Hybridi lyö sähköauton

Gertrudsetä1

Ajattelin, että täyssähköinen erinomaiset arvostelut saanut suuren akun ja toimintamatkan Bolt rupeaisi alusta saakka myymään hyvin. Siltä ei vaikuta, jos pienet luvut eivät sitten selity tuotantoon liittyvillä rajoituksilla.

Sen sijaan saman firman hybridi-Voltin kasvu on huomattavaa. Sillä pääsee 80 kilometriä sähköllä, sitten tulee polttomoottori apuun.

http://insideevs.com/chevrolet-volt-continues-assault-on-sales-records-in-february-while-bolt-ev-slips/

Tämä saattaa hyvinkin olla suunta, kun sähkövärkeistä tulee massojen kiinnostuksen kohde. Hyppäys sähköautoon on rajoitteiden vuoksi liian suuri, mutta hybridit kiinnostavat.

16

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vikavirtavertti

      On ihan päivänselvää että tällä kertaa yksinkertainen päihittää kaksinkertaisen. Yksi hyvistä yleisohjeistakin kuuluu: "keep it simple - stupid".
      Palataan asiaan vaikkapa jo tämän vuoden lopulla ja katsotaan mitä autojen myyntiluvut silloin USAssakin kertovat.

      • Quutuu

        Joopa ja joo. Kaikki autot moni utkaistuvat ja huollot vaikeutuu.


    • Tuosta näkee USAn vuoden 2016 tilanteen. Mitä olen nähnyt vertailuja myynnin kehityksestä, niin hybridit ovat vallanneet alaa sähköautoilta.

      Tulevaisuus näyttää, mihin suunta kehittyy.

      http://prnt.sc/ef4yqj

    • yvvu

      hybridit ovat vielä 10v.ainoa vaihtoehto.Sen jälkeen tulee sähköautot.Akut,hinta ja toimintasäde vielä vuosia huonoja

      • Muutaman vuoden (3-5) kuluttua Mercedes, BMW, Audi, VW, GM, Ford, Renault-Nissan-Mitsubushi jne jne tarjoavat laajan täyssähköautomalliston. Kuluttaja sitten ratkaisee.

        Porsche esim on luvannut että vuonna 2023 joka toinen auto sen mallistossa on täyssähköinen, ei siis ladattavat hybridit mukana tuossa.


      • Jokkuskamali

        Käykääpä lukemassa Facebookin sähköautoryhmästä matkailukokemuksia. Vaikka akussa olisi kokoakin, niin silti kaikkine varmisteluineen menee latailuksi. Hyppy ja lataus, hyppy ja lataus. Ja se lataus aina kestää.

        Sähkö toimii hyvin täsmälleen niin kauan kuin välilatausta ei vaadita. Siksi sähköautot sopivat kaupunkeihin, mutta eivät matkantekoon.

        100 kilometrin akustolla varustettu hybridi tulee lyömään sähköauton. Sellainen painaa päästöt ja polttoainekulut arkiajossa alas, mutta siinä ei ole sähköauton haittapuolia.


      • iampera
        Jokkuskamali kirjoitti:

        Käykääpä lukemassa Facebookin sähköautoryhmästä matkailukokemuksia. Vaikka akussa olisi kokoakin, niin silti kaikkine varmisteluineen menee latailuksi. Hyppy ja lataus, hyppy ja lataus. Ja se lataus aina kestää.

        Sähkö toimii hyvin täsmälleen niin kauan kuin välilatausta ei vaadita. Siksi sähköautot sopivat kaupunkeihin, mutta eivät matkantekoon.

        100 kilometrin akustolla varustettu hybridi tulee lyömään sähköauton. Sellainen painaa päästöt ja polttoainekulut arkiajossa alas, mutta siinä ei ole sähköauton haittapuolia.

        Ladattava hybridi on näin välivaiheena ihan hyvä, mutta itseäni kyllä vaivaa painavan moottorin apulaitteineen mukana raahaaminen, ajan tuolla amperalla 90% sähköllä, ne kerrat kun pidemmälle ajan voisin vallan hyvin käyttää puoli tuntia lataamiseen koska nyt tuollakin autolla pidän taukoja parin-kolmensadan kilometrin välein. Korkeat huoltokustannukset ovat myös suuri ongelma blugareissa..
        Tesla 3. on varauksessa ja sitä odotellessa kuitenkin tuolla..


      • saamme.nähdä
        iampera kirjoitti:

        Ladattava hybridi on näin välivaiheena ihan hyvä, mutta itseäni kyllä vaivaa painavan moottorin apulaitteineen mukana raahaaminen, ajan tuolla amperalla 90% sähköllä, ne kerrat kun pidemmälle ajan voisin vallan hyvin käyttää puoli tuntia lataamiseen koska nyt tuollakin autolla pidän taukoja parin-kolmensadan kilometrin välein. Korkeat huoltokustannukset ovat myös suuri ongelma blugareissa..
        Tesla 3. on varauksessa ja sitä odotellessa kuitenkin tuolla..

        Tuleeko parin vuoden sisällä vaadittava kaikkien uusien bensakoneiden hiukkassuodatin EU:ssa jopa tappamaan hybridit ja auttavan sähköautojen yleistymistä? Hiukkasiahan syntyy juuri kylmäkäynnissä ja moottoreissa, joissa toistuvasti tehdään sammutuksia ja käynnistyksiä. Kylmät ilmasto-olot vielä pahentavat hiukkaspäästöjä. Niidenhän on todettu olevan uusissa bensa-autossa jopa aivan eri suuruusluokkaa kuin yleisesti pahoina pidetyissä dieseleissä.


      • lisää.skandaaleja
        saamme.nähdä kirjoitti:

        Tuleeko parin vuoden sisällä vaadittava kaikkien uusien bensakoneiden hiukkassuodatin EU:ssa jopa tappamaan hybridit ja auttavan sähköautojen yleistymistä? Hiukkasiahan syntyy juuri kylmäkäynnissä ja moottoreissa, joissa toistuvasti tehdään sammutuksia ja käynnistyksiä. Kylmät ilmasto-olot vielä pahentavat hiukkaspäästöjä. Niidenhän on todettu olevan uusissa bensa-autossa jopa aivan eri suuruusluokkaa kuin yleisesti pahoina pidetyissä dieseleissä.

        Eikös tuo koske vain GDI-koneita eli suorasuihkutuskoneita. Toyota ei kai käytä GDI-systeemiä ainakaan noissa hybridien Arkinson-koneissa. Esimerkiksi 1.2T koneessa kylläkin.


      • iampera
        saamme.nähdä kirjoitti:

        Tuleeko parin vuoden sisällä vaadittava kaikkien uusien bensakoneiden hiukkassuodatin EU:ssa jopa tappamaan hybridit ja auttavan sähköautojen yleistymistä? Hiukkasiahan syntyy juuri kylmäkäynnissä ja moottoreissa, joissa toistuvasti tehdään sammutuksia ja käynnistyksiä. Kylmät ilmasto-olot vielä pahentavat hiukkaspäästöjä. Niidenhän on todettu olevan uusissa bensa-autossa jopa aivan eri suuruusluokkaa kuin yleisesti pahoina pidetyissä dieseleissä.

        Joo kyllä minua talvipakkasella harmittaa tuossa polttomoottorin automaattinen käynnistys.
        Pakkasella kone käy heti lähtiessä 3-4 minuuttia, sitten sammuu ja taas käynnistyy noin 5 minuutin päästä jne. eli käyntilämpimäksi kone ei tule ennen kuin ajoakku on tyhjä ja ajetaan bensan kehittämällä sähköllä. Varmaankaan tuolla systeemillä päästöt ei ole kohdallaan.
        Olen sitä mieltä että täyssähköauto on se ainoa oikea tulevaisuuden auto.


    • Mjärkki

      Ainoan oikeasti pitkän matkan sähköauton Teslan akusto painaa 600 kiloa, suurimpien mallien kai vielä enemmän. Pienen auton moottori painaa reilut 150 kiloa ja suuren auton reilut 250 kiloa.

      Eipä ole järkeä siinäkään, että raahataan turhia akkuja mukana.

      • iampera

        Ajoakku ei ole turha, mutta jos tarvitset monimutkaista polttomoottoria vain esim. joskus viikonloppuina kuten minä, katson sen turhaksi painoksi ja kulueräksi.
        Tuo Ampera taitaa olla kuitenkin blugareista toistaiseksi järkevin vaihtoehto, muilla sähköajon mahdollisuus lyhyempi ja myös heikkotehoisempaa.
        Sen voin sanoa ettei Amperan jälkeen voi edes kuvitella polttomoottoriautoon palaamista, niin ylivoimaiset sähköisen voimalinjan edut ovat polttomoottoriseen nähden.


      • eikannata

        Turhia akkuja?? Niiden kuljetus on kuitenkin lähes ilmaista. Ladattavassa hybridissä jossa on pieni ajoakku moottorin ja apulaitteiden paino vaikuttaa paljon sähköajo matkaan.


      • Puhumattakaan polttomoottorin ja vaihteiston aiheuttamasta kustannuslisästä.

        Toki hybrideillä - HEV ja PHEV - on ansaittu paikkansa tulevien vuosien siirtymäkautena ennen sähköautovallankumouksen alkamista.

        Volvokin näkyy tuon hyväksyneen sen ja ottaneen strategiakseen pyrkiessään ensin eroon dieseleistä. Päivän uutisen mukaan jo vuonna 2019 jokainen Volvo on vähintään hybridi ja hyvin pian täyssähköautoja pukkaa laaja valikoima ulos myös Volvon tehtailta.


    • pelkkä_sähkö

      Hybridien myynti lakkaa, kun sähköauto valtaa markkinat. Kukaan ei osta sen jälkeen hybridiä.

    • Ei_ikinä_hybridiä

      Jos ajaa hybridillä, voi mielestäni hyvin ajaa bensa- tai dieselautolla. Polttoainetta se hybridikin tarvitsee!
      Hybridi on välivaihe sähköautoon siirryttäessä. Häviävä voimanlahde.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5953
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3625
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1919
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1748
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1522
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1408
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe