Homoliitot ja ihmisen valtuudet

Viitaten 1.3.17 voimaan tulleeseen avioliittolakiin, haluaisin kysyä kyseisen avioliittolain kannattajilta, mistä ihminen on saanut valtuudet päättää siitä, mikä on avioliitto?

11

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avioliitto on alunperinkin ihmisen keksintöä eikä ole mitään tahoa jolla olisi valtuudet määrittää päättää meidän ihmisten yli siitä että mikä avioliitto on. Ihmiset ovat siis asiasta päättämisen suhteen korkein taho. Asia on todistettavasti näin, kukaan ei ole kyennyt koskaan todistamaan että jokin ihmistä korkeampi taho olisi omannut valtuudet päättää siitä mikä avioliitto on.

    • "Avioliitto on alunperinkin ihmisen keksintöä eikä ole mitään tahoa jolla olisi valtuudet määrittää päättää meidän ihmisten yli siitä että mikä avioliitto on."

      Jumala loi avioliiton miehen ja naisen välille, jotta ihmiset voisivat lisääntyä. Sitä tarkoitusta varten Hän loi myös biologian lait.
      Avioliiton tieteelliset juuret ovat biologiassa, koska vain eri sukupuolta olevat ihmiset voivat saada jälkeläisiä.
      Onko ihminen siis keksinyt myös biologian ja sen lait? Voidaanko biologian lakeja muuttaa eduskunnan päätöksellä?

      • jumalasionsatua

        Valitettavasti jumalasi on kamelikuskien keksimä mielikuvitusolento, jolla ei ole mitään päätösvaltaa yhtään mihinkään :)


      • KazuKa

        Avioliittolaki ei ole sinun määrittämä vaan Suomen eduskunnan.


      • TotuusSattuu

        "Jumala loi avioliiton miehen ja naisen välille, jotta ihmiset voisivat lisääntyä. "

        Olen aina ollut siinä käsityksessä että ihmiset lisääntyvät seksin avulla, eivät avioliiton. Mutta olen kai ollut väärässä.


      • Anonyymi
        jumalasionsatua kirjoitti:

        Valitettavasti jumalasi on kamelikuskien keksimä mielikuvitusolento, jolla ei ole mitään päätösvaltaa yhtään mihinkään :)

        Perustele kun tuommoista kirjottelet. Onhan noita kaikenlaisia satuja mutta jos kuvittelet että kaikki ympärilläsi oleva todellisuus, maapallo, avaruus, ihmiset, eläimet luonto ja kaikki todella monipuolinen muu näkyvä todellisuus on vain vahingossa syntynyt jonkun hirveän pamahduksen seurauksena et voi olla kovin viisas. Mutta mitäpä tuosta, voithan sinä ajatella mitä tahdot, niin minäkin teen ja en ole sinun kanssasi samaa mieltä. Jos kaikki näkyvä on vain pamahtanut ilman luovaa älykkyyttä niin kuin nämä evolutionistit väittävät niin kukas sitä kieltää niin ajattelemasta. Minä ainakin tajuan että kaiken tämän näkyvän todellisuuden täytyy olla nerokkaasti suunniteltu jotta se toimisi.


    • hghjhgjk

      En ole homoliittolain kannattaja, tietystikään, mutta sanon vain, että mielestäni kukin on vapaa päättämään, mitä avioliitto hänen mielestään on. Jos uskoo Jumalaan, avioliiton näkee miehen ja vaimon liittona Jumalan edessä. Eikä siihen mielestäni tarvita mitään homoliittolupamaksuja tai homoliittotodistuksia.

    • ihmisten_omat_valtuudet

      Katsos kun Suomen lainsäädäntö koskee kaikkia suomen kansalaisia, uskontokunnasta riippumatta. Ei olisi oikein säätää lakeja yhdenkään uskontokunnan pillin mukaan.

      • Anonyymi

        Homous on Jumalalle kauhistus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homous on Jumalalle kauhistus!

        Äitisi oli jumalalle kauhistus kun sinut synnytti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homous on Jumalalle kauhistus!

        Jumala, jos on olemassa on minulle kauhistus. Mahdollinen jumala saa hävetä ja minä tuomitsen Jumalan ja hän saa vastata minulle.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8158
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      43
      4622
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      20
      2137
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1815
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1726
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe