Jos maailmankaikkeus onkin nuori

Oletetaanpa, että saamme sitovan vahvistuksen sille, että tähänastiset mittaustulokset ovat vääriä ja maailmankaikkeus syntyikin vain noin 10.000 vuotta sitten. Kaataako tämä evoluutioteorian ja todistaako luomisen, ja jos niin millä perusteella?

18

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tieteenharrastaja

      Mahdotonta tietää:

      "Kaataako tämä evoluutioteorian ja todistaako luomisen, ja jos niin millä perusteella?"

      Kaikki riippuu siitä, missä muodossa tuo "sitova vahvistus" ilmaantuu.

    • KWerke

      Entä jos löytäisimme fossiloituneen Jumalan? Olisipa hauskaa..

    • Jos maapallo tai maailmankaikkeus olisi ede 10 000 000 vuotta nuori, evoluutioteoria ei voisi pitää paikkaansa, saati jos se olisi tuhat kertaa nuorempi.

    • MITÄ POISTOIHIN TULEE

      Luomiseen luottavan ihmisen ei tartte tilata poistoja, koska hän ei tunne oloaan uhatuksi. Ai miks? Koska hänen ei tartte vetää omasta hatustaan.

      LOPPUTULEMA

      Jos evoluutio olisi totta, termejä "luoja" ja "luominen" ei olisi olemassakaan. Eikä ateistin tarttis pelotella muita kommentoijia poistouhkauksilla. Logiikkaa voi harjoittaa:)

      • Ootkos ollu josai kaatumaseuroissa kun tähän tahtiin suollat sontaa?

        Otappa kantaa tähän viimeisimpään planeettalöydökseen, miten tämä asia heiluttaa baabelin torniasi? Vai onko tämä meuhaaminen yritys unohtaa ja harhauttaa ajatukset pois tieteen maailmasta kohti kaunista uskofantasiaa...


      • huolestunut.ja.syystä
        ravenlored kirjoitti:

        Ootkos ollu josai kaatumaseuroissa kun tähän tahtiin suollat sontaa?

        Otappa kantaa tähän viimeisimpään planeettalöydökseen, miten tämä asia heiluttaa baabelin torniasi? Vai onko tämä meuhaaminen yritys unohtaa ja harhauttaa ajatukset pois tieteen maailmasta kohti kaunista uskofantasiaa...

        "Vai onko tämä meuhaaminen yritys unohtaa ja harhauttaa ajatukset pois tieteen maailmasta kohti kaunista uskofantasiaa..."

        Alkaa olla psykoosia pikemmin kuin kaunista uskofantasiaa. Toivottavasti lähimmäinen pitää Jyrkin edes ruokittuna ettei hän kuole hikikomoriinsa (ks wiki).


      • Miksi evoluutiota sitten tapahtuu. Missä jumalasi on? Koska fantasiai maailmanlopusta tapahtuu? Mitä sitte?


      • ravenlored kirjoitti:

        Miksi evoluutiota sitten tapahtuu. Missä jumalasi on? Koska fantasiai maailmanlopusta tapahtuu? Mitä sitte?

        Pyhien Kirjoitusten mukaan nykyinen luomakunta lakkaa olemasta 1000 vuoden kuluttua.

        2Piet. 3:10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.

        Järjestys: Tempaus, vaivanaika, 1000-vuotinen rauha.

        1Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

        Ilm. 20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi

        Nämä asiat ovat meille tuttuja, koska Raamattu tuli Suomeen kauan sitten.

        Missä Jumala on? Jumala asuu tempelissä, joka koostuu Herraan luottavista ihmisistä.

        2Kor. 6:16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani."


      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        Pyhien Kirjoitusten mukaan nykyinen luomakunta lakkaa olemasta 1000 vuoden kuluttua.

        2Piet. 3:10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.

        Järjestys: Tempaus, vaivanaika, 1000-vuotinen rauha.

        1Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

        Ilm. 20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi

        Nämä asiat ovat meille tuttuja, koska Raamattu tuli Suomeen kauan sitten.

        Missä Jumala on? Jumala asuu tempelissä, joka koostuu Herraan luottavista ihmisistä.

        2Kor. 6:16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani."

        Ei Jeesus tule omiensa kanssa tänne saastuneen tuhotun maanpäälle tuhanneksi vuodeksi. Jeesus on omiensa kanssa taivaassa.
        1000-vuoden jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu.


    • ilmiantorobotti

      15 vastausta ja kahdeksan niistä on yurki1000js:n spämmäystä, joka ei millään lailla liity otsikon aiheeseen tai ylipäätään mihinkään. Lopulliset fudut tulee piannnn...

    • jos.jos.jos.jos.jos.jos

      Oletetaanpa, että tiede löytää jo huomenna sitovat todisteet, että mitään jumalia ei ole koskaan ollutkaan. Kaataako tämä uskomukset ja uskonnot? Ja jos ei niin millä perusteella?

    • KazuKa

      Ei kaada, mutta teoriaa pitää muokata ja ei todista, koska luominen on taikuutta ja siksi mahdotonta.

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      323
      3326
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      52
      1644
    3. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      119
      1533
    4. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      386
      1460
    5. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      90
      1451
    6. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      88
      1164
    7. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1143
    8. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      80
      1051
    9. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      67
      1043
    10. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      28
      980
    Aihe