Mamutko auttamaan vanhuksia?
http://yle.fi/uutiset/3-9482168?origin=rss
Mamutko auttamaan vanhuksia?
25
309
Vastaukset
- minäwaan.com
Vanhukset tykkäävät heistä ovat ystävällisiä ja osaavat miellyttää avuttomiksi tulleita vanhuksia.
Tuntuu kuin täällä olisi maaillman valioihmiset, sääli etteivät kuitenkaan kykene enää mihinkää, vai arvostelevat asioista joita eivät enää ymmärrä - nän-se-vaan-on
mamut ei mua tule hoitamaan
ku avuttomaksi tulen,
mieluummin kuolen heti
työtä on tehty nelkyt vuotta ja perhe kasvatettu koulutettu
joten meikä on ansainnu suomalaisen hoivan
jos avuttomuus yllättää,Ihminen on aivan viaton siihen mihin syntyy. Afrikan auringon alla iho suojautuu tummumalla, silti sama ihminen joista mekin olemme lähtöisin. Vähitellen pohjoiseen levittäyneenä emme tarvinneet niin tummaa väriä, geeneissä se kuitenkin periytyy aikansa.
Neljä väriä sanotaan meillä ihmisillä olevan, musta keltainen punainen ja valkoinen rotu. Ihmisryhmissä ja Luojamme edessä ihanan samanarvoisia!
Minua saa tarvittaessa auttaa siihen omistautuneet, kaikkien värisävyjen kaunistamat ihmiset ❤️- Miemamuton
Samaa mielta, jälleen kerran!
- kukahanketä
Ei ne tänne ole tulleet omistautumaan meidän hoitamiseen. Raskaat työt siellä Afrikan lämmössä tekee naiset, Miehet sotii ja kun kyllästyy siihen, luikitaan tänne hoitoon. Kyllä se huoltosuhde niin menee. Ei matunainen töihin ehdi lasten tekemiseltä eikä ole tarviskaan kun elatus tulee muutenkin kuin manulle iltanen.
Höpö höpö! Puhe täynnä opittuja fraaseja jotka kiertää kuin home pikaisesti kasassa hutiloituja mielipiteitä.
Kouluttautuminen on maahanmuuttajille yhtä tärkeää kuin olisi osalle omaa nuorisoammekin! Käyhän joskus katsomassa hoitoalan henkilökuntaa, laitoshuoltajista lähihoitajiin ja lääkäreihin heitäkin löytyy. Sitä voi jo kunnioittaa!sini-sirkku kirjoitti:
Höpö höpö! Puhe täynnä opittuja fraaseja jotka kiertää kuin home pikaisesti kasassa hutiloituja mielipiteitä.
Kouluttautuminen on maahanmuuttajille yhtä tärkeää kuin olisi osalle omaa nuorisoammekin! Käyhän joskus katsomassa hoitoalan henkilökuntaa, laitoshuoltajista lähihoitajiin ja lääkäreihin heitäkin löytyy. Sitä voi jo kunnioittaa!Monella muuttajalla on hyviä koulutuksia matkassa.
Ruotsissa on kova pula työntekijöistä kaikilla aloilla. Ruotsinkielen taito on ehto on myös aloja joissa vain englanti (data). Työllisyysaste korkein EU:ssä.
- höpöittelles
Meillä on matuille liian hyvä sosiaaliturva, ei tarvii töihin mennä.
- Hyiolkoon
Miten voi olla noin tyhmiä pönttöpäitä,kun on olevinaan tämä "Sini-sirkku."
Sangen valitettavaa uppoutua sateenkaareen,se on vain heijastusta, josta todellisuus
on kaukana.Sinulle "hyi olkoon"
sini-sirkku kirjoitti näin;
"Käyhän joskus katsomassa hoitoalan henkilökuntaa, laitoshuoltajista lähihoitajiin ja lääkäreihin heitäkin löytyy. Sitä voi jo kunnioittaa!".
Minä olen samaamieltä sirkkusen kanssa, joten "hyi olkoon" itsellesi.
- miksipalautetaan
Ss itsellään mamuja suvussaan, niistä aina leuhkii. Ei näitä palautettaisi jopa väkisin, jos olisivat työn sankareita.
Mitä ihmeen mamuja? Ei minun suvussani ole kuin filippiiniläinen pojantyttäreni työllistetty mies! Opiskeli kielen ensin, ja senjälkeen on valmistanut sushiannoksia, nyt Kampissa H.gin keskustassa.
En tiedä koskaan kehuneeni häntä, mutta isänä ihana ja välitön , mutta, kuvitteleko sukuni hyysäävän työttömyyskorvauksilla eläviä maahanmuuttajia?
Mieheni vanhin lapsi on tosin aviossa italiattaren kanssa, joka on opettajana H:gin yliopistossa, joten en todella ymmärrä mihin pyrit.
- Ha-ram
Miksi niistä maista lähtevät miehet pakkoon eivätkä naiset???
- ajattele.inhimillisesti
Ei alistetut naiset pysty luomaan tulevaisuutta, ja miehillä on rahavarat. Kyllä he ovat yrittämässä uutta elämää perhettään varten täällä, ja nuoretmiehetkin haluaisivat päästä elämiseen kiinni muualla edes, kun kotimaa on kaaoksessa.
- heikotjätetty
Just niitä nuoria miehiä siellä kaaoksen keskellä tarvitaan suojelemassa heikompia. Mitenkään ei voi puolustaa sitä että naiset ja lapset jätetään. Näitäkö täyshoitolaisia varten isämme uhrasivat henkensä sodassa ? Ikinä se sotiminen ei siellä lopu kun voi luikkia sosiaaliturvan pariin oman sotansa varjolla länsimaihin. Me ei Suomessa olla vastuussa näistä uskontonsa takia toisiaan tappavista ja saman väkivallan tuovat tänne mukanaan. Nämäkö miehet ketään muka hoitamaan , edes itsestään eivät ota vastuuta. Ne on rikkaita öljymaita , lasku sinne joka matusta , nyt Suomen köyhät kuolee lääkkeitten ja jopa ruua puutteeseen kun joka paikasta OMILTA köyhiltä leikataan. Leipäjonot on häpeällisen pitkät.
- Ramoona_
Mamu, maahanmuuttaja, eikö se ole ihan asiallinen lyhenne, kivalta kuulostavakin. Olen itse kokeillut kesämamuna vanhusten hoitoa Tukholmassa, hyvin tienasin ja tunsin olevani arvostettu. Kouluruotsini avulla pärjäsin ja minua pyydettiin joskus laulamaan Lina Sandellin virsiä, varsinkin säkeet "Tryggare kan ingen vara, än Guds lilla barnaskara" oli monelle rakas ja lohduttava. Samma på finska sai aina hymyt huulille.
Näiltä tänne muuttavista tai turvapaikkaa vasta hakevista voisi olla opittavaa juuri vanhusten kohtelussa. Heillä perhe merkitsee enemmän kuin ydinperhe, omista vnhuksista ja muustakin suvusta pidetään huolta, koska sosiaalihuolto on kehittymätöntä. Hyvinvointivaltiokin voisi paremmin, jos enemmän ottaisimme vastuuta ja edes kiinnostusta vanhuksistamme perheinä ja sukuina, ystävinä ja naapureina. Meillä on omillaan pärjäämisen kulttuuri hyvin vahvana, jo lapsissa ihaillaan ja kannustetaan itsenäisyyttä ja jonkinlaista ylireippautta. Moni tuntemani vanhus pelkää eniten sitä, että joutuu toisten armoille. Siksi sinnitellään liiankin pitkään omin voimin omassa kodissa , hoitolaitos nähdään mörkönä. Ruokkiiko tämä pelko osaltaan vanhustenhoidon epäkohtia.- turhaa-provosointia
"heikotjätetty"
Olisitko sinä lähtenyt pienten lasten kanssa tuollaiselle vaaralliselle venematkalle? Minä en olisi, vaan mies olisi lähtenyt ensin ja mikäli olisi mahdollista, niin hankkisi turvallisemman kulkuvälineen, että vaimo lapsineen pääsisi perässä.
"nyt Suomen köyhät kuolee lääkkeitten ja jopa ruua puutteeseen kun joka paikasta OMILTA köyhiltä leikataan. Leipäjonot on häpeällisen pitkät."
Höpö, höpö, vai onko missään tienvarsilla kuolleita tavattu, jos eivät ole puukkoon juosseet? - paha.olo
turhaa-provosointia kirjoitti:
"heikotjätetty"
Olisitko sinä lähtenyt pienten lasten kanssa tuollaiselle vaaralliselle venematkalle? Minä en olisi, vaan mies olisi lähtenyt ensin ja mikäli olisi mahdollista, niin hankkisi turvallisemman kulkuvälineen, että vaimo lapsineen pääsisi perässä.
"nyt Suomen köyhät kuolee lääkkeitten ja jopa ruua puutteeseen kun joka paikasta OMILTA köyhiltä leikataan. Leipäjonot on häpeällisen pitkät."
Höpö, höpö, vai onko missään tienvarsilla kuolleita tavattu, jos eivät ole puukkoon juosseet?Ei se turhaa provosointia ole, kyllä köyhältä kansanosalta on helppo ottaa, ne vähään tottuneet eivät paljon ääntä pidä. Ne on nujerrettu monet jo lapsuusaikana, kun köyhyys Suomessa on häpeä.
Mieluusti hyysätään mamuja, ettei tule rasistin leimaa. Suomalaisista köyhistä ei murehdita, kun vaan oma vatsa on täynnä ja katto pään päällä. - rasismia.omiakohtaan
turhaa-provosointia kirjoitti:
"heikotjätetty"
Höpö, höpö, vai onko missään tienvarsilla kuolleita tavattu, jos eivät ole puukkoon juosseet?Joka päivä on ollut lehdissä juttuja ihmisistä, joilla ei ole rahaa lääkkeisiin, kun korvauksia leikattiin . Ihan nimillään ja kuvillaan he esiintyvät. Eikö se tarkoita heitteille jättämistä. Nyt toimeentulotuki viivästyy, kun se siirtyi Kelalle, ihmiset jää ihan ilman tuloja, eikä ole mitään säästöjä . Se tarkoittaa nälkää ja leipäjonoon menoa. Lääkkeitä ei saa edes leipäjonosta.Näin kohdellaan Suomen köyhiä ja sairaita. Jopa laittomasti maassa oleville karkotettaville taataan välttämättömät lääkkeet ja ruoka sekä kattopään päälle. Ei taida olla lähtöhaluja maasta, jossa saa laittomastikin oleillen kaiken tarpeellisen.
- lukekaa-kuunnelkaa
Ettekö vanhukset seuraa aikaanne? Maahanmuuttovirastohan on parastaikaa täystyöllistetty palauttamispäätösten loppuunsaattamisessa.
Koko Euroalueella Itävallasta alkaen on tilanne kääntynyt vastaanotto kielteisempään suuntaan.
Itävalta on asukaslukuunsa nähden joutunut vastaanottamaan eniten pakolaisia koko eu:n alueella, joten malttia nyt, ettei köyhyyden liioittelu ja valitus Suomessa ala jo tympiä!
- sossurahastamaksaatäällä
Ei ne loisimamut halvalla tule.. Tuhansia salakuljetajille...
- luuloeioletiedonv
Onko joku niin naivi luullakseen että matut alkaa työntekoon, vaikka kokkareiden mukaan täällä on "työvoimapula" hahahahahahah. Olen nähnyt yhden matun töissä
- Per-kel
Jos joudun laitokselle niin mie en välitä kuka mulle vaippoja vaihtaa !
- jjoutava
Kyläilin perheessä jossa isännän veli oli Thaimaalaisen vaimonsa ja pienen poikansa kanssa, olin aivan ihmeissäni miten kaunis, hymyilevä, ja seurallinen tämä vaimo oli. Paikalla oli myös poikien liikemies isä ja äiti. minäkin jurrikka suomalainen viihdyin tässä porukassa harvinaisen hyvin. Tyttäreni-tyttö on toisella veljeksistä vaimona ja heillä on kaksi tytärtä ja 8kk vanha poika joka harjoittelee jo siinä iässä pallonheittoa koriin, aivan selvä lahjakkuus poika on. Suvakki tietenkin olen ja nyt entistä enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei142939Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221310- 891205
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2511062Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511043Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63962Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253846- 41822
- 84806
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48763