Ostin kirpparilta kaksi isoa seitsenhaaraista kynttilänjalkaa. Toinen on terässekoitus, pinnoitettu ja toinen käsin tehty messinkinen kynttilän jalka. Menoraksi uskoisin toisen, toinen on luultavasti kirkon kynttilän jalka, kaupasta ostettu. Onko teillä.
seitsenhaarainen kynttilänjalka
10
4293
Vastaukset
- kynttilänjalkamerkitys
Minulle menora merkitsee jeesuksen aikana käytettyä, mooseksen käskyihin perustuvaa asiaa ja hankin kynttilänjalkani kirpputorilta, joku laittoi aidon menoran pois. Kynttilänjalkani on siis aito menora. Mistäkö tuon tiedän. Olen käynyt tämän israelilaisen kynttilänjalkoja valmistavan, uskoisin, ja lisäksi myyvän liikkeen sivuilla ja tiedän valmistajan, koska nimi on pohjassa. En ole käyttöön ottanut, vaan pidän olohuoneen koristeena ja kyselyjä ei ole tullut, mutta somali-poika, joka luultavimmin näki ikkunasta kirjahyllyssä olevan kynttilänjalan, haukkui minut somaliksi, eikä tervehtinyt enää, kuten aiemmin. Mitäkö kynttilänjalka merkitsee uskossani. Luultavimmin jumalan kehoitusta valmistaa menora ensimmäiseen temppeliin. Tämän vuoksi kirkkotarvikekin myy saman kaltaista seitsemän haaraista kynttilän jalkaa.
- Jumalan_valtakunnassa
Jumalan seitsemää henkeä ja arkkienkeliä ja seurakuntaa merkitsee menora.
- menorako
Menora on Mooseksen aikaan juutalaiseen ensimmäiseen temppeliin jumalan käskystä valmistettu seitsenhaarainen kynttilänjalka eli menora hebreaksi. Tästä kynttilänjalasta otti mallin kristillinen kirkko ja valmisti omanlaisiaan kynttilänjalkoja, joita myydään yhä kuten myös menoraa.
- MinuuEiKynttilätPelasta
Kyllä nyt on eräillä pelastus saavutettu. Oikea esineistö pöydällä. Vielä jos oppis veisaamaan pari lausetta alkukielellä, niin se siinä. Miehillä kipa päässä, naisilla peruukki.
Mitään Jeesuksia tarvita. Laki ja Jeesus eivät mahdu saman katon alle.
https://www.youtube.com/watch?v=FgwTyjF_0IA
. - menorani
Minulle menora on raamattuun perustuva muistoesine, joka omn aina esillä, en ole käyttänyt kuin yhden kerran. Jos kristitty ostaa menoran, koska raamattu siitä kertoo ja kehoittaa sitä käyttämään, en todellakaan ole vastaan. En kuulu kirkkoon, mutta uskon jumalaan ja jeshuaan. Pitää vaan tajuta, että emme ole juutalaisia, vaan suomalaisia, eikä kynttilänjalka muuta mitään. Sekin on uskosta kiinni.
- rukoillen
Somalipojalle menoran omistaja on j-sika ja näin ollen olen ylpeä siitä, että saan omistaa raamattuun perustuvan esineen. Eihän se pelasta, eikä kukaan tule juutalaiseksi, luen edelleen raamattu kansalle-painosta ja rukoilen edelleen samaa korkeinta kaikkivaltiasta jumalaa.
- kynttilänjalat
Oiskohan niin, että tämä keskustelu on liian totista torven soittoa. Kynttilän jalka lienee lähinnä koriste-esine kirjahyllyssä, minulla ainakin viisi vastainen. Laitan siihen kynttilät jossain vaiheessa.
- HanochBenAdam
Menoran esikuva on UFOn suihkumoottori seitsemine suuttimineen. MOT.
- shamuelkohen
Ei Raamattu kehota käyttämään menoraa.
- pyhäpäivä
Minulle se onkin koriste, vaikka uskoni kannalta tärkeä. Moni on ihmetellyt, arabitkin ja kukaan ei vielä ole moittinut. On jotain, jonka voi sytyttää pyhäpäivänä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181756
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381475Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221408Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.481014