ja kaikki muut väärässä.

      • jhtreswer67890

        Kristittyjen takoitus ei ole mielistelemällä tuoda sanaa esille.
        Tiede tekee sitä monilta osin.....raha kirstuun kilahtaa......


      • muuanmiäs

        Eiköhän se pönkitys onnistuisi parhaiten omilla palstoilla. Sieltä voisi löytyä "selkääntaputteleva" uskonvelikin, joka hokisi "oikeassa olet, veljeni, juuri noinhan se on, veljeni, totta kai Raamatussa on totuus, veit sanat suustani, veljeni, kyllä se niin on, että kadotus niitä ateisteja odottaa, veljeni..."


      • A.Teisti
        jhtreswer67890 kirjoitti:

        Kristittyjen takoitus ei ole mielistelemällä tuoda sanaa esille.
        Tiede tekee sitä monilta osin.....raha kirstuun kilahtaa......

        Ei siinä mielistelyä tarvita, kunhan uskikset kirjoittelisivat edes järkeviä... :)


      • Epäjumalienkieltäjä

        Myös minusta näyttää siltä, että oman uskon pönkittäminen ja selittely uskovalle itselleen on merkittävä ponnin spämmäilyihin. Tämä selittää myös miksi into kohdistuu ateisteihin. "Vääräuskoiset" ovat helppo vastus, koska eihän heillä ole mitään argumentteja uskonsa tueksi (kuten ei tietenkään "oikeauskoisisllakaan", mutta he eivät sitä halua muistaa), mutta ateistien pyrkimys objektiivisuuteen ja uskontojen asettamiseen samalle viivalle on uskovan maailmankuvan kannalta paljon haastavampaa. Ensin pitäisi todistella että yleensä joku uskonto perustuu muuhun kuin kuvitelmaan ja sitten vielä se, että se on juuri tämä minun vaalimani uskonto.

        Yksi tapa mennä denialismissa pitemmälle on väittää että oma uskonto ei olekaan uskonto vaan se on Totuus. Tämä on tietenkin ulkoa päin katsoen absurdia ja naurettavaa, mutta jonkinlainen defenssi uskovalle itselleen, jonka avulla voi selittää miksi oma uskonto ei olekaan vain yksi monista.


      • Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        Myös minusta näyttää siltä, että oman uskon pönkittäminen ja selittely uskovalle itselleen on merkittävä ponnin spämmäilyihin. Tämä selittää myös miksi into kohdistuu ateisteihin. "Vääräuskoiset" ovat helppo vastus, koska eihän heillä ole mitään argumentteja uskonsa tueksi (kuten ei tietenkään "oikeauskoisisllakaan", mutta he eivät sitä halua muistaa), mutta ateistien pyrkimys objektiivisuuteen ja uskontojen asettamiseen samalle viivalle on uskovan maailmankuvan kannalta paljon haastavampaa. Ensin pitäisi todistella että yleensä joku uskonto perustuu muuhun kuin kuvitelmaan ja sitten vielä se, että se on juuri tämä minun vaalimani uskonto.

        Yksi tapa mennä denialismissa pitemmälle on väittää että oma uskonto ei olekaan uskonto vaan se on Totuus. Tämä on tietenkin ulkoa päin katsoen absurdia ja naurettavaa, mutta jonkinlainen defenssi uskovalle itselleen, jonka avulla voi selittää miksi oma uskonto ei olekaan vain yksi monista.

        "Yksi tapa mennä denialismissa pitemmälle on väittää että oma uskonto ei olekaan uskonto vaan se on Totuus. Tämä on tietenkin ulkoa päin katsoen absurdia ja naurettavaa, mutta jonkinlainen defenssi uskovalle itselleen, jonka avulla voi selittää miksi oma uskonto ei olekaan vain yksi monista."

        Uskovien uskon arvostelemisessa ei ole mitään mieltä, niin kauan kuin itse et ole uskossa ja olet matkalla kohti iankaikkista kadotusta. Siksi ensisijainen tehtäväsi on löytää Jeesus Kristus ja Hänen kauttaan syntien anteeksiantamus, pelastus ja iankaikkinen elämä.


      • IlkimyksenTeologitäti
        Mark5 kirjoitti:

        "Yksi tapa mennä denialismissa pitemmälle on väittää että oma uskonto ei olekaan uskonto vaan se on Totuus. Tämä on tietenkin ulkoa päin katsoen absurdia ja naurettavaa, mutta jonkinlainen defenssi uskovalle itselleen, jonka avulla voi selittää miksi oma uskonto ei olekaan vain yksi monista."

        Uskovien uskon arvostelemisessa ei ole mitään mieltä, niin kauan kuin itse et ole uskossa ja olet matkalla kohti iankaikkista kadotusta. Siksi ensisijainen tehtäväsi on löytää Jeesus Kristus ja Hänen kauttaan syntien anteeksiantamus, pelastus ja iankaikkinen elämä.

        Ettäs kehtaat. Ateismin arvostelemisessa ei ole mitään mieltä, elletitse ole ateismissa ja elä vailla kadotuksen pelkoa.

        Ja kuka sinä luulet olevasi väittämään, että ateistit olisivat matkalla iankaikkiseen kadotukseen? Tiedä, että itse paavikin sanoo rehellisen ateistin olevan paremman kuin tekopyhän kristityn. Ja mikä olisi tekopyhempää kuin jonkun tuomitseminen kadotukseen, vaikka ei omaa siihen minkäänlaisia valtuuksia? Näpeäisit edes, mutta ethän sinä osaa.


      • IlkimyksenTeologitäti
        muuanmiäs kirjoitti:

        Eiköhän se pönkitys onnistuisi parhaiten omilla palstoilla. Sieltä voisi löytyä "selkääntaputteleva" uskonvelikin, joka hokisi "oikeassa olet, veljeni, juuri noinhan se on, veljeni, totta kai Raamatussa on totuus, veit sanat suustani, veljeni, kyllä se niin on, että kadotus niitä ateisteja odottaa, veljeni..."

        Ei se taida onnistua noiden omilla palstoilla. Kommareilla aikoinaan revari oli pahempi kuin porvari ja noille lahkouskiksille väärän lahkon jäsen on pahempi kuin ateisti. Käypä joskus palstalla http://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/kreationismi-ja-alykas-suunnittelu ja etsi sieltä JC:n, Mark5:n, RaamattuOnTotuus:n ja t-torpan aloittamia ketjuja. Et kuuna päivänä näe heidän kehuvan toisiaan.


      • Epäjumalienkieltäjä
        IlkimyksenTeologitäti kirjoitti:

        Ettäs kehtaat. Ateismin arvostelemisessa ei ole mitään mieltä, elletitse ole ateismissa ja elä vailla kadotuksen pelkoa.

        Ja kuka sinä luulet olevasi väittämään, että ateistit olisivat matkalla iankaikkiseen kadotukseen? Tiedä, että itse paavikin sanoo rehellisen ateistin olevan paremman kuin tekopyhän kristityn. Ja mikä olisi tekopyhempää kuin jonkun tuomitseminen kadotukseen, vaikka ei omaa siihen minkäänlaisia valtuuksia? Näpeäisit edes, mutta ethän sinä osaa.

        <<Ettäs kehtaat. Ateismin arvostelemisessa ei ole mitään mieltä, elletitse ole ateismissa ja elä vailla kadotuksen pelkoa.>>

        Todella hyvin oivallettu! Tätä tulen kopioimaan muihinkin Mark5 höpötyksiin.


      • asiallisena

        Oman "horjuvan uskon pönkittämisestä" ei todellakaan saisi olla kyse, jos uskon asioista (kristinuskon) kirjoittelee. Uskovalle kuuluu pitää sanomaa Kristuksesta esillä epäitsekkäistä syistä toisen parhaaksi. Tiedän, että se ärsyttää joitakin, mutta jollekin se voi antaa uuden suunnan elämään, mikä johtaa iankaikkiseen elämään. Se, että tarkoituksellisesti loukkaa toista, on jo vastoin uskoamme ja Jumalan tahtoa. Uskovan elämän tulisi heijastaa Kristuksen rakkautta ihmisiä kohtaan. Sääli, että usein ei niin tapahdu. Periaatteena tulisi yleensäkin näissä netti-keskusteluissa olla se, että nämä tänne kirjoitetut asiat on valmis sanomaan myös kasvotusten.


    • A.Teisti

      Hyvin nämä uskikset näyttävät onnistuvan: Ennen pidin uskiksia vain vähän höperöinä, mutta kun aloin lukea näitä tiettyjä palstoja, olen tullut siihen tulokseen, että suuri osa uskiksista on oikeasti mielisairaita. Eikä nämä kirjoitukset olleet näin sairaita vielä vajaa 10 vuotta sitten...

      Vielä reilut 10 vuotta sitten en edes tiennyt, että Suomessa on kreationisteja. Luulin, että kyseessä on vain tyypillinen amerikkalainen sekopäisyys...

      • A.Teisti

        Eli ei sitten löytynyt mitään järkevää vastaansanomista... :)

        Kymmenen vuotta sitten täällä vielä keskusteltiin oikeasti evoluutiosta ja kreationismista. Nykyään uskikset vain mölisevät järjettömyyksiä...


      • senhuomaa

        Järkevät uskovat tainneet pääosin jättää uskon.


      • jhgfrsertyuio
        A.Teisti kirjoitti:

        Eli ei sitten löytynyt mitään järkevää vastaansanomista... :)

        Kymmenen vuotta sitten täällä vielä keskusteltiin oikeasti evoluutiosta ja kreationismista. Nykyään uskikset vain mölisevät järjettömyyksiä...

        Olet mies, joka kavalasti puhuu, olet niitä, jotka ovat hyljänneet oikeat polut vaeltaaksensa pimeyden (saatanan) teitä.


      • menevätpois
        senhuomaa kirjoitti:

        Järkevät uskovat tainneet pääosin jättää uskon.

        Järkevät jättävät uskon, näkeehän sen siitäkin kun vanhoillislestadiolaisuus junnaa kuta kuinkin paikallaan valtavista lapsimääristä huolimatta. Vai onko jopa taantunut huippuajoista, en tiedä.


      • A.Teisti
        jhgfrsertyuio kirjoitti:

        Olet mies, joka kavalasti puhuu, olet niitä, jotka ovat hyljänneet oikeat polut vaeltaaksensa pimeyden (saatanan) teitä.

        >>"Olet mies, joka kavalasti puhuu, olet niitä, jotka ovat hyljänneet oikeat polut vaeltaaksensa pimeyden (saatanan) teitä."

        En puhu kavalasti, vaan kuvasin kokemukseni rehellisesti.

        Olen hyljännyt höperöt polut ja pyrin kulkemaan val(a)istuksen teitä ja käyttämään järkeäni uskonnollisen höperehtimisen sijasta.

        Mitään saatanoita ei ole olemassakaan! Ei kukaan täysjärkinen semmoisiin usko...


      • sairastamenoa

        Hyvin todellakin ovat onnistuneet. Ennen epäilin että uskovat saattavat olla vähän pöpejä ja hidasälyisiä. Mutta palstaa vähän luettuani en enää epäile sitä, vaan nyt tiedän sen täydellä varmuudella. Sairaita & häiriintyneitä pösilöjä ovat.


      • "Hyvin nämä uskikset näyttävät onnistuvan: Ennen pidin uskiksia vain vähän höperöinä, mutta kun aloin lukea näitä tiettyjä palstoja, olen tullut siihen tulokseen, että suuri osa uskiksista on oikeasti mielisairaita. Eikä nämä kirjoitukset olleet näin sairaita vielä vajaa 10 vuotta sitten..."

        Jos se on mielisairautta, että on löytänyt Jeesuksen Kristuksen, saanut syntinsä anteeksi ja iankaikkisen elämän, niin olen kyllä erittäin mielelläni sellainen "mielisairas" ja suosittelen sitä "sairautta" myös sinulle.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Hyvin nämä uskikset näyttävät onnistuvan: Ennen pidin uskiksia vain vähän höperöinä, mutta kun aloin lukea näitä tiettyjä palstoja, olen tullut siihen tulokseen, että suuri osa uskiksista on oikeasti mielisairaita. Eikä nämä kirjoitukset olleet näin sairaita vielä vajaa 10 vuotta sitten..."

        Jos se on mielisairautta, että on löytänyt Jeesuksen Kristuksen, saanut syntinsä anteeksi ja iankaikkisen elämän, niin olen kyllä erittäin mielelläni sellainen "mielisairas" ja suosittelen sitä "sairautta" myös sinulle.

        Äläpä sinä tekopyhis luota liikaa iankaikkiseen elämään. Tuolla ylempänä yrität tuomita ateisteja iankaikkiseen kadotukseen, vaikka sinun luulisi ymmärtävän, että viime kädessä sen päättää yksinomaan Jumala sikäli kuin on olemassa. Sinulle hän ei liene antanut asiassa valtuuksia.


      • hyväksy.tosiasiat
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        Äläpä sinä tekopyhis luota liikaa iankaikkiseen elämään. Tuolla ylempänä yrität tuomita ateisteja iankaikkiseen kadotukseen, vaikka sinun luulisi ymmärtävän, että viime kädessä sen päättää yksinomaan Jumala sikäli kuin on olemassa. Sinulle hän ei liene antanut asiassa valtuuksia.

        Eihän kyse ole tuomitsemisesta vaan ystävällismielisestä muistutuksesta.


      • IlkimyksenTeologitäti
        hyväksy.tosiasiat kirjoitti:

        Eihän kyse ole tuomitsemisesta vaan ystävällismielisestä muistutuksesta.

        Ystävällisyys, kuten myös häpeä, on Mark5in kaltaisille omahyväisille tekopyhiksille täysin tuntematon käsite.


      • ItsekinIhmeissään

        Hyvä etten ole ollut ainoa joka on ollut hämmästynyt siitä että suomessa on kreationisteja. Itse tosin havahduin siihen noin 2 vuotta sitten.

        Kun lukenut niiden juttuja niin vaikuttaa että ainoa tarkoitus olisi todistella että evoluutioteoria on väärä. Yhtäkään kehittävää juttua en löytänyt palstalta. Siellä käydään läpi jotain 60-40 vuotta sitten julkaistuja evoluutiotutkimuksia jotka ovat jo tarkennettu tai korjattu.
        Ajatusmaailma heillä näyttää olevan se että jos kaikkea ei tiedä heti ja nyt niin sitä ei ole olemassa, samaan aikaan kun oma argumentti on "jumala teki" kaikkeen.
        Se oman tieteen kehitys tekisi heillekin hyvää koska sieltä kyllä voisi poikia jotain uusia näkökulmia ihan evoluutioteorian puolelle.

        Futurama esitteli tämän aihepiirin hyvin sillä että vierasperäinen "henkilö" käy planeetalla ja laukaisee evoluutioketjun. Evoluutio tapahtuu nopeasti ja tälle "henkilölle" se on lyhyt aika.


    • Niinpä niin......
      Silloin tällöin käy ovellani JT:n kaupparatsuja ja kun aikaa on niin päästän heidät sisälle.
      Monasti siinä vierähtää tunti keskustellessa. Kun olen tehnyt todistajille kysymyksiä, asialinjalla tietysti, niin he hakevat välittömästi Raamatun ja plaraavat sieltä heille sopivan kohdan.
      Ei se keskustelu etene ollenkaan kun usein kysyn;niin, niin mutta mitä mieltä te itse olette po. asiasta. Silloin ei vastauksia juurikaan tule vaan taas vedotaan Raamattuun.
      Eivät useat uskonnolliset uskalla "panna itseään peliin" vaan vedotaan sellaiseen jota he eivät luultavasti usko itsekään, että se voisi olla todellisuutta.

      • Itse karkotan uskontokauppiaat sanomalla että te kaupitsette valheellista jumalaa, oikea Jumala täytyy löytää itse eikä hän ole kaupan.


      • käyhän.se.noinkin
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        Itse karkotan uskontokauppiaat sanomalla että te kaupitsette valheellista jumalaa, oikea Jumala täytyy löytää itse eikä hän ole kaupan.

        Okei, kunhan et ala haukkumaan ja puremaan.


    • fdfsfdsh

      Jonkun pitää hihhulihahhulin sairaassa mielessä edustaa sitä hihhhulihahhulin kuviteltua voimakasta vastustajaa Saatanaa. Oikeat saatanapalvojat ovat sen verran pieni hörhöjoukko, että eivät oikein kelpaa uskottavasti vihollisen sotajoukoiksi. Siksi ateisteille on langennut sen vihollisen rooli. Vaikka eivät usko koko Saatanaan.

    • Alex-reg

      Kun ensimmäisen kerran kohtasin kreationistin keskustelupalstoilla (ennen vuosituhannen vaihdetta) olin varma että kyseessä on joku pilailija, trolli, joka ei voi itsekään uskoa kirjoituksiinsa. Vähitellen kuitenkin huomasin että kirjoittaja(t) tuntuivat olevan aivan tosissaan luomisesta, 6000 vuotta vanhasta maailmasta, Nooan tulvasta etc. eivätkä he missään tapauksessa uskoneet evoluution olevan totta.

      Minut manattiin keskusteluissa useaan kertaan alimpaan helvettiin, uhattin lopun ajan kärsimyksillä ja vakuutettiin että aivan lähitulevaisuudessa evoluutioteoria osoitetaan täysin virheelliseksi ja samaten fysiikka (kosmologia) ja geologia (pitkät ajanjaksot). Tilanne ei ole parissakymmenessä vuodessa juurikaan muuttunut. Palstalla muutama hörhö toistelee amerikkalaisilta kopioituja ID-jänkkäyksia ja evoluutioteorian "ongelmia". Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Samaan aikaan evoluutiotutkimus on edennyt harppauksin eteenpäin, useiden eliöiden geenistö on saatu avattua ja ymmärrys lajiutumisesta parantuntu.
      Toinen merkittävä muutos on eksoplaneettojen löytyminen. Silloiset kretiinit kirjoittivat aina ettei muilla tähdillä ole planeettoja joka mahdollistaisi elämän muualla maailmankaikkeudessa.

      On jotenkin säälittävää kun muutaman kerran vuodessa käy eri palstoilla katsomassa miten keskustleu on edennyt; ei oikeastaan mitenkään, vaikka Nooan tulvasta ei tällä hektellä oikeastaan kukaan enää puhu. Keskustelu on jumiutunut ja mennyt paljolti henkilökohtaisuuksiin kretiinien havaittua argumenttinsa täysin kestämättömiksi.

      En usko että tilanne muuttuu, hörhöjä on aina ollut olemassa ja niin tulee jatkossakin olemaan. Kretiinit tuskin katoavat Suomesta elinaikanani. Toisaalta, on toisinaan aika viihdyttävää lukea millaisia aivopieruja he ovat nyt keksineet.

      Kirjoittelin aikaoinaan nimimerkillä "Alex" kaikkaille, sitten joku onnistui rekisteröimään foorumin muutoksissa sen itselleen ja olen kirjoitellut paljolti nyt käyttämälläni nimimerkillä.

      • muuanmiäs

        Kreationismi onkin eräänlaista äärihihhulismia ja kreationistien kanssa on yleensä mahdoton keskustella järkevästi. Kreationismiin sortuneet ovat niin syvällä harhoissaan, että keskustelun yritys kilpistyy inttämiseen ja haukkumiseen. Joskus vähemmän fundamentalistin kristityn kanssa onnistuu jopa keskustelemaan.


      • "En usko että tilanne muuttuu, hörhöjä on aina ollut olemassa ja niin tulee jatkossakin olemaan"

        Olen paljon mieluummin hörhö, joka on saanut syntinsä anteeksi ja on matkalla iankaikkiseen elämään, kuin "tervejärkinen" ateisti, joka on matkalla iankaikkiseen kadotukseen.


      • muuanmiäs

        "Olen paljon mieluummin hörhö"

        Näyttääkin kommenttiesi perusteella vahvasti siltä, että olet sekoamassa lopullisesti.


      • Mark5 kirjoitti:

        "En usko että tilanne muuttuu, hörhöjä on aina ollut olemassa ja niin tulee jatkossakin olemaan"

        Olen paljon mieluummin hörhö, joka on saanut syntinsä anteeksi ja on matkalla iankaikkiseen elämään, kuin "tervejärkinen" ateisti, joka on matkalla iankaikkiseen kadotukseen.

        Äläpäs edellenkään luota iankaikkiseen elämään. Millä valtuuksilla sinä muka tuomitset ateistit kadotukseen?

        Muuanmiäs, Mark5in tila on tosiaan pahentunut viime aikoina.


    • Olennaista ei ole se, mitä hihhulit kuvittelevat, vaan se, missä aiot viettää iäisyytesi: Taivaassa vai helvetissä?
      Ihmisen tärkein asia onkin oppia tuntemaan Jeesus Kristus omana Vapahtajanaan ja Herranaan ja saada Hänen kauttaan syntinsä anteeksi. Silloin hän ei enää joudu tuomittavaksi, vaan siirtyy Taivastielle, joka johtaa iankaikkiseen elämään. Tähän haluan kutsua sinuakin tänään.

      • mökkihöperö10

        ..mitä syntiä mark5 on tälläviikolla tehnyt? ..joko taivastie on taattu?? minkälaisessa muodossa menet taivaaseen, fyysisessä vai henkenä??? miten minä noin kongreetisesti pääsisin tuolle tielle???? kolehtia jollekkin vai miten? vai liitymällä johonkin uskonlahkoon?


      • muuanmiäs

        "Olennaista ei ole se, mitä hihhulit kuvittelevat, vaan se, missä aiot viettää iäisyytesi: Taivaassa vai helvetissä?"

        Olennaista on, että nuo mainitut vaihtoehdot ovat sitä hihhulien kuvitelmaa. Tuollaiset saarnaturskahdukset, mitä esität, ovat täysin merkityksetöntä höpinää. Siksi, koska et ole onnistunut osoittamaan niiden maailmankuvan paikkansapitävyyttä. Sinun taivastiesi on täysin saman arvoinen "mokshan" tai "samsaran" tai "nirvanan" kanssa. Eli pelkkää todentamatonta höpinää.


      • mökkihöperö10 kirjoitti:

        ..mitä syntiä mark5 on tälläviikolla tehnyt? ..joko taivastie on taattu?? minkälaisessa muodossa menet taivaaseen, fyysisessä vai henkenä??? miten minä noin kongreetisesti pääsisin tuolle tielle???? kolehtia jollekkin vai miten? vai liitymällä johonkin uskonlahkoon?

        " miten minä noin kongreetisesti pääsisin tuolle tielle???? kolehtia jollekkin vai miten? vai liitymällä johonkin uskonlahkoon?"

        Voit päästä taivastielle uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja että Hän on omalla uhrikuolemallaan kärsinyt rangaistuksen sinun syntiesi tähden. Raamattu sanoo:

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh.3:16)


      • muuanmiäs kirjoitti:

        "Olennaista ei ole se, mitä hihhulit kuvittelevat, vaan se, missä aiot viettää iäisyytesi: Taivaassa vai helvetissä?"

        Olennaista on, että nuo mainitut vaihtoehdot ovat sitä hihhulien kuvitelmaa. Tuollaiset saarnaturskahdukset, mitä esität, ovat täysin merkityksetöntä höpinää. Siksi, koska et ole onnistunut osoittamaan niiden maailmankuvan paikkansapitävyyttä. Sinun taivastiesi on täysin saman arvoinen "mokshan" tai "samsaran" tai "nirvanan" kanssa. Eli pelkkää todentamatonta höpinää.

        "Siksi, koska et ole onnistunut osoittamaan niiden maailmankuvan paikkansapitävyyttä."

        Kun otat Jeesuksen omaksi Herraksesi ja Vapahtajaksesi, tulet näkemään, että maailmankuvani pitää paikkansa.


      • trueteer

        Taivasta ei ole olemassa. Helvettiä ei ole olemassa. Jumalaa ei ole olemassa.


      • muuanmiäs
        Mark5 kirjoitti:

        "Siksi, koska et ole onnistunut osoittamaan niiden maailmankuvan paikkansapitävyyttä."

        Kun otat Jeesuksen omaksi Herraksesi ja Vapahtajaksesi, tulet näkemään, että maailmankuvani pitää paikkansa.

        "Kun otat Jeesuksen omaksi Herraksesi ja Vapahtajaksesi, tulet näkemään, että maailmankuvani pitää paikkansa."

        Tarkoittaa käytännössä sitä, että jätän kaiken rationaalisen ajattelun ja järjen käytön ja sekoan totaalisesti. Sitten alan elää kuvitelmissa, kuten sinä elät. Ei kiitos, en sentään ehdoin tahdoin idiootiksi pyri.


      • mökkihöperö10
        Mark5 kirjoitti:

        " miten minä noin kongreetisesti pääsisin tuolle tielle???? kolehtia jollekkin vai miten? vai liitymällä johonkin uskonlahkoon?"

        Voit päästä taivastielle uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja että Hän on omalla uhrikuolemallaan kärsinyt rangaistuksen sinun syntiesi tähden. Raamattu sanoo:

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh.3:16)

        ..ongelma on siinä, kun minä en tiedä mitä se uskovaisten tarkoittama ja jankuttama synti on.. olen elänyt jo liki 60vuotta,eikä minun ole tarvinnut miettiä päivästä toiseen, vuodesta toiseen,teenkö syntiä ja olenko nyt mieliksi jumalalle ym.ym. Näitä uskovaisten juttuja kun lukee, saa sen käsityksen,ettei heille ole muuta tärkeää elämässä, kuin päästä taivasten valtakuntaan iankaikkiseen elämään..no, saavathan he uskoa, sitänhän sana "uskoa" tarkoittaa sanan varsinaisessa merkityksessä!


      • muuanmiäs

        Jatkan tästä vielä ja tämä jatko-osa on suunnattu muille kuin Mark5:lle. Niille, joiden aivokapasiteetti riittää ymmärtämään perusteluni, johon Mark 5:n kapasiteetti ei ilmeisesti riitä. Siis:

        Ottaakseen Jeesuksen vapahtajakseen, henkilön täytyy tulla vakuuttuneeksi useastakin asiasta. Siitä, että jokin jumaluus on olemassa. Siitä, että kyseinen jumaluus on juuri se kristinuskon mainostama Jumala-niminen jumaluus. Siitä, mikä kristinuskon suuntaus on juuri se oikea tämän Jumala-jumaluuden palvomiseen juuri sillä oikealla tavalla.

        Mark5:n kaltaiset lahkolaisfundamentalistit markkinoivat yksinkertaisena kertaratkaisuna prosessia. Prosessia, jolla on tietyt määritellyt edellytykset toteutua. Ilman sitä, että henkilö on vakuuttunut jumaluuden välttämättömyydestä, ei voi vakuuttua kristinuskon opeista, eikä jonkin lahkon opeista voi vakuuttua ilman että on vakuuttunut siitä, että jokin versio kristinuskosta on väistämättä totuus . Siis kyseessä on prosessi.

        Puhutaan uskonratkaisusta. Sitä ei kuitenkaan voi tapahtua, ellei ensin ole jollakin tavoin vakuuttunut sen ratkaisun oikeellisuudesta. Kaikki tämä lopulta päätyy siihen, että pystytäänkö jollekin henkilölle vakuuttamaan todeksi jotkin väittämät, pystyykö uskonlahkon markkinoija myymään lahkonsa ja uskontonsa. Jos ei pysty, se on markkinoijan vika, ei "asiakkaan".


      • näin.on.näreet

        Eihän mitään uskonratkaisua edes pysty tekemään niin, että jonkun Markin kirjoituksen luettuaan ateisti päättää tehdä ratkaisun ja "pim" siitä hetkestä uskoo täysillä Jeesukseen ja Raamattuun. Kyllä kaikki uskonratkaisun tekijät ovat jo pitäneet kristinuskon oppeja ja Raamattua oikeina. Ei vaan ole eläneet uskovaiselämää. Kun sitten tunnustavat uskon ja ottavat kasteen ja alkavat elää kuin uskovainen, niin se on se ratkaisu. Ei mitään taianomaista "pim" uskoon pamahtamista.


      • trueteer kirjoitti:

        Taivasta ei ole olemassa. Helvettiä ei ole olemassa. Jumalaa ei ole olemassa.

        "Taivasta ei ole olemassa. Helvettiä ei ole olemassa. Jumalaa ei ole olemassa."

        Kun tulet uskoon, toteat kaikkien niiden olevan olemassa.


      • näin.on.näreet

        Kaikkien Jumalien siis. Buddha, Ossi ja myös Al3k


      • Mark5 kirjoitti:

        "Taivasta ei ole olemassa. Helvettiä ei ole olemassa. Jumalaa ei ole olemassa."

        Kun tulet uskoon, toteat kaikkien niiden olevan olemassa.

        "Kun tulet uskoon, toteat kaikkien niiden olevan olemassa."

        Entä sitten?


      • söin.hänet

        "Olennaista ei ole se, mitä hihhulit kuvittelevat, vaan se, missä aiot viettää iäisyytesi: Taivaassa vai helvetissä?"

        Ei se ole aikomisesta kiinni. Sinä olet niin omahyväinen ja itserakas ja tekopyhä, ettei sinulla ole syytä yllättyä jos löydät itsesi helvetistä.


    • uskonpohjatontyhmyys

      Kun säälittävillä uskisreppanoilla ei koskaan ole mitään järkevää sanottavaa eikä mitään todisteita täysin perusteettomille väittämilleen, niin he spämmäävät palstan täyteen aivotonta roskaansa kuvitellen että määrä korvaisi puuttuvan laadun.

      No eipä vaan.

      • IlkimyksenTeologitäti

        Siltä näyttää. Mark5ikin teki jo uuden aloituksen.


      • fdsfdsgh
        IlkimyksenTeologitäti kirjoitti:

        Siltä näyttää. Mark5ikin teki jo uuden aloituksen.

        Bebebebe urakoi myös hullun lailla... Eiku. Sehän on sitä.


    • tlsl

      Tämänkin aloituksen viereen tuli linkki juttuun, jossa professorisnainen Raija Warkentin kertoo kuinka hänestä tuli ateisti. Eripuolilla maailmaa eläminen ja antropologian opinnot muuttivat hänen maailmankuvansa.

      Kannattaa lukea.

    • Jumalanlapsi

      Meidän tarkotuksemme ei ole vain keskustella keskenämme jumalasta, raamatusta, uskosta ja jeesuksesta, vaan tarkotuksemme on juurikin se, että teistä suurin osa lähtisi seuraamaan jalanjälkiämme uskon tielle. Siksi me täällä kerromme teille totuutta.

      • Omasta puolestani totean että te hihhulit olette oikealla asialla. Jatkakaa valitsemallanne tiellä. Vakaumuksessaan heikot tarvitsevat kaltaisianne varoittaviksi esimerkeiksi siitä miten pahaan jamaan ihminen menee kun hurahtaa uskoon.

        Kaltaisianne hihhuleita parempia mainosmiehiä ateismin puolesta ei Vapaa-ajattelijoiden liitto saisi kovalla rahallakaan.


      • fdsfdsgh

        Eikös tuo avaaja juuri ihmetellyt sitä että miten te kuvittelette jonkun lähtevän seuraamaan teitä, kun teidän yrityksenne täällä ovat niin avuttomia, pikkulapsen ajattelun tasolla olevia järjettömyyksiä, että ei niitä kukaan täysjärkinen voi ottaa todesta. Kerromme totuutta. Voi hyvä lapsi kun totuuden pitäisi olla jotain, mikä on todistettavissa. Todista nyt se totuutesi lopultakin äläkä mää'y siinä idioottina.


      • fdsfdsgh

        Aika hyvin sanoit pallihikaivo Luterlaisista !


    • wrswrs

      Tämäkin on taas ajankohtainen kysymys.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      323
      3326
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      52
      1644
    3. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      119
      1533
    4. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      386
      1460
    5. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      90
      1451
    6. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      88
      1164
    7. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1143
    8. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      80
      1051
    9. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      67
      1043
    10. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      28
      980
    Aihe