Uskoontuloni ja outoja tapahtumia.

Olenkohanpimahtanut

Olen nyt lyhyen uskoontuloaikani saanut useita vastauksia rukouksiini konkreettisina tapahtumina, mikä on ollut sinällään hämmästyttävää. Käytetään nyt vaikka sanaa sielunvihollinen on myös paljastanut kasvonsa minulle, mikä on ollut pelottavaa.

Voitte pitää minua hulluna, mutta kerron tapahtuman silti. Torkahdin sohvalle, jostain syystä heräsin yhtääkkiä keskellä yötä ja avatessani silmäni huomasin mustan hahmon valkoisilla valomaisilla silmillä lähestyvän minua (koin tilanteen uhkaavana) avatessani silmäni hahmo lähti peruuttamaan minusta poispäin ja katosi.

Ongelmaksi muodostuu se, että jos näistä asioista puhuisi jollekin kaverille/sukulaiselle he leimaisivat varmasti hulluksi koska eivät itse ole uskossa tyyliin "nyt se pimahti lopullisesti". Niin olisin varmaan itsekin ajatellut, jos joku olisi vuosi sitten tullut kertomaan minulle vastaavia kokemuksiaan, mitä olen nyt itse päässyt kokemaan hyvässä ja pahassa.

En kuulu mihinkään kirkkoon, mutta mieleeni juolahti ajatus, että kehtaisikohan näistä kokemuksista piipahtaa juttelemaan, jonkun papin kanssa. Vai soittavatkohan he valkotakkiset hakemaan kun avaa suunsa? Kynnys puhua näistä asioista on vain kovin suuri.

60

817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ggoogg
    • linnunratailija
    • Miksi sinun pitäisi puhua näistä asioista jollekin ihmiselle? Uskoon tulossa ihminen tulee tuntemaan Herran Jeesuksen Kristuksen ja Hänessä myös Jumalan. Hengellinen maailman ja sen todellisuus avautuu uskoon tulleelle jos se ei ole avautunut aiemmin.

      Sielujemme vihollinen voi myös näyttäytyä jollakin tapaa ja yrittää saada menettämänsä saaliin takaisin. Jeesus kuitenkin on voittanut hänet ja on suurempi. Se Henki, joka meissä uskovissa on, on suurempi kuin se henki joka on maailmassa. Uskovan ei tarvitse pelätä henkivaltoja vaikka ne voivat kiusata ja häiritä uskovaa.

      Rukoile varjelusta ja Jeesuksen veren suojaa ja luota ja turvaa Jeesukseen Kristukseen. Vihollinen ei voi vahingoittaa sinua koska olet suojassa Jeesuksessa Kristuksessa.

      • MinäTulinUskoon

        Minäkin Tulin Uskoon lauantaiyönä. Se oli sitten ihanaa aivan ihanaa. Usko oli siinä polvillaan sängyssä minun edessä jo monta tuntia vaikeroinut ja voihkinut kiimassa. Kun työnsin mutteriani hikipäässä. hänen rectumiinsa syvälle ja ympäri reunoja pitkinpoikin.
        Lopulta en enään pystynyt pidättämään ja Tulin Uskoon voimallisesti ja pitkään täristen ihanuudessa.

        MTU Halle Halle !


      • MinäTulinUskoon kirjoitti:

        Minäkin Tulin Uskoon lauantaiyönä. Se oli sitten ihanaa aivan ihanaa. Usko oli siinä polvillaan sängyssä minun edessä jo monta tuntia vaikeroinut ja voihkinut kiimassa. Kun työnsin mutteriani hikipäässä. hänen rectumiinsa syvälle ja ympäri reunoja pitkinpoikin.
        Lopulta en enään pystynyt pidättämään ja Tulin Uskoon voimallisesti ja pitkään täristen ihanuudessa.

        MTU Halle Halle !

        Mikäli sinun ihanuutesi jäävät pelkiksi lihan nautinnoiksi, paljosta jäät vaille. Minä tiedän jotakin siitä ihanuudesta mitä Jumalan läsnäolo ihmisen elämässä merkitsee. Mikään muu kokemus ei vedä sille vertoja. Tiedän myös mitä Jumalan puuttuminen ihmisen elämästä merkitsee ihmiselle. Olen nääs kokenut molempia. Oletko sinä kokenut molemmat? Jos et, sinä et tiedä siitä mitään mitä et ole kokenut. Mutta en suosittele sinua kokeilemaan Jeesusta Kristusta niin kuin joskus kuulee jonku kehottavan. Ymmärrän näitä kokeilun kehottajia koska he ajattelevat että se, joka on kokenut Jeesuksen Kristuksen ja Hänen rakkautensa, ei koskaan enää luovu uskosta eikä jätä Jeesusta Kristusta. Sellainen ihminen näiden kehottajien mukaan sitten jää pysyvästi uskovaksi ja pelastuu. Ongelma tässä on se että Raamattu ei kehota missään ketään kokeilemaan Jeesusta. Raamattu kehottaa ja jopa käskee meitä antamaan itsemme kokonaan Jumalalle. Se, joka lähtee kokosydämisesti seuraamaan Jeesusta Kristusta ja antautuu Hänelle, saa sitten kokea Hänet. Antaudu siis kokosydämisesti Jeesukselle Kristukselle. Tee se ennen kuin tulevat pahat päivät, sillä ne tulevat mikäli sinun puolestasi rukoillaan että sinäkin tulisit uskoon. Jumala voi joutua panemaan sinut kovin ahtaalle jotta sinä luovuttaisit ja luopuisit vastustuksesta ja antautuisit Hänelle. Hän tekee sinulle hyvää. Hän tekee sinulle paljon enemmän ja parempaa hyvää kuin sinä voit edes kuvitella. Mutta Hän tahtoo sinut kokonaan ja ehdoitta omakseen. Ratkaisuvalta on kuitenkin sinulla. Hän ei pakota mutta Hän voi joutua sallimaan sinulle suuriakin vaikeuksia ja koettelemuksia. Ihminen kun ei katso tarvitsevan Jumalaa jos hänellä menee kaikki asiat nappiin ja on onnellinen ilman Jumalaa. Jumalalle ei riitä se että sinä olet onnellinen tässä ajassa muutamia kymmeniä vuosia. Hän tahtoo että sinä olet onnellinen ikuisesti. Ja sinä voit olla ikuisesti onnellinen vain Jumalan seurassa Hänen luonaan. Siihen Jumalan toiminta ja mahdollinen painostus tähtää; sinun ikuiseksi parhaaksesi. Muista tämä kun pahat päivät tulevat. Silloin kun sinä nöyrryt Hänen edessään, Hän on siinä ja pelastaa kun tulet Hänen luokseen ja annat Hänen pelastaa itsesi. Hän antaa kaikki synnit anteeksi ja ottaa sinut omakseen. Sitten saat myös ikuisen elämän ja onnen Hänen seurassaan. Se on sitä parasta mitä sinulle koskaan voi tapahtua. Hän on Herra Jeesus Kristus joka on se paras sinulle. Hänen kohtaamisessaan sinä huomaat sen.


      • Seksin-nälkäinen
        Jaikal91 kirjoitti:

        Mikäli sinun ihanuutesi jäävät pelkiksi lihan nautinnoiksi, paljosta jäät vaille. Minä tiedän jotakin siitä ihanuudesta mitä Jumalan läsnäolo ihmisen elämässä merkitsee. Mikään muu kokemus ei vedä sille vertoja. Tiedän myös mitä Jumalan puuttuminen ihmisen elämästä merkitsee ihmiselle. Olen nääs kokenut molempia. Oletko sinä kokenut molemmat? Jos et, sinä et tiedä siitä mitään mitä et ole kokenut. Mutta en suosittele sinua kokeilemaan Jeesusta Kristusta niin kuin joskus kuulee jonku kehottavan. Ymmärrän näitä kokeilun kehottajia koska he ajattelevat että se, joka on kokenut Jeesuksen Kristuksen ja Hänen rakkautensa, ei koskaan enää luovu uskosta eikä jätä Jeesusta Kristusta. Sellainen ihminen näiden kehottajien mukaan sitten jää pysyvästi uskovaksi ja pelastuu. Ongelma tässä on se että Raamattu ei kehota missään ketään kokeilemaan Jeesusta. Raamattu kehottaa ja jopa käskee meitä antamaan itsemme kokonaan Jumalalle. Se, joka lähtee kokosydämisesti seuraamaan Jeesusta Kristusta ja antautuu Hänelle, saa sitten kokea Hänet. Antaudu siis kokosydämisesti Jeesukselle Kristukselle. Tee se ennen kuin tulevat pahat päivät, sillä ne tulevat mikäli sinun puolestasi rukoillaan että sinäkin tulisit uskoon. Jumala voi joutua panemaan sinut kovin ahtaalle jotta sinä luovuttaisit ja luopuisit vastustuksesta ja antautuisit Hänelle. Hän tekee sinulle hyvää. Hän tekee sinulle paljon enemmän ja parempaa hyvää kuin sinä voit edes kuvitella. Mutta Hän tahtoo sinut kokonaan ja ehdoitta omakseen. Ratkaisuvalta on kuitenkin sinulla. Hän ei pakota mutta Hän voi joutua sallimaan sinulle suuriakin vaikeuksia ja koettelemuksia. Ihminen kun ei katso tarvitsevan Jumalaa jos hänellä menee kaikki asiat nappiin ja on onnellinen ilman Jumalaa. Jumalalle ei riitä se että sinä olet onnellinen tässä ajassa muutamia kymmeniä vuosia. Hän tahtoo että sinä olet onnellinen ikuisesti. Ja sinä voit olla ikuisesti onnellinen vain Jumalan seurassa Hänen luonaan. Siihen Jumalan toiminta ja mahdollinen painostus tähtää; sinun ikuiseksi parhaaksesi. Muista tämä kun pahat päivät tulevat. Silloin kun sinä nöyrryt Hänen edessään, Hän on siinä ja pelastaa kun tulet Hänen luokseen ja annat Hänen pelastaa itsesi. Hän antaa kaikki synnit anteeksi ja ottaa sinut omakseen. Sitten saat myös ikuisen elämän ja onnen Hänen seurassaan. Se on sitä parasta mitä sinulle koskaan voi tapahtua. Hän on Herra Jeesus Kristus joka on se paras sinulle. Hänen kohtaamisessaan sinä huomaat sen.

        Kyllä kunnon orgasmi aina jonkun uskonelämän voittaa.


      • Mieslutka
        Jaikal91 kirjoitti:

        Mikäli sinun ihanuutesi jäävät pelkiksi lihan nautinnoiksi, paljosta jäät vaille. Minä tiedän jotakin siitä ihanuudesta mitä Jumalan läsnäolo ihmisen elämässä merkitsee. Mikään muu kokemus ei vedä sille vertoja. Tiedän myös mitä Jumalan puuttuminen ihmisen elämästä merkitsee ihmiselle. Olen nääs kokenut molempia. Oletko sinä kokenut molemmat? Jos et, sinä et tiedä siitä mitään mitä et ole kokenut. Mutta en suosittele sinua kokeilemaan Jeesusta Kristusta niin kuin joskus kuulee jonku kehottavan. Ymmärrän näitä kokeilun kehottajia koska he ajattelevat että se, joka on kokenut Jeesuksen Kristuksen ja Hänen rakkautensa, ei koskaan enää luovu uskosta eikä jätä Jeesusta Kristusta. Sellainen ihminen näiden kehottajien mukaan sitten jää pysyvästi uskovaksi ja pelastuu. Ongelma tässä on se että Raamattu ei kehota missään ketään kokeilemaan Jeesusta. Raamattu kehottaa ja jopa käskee meitä antamaan itsemme kokonaan Jumalalle. Se, joka lähtee kokosydämisesti seuraamaan Jeesusta Kristusta ja antautuu Hänelle, saa sitten kokea Hänet. Antaudu siis kokosydämisesti Jeesukselle Kristukselle. Tee se ennen kuin tulevat pahat päivät, sillä ne tulevat mikäli sinun puolestasi rukoillaan että sinäkin tulisit uskoon. Jumala voi joutua panemaan sinut kovin ahtaalle jotta sinä luovuttaisit ja luopuisit vastustuksesta ja antautuisit Hänelle. Hän tekee sinulle hyvää. Hän tekee sinulle paljon enemmän ja parempaa hyvää kuin sinä voit edes kuvitella. Mutta Hän tahtoo sinut kokonaan ja ehdoitta omakseen. Ratkaisuvalta on kuitenkin sinulla. Hän ei pakota mutta Hän voi joutua sallimaan sinulle suuriakin vaikeuksia ja koettelemuksia. Ihminen kun ei katso tarvitsevan Jumalaa jos hänellä menee kaikki asiat nappiin ja on onnellinen ilman Jumalaa. Jumalalle ei riitä se että sinä olet onnellinen tässä ajassa muutamia kymmeniä vuosia. Hän tahtoo että sinä olet onnellinen ikuisesti. Ja sinä voit olla ikuisesti onnellinen vain Jumalan seurassa Hänen luonaan. Siihen Jumalan toiminta ja mahdollinen painostus tähtää; sinun ikuiseksi parhaaksesi. Muista tämä kun pahat päivät tulevat. Silloin kun sinä nöyrryt Hänen edessään, Hän on siinä ja pelastaa kun tulet Hänen luokseen ja annat Hänen pelastaa itsesi. Hän antaa kaikki synnit anteeksi ja ottaa sinut omakseen. Sitten saat myös ikuisen elämän ja onnen Hänen seurassaan. Se on sitä parasta mitä sinulle koskaan voi tapahtua. Hän on Herra Jeesus Kristus joka on se paras sinulle. Hänen kohtaamisessaan sinä huomaat sen.

        "Antaudu siis kokosydämisesti Jeesukselle Kristukselle. Jumala voi joutua panemaan sinut kovin ahtaalle jotta sinä luovuttaisit ja luopuisit vastustuksesta ja antautuisit Hänelle. Hän tekee sinulle hyvää. Hän tekee sinulle paljon enemmän ja parempaa hyvää kuin sinä voit edes kuvitella."

        Kuulostaa kyllä hienolta. Jos antaudun täysin, ottaako Jeesus minut hellästi liukasteen kanssa? Antautuuko Jeesus tämän jälkeen minulle?


      • Seksin-nälkäinen kirjoitti:

        Kyllä kunnon orgasmi aina jonkun uskonelämän voittaa.

        Mitä tiedät uskonelämästä? Oletko ollut sisäpuolella?


      • Mieslutka kirjoitti:

        "Antaudu siis kokosydämisesti Jeesukselle Kristukselle. Jumala voi joutua panemaan sinut kovin ahtaalle jotta sinä luovuttaisit ja luopuisit vastustuksesta ja antautuisit Hänelle. Hän tekee sinulle hyvää. Hän tekee sinulle paljon enemmän ja parempaa hyvää kuin sinä voit edes kuvitella."

        Kuulostaa kyllä hienolta. Jos antaudun täysin, ottaako Jeesus minut hellästi liukasteen kanssa? Antautuuko Jeesus tämän jälkeen minulle?

        Kun sinä antaudut Jeesukselle, Hän ottaa sinut vastaan hyvin hellästi. Et voi edes kuvitella sitä rakkautta ja hellyyttä mitä Hän tuntee sinua kohtaan. Sinä pääset kokemaan sen vasta sitten kun otat Hänet vastaan Herraksesi ja Vapahtajaksesi ja antaudut Hänelle. Silloin sinä koet Jumalan rakkauden itseäsi kohtaan ja sitä rakkautta ei voita mitkään tämän maailman nautinnot, nautinnot jotka ovat tästä maailmasta. Jeesus on sinun suurin nautinto ja sitä sinä et nyt käsitä. Mutta toivottavasti tulet sen vielä ymmärtämään kokemuksen kautta.

        Mutta minä ymmärrän myös sinua tässä tilanteessasi jossa nyt vielä elät. Sinä et ehkä koe syntiä ollenkaan. Sinulla ei ehkä ole synnintuntoa ollenkaan. Koska et koe syntisyyttäsi, sinä et myöskään arvosta Jumalan armoa ja anteeksiantamista. Siksi sinä kirjoitat provosoivasti julkisynnistä väittäen että nautit suunnattomasti synnistäsi. Synnistä todella saa lyhytaikaista nautintoa. Sen sanoo myös Raamattu. Mutta Jumala tahtoo antaa sinulle ikuisen nautinnon. Senkin Raamattu sanoo.

        Ajattele kumpi on sinulle parempi; nauttia valtavasti viisikymmentä tai seitsemänkymmentä vuotta synnistä ja joutua sitten kärsimään suunnattomasti ikuisesti. Vai kärsiä nyt vähän aikaa uskon tähden, jos se on kärsimystä, ja sitten nauttia suunnattomasti ikuisuuden. Tahdotko siis nauttia elämästä 70 vuotta vai tahdotko nauttia elämästä 90000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 vuotta X 90000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 vuotta.

        Uskonelämä ei kuitenkaan ole kärsimystä vaikka siinä on myös kärsimyksiä. Uskonelämä alkaa ilolla ja vapaudella. Mutta jokaisen usko myös koetellaan ja se voidaan kokea kärsimyksenä. Uskovan ei enää tarvitse pelätä kuolemaa eikä kádotusta koska Jeesus on Pelastajana koko ajan mukana. Jeesus auttaa myös kestämään tämän elämän vaikeudet ja kärsimykset. Hän siunaa ja antaa yliluonnollista apua omilleen.

        Sinulle olisi nyt hyväksi jos pyydät Jumalaa näyttämään sinulle sinun todellisen tilasi ja syntisi ja mihin ties synneissä sinut vie. Jumala näes tietää ja näkee kaiken paljon paremmin kuin sinä itse. Hän on asiantuntija näissä asioissa. Voit kysyä Häneltä. Hän tuntee sinut paremmin kuin äitisi ja isäsi ja mahdolliset sisaruksesti ja kaverisi. Hän tuntee sinut paremmin kuin kukaan toinen henkilö. Hän tuntee sinut paremmin kuin sinä itse tunnet itsesi.


      • vastaantähän

        Kyllä minä tiedän mitä usko on ja etenkin, mitä se ei ole. Se ei ollut minua varten, valitsin toisen tien.


      • vastaantähän kirjoitti:

        Kyllä minä tiedän mitä usko on ja etenkin, mitä se ei ole. Se ei ollut minua varten, valitsin toisen tien.

        Usko on kaikkia ihmisiä varten. Todella ikävää jos olet ollut uskossa mutta olet saanut uskosta negatiivisen käsityksen ja jopa kokemuksen. Mutta oletko todella ollut sisällä Jumalan valtakunnassa? Tarkoitan että oletko ollut uudestisyntynyt Jumalan lapsi vai olitko uskonnollinen uskontoa harrasteleva ihminen? On kokonaan kaksi eri asia olla uskova tai uskonnollinen ihminen.


      • vastaantähän

        Olen ollut nk. uskossa. Nykyään ymmärrän seurata totuutta, en elä elämääni minkään uskon mukaan. Uskovien puheet paremmasta ja tuollaisista kokemuksista olivat pelkkää sanahelinää minulle.


      • vastaantähän kirjoitti:

        Olen ollut nk. uskossa. Nykyään ymmärrän seurata totuutta, en elä elämääni minkään uskon mukaan. Uskovien puheet paremmasta ja tuollaisista kokemuksista olivat pelkkää sanahelinää minulle.

        Et siis ole kohdannut ylösnoussutta Vapahtajaa. Olet ollut mukana muuten vain? Vai?


      • vastaantähänjapiste

        Päätän keskustelun tähän, koska ymmärsit jo tässä vaiheessa minut täysin väärin.


      • vastaantähänjapiste kirjoitti:

        Päätän keskustelun tähän, koska ymmärsit jo tässä vaiheessa minut täysin väärin.

        Viesteistäsi saa sen kuvan että sinä olet ollut mukana uskovien joukossa mutta et ole kokenut uudesti syntymistä. Olet ollut omien sanojesi mukaan "nk. uskossa". Se sano minulle että et ole ollut elävässä uskossa. Mutta sinä itse tiedät missä uskossa olet ollut. Mikäli et ole uudestisyntynyt etkä ole kohdannut Jeesusta Kristusta, sinä et ole ollut uskossa ollenkaan. Sinun tulisi ottaa huomioon se että ehkä sinua on petetty luulemaan että olet uskova vaikka et ole sitä ollut.

        Uskon että seurakunnissa on uudestisyntymättömiä ihmisiä joita puhutellaan uskovina vaikka he eivät ole koskaan tulleet uskoon. He ovat vain samaa mieltä uskovien kanssa. Mutta se ei ole uskon mittapuu. Olen itse ollut todistamassa tapausta jossa erään uskosta osattoman puolesta rukoiltiin ja hänelle julistettiin synnit anteeksi Jeesuksen nimessä. Sitten häntä onniteltiin uskoon tulosta ja vielä oikein iloisesti. Uskovillehan on iloinen asia se että joku tulee uskoon ja häntä oikein onnitellaan uuden elämän löytämisestä ja siihen sisälle pääsemisestä. Mutta tässä tapauksessa minä koin että kaikki ei nyt ole ihan kohdallaan. Myöhemmin minä kysyin ao. henkilöltä mitä siinä rukoushetkessä oikeastaan tapahtui ja tuliko hän uskoon. Hän sanoi ettei hän ymmärtänyt ollenkaan mitä siinä tapahtui ja että uskovat vain yhtäkkiä piirittivät hänet ja kysyivät jos saavat rukoilla hänen puolestaan. Eikä hänellä tietenkään ollut mitään sitä vastaan että hänen puolestaan rukoillaan. Sehän on hyvä asia että rukoillaan, hän ajatteli. Mutta hän ei ymmärtänyt miksi uskovat rukoilevat hänen puolestaan ja mitä he rukoilevat, mutta he vain rukoilivat. Hän sanoi ettei hän tullut uskoon eikä ole uskossa koska ei edes tarkoittanut tulla mihinkään uskoon.


      • saviseutulainen
        Jaikal91 kirjoitti:

        Viesteistäsi saa sen kuvan että sinä olet ollut mukana uskovien joukossa mutta et ole kokenut uudesti syntymistä. Olet ollut omien sanojesi mukaan "nk. uskossa". Se sano minulle että et ole ollut elävässä uskossa. Mutta sinä itse tiedät missä uskossa olet ollut. Mikäli et ole uudestisyntynyt etkä ole kohdannut Jeesusta Kristusta, sinä et ole ollut uskossa ollenkaan. Sinun tulisi ottaa huomioon se että ehkä sinua on petetty luulemaan että olet uskova vaikka et ole sitä ollut.

        Uskon että seurakunnissa on uudestisyntymättömiä ihmisiä joita puhutellaan uskovina vaikka he eivät ole koskaan tulleet uskoon. He ovat vain samaa mieltä uskovien kanssa. Mutta se ei ole uskon mittapuu. Olen itse ollut todistamassa tapausta jossa erään uskosta osattoman puolesta rukoiltiin ja hänelle julistettiin synnit anteeksi Jeesuksen nimessä. Sitten häntä onniteltiin uskoon tulosta ja vielä oikein iloisesti. Uskovillehan on iloinen asia se että joku tulee uskoon ja häntä oikein onnitellaan uuden elämän löytämisestä ja siihen sisälle pääsemisestä. Mutta tässä tapauksessa minä koin että kaikki ei nyt ole ihan kohdallaan. Myöhemmin minä kysyin ao. henkilöltä mitä siinä rukoushetkessä oikeastaan tapahtui ja tuliko hän uskoon. Hän sanoi ettei hän ymmärtänyt ollenkaan mitä siinä tapahtui ja että uskovat vain yhtäkkiä piirittivät hänet ja kysyivät jos saavat rukoilla hänen puolestaan. Eikä hänellä tietenkään ollut mitään sitä vastaan että hänen puolestaan rukoillaan. Sehän on hyvä asia että rukoillaan, hän ajatteli. Mutta hän ei ymmärtänyt miksi uskovat rukoilevat hänen puolestaan ja mitä he rukoilevat, mutta he vain rukoilivat. Hän sanoi ettei hän tullut uskoon eikä ole uskossa koska ei edes tarkoittanut tulla mihinkään uskoon.

        Tässäpä oivallinen esimerkki,

        itsesi kertomana Jaikali. Tätä se ratkaisukristillinen helluntailaisuus saattaa pahimmillaan olla. Ja monin paikoin onkin.
        Ei sitten millään tahdota uskoa, ettei ihminen tule uskoon tuosta vain.
        Kertomasi tapaus on tietysti äärisellainen - k.o.henkilö ei edes tahtonut tulla uskoon. Mutta eivät läheskään kaikki sellaisetkaan, jotka ilmoittavat haluavansa tulla uskoon, tule vaikka heidän puolestaan rukoilisi hänen ympärillään puoli seurakuntaa ja miten hartaasti tahansa.
        Helluntailainen uskoontuloseremonia on paikoitellen kovasti ihmislähtöistä, omaan tekemiseen perustuvaa yrittämistä ja pakkopullaa.

        Usko on Jumalan teko ihmisessä. Usko on Jumalan lahja.
        Eikä kukaan voi tulla Jeesuksen Kristuksen tykö ellei Jumala häntä ensin vedä/kutsu. Elävään Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, uskoon tuleminen on monasti hyvinkin pitkällinen prosessi. Pitkällinen ja kivuliaskin. Tutkittua ja todettua on, ettei suurissa - eikä pienemmissäkään - massakokouksissa tule oikeasti uskoon kuin häviävän pieni prosentti niistä, joiden sanotaan uskoon tulleen.
        Jopa Billy Grahamin ristiretkien jäljiltä ( asia on juuri tällä hetkellä tapetilla palstalla liittyen hänen vapaamuurariuuteensa jne. ) väitetään oikeasti elävään uskoon tulleiden määräksi kerrassaan mitätöntä prosenttilukua niistä, jotka ovat alttarikutsuun vastanneet.

        Tämmöistä näkökulmaa.


      • saviseutulainen kirjoitti:

        Tässäpä oivallinen esimerkki,

        itsesi kertomana Jaikali. Tätä se ratkaisukristillinen helluntailaisuus saattaa pahimmillaan olla. Ja monin paikoin onkin.
        Ei sitten millään tahdota uskoa, ettei ihminen tule uskoon tuosta vain.
        Kertomasi tapaus on tietysti äärisellainen - k.o.henkilö ei edes tahtonut tulla uskoon. Mutta eivät läheskään kaikki sellaisetkaan, jotka ilmoittavat haluavansa tulla uskoon, tule vaikka heidän puolestaan rukoilisi hänen ympärillään puoli seurakuntaa ja miten hartaasti tahansa.
        Helluntailainen uskoontuloseremonia on paikoitellen kovasti ihmislähtöistä, omaan tekemiseen perustuvaa yrittämistä ja pakkopullaa.

        Usko on Jumalan teko ihmisessä. Usko on Jumalan lahja.
        Eikä kukaan voi tulla Jeesuksen Kristuksen tykö ellei Jumala häntä ensin vedä/kutsu. Elävään Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, uskoon tuleminen on monasti hyvinkin pitkällinen prosessi. Pitkällinen ja kivuliaskin. Tutkittua ja todettua on, ettei suurissa - eikä pienemmissäkään - massakokouksissa tule oikeasti uskoon kuin häviävän pieni prosentti niistä, joiden sanotaan uskoon tulleen.
        Jopa Billy Grahamin ristiretkien jäljiltä ( asia on juuri tällä hetkellä tapetilla palstalla liittyen hänen vapaamuurariuuteensa jne. ) väitetään oikeasti elävään uskoon tulleiden määräksi kerrassaan mitätöntä prosenttilukua niistä, jotka ovat alttarikutsuun vastanneet.

        Tämmöistä näkökulmaa.

        Ymmärrän hyvin vuodatuksesi ja yhdyn miltei kaikkeen mitä kirjoitat. Olen samaa mieltä siitä että uskon vaikuttaa ja antaa Jumala ja että ihmistä ei voida käännyttää uskoon eikä edes pidä yrittää käännyttää uskoon ennen kuin Jumalan työ on hänessä edennyt siihen pisteeseen että hän on valmis hedelmä poimittavaksi sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Uskovat tekevät monta kertaa sen virheen että lähtevät noukkimaan raakileita ja sitten ihmetellään kun henkilöä ei näy kokouksissa tai hänen usko ei lähde kasvamaan eikä näytä mitään tapahtuvan. Kertomassani tapauksessa kävi niin että uskovat olivat kovin innokkaita ja tahtoivat että tämä kaveri tulisi uskoon. He yrittivät saada hänet sisälle uskoon lihan käsivarrella eikä se onnistunut alkuunkaan. Manittakoon ettei hänen kimppuunsa käynyt suinkaan evankelista tai pastori tai seurakunnan paimen. Ihan tavalliset riviuskovat ne yrittivät saada kaverin uskoon.

        Olen itse tavannut paljon näitä raakileita joista olen heti kokenut ettei tässä voi pidemmälle edetä ja että kaveri ei ole vielä valmis. Sitten olen tavannut ihmisiä jotka ovat heti olleet valmiit. Heidän puolestaan olen sitten rukoillut syntisen rukouksen ja he ovat myös tulleet uskoon. Pyrin itse aina varmistamaan henkilön kanssa että hän todella tahtoo tulla uskoon omasta vapaasta tahdostaan ja omasta päätöksestään eikä kukaan ihminen ole painostamassa mihinkään. Sitten vasta rukoilen ihmisen kanssa kun asia on tullut selväksi.


      • Jaikal91 kirjoitti:

        Ymmärrän hyvin vuodatuksesi ja yhdyn miltei kaikkeen mitä kirjoitat. Olen samaa mieltä siitä että uskon vaikuttaa ja antaa Jumala ja että ihmistä ei voida käännyttää uskoon eikä edes pidä yrittää käännyttää uskoon ennen kuin Jumalan työ on hänessä edennyt siihen pisteeseen että hän on valmis hedelmä poimittavaksi sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Uskovat tekevät monta kertaa sen virheen että lähtevät noukkimaan raakileita ja sitten ihmetellään kun henkilöä ei näy kokouksissa tai hänen usko ei lähde kasvamaan eikä näytä mitään tapahtuvan. Kertomassani tapauksessa kävi niin että uskovat olivat kovin innokkaita ja tahtoivat että tämä kaveri tulisi uskoon. He yrittivät saada hänet sisälle uskoon lihan käsivarrella eikä se onnistunut alkuunkaan. Manittakoon ettei hänen kimppuunsa käynyt suinkaan evankelista tai pastori tai seurakunnan paimen. Ihan tavalliset riviuskovat ne yrittivät saada kaverin uskoon.

        Olen itse tavannut paljon näitä raakileita joista olen heti kokenut ettei tässä voi pidemmälle edetä ja että kaveri ei ole vielä valmis. Sitten olen tavannut ihmisiä jotka ovat heti olleet valmiit. Heidän puolestaan olen sitten rukoillut syntisen rukouksen ja he ovat myös tulleet uskoon. Pyrin itse aina varmistamaan henkilön kanssa että hän todella tahtoo tulla uskoon omasta vapaasta tahdostaan ja omasta päätöksestään eikä kukaan ihminen ole painostamassa mihinkään. Sitten vasta rukoilen ihmisen kanssa kun asia on tullut selväksi.

        Kommentoisin vielä yhtä asiaa. Tekstistäsi sain sellaisen vaikutelman että sinä suhtaudut kriittisesti helluntailaisten ratkaisuoppiin, oppiin siitä että ihminen voi ottaa pelastuksen vastaan Jeesuksessa Kristuksessa ja siten tulla uskoon koska itse niin päättää ja tahtoo. Minä olen kiitollinen Jumalalle siítä että helluntailaisuudessa on ymmärretty auttaa ihmisiä uskon tielle, valitsemaan Jeesus ja tekemään parannus ja lähtemään seuraamaan Jeesusta Kristusta. Monet ihmiset tarvitsevat auttajaa kun he eivät tiedä että miten uskoon tullaan vaikka he tahtovat tulla uskoon. Silloin tarvitaan uskovaa joka kertoo asiasta ja johdattaa etsivää ja kaipaavaa sielua Jeesuksen Kristuksen luokse. Onhan niin että monet tarvitsevat tehdä konkreettisen ratkaisun jonka jälkeen he sitten tietävät että ovat tulleet Jeesuksen luokse ja uskoon Häneen. He tietävät tehneensä nyt ratkaisun ja jättävät loput Jumalan käteen. Ja Jumala tietenkin ottaa heidät vastaan ja antaa kokemuksia pelastuksesta ja uudesta elämästä sekä johdattaa eteenpäin uskon tiellä. Kätilöjä tarvitaan synnytysosastoilla ja myös hengellisessä elämässä.


      • taas_näitä
        Jaikal91 kirjoitti:

        Kun sinä antaudut Jeesukselle, Hän ottaa sinut vastaan hyvin hellästi. Et voi edes kuvitella sitä rakkautta ja hellyyttä mitä Hän tuntee sinua kohtaan. Sinä pääset kokemaan sen vasta sitten kun otat Hänet vastaan Herraksesi ja Vapahtajaksesi ja antaudut Hänelle. Silloin sinä koet Jumalan rakkauden itseäsi kohtaan ja sitä rakkautta ei voita mitkään tämän maailman nautinnot, nautinnot jotka ovat tästä maailmasta. Jeesus on sinun suurin nautinto ja sitä sinä et nyt käsitä. Mutta toivottavasti tulet sen vielä ymmärtämään kokemuksen kautta.

        Mutta minä ymmärrän myös sinua tässä tilanteessasi jossa nyt vielä elät. Sinä et ehkä koe syntiä ollenkaan. Sinulla ei ehkä ole synnintuntoa ollenkaan. Koska et koe syntisyyttäsi, sinä et myöskään arvosta Jumalan armoa ja anteeksiantamista. Siksi sinä kirjoitat provosoivasti julkisynnistä väittäen että nautit suunnattomasti synnistäsi. Synnistä todella saa lyhytaikaista nautintoa. Sen sanoo myös Raamattu. Mutta Jumala tahtoo antaa sinulle ikuisen nautinnon. Senkin Raamattu sanoo.

        Ajattele kumpi on sinulle parempi; nauttia valtavasti viisikymmentä tai seitsemänkymmentä vuotta synnistä ja joutua sitten kärsimään suunnattomasti ikuisesti. Vai kärsiä nyt vähän aikaa uskon tähden, jos se on kärsimystä, ja sitten nauttia suunnattomasti ikuisuuden. Tahdotko siis nauttia elämästä 70 vuotta vai tahdotko nauttia elämästä 90000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 vuotta X 90000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 vuotta.

        Uskonelämä ei kuitenkaan ole kärsimystä vaikka siinä on myös kärsimyksiä. Uskonelämä alkaa ilolla ja vapaudella. Mutta jokaisen usko myös koetellaan ja se voidaan kokea kärsimyksenä. Uskovan ei enää tarvitse pelätä kuolemaa eikä kádotusta koska Jeesus on Pelastajana koko ajan mukana. Jeesus auttaa myös kestämään tämän elämän vaikeudet ja kärsimykset. Hän siunaa ja antaa yliluonnollista apua omilleen.

        Sinulle olisi nyt hyväksi jos pyydät Jumalaa näyttämään sinulle sinun todellisen tilasi ja syntisi ja mihin ties synneissä sinut vie. Jumala näes tietää ja näkee kaiken paljon paremmin kuin sinä itse. Hän on asiantuntija näissä asioissa. Voit kysyä Häneltä. Hän tuntee sinut paremmin kuin äitisi ja isäsi ja mahdolliset sisaruksesti ja kaverisi. Hän tuntee sinut paremmin kuin kukaan toinen henkilö. Hän tuntee sinut paremmin kuin sinä itse tunnet itsesi.

        "Ajattele kumpi on sinulle parempi; nauttia valtavasti viisikymmentä tai seitsemänkymmentä vuotta synnistä ja joutua sitten kärsimään suunnattomasti ikuisesti. Vai kärsiä nyt vähän aikaa uskon tähden, jos se on kärsimystä, ja sitten nauttia suunnattomasti ikuisuuden."

        Väärä dilemma eli väärä vastakkainasettelu on argumentaatiovirhe, jossa asetetaan vain kaksi vaihtoehtoa tilanteessa, jossa niitä on useita.


      • vastaanvieläkerran
        Jaikal91 kirjoitti:

        Viesteistäsi saa sen kuvan että sinä olet ollut mukana uskovien joukossa mutta et ole kokenut uudesti syntymistä. Olet ollut omien sanojesi mukaan "nk. uskossa". Se sano minulle että et ole ollut elävässä uskossa. Mutta sinä itse tiedät missä uskossa olet ollut. Mikäli et ole uudestisyntynyt etkä ole kohdannut Jeesusta Kristusta, sinä et ole ollut uskossa ollenkaan. Sinun tulisi ottaa huomioon se että ehkä sinua on petetty luulemaan että olet uskova vaikka et ole sitä ollut.

        Uskon että seurakunnissa on uudestisyntymättömiä ihmisiä joita puhutellaan uskovina vaikka he eivät ole koskaan tulleet uskoon. He ovat vain samaa mieltä uskovien kanssa. Mutta se ei ole uskon mittapuu. Olen itse ollut todistamassa tapausta jossa erään uskosta osattoman puolesta rukoiltiin ja hänelle julistettiin synnit anteeksi Jeesuksen nimessä. Sitten häntä onniteltiin uskoon tulosta ja vielä oikein iloisesti. Uskovillehan on iloinen asia se että joku tulee uskoon ja häntä oikein onnitellaan uuden elämän löytämisestä ja siihen sisälle pääsemisestä. Mutta tässä tapauksessa minä koin että kaikki ei nyt ole ihan kohdallaan. Myöhemmin minä kysyin ao. henkilöltä mitä siinä rukoushetkessä oikeastaan tapahtui ja tuliko hän uskoon. Hän sanoi ettei hän ymmärtänyt ollenkaan mitä siinä tapahtui ja että uskovat vain yhtäkkiä piirittivät hänet ja kysyivät jos saavat rukoilla hänen puolestaan. Eikä hänellä tietenkään ollut mitään sitä vastaan että hänen puolestaan rukoillaan. Sehän on hyvä asia että rukoillaan, hän ajatteli. Mutta hän ei ymmärtänyt miksi uskovat rukoilevat hänen puolestaan ja mitä he rukoilevat, mutta he vain rukoilivat. Hän sanoi ettei hän tullut uskoon eikä ole uskossa koska ei edes tarkoittanut tulla mihinkään uskoon.

        Päätin vastata vielä. Olen ollut ihan elävässä uskossa, siten kun sinä sen ymmärrät. Olen käynyt uskovien kasteella. Luin paljon raamattua ja kävin seurakunnassa rukoustilaisuuksissa ja ryhmissä. Keskustelin uskon asioista paljon toisten uskovien kanssa.

        Useammat asiat saivat minut vähitellen luopumaan kristinuskosta. Raamatun ristiriitaisuus, siinä esiintyvän jumalan mielipuolinen moraali, uskovien kaksoisstandardi ja järjen käytön väheksyminen sekä rationaalisen ajattelun puute ongelmakohtien edessä, jo vain muutamia mainitakseni. Lisäksi en ollut missään aiemmin tavannut niin paljon huijaavia ja selän takana puhuvia, kuin seurakunnassa. Joukossa oli ehkä kolme hyvää ihmistä, joista yksi on yhä ystäväni.

        Kaikenlaisia "auttajia" seurakunnasta kyllä löytyi. Useat rukoilivat puolestani ja antoivat neuvoja. Lähes kaikki sanoivat, että neuvojen tulee perustua raamattuun, mutta heidän antamat ohjeet olivat kaikki keskenään erilaisia ja jopa ristiriitaisia. Koskee siis useampia asioita ja monia ihmisiä, maallikosta pappiin ja seurakunta-aktiiviin. Ymmärtänet, että "uskovien yhteys" on todellisuudessa pelkkää sanahelinää, jota parhainkaan vasta-argumentointi ei voi muuksi muuttaa. Uskovat eivät näe virheitään silloin, kun pitäisi ja kiinnittävät huomionsa pikkuasioihin tai epäoleellisuuksiin niiden sijasta.

        Kun seurakunnan sekavaa toimintaa ja oman tieni kulkemista oli tapahtunut riittävän kauan, tein päätökseni ja erosin sekä seurakunnasta, että lakkasin kutsumasta itseäni kristityksi. Tie on ollut hyvin haastava ja vaivalloinen, eikä monikaan olisi selvinnyt vastaavasta joko tulematta hulluksi tai tekemättä itsemurhaa. Mutta kaikki tämä on ollut vaivan arvoista, nyt osaan nähdä elämässä aidosti hyvät asiat ja erotella akanat jyvistä.


      • jalisäänvielä

        Ja ennen kuin ehdit kysyä, kävinkö muissa seurakunnissa, vastaan: kyllä. Kävin useammassakin moneen eri kertaan ja jopa monen eri suuntauksen tilaisuuksissa. Siellä oli joko sama meno tai muuten harhaista ja pystyyn kuollutta. Nämä kiertelyni jatkuivat vuosia ja keskustelin erilaisten uskovien kanssa ihan kahdestaan ja myös ryhmissä. Ei vakuuttanut. Kristinusko ei ole minua varten.


      • jalisäänvielä kirjoitti:

        Ja ennen kuin ehdit kysyä, kävinkö muissa seurakunnissa, vastaan: kyllä. Kävin useammassakin moneen eri kertaan ja jopa monen eri suuntauksen tilaisuuksissa. Siellä oli joko sama meno tai muuten harhaista ja pystyyn kuollutta. Nämä kiertelyni jatkuivat vuosia ja keskustelin erilaisten uskovien kanssa ihan kahdestaan ja myös ryhmissä. Ei vakuuttanut. Kristinusko ei ole minua varten.

        Todella murheellista luettavaa kokemuksistasi sekä sinun että niiden uskovien tähden joista kerrot. Uskon että olet rehellinen ihminen etkä valehtele tai edes liioittele näitä kokemuksiasi. Et siis ole trolli.

        Mutta minä ajattelen automaattisesti että mikä uskon elämässäsi meni pieleen. Jokin siinä meni pieleen hyvin varhaisessa vaiheessa. Sinä olit tullut uskoon ja ..... niin, -olitko kohdannut Herran Jeesuksen Kristuksen henkilökohtaisesti? Sitä sinun todistuksestasi ei saa selville. Se on ihan ratkaiseva asia uskossa pysymisessä. Jos ihminen ei jostakin syystä pääse kokemaan Jumalan voimaa ja Herran hyvyyttä ja rakkautta, hän automaattisesti kääntyy katsomaan muualle, Jeesus ei ole huomion keskipisteessä. Jumala on hänelle vain joku opittu asia. Silloin luopumus on jo lähellä. Näin sinulle on käynyt. Sinä kiinnitit huomiosi ihmisiin. Ja ihmiset ovat aina vajavia ja virheellisiä, myös uskovat ihmiset. Annoitko ihmisten tulla Jumalan ja sinun väliin?

        Sitten ajattelen että oletko täyttynyt Pyhällä Hengellä ja puhunut kielillä. Tämä on hyvin tärkeä kysymys. Pyhällä Hengellä täyttyneellä uskovalla on vaikeampi luopua uskosta koska Pyhä Henki välittää ja antaa Jumalan elämää ja siunauksia uskovalle. Pyhä Henki myös osoittaa Herraa Jeesusta Kristusta ja vie uskovan tutkimaan Raamattua. Silloin Jumala on todellisena elävänä ja tuntuvana persoonana uskovan elämässä ja sisällä uskovassa. Jumalasta on tullut ystävä ja auttaja ja vapahtaja.

        Minun luonani kävi kerran uskova mieshenkilö. Hän oli kiinnittänyt huomionsa uskoviin ja heidän vääriin tekoihinsa. Se taas oli johtanut hänet ajattelemaan Jumalasta negatiivisia ajatuksia. Ja hän oli hyvin loukkaantunut jopa Jumalaan. Minä selitin hänelle että hänen huomionsa on kiinnittynyt väärään kohteeseen. Kerron tästä tapauksesta kotisivullani. Jos kiinnostaa lue teksti "Ketä seuraat?" http://www.jaikal.se/48683120


      • vastaussinulle

        Kyllä minä koin olevani täysin armahdettu, eli mielsin kohdanneeni Jeesuksen. Nykyään ymmärrän, etteivät asiat mene niin, kuin ne kirjoissa ja ihmisten mielissä menevät. Oli uskovia, joiden mielestä en ollut tullut oikealla tavalla uskoon, koska en kokenut synnintuntoa sellaisista asioista, mistä he kokivat. Luovuin myös elämässäni tietyistä asioista, jotka eivät kuulemma merkinneet mitään heille. Oli myös kaikenlaisia rukoustilaisuuksia, joissa ihmiset kokivat pyhyyttä, enkä itse kokenut mitään. Ylipäätään en kokenut koskaan minkäänlaista uskovien yhteyttä missään. Kielilläpuhumiseen en perinteisessä mielessä usko eikä minulla sellaista ole koskaan ollut. Jos puhutaan johdatuksesta, ajattelen sen olevan eräänlainen evolutiivinen voima, jota ihmismieli ei kykene riittävästi analysoimaan ja se johdattaa oikeiden asioiden äärelle - ei sellaisiin paikkoihin, mitä kuvittelemme. Koen, että minut on "johdatettu" kristinuskon piiristä pois. Seuraan välillä mielenkiinnosta näitä palstoja, koska minulla on halu ymmärtää myös kristittyjä ihmisiä. Paljon olen oppinutkin sekä muista, että etenkin itsestäni. Ja tutkimusmatka itseen omien arvojen ja asioiden äärelle on mitä parhainta, mitä elämässäni on tapahtunut.


      • vastaanvieläkerran kirjoitti:

        Päätin vastata vielä. Olen ollut ihan elävässä uskossa, siten kun sinä sen ymmärrät. Olen käynyt uskovien kasteella. Luin paljon raamattua ja kävin seurakunnassa rukoustilaisuuksissa ja ryhmissä. Keskustelin uskon asioista paljon toisten uskovien kanssa.

        Useammat asiat saivat minut vähitellen luopumaan kristinuskosta. Raamatun ristiriitaisuus, siinä esiintyvän jumalan mielipuolinen moraali, uskovien kaksoisstandardi ja järjen käytön väheksyminen sekä rationaalisen ajattelun puute ongelmakohtien edessä, jo vain muutamia mainitakseni. Lisäksi en ollut missään aiemmin tavannut niin paljon huijaavia ja selän takana puhuvia, kuin seurakunnassa. Joukossa oli ehkä kolme hyvää ihmistä, joista yksi on yhä ystäväni.

        Kaikenlaisia "auttajia" seurakunnasta kyllä löytyi. Useat rukoilivat puolestani ja antoivat neuvoja. Lähes kaikki sanoivat, että neuvojen tulee perustua raamattuun, mutta heidän antamat ohjeet olivat kaikki keskenään erilaisia ja jopa ristiriitaisia. Koskee siis useampia asioita ja monia ihmisiä, maallikosta pappiin ja seurakunta-aktiiviin. Ymmärtänet, että "uskovien yhteys" on todellisuudessa pelkkää sanahelinää, jota parhainkaan vasta-argumentointi ei voi muuksi muuttaa. Uskovat eivät näe virheitään silloin, kun pitäisi ja kiinnittävät huomionsa pikkuasioihin tai epäoleellisuuksiin niiden sijasta.

        Kun seurakunnan sekavaa toimintaa ja oman tieni kulkemista oli tapahtunut riittävän kauan, tein päätökseni ja erosin sekä seurakunnasta, että lakkasin kutsumasta itseäni kristityksi. Tie on ollut hyvin haastava ja vaivalloinen, eikä monikaan olisi selvinnyt vastaavasta joko tulematta hulluksi tai tekemättä itsemurhaa. Mutta kaikki tämä on ollut vaivan arvoista, nyt osaan nähdä elämässä aidosti hyvät asiat ja erotella akanat jyvistä.

        >>>Ymmärtänet, että "uskovien yhteys" on todellisuudessa pelkkää sanahelinää, jota parhainkaan vasta-argumentointi ei voi muuksi muuttaa<<<

        Uskotko että alkuseurakunnassa oli uskovilla hyvä yhteys? Uskotko Raamatun todistukseen uskovien yhteydestä että autettiin avun tarpeessa olevia niin että jopa myytiin omaa omaisuutta jotta voitaisiin auttaa taloudellisesti ahdinkoon joutunutta uskon sisarta tai veljeä? Uskotko että Jumalan Sana ja Pyhä Henki voi yhdistää uskovia niin että he kokevat suurta rakkautta toisiaan kohtaan?

        Jos uskot että tämä oli silloin mahdollista ja että se toteutui uskovien piirissä, uskotko että se voi tapahtua tänäkin päivänä?


      • näinajattelen
        Jaikal91 kirjoitti:

        >>>Ymmärtänet, että "uskovien yhteys" on todellisuudessa pelkkää sanahelinää, jota parhainkaan vasta-argumentointi ei voi muuksi muuttaa<<<

        Uskotko että alkuseurakunnassa oli uskovilla hyvä yhteys? Uskotko Raamatun todistukseen uskovien yhteydestä että autettiin avun tarpeessa olevia niin että jopa myytiin omaa omaisuutta jotta voitaisiin auttaa taloudellisesti ahdinkoon joutunutta uskon sisarta tai veljeä? Uskotko että Jumalan Sana ja Pyhä Henki voi yhdistää uskovia niin että he kokevat suurta rakkautta toisiaan kohtaan?

        Jos uskot että tämä oli silloin mahdollista ja että se toteutui uskovien piirissä, uskotko että se voi tapahtua tänäkin päivänä?

        Uskon, että suuri henki on paennut kristittyjen piiristä jo ajat sitten.


      • näinajattelen kirjoitti:

        Uskon, että suuri henki on paennut kristittyjen piiristä jo ajat sitten.

        Pyhä Henki ei ole paennut mihinkään eikä ole jättänyt kristittyjä. Hän on tullut asumaan seurakuntaansa. Silloin Hän on tullut jäämään. "Hän on teissä oleva" ikuisesti.

        Joh 14:16- 17 "Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva."


      • näinajattelen kirjoitti:

        Uskon, että suuri henki on paennut kristittyjen piiristä jo ajat sitten.

        Minusta tuntuu että keskustelen usean henkilön kanssa. En siis tiedä vastaako minulle henkilö jonka kanssa ryhdyin keskusteluun vai tuleeko toiset ihmiset tähän väliin. Niin keskustelu on vaikea kun ei tiedä jos keskustelukaveri vaihtuu. Viestit kirjoitetaan eri nimmareilla niin on vaikea tietää kenelle vastaa.


      • Edelleenvastaan

        Tuntemuksistasi huolimatta minä olen kyllä ollut ihan sama eilen, tänään ja jatkossakin, jos sallinet vastaukseksi tällaisen raamatullisen mukaelman.


      • Edelleenvastaan kirjoitti:

        Tuntemuksistasi huolimatta minä olen kyllä ollut ihan sama eilen, tänään ja jatkossakin, jos sallinet vastaukseksi tällaisen raamatullisen mukaelman.

        Oletko kirjoittanut myös "mieslutka" nimmarilla?


      • Vielävastaan

        En.


      • Vielävastaan kirjoitti:

        En.

        Sitten tässä ketjussa on ainakin kaksi eri henkilöä jotka kirjoittavat ja vastaavat minulle. Ehkä kolme. Vaikea erottaa kuka milloinkin kirjoittaa koska kirjoittajat voivat vaihdella nimmaria. Minä kuitenkin kirjoitan vain rekisteröityneenä tässä ketjussa niin minun viestini erottaa muista.


      • vastaussinulle kirjoitti:

        Kyllä minä koin olevani täysin armahdettu, eli mielsin kohdanneeni Jeesuksen. Nykyään ymmärrän, etteivät asiat mene niin, kuin ne kirjoissa ja ihmisten mielissä menevät. Oli uskovia, joiden mielestä en ollut tullut oikealla tavalla uskoon, koska en kokenut synnintuntoa sellaisista asioista, mistä he kokivat. Luovuin myös elämässäni tietyistä asioista, jotka eivät kuulemma merkinneet mitään heille. Oli myös kaikenlaisia rukoustilaisuuksia, joissa ihmiset kokivat pyhyyttä, enkä itse kokenut mitään. Ylipäätään en kokenut koskaan minkäänlaista uskovien yhteyttä missään. Kielilläpuhumiseen en perinteisessä mielessä usko eikä minulla sellaista ole koskaan ollut. Jos puhutaan johdatuksesta, ajattelen sen olevan eräänlainen evolutiivinen voima, jota ihmismieli ei kykene riittävästi analysoimaan ja se johdattaa oikeiden asioiden äärelle - ei sellaisiin paikkoihin, mitä kuvittelemme. Koen, että minut on "johdatettu" kristinuskon piiristä pois. Seuraan välillä mielenkiinnosta näitä palstoja, koska minulla on halu ymmärtää myös kristittyjä ihmisiä. Paljon olen oppinutkin sekä muista, että etenkin itsestäni. Ja tutkimusmatka itseen omien arvojen ja asioiden äärelle on mitä parhainta, mitä elämässäni on tapahtunut.

        >>>> Seuraan välillä mielenkiinnosta näitä palstoja, koska minulla on halu ymmärtää myös kristittyjä ihmisiä. Paljon olen oppinutkin sekä muista, että etenkin itsestäni. Ja tutkimusmatka itseen omien arvojen ja asioiden äärelle on mitä parhainta, mitä elämässäni on tapahtunut.<<<

        Kiinnostaako sinua Raamatun Jumala; Luoja? Olisiko kiinnostavaa tehdä tutkimusmatka Hänen luokseen ja oppia Hänestä? Tahtoisitko oppia tuntemaan Häntä?

        Sinä näet ja tunnet Jumalan Jeesuksessa Kristuksessa. Raamatun Sanassa Hän on ilmoittanut itseään ja sinä ja minä näemme Hänet Sanassa ja Sanan kautta.
        Jumalan luokse tullaan siis Sanan kautta ja Sanan kautta tutkimme Häntä. Ja jos me rakastamme Häntä, Hän on mukana aktiivisesti ja ilmoittaa itsensä meille. Näin se menee Joh 14:18-26.


      • Vielävastaus

        Ei kiinnosta, tunnen häntä ihan tarpeeksi ja juuri raamatun kautta. Kiitos vain.


      • Vielävastaus kirjoitti:

        Ei kiinnosta, tunnen häntä ihan tarpeeksi ja juuri raamatun kautta. Kiitos vain.

        Onko Jumala ilmoittanut itsensä sinulle niin vastenmielisenä persoonana että et tahdo tietää Hänestä mitään etkä tahdo elää Hänen kanssaan? Vai olisiko niin että eräs toinen on esitellyt Häntä sinulle negatiivisessa valossa? Kuka se toinen mahtaa olla joka esittelee Jumalaa ihmiselle niin että ihminen loukkaantuu Häneen? Pyhä Henki esittelee Jeesusta niin että ihminen kiinnostuu Hänestä.


      • Vastaustähän

        Olen lukenut ihan itse raamatusta. Jumalan moraali on kestämätöntä ja vähintä, mitä voin lähimmäisenrakkauden nimissä tehdä, on kaikin tavoin vastustaa jo sellaisen jumalan ideaakin.


    • sitä_mietin

      Miksi puhutaan uskoontulosta vaikka kyseessä on järjenmenetys?

      • Jos minä en olisi tullut uskoon, minä olisin voinut menettää järkeni. Vaikka en usko että olisin menettänyt järkeni. Mutta kun tulin uskoon, asiat elämässäni loksahtivat paikalleen, asiat jotka olivat niin sekaisin etten tiennyt miten jaksaisin elää näiden asioiden kanssa ja saisin elämäni oikeille raiteille. Mutta kun annoin itseni Jeesukselle Kristukselle Hänen pelastettavakseen, Hän pani elämäni asiat oikeille raiteille. Silloin minä huomasin sivusta seuraajana kuinka kaikki asiani loksahtivat oikeille paikoille ja kaikki ongelmani olivat ratkaistu. Ne olivat tipotiessään. Ja minä olin onnellisempi kuin koskaan aikaisemmin. Ehkä rippileirillä ja rippikouluaikoihin olin yhtä onnellinen. Mutta silloin olinkin lapsen uskossa ja Herra Jeesus Kristus oli kanssani. Sitä johtui silloinen onneni ja nyt uskoon tulossani saamani onni. Onneni on olla Herraa lähellä.

        https://www.youtube.com/watch?v=VVeq3Wyq0GI


    • pitkäänuskossa

      Ensinnäkin onnittelen sinua. Olet saanut kokea ajallisen elämän tärkeimmän asian tulla uskoon. Mitään ei ole sen arvokkaampaa maanpäällisen keikan aikana kuin löytää yhteys Jeesuksen kautta Isän Jumalaan ja päästä taivaanvaltakunnan osallisuuteen.

      Tietenkään tämä ei sielunvihollista miellytä ja siksi häntä yrittää pelotella ja uhkailla kaikin tavoin sinua. Sen näkee jo palstallakin, että kaikki mahdolliset rienaajat ovat liikkeellä ja latelevat omiaan.

      Uskomattomat eivät ymmärrä ja voivat pitää sinua seonneena, mutta sitä et ole. Minäkin koin konkreettisesti kokea pahuuden voimien hyökkäyksiä kun annoin elämäni Herralle.
      Kyllä Jumalan sanan mukaista on että etsit seurakuntayhteyttä. Päätit kirjoittaa helluntailaisten palstalla ja ihan rohkaisen sinua menemään helluntaiseurakuntaan tai Vapaakirkkoon. Kyllä luterilaisessakin kirkossa on ymmärtäviä pappeja, mutta kaikki eivät ole edes uskossa.
      Jumalan sanaa kannattaa alkaa lukemaan ja neuvon että aloitat tutkimisen Uudesta testamentista.

      • ppp_P

        Hauska lukea taikauskoista puolustuspuhetta. Kuin suoraan 1400-luvulta.

        "Jumalan sanaa kannattaa alkaa lukemaan ja neuvon että aloitat tutkimisen Uudesta testamentista."

        Hyvä neuvo, koska silloin et huomaa heti minkälainen mulkku siinä kirjassa on päähenkilönä.


    • Helluntai- tai vapaaseurakunnan työntekijöille, vanhimmille tai ylipäätään jäsenille näistä asioista kannattaa puhua. Kuvauksesi perusteella vaikuttaa siltä että sinulle ilmestyi paha henki. Vastaavan tilanteen toistuessa voit käskeä tätä pahaa henkeä poistumaan.

      Uskovan ei tulisi jäädä yksin, Raamatussa ei turhaan ole asetettu seurakuntaa. Tarvitsemme kaikki uskovien yhteyttä. Kuinka muuten tulit uskoon? Oletko jo käynyt upotuskasteella?

      • täydessäuskossa

        Nämä kastekyselyt ovat vähän lapsellisia.


      • täydessäuskossa kirjoitti:

        Nämä kastekyselyt ovat vähän lapsellisia.

        Se riippuu siitä minkälainen käsitys sinulla on kasteesta. Jos ajattelet oikean Raamatullisen kasteen olevan vauvakasteen, totta kai uskovan upotuskaste on lapsellinen teko. Mutta jos ajattelet asiaa Raamatun Sanan mukaisesti, kaikki uskoon tulleet kastettiin ymmärtävässä iässä. Itse Herra Jeesus Kristus meni kasteelle kolmekymppisenä miehenä. Ja Hän oli taivaasta tullut Jumalan pyhä. ei Hän tarvinnut kastetta koska Hän meni Johanneksen kastettavaksi ja Johannes kastoi parannuksen kasteella. Jeesus ei tarvinnut parannuksen kastetta mutta otti kasteen Johannekselta. Hän näytti meille esimerkkiä mistä Hänen seuraamisensa ja julkinen toiminta aloitetaan. Se alkaa kasteella käymisellä ja Pyhän Hengen vastaan ottamisella. Siinä se.


      • Ihgovljlv

        Hepr 6:1-2
        Jättäkäämme sen tähden Kristuksen opin alkeet
        ja edetkäämme täysi-ikäisyyteen,
        ryhtymättä uudestaan laskemaan perustusta:
        parannusta kuolleista teoista ja uskoa Jumalaan,
        oppia kasteista, kätten päällepanemisesta,
        kuolleiden ylösnousemuksesta ja iankaikkisesta tuomiosta.

        Kaikki nuo em. Asiat ovat sellaisia, joista voidaan kyllä jäädä jankuttamaan siitä oikeassa olemisesta koko loppuelämäksi ja kaiken lisäksi aivan turhaan sillä kenenkään usko ei siitä rakennu.


      • Ihgovljlv kirjoitti:

        Hepr 6:1-2
        Jättäkäämme sen tähden Kristuksen opin alkeet
        ja edetkäämme täysi-ikäisyyteen,
        ryhtymättä uudestaan laskemaan perustusta:
        parannusta kuolleista teoista ja uskoa Jumalaan,
        oppia kasteista, kätten päällepanemisesta,
        kuolleiden ylösnousemuksesta ja iankaikkisesta tuomiosta.

        Kaikki nuo em. Asiat ovat sellaisia, joista voidaan kyllä jäädä jankuttamaan siitä oikeassa olemisesta koko loppuelämäksi ja kaiken lisäksi aivan turhaan sillä kenenkään usko ei siitä rakennu.

        Tässä on kysymys sielujen pelastuisitte, taivaasta ja helvetistä. Kun opetetaan vauvakasteen lahjoittamaa uskoa, kielletään uudestisyntyminen.
        Johannes 3:3
        Jeesus vastasi hänelle: ”Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.”

        Tämä ns. "vauvakasteen armo" onkin vain Saatanan juoni pitämään ihmisparkoja poissa Jumalan luota. Vauvakaste on vain pakanallinen nimenantoriitti, mitään vaikutusta sillä ei kastettavaan ole. Paitsi tietysti se miksi vauvakaste oli helppo hyväksyä, "näin saadaan kirkonkirjoihin lisää verotettava". Sen avulla on kuitenkin helppo yrittää eksyttää herätyksessä olevia Jumalan luokse kaipaavia ihmisiä hokemalla "sinuthan on vauvana kastettu".

        Sana 'kastaa' on muuten Raamatussa tuossa kohdin kuten muissakin kohdin 'baptizoo', joka tarkoittaa yksiselitteisesti 'upottaa'. Raamatun perusteella asiasta ei voi kiistellä, kasteita on vain yksi, uskoontulon jälkeinen upotuskaste.


    • BlackBerryWay_EiKirj

      Kaikki papit ei tajua näitä henkimaailman asioita, joten käänny Jumalan puoleen Jeesuksen veren suojassa.

      Myös minulla on ollut (ja on) noita öisiä kokemuksia. Ne ovat todellisia pahan pelotteluja, et houri.

      Siunaan itseni ja kotini joka ilta rukouksessa pyytäen armoa syntiselle. Lankeammehan me johonkin pieneenkin syntiin joka päivä.

      Synnintunnustus ja suojelun pyytäminen vedoten Jeesuksen Golgatan ristillä vuodattamaan vereen auttaa.

      • sama.taasen

        Myös jos olet osallistunut okkultismin eri muotoihin (aakkoslauta, meediot, tähdistä ennustelu, kuolleilta kysyminen jne.), PAINOTA haluasi erottautua näistä kaikista Jeesuksen veren tähden. Pyydä Jeesusta ajamaan ne voimat pois elämästäsi, äläkä kajoa sellaisiin enää ikinä.

        Älä myöskään mene menestyssaarnaajien käsien alle. Luultavasti tiedät tän itsekin.


    • JonesHenry

      Tiedän ettö sen saisi kommentoida tätä...mutta kommentoin silti


      Lainaus alkaa [quote]


      Ajattele kumpi on sinulle parempi; nauttia valtavasti viisikymmentä tai seitsemänkymmentä vuotta synnistä ja joutua sitten kärsimään suunnattomasti ikuisesti. Vai kärsiä nyt vähän aikaa uskon tähden, jos se on kärsimystä, ja sitten nauttia suunnattomasti ikuisuuden. Tahdotko siis nauttia elämästä 70 vuotta vai tahdotko nauttia elämästä 90000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 vuotta X 90000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 vuotta.

      [/quote]


      lainaus päättyy.



      Synti on aina väärin ja rikkomus Jumalaa vastaan...pieninkin synti,... pieninkin valhe...pienin irstaus tai haureus.




      Mutta idän kieliä jonkin verran tutkineena totean tähän nyt aika lyhyesti.




      Ajatusmallisi on lievästi sanoen aika kiero.



      Jos ynnin palkka on iänkaikkinen ja LOPUTON kärsimys ja ero Jumalasta...tuolloin Jeesus...tai siis Yahushua ei kärsinyt synnin koko hintaa;



      "Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen(Apoleia) ja monta on, jotka siitä sisälle menevät"


      Matteuksen EVankeliumi 7 luku 13 jae



      Huom! Kreikankielen sana tuholle tässä on Apoleia joka käytännössä tarkoittaa TÄYSTUHOA!




      Esim Suomeksi;



      "Mökkini paloi POROKSI(Apoleia)"




      Näin lyhyesti ja yksinkertaisesti synnin palkka on KUOLEMA!




      Ei "ikuinen kärsimys helvetissä"



      "Sillä synnin palkka on kuolema(thanatos) mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.


      Paavalin kirje Roomalaisille 6 luku 23 jae

      • Raamatun kielessä kuolemalla ei aina tarkoiteta ruumiin kuolemaa. Kuolemalla tarkoitetaan usein eroa Jumalasta. Esimerkiksi Aadam ja Eeva kuolivat hengellisesti syntiin lankeemuksessa. Jumala oli sanonut heille että jos he syövät kielletyn puun hedelmää, he kuolevat. Ja he söivät ja kuolivat varmasti. Kuolema astui heidän elämään välittömästi. Mutta he eivät kokeneet ruumiillista kuolemaa heti. Mutta he kuolivat heti hengellisesti. Heidän henkensä kuoli. Siitä seurasi että he joutuivat hengessään eroon Jumalasta. Synti tuli väliin. Synnin ja siitä johtuvan eron tähden Jumala karkotti ihmisen pois paratiisista.

        Aadamin lankeemuksen kautta synti ja kuolema tuli meidän kaikkien ihmisten elämään. Kaikki me olemme tehneet syntiä ja olemme Jumalalle hengellisesti kuolleita (Room 3:23, 5:12).

        Jeesus puhui kuolleista ihmisistä jotka kuitenkin elivät ihmisinä ihmisten keskuudessa: "Anna kuolleiden haudata kuolleensa, tule sinä ja seuraa minua" (Matt 8:22). Ihminen, joka ei seuraa Jeesusta Kristusta, ei elä Hänen yhteydessään, on hengellisesti kuollut.

        Jos ihminen menee ikuisuuteen tässä hengellisesti kuolleessa tilassaan, erossa Jumalasta, hän joutuu ikuisuudessakin eroon Jumalasta. Sen tähden ihmisen tulee tulla Jumalan luokse tämän elämän aikana, mikäli hän tahtoo viettää ikuisuuden Jumalan kanssa. Elämä Jumalan kanssa tulee aloittaa tämän elämän aikana. Ihmisen tulee valita Jumala ja Hänen seuransa tämän elämän aikana. Ihminen tulee Jumalan luokse Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen uhrin ja veren kautta (Ef 2:13, 3:12, Heb 10:19-20). Hänen veressään meillä on uskon kautta Hänen vereensä pääsy takaisin Jumalan luokse (Room 3:25, 5:9, Ilm 7:14).

        Jeesus on ainoa tie Jumalan luokse Jumalan yhteyteen (Joh 14:6). Jeesuksen kautta Jumalan luokse tulleen ihmisen synnit pestään pois viimeistä piirtoa myöten niin ettei mitään syntiä jää jäljelle (1 Joh 1:7-9, 2:12). Silloin ihmisellä on jälleen yhteys Jumalaan hengessään koska se, mikä erotti ihmisen Jumalasta on poistettu (Jes 59:2).

        Jeesus siis poistaa yksilön synnit ja antaa ne anteeksi. Pyhä Henki tulee Jeesuksen luokse tulleen ihmisen henkeen ja tekee sen eläväksi ja yhdistää sen Jumalaan. Jeesuksen luokse tullut ihminen on tullut Jumalan luokse ja yhtyy Herraan Jumalaan. "Joka yhtyy Herraan, on yksi henki Hänen kanssaan" (1 Kor 6:17). "Te olitte eksyksissä niin kuin lampaat, mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan luo" (1 Piet 2:25, Hes 34. Joh 10.).

        Jeesus Kristus on se Henki joka tekee Häneen uskovan ja Hänen luokseen tulleen ihmisen hengen eläväksi

        1.Korinttolaiskirje:15:45 "Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki"

        Efesolaiskirje:2:1 "Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,"

        Kolossalaiskirje:2:13 "Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,"

        Raamattu puhuu kahdesta kuolemasta. Ihminen voi siis kuolla kahdesti.

        Ilmestyskirja:20:6 "Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta"

        Joku viisas on sanonut ihan raamatullisesti: "Jos synnyt kerran, kuolet kahdesti. Jos synnyt kahdesti, kuolet kerran." Vertaa Joh 3:3-8.


      • >>>Näin lyhyesti ja yksinkertaisesti synnin palkka on KUOLEMA!<<<

        Niin, synnin palkka on kuolema. Se on toinen kuolema. Mikä on se toinen kuolema Raamatun Sanan, Jumalan ilmoituksen, mukaan?

        Ilmestyskirja:2:11 "Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'"

        20:14-15 "Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen."

        21:8 "Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema.""

        20:10 "Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti."


    • frcdcexe

      AIVOPESTYILLE uskovaisille tapahtuu mitä tahansa vaikka ne eivät ole totuutta!
      Uskoppa että saat sarvet päähän niin et saa kun saatana korviesi välissä haluaa olla piilossa!

    • panzer

      Yritäpä saada Jumala uskomaan itseesi. Voin sanoa että se vasta taitolaji onkin. Vinkkinä kerron että älä yritä käydä kauppaa Jumalan kanssa. stalingrad hans...

    • Tulen_Taas_Uskoon

      Ihanaa aivan ihanaa !
      Usko soitti juuri ja sanoi tulevansa tänään taas luokseni.
      Ihanaa aivan ihanaa tulla taas tänäänkin Uskoon !

    • kysynpävaan

      Pastori Armo Kuoppakngas Piikkiö Kertoo mitenkä Jeesuksen voimassa voi päästä eroon viholisen henkivalloista.

      • kale85

        Miten pää oää pääsee Jeesuksen nelivuotias henki allasta eroon?


    • JonesHenry

      "Jos ihminen menee ikuisuuteen tässä hengellisesti kuolleessa tilassaan, erossa Jumalasta, hän joutuu ikuisuudessakin eroon Jumalasta."



      Olen hyvin tietoinen mitä tällä oikein ajat takaa.



      https://www.youtube.com/watch?v=aY8h247B3ak



      Jos lähdetään tuosta logiikasta...ettei toinen kuolema tarkoita ihmisen täystuhoa vaan "vain" ikuista eroa Jumalasta....



      No...jos lähdemme siitä...ettei Raamattua ollenkaan ole tarkoitettu ymmärrettäväksi "maalaisjärjellä" vaan osana monimutkaista ja rikasta ns "kuvakieltä"



      No...se puolestaan tarjoaa aika paljon mahdollisuuksia erillaisille tulkinnoille....eikö totta?


      https://universalsalvationsite.wordpress.com

    • setänasse

      Nyt kyllä lääkityksesi ei ole kohdallaan.Otat heti edunvalvojasi mukaan ja lähdette lähimmän lääkärin vastaanotolle,niin uskoisin vaivasi helpottuvan.

      • Lääkityskohralleen

        Sieltähän nuo hellarit aikalailla terkkarista hakevat niitä pelastautumis reseptejä. Mielenrauhoittumis, sydämmentykytyksen rauhoittumis ja unipillereitä.
        Niin se on mukavaa ja raikasta hommaa tuo uskovaisena elo ja olo.


    • KuunnelkaaRiikkaa

      Esim. vaikeissa tilanteissa yksinkertainen ja helppo rukous: Jeesus Kristus Jumalan Poika armahda minua. Kannattaa kuunnella myös puhdasta raamattuun perustuvaa evankeliumia. Esim. Googleen hakusana: Parannussaarnaa Suomelle Riikka Halko löytyy 7 erilaista jaksoa Jumalan sanasta. Siunausta uskonmatkallesi ja myös kaikille kirjoittajille.

    • varmistukaakaikesta

      Raamattu kehoittaa palvelemaan Jumalaa järjenkykyinemme. Fil. 4. luvussa kehoitetaan 5.jae "Tulkoon järkevyytenne tunnetuksi kaikille ihmisille." Tuskin Jumalan palvonta tarkoittaa sitä, että käyttäydymme kuin mieltä vailla, itsekkään ymmärtämättä, mitä teemme. Esim. kielilläpuhuminen varhaiskristityillä tarkoitti sitä, että he puhuivat sitä kieltä, mitä vierasmaalaiset puhuivat ja näin pystyivät opettamaan Jeesuksen heille antamaa opetusta. Eivät he solkanneet mitään epämääräistä, jota ei kukaan ymmärtänyt. He eivät myöskään tehneet mitään temppuja ihmisten edessä.
      Kun Jumala loi ihmisen, hän antoi hänelle kyvyn käyttää järkeä myöskin hänen palvonnassaan. Ja Raamatun sanoma on hyvin johdonmukaista. Ja voidakseen oppia totuuden siitä, meidän täytyy tutkia sen opetuksia ja varmistaa, että uskontomme on sopusoinnussa sen kanssa. Usko täytyy hankkia, ei uskoon tulla yhtäkkiä jonkin tunteen vallassa. Eikä Jumalan palvelu ole sitä, että hoetaan samoja asioita tunteen vallassa. Täytyy myös rukoilla Jumalalta viisautta oikean palvonnan löytämisessä.

    • varmistautukaakaikesta

      Raamatun mukaan rukous tulee esittää Jumalalle Jeesuksen kautta. Jeesus itse rukoili Isäänsä. Hän sanoi: "Aina kun rukoilette, sanokaa: Isä, olkoon sinun nimesi pyhitetty." Hän ei opettanut, että rukoukset osoitetaan hänelle, vaan tosiaan Isälle. Hänkään ei rukoillut itseään,vaan Isäänsä ja Jumalaansa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      696
      5380
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3564
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      157
      3347
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2593
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2419
    6. 261
      1990
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1507
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      101
      1409
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1389
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1170
    Aihe