DNA toimii elektroneille sähköjohtona

https://www.sciencedaily.com/releases/2017/02/170224092601.htm

Elektronit käyttävät DNA:ta kuin sähköjohtoa. Mekanismi on erittäin tärkeä silloin, kun solu jakautuu ja sen DNA kopioidaan. Elektronien siirron ja perillepääsyn perusteella solun mekanismit voivat valvoa, että DNA:n kopioituminen on sujunut oikein ilman mutaatioita, eli geenivirheitä. Havainto on jälleen osoitus solun mekanismien huikeasta monimutkaisuudesta ja Älykkäästä Suunnittelusta. Kannattaa tutkia, mitä kaikkea solussa tulee olla valmiina paikallaan, ennen kuin se voi olla elävä solu. Kääntäen, ota yksikin elementti pois, niin solu kuolee.

Elektronien liike DNA:ssa liittyy myös mutaatioihin, jotka eivät tapahdu sattumalta. On havaittu, että deaminaatio, joka siis aiheuttaa mm. metyloituneen sytosiinin vaihtumisen tymiiniksi, johtuu tyypillisesti oksidatiivisesta stressistä. Siihen puolestaan vaikuttavat eliön kokema stressi yhdessä ravintotekijöiden kanssa. Oksidatiivinen stressi voi aiheuttaa minkä tahansa dna:n emäksen vaihtumisen toiseksi.

Hakusanat: oxidative stress deamination

Solun lukuisat korjausmekanismit todistavat, että solu on luotu vastustamaan mutaatioita eli geenivirheitä. Jos sellaisia korjausmekanismeista huolimatta pääsee tapahtumaan, solu pyrkii ne kätkemään. On kuitenkin tekijöitä, jotka voivat purkaa nämä suojakerrokset. Sellaisia ovat mm. alkoholinkäyttö, tupakointi, heikko ravitsemus, virukset jne. Vauriot periytyvät ja saavat aikaiseksi sairauksia ja kuolemaa. Geenivirheet eivät koskaan johda evoluutioon, joka on ateistien toiveunta. Älkää eksykö, hyvät ihmiset.

10

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mkkmmkfdfds

      Oletko luonut kokonaiskuvaa näistä jutuistasi eli omaa evoluutioteoriaasi?

      • Olen. Kaikki vahvistaa raamatullista luomista. Mitä enemmän näitä tutkin, sitä enemmän uskon Jumalaan.


      • mkkmmkfdfds
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Olen. Kaikki vahvistaa raamatullista luomista. Mitä enemmän näitä tutkin, sitä enemmän uskon Jumalaan.

        Voiko usko vaihtua tiedoksi ettei jumalaa olekaan?


      • mkkmmkfdfds

        Meinaatko saada teoriasi läpi niin että se syrjäyttää evoluutioteorian ja se jää historiaan?


      • Ei minulla ole mitään omaa teoriaa. Kerron tieteen viimeisimmistä löydöistä.


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Ei minulla ole mitään omaa teoriaa. Kerron tieteen viimeisimmistä löydöistä.

        Sinä et tee mitään muuta kuin valehtelet sekä tieteestä että Raamatusta. Juttujasi ei löydy kummastakaan noista, vain James Kohlin hörhösivustolta.

        Jos muuta väität, esitä vihdoin edes se ensimmäinen tieteellinen lähde, joka kertoo oikeasti samaa mitä väität. Tai edes se ensimmäinen raamatunkohta, joka kertoo mitään hörhöilyjäsi vastaavaa. Ei taida onnistua, eihän?


      • Epäjumalienkieltäjä

        ROT:n kokonaiskuva tiivistettynä:
        Ammattitutkijat eivät ymmärrä edes itse kirjoittamiaan artikkeleita, vaan minä täydellisenä amatöörinä ymmärrä niiden todellisen merkityksen ylivertaisesti ja osaan tehdä niistä paremman (ja ennalta tietämäni) johtopäätöksen pelkästään lukemalla otsikon väärin.


      • Kreationismi_on_sairaus
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        ROT:n kokonaiskuva tiivistettynä:
        Ammattitutkijat eivät ymmärrä edes itse kirjoittamiaan artikkeleita, vaan minä täydellisenä amatöörinä ymmärrä niiden todellisen merkityksen ylivertaisesti ja osaan tehdä niistä paremman (ja ennalta tietämäni) johtopäätöksen pelkästään lukemalla otsikon väärin.

        Juuri noin. Eipä tuota ROT:in toimintaa voi paremmin tiivistää.

        ROT:issa tiivistyy käsittämätön määrä narsistista omahyväisyyttä, suuruudenhulluutta, tieteenvastaisuutta ja epärehellistä kieroilua, sekä tietenkin väärässä oloa.


      • Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        ROT:n kokonaiskuva tiivistettynä:
        Ammattitutkijat eivät ymmärrä edes itse kirjoittamiaan artikkeleita, vaan minä täydellisenä amatöörinä ymmärrä niiden todellisen merkityksen ylivertaisesti ja osaan tehdä niistä paremman (ja ennalta tietämäni) johtopäätöksen pelkästään lukemalla otsikon väärin.

        Nimenomaan, siitäs saatte Suomen laskevia tuloksia ihmettelevät PISA-tutkijat ja tällaisia ehdottelevat ministerinplantut:

        "Opetusministeri Sanni Grahn-Laasosen (kok) mielestä paras tapa ehkäistä eroja koululaisten menestyksessä on opettajien täydennyskoulutus."

        yle.fi/uutiset/3-9336636

        Meidän peruskouluissa on (ainakin Hämeenkoskella/Hollolassa) kuitenkin opettajia, jotka tietävät tutkimuksia lukemattakin kaikkien tutkimusten sisällöt niiden tekijöitäkin paremmin. Tuollaisia kykyjä ei millään täydennyskoulutuksilla saavuteta!


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Ei minulla ole mitään omaa teoriaa. Kerron tieteen viimeisimmistä löydöistä.

        Lisätääs tähänkin vielä muistiin, että jos sitä Tomi Aalto tosiaan väität, että tässäkin aloituksessa esittelemäsi tieteen vastaiset hörhöilysi eivät ole omia teorioitasi, vaan "tieteen viimeisimpiä löytöjä", niin silloin tämä aiempi tarkoittaa käytännössä sitä, että myönnät opettavasi Hämeenkosken koululla kreationistista hörhöilyä 3-4 luokkalaisille:

        "Opetan omille oppilailleni kriittistä ajattelutapaa ja uusimpia tieteen löytöjä."

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14732328/tiedemiehet-muuttavat-ajattelutapaansa#comment-88840311


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1769
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      75
      1126
    3. 45
      1055
    4. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      70
      1037
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      919
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      870
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      823
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      808
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      772
    Aihe