Aripiprazol/Abilify masennukseen ja dissosiaatioon

Hei, onko täällä muita, joille olis määrätty tuota lääkettä ei-psykoottiseen masennukseen tai/ja dissosiaatioon? Itselläni tää aloitettiin eilen annoksella 1/2*5 mg ja 5 mg on tavoiteannos. Samalla masislääkettä alettiin vähentämään ja se ehkä vaihdetaan kokonaan toiseen. Kuulemma tää aripipratsoli auttais myös aspergeriin, joka mulla on. En vaan tajunnut oikein, että mihin osa-alueeseen se siinä aspergerissä auttais. En saa mitään raivokohtauksia tai toista jotain kaavamaisia maneereja.

Pelottaa ihan mielettömästi nyt, että mitäköhän tästäkin aika radikaalista lääkemuutoksesta seuraa. Pelkään, että vointi romahtaa, kun mielialalääkettä ajetaan alas tässä samalla ja toisaalta jokainen psykoosilääke myös vähentää dopamiinipitoisuutta ainakin tietyissä osissa aivoja. Dopamiini taas on itsessään jo ns. mielihyvähormoni.

En tiedä, panikoinko mä nyt ihan kohtuuttomasti, mutta osaako kukaan sanoa mitään tähän?
0115
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset

Vanhimmat

Ei vielä vastauksia

Aloittaja odottaa vastauksia. Kerro oma näkemyksesi ensimmäisenä.

Kommentoi aloitusta


apuua kirjoitti:

Hei, onko täällä muita, joille olis määrätty tuota lääkettä ei-psykoottiseen masennukseen tai/ja dissosiaatioon? Itselläni tää aloitettiin eilen annoksella 1/2*5 mg ja 5 mg on tavoiteannos. Samalla masislääkettä alettiin vähentämään ja se ehkä vaihdetaan kokonaan toiseen. Kuulemma tää aripipratsoli auttais myös aspergeriin, joka mulla on. En vaan tajunnut oikein, että mihin osa-alueeseen se siinä aspergerissä auttais. En saa mitään raivokohtauksia tai toista jotain kaavamaisia maneereja.

Pelottaa ihan mielettömästi nyt, että mitäköhän tästäkin aika radikaalista lääkemuutoksesta seuraa. Pelkään, että vointi romahtaa, kun mielialalääkettä ajetaan alas tässä samalla ja toisaalta jokainen psykoosilääke myös vähentää dopamiinipitoisuutta ainakin tietyissä osissa aivoja. Dopamiini taas on itsessään jo ns. mielihyvähormoni.

En tiedä, panikoinko mä nyt ihan kohtuuttomasti, mutta osaako kukaan sanoa mitään tähän?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu