Vääristynyt huoltosuhteen laskenta

RajatKiinn1

Huoltosuhteen laskennassa oletetaan ettei kova verotus vaikuta työllisyyteen. Todellisuudessa nuoret eivät jää Suomeen maksamaan veroja ja eläkemaksuja, jos ne ovat kohtuuttomat muihin maihin verrattuna.

Nuoret eivät koe eläkemaksujen maksamista velvollisuudekseen koska maksun saajat eivät ole itse ole niitä maksaneet juuri lainkaan. Toisille sysätty vastuu ei ole edes juridisesti mikään vastuu.

Verotus ei myöskään voi olla muita maita paljoa suurempi.

Kaikki eivät tietenkään halua lähteä. Tuilla elävillä on erinomaisen hyvät oltavat Suomessa. Valitettavasti heistä ei ole apua verojen ja eläkkeiden maksamisessa.
Lähtijät ovat ne, jotka joutuisivat maksamaan eniten.

Vaihtoehtoja on kolme:
Palveluista , tuista ja eläkkeistä tingitään
Työllisyyttä kasvatetaan lisäämällä työn houkuttelevuutta ja vähentämällä tukia
Suljetaan rajat poismuutolta

Mikä on paras?

3

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varia

Luulenpa, että juustohöylätään taas pian. Veroja ei juurikaan voi nostaa juuri noista mainitsemistasi syistä.
      Lisään vielä verotuksesta sen vaikutuksen, että kova verotus vähentää työintoa. Joku tyytyy pienempiin tuloihin kun isommista tuloista menee enemmän veroa, ja valtion lypsylehmänä oleminen tympii. Tämä taas vähentää valtion verotuloja.
      Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot.

• näässä.om

rajat kiinni lisähuollettavilta, työsopimukset vapautetaan, työttömyysturvaa uudistetaan radikaalisti, yrittäjille verohelpotuksia

• verojen.vihaaja

surkeinta on että suomen huippukireästä verotuksesta huolimatta meidän sosiaaliturva ei ole erityisen hyvä verrattuna muihin maihin jotka jollain ihmeen konstilla kykenevät tulemaan toimeen vähemmällä verotuksella...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1841
    2. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      138
      1676
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      55
      1548
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      167
      1372
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      174
      1356
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      151
      1326
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1228
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      76
      1173
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1158
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1045
    Aihe