Palkat ovat liian suuret suomessa

josoisinministeriteki

siksi yritykset eivät palkkaa lisää väkeä. Jos palkat olisi puolet niin sillä saisi jo kaksi työntekijää.

Ruokatunti pois yn kahvitauto, tunteja lisää ja lomat pois ja viikonloppuvapaat pois.

Minusta 2 e/tunti olisi juuri sopiva palkka, veroja voisi nostaa ja maksuja työnantajille. Uusi vero voisi olla laiskuusvero ja pomovero sillä pomo on vastuussa työntekijöitä.
Ylityöt pakollisiksi ja korvaukset pois se on jokaisen velvollisuus ja kunnia asia.

Ministerien ja edustajien palkkoihin lisä kortus 80 % koska niin hienosti hoitavat meidäna sioita, ja raatavat.

Tätä mieltä on kalle

Verojenvero vielä olisi hyvä ja ihmisvero ja olovero. Kauppavero sekä kulkuvero.

16

309

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palkatkohtuulisiksi

Olin tekstiilitehtaassa 1967-1974 Urakkatyö jossa joka liike ajoitettu.
      Jos muuntaa viimeisen vuoden palkan euroiksi se oli 81,50 €/kk. Tuo palkka ei tuonut eläkettä, joka olisi ollut 16,50 €/kk, lain mukaan sitä ei olla velvollisia maksamaan.
      Kun muuntaa menot nykyhinnoille Asunto 18 neliötä hellahuone lämmitys puilla ja vesi tuli kraanaan keittiöön WC oli yhteinen neljän asunnon kanssa peseytymis mahdollisuutta ei ollut.
      Vastaavan tasoinen palkka olisi vuonna 2017 607 €/kk.
      Nykyään palkat ovat 4-6 kertaiset eikä saada rahaa riittämään koska ruoka ja asunto on selviö muuhun pitää olla rahaa moninkertaisena.

• appuaknanjatlea

Minäkin olen miettinyt Suomen palkkatasoa. Välillä yritykset huutavat työntekijöiden liian suurista palkoista, joka syö kilpailukykyä. Ei mene tavara kaupaksi liian kalliilla hinnalla. Jos tuote on hyvä ja tarpeeseen, se menee kaupaksi.

Tuo siis tavallisen työntekijän palkasta lohkaisemiseksi.
        Mutta kun ne herrat, jotka esimerkkiä näyttävät, korottavat vain palkkojaan.

Nyt olen törmännyt perintöasoissa asianajajien palkkioihin. 200€/h ( mummonmarkoissa 1200mk/h) ja 15min työpanos 50€ (300mk). Kun on kysymys perinnöstä, joka on <2000€, niin tietää että velkavankeus odottaa. Kaikkein vihon viimeinen on kun itse pitäisi laskea asianajajan työ ja korjata heidän virheensä ja he nostavat 200€/h palkkaa.

En yhtään ihmettele Suomen taloustilannetta, köyhyyttä ja henkistä lamaa. Joka puolella vaan riistetään ja hoidetaan toisten omaisuutta. On hyvä mällätä toisten rahoilla, mutta on taito saada se kasvamaan oikeanlaisilla otteilla. En tiedä onko muita hienoja keksintöjä kuin digitalisointi ja ydinvoima ja sähköautot. Ne vaikuttavat hienoilta mutta pysyvätkö renkeinä.

• vgfrde

ALOITTAJA HÄIRIKKÖ! AIHEESI EI LIITY KÖYHYYTEEN EIKÄ KUULU TÄLLE FOORUMILLE!!

• sivusta

Täys työlisyys saadaan kun tehdääniin kuten taksi renkit ajavat prosentti palkalla ,samoin tehdäs kaikilla muilaki aloilla eli tuloksen mukaan maksetaan palkka ,tällä tavalla tulisi täys työlisyys ja tulisi työvoima pulaki .

• roletaari

Työnantajien tsaristinen sanelupolitiikka haittaa tuottavuuden paranemista.
      Yhteistyöhakuisen keskustelukulttuurin asemesta määrätään eikä kyetä näkemään tuottavuuteen vaikuttavia tekijöitä.
      Pahinta on määrä- ja osa-aikaisen työn lisääntyminen. On turha odottaa ko. henkilöltä sellaiseen työpaikkaan sitoutumista puhumattakaan kehityspanoksen antamisesta.
      Suomen ongelmana ei ole palkkataso vaan työnantajien kaikinpuolinen kykenemättömyys.
      Positiivisia poikkeuksia on riittävästi malliksi muille mutta törtöt työnantajat eivät itseriittoisuudessaan suostu näkemään mahdollisuuksiaan. Heille on tärkeintä onanoida omassa vallan tunteessaan!

Olen käyttänyt termiä työnantaja vaikka suuri osa päätöksiä tekevistä satraapeista on työnantajan edustajia.

Toimin itse työnantajan edustajana eri yrityksissä ja tehtävissä 26 vuotta. Rationalisointi, työsuojelu, materiaalihallinto ja tuotannon linjavastuu ennen loppuvuosien konsulttitoimeksiantoja.

Olen surrut työnantajapuolen asenneilmapiirin muutosta.
      Duunarina mieleeni jäi jo 60-luvun ruotsalaisten kehityshakuinen keskustelukulttuuri työpaikoilla. Muuten EN OLE MIKÄÄN SVEDUFANI!

• YritäEdes

Kannattaisi alkaa työnantajaksi, niin voisit näyttää esimerkkiä kuinka maksat kaikille 10000e/kk ja toisen mokoman viellä sivukulaja ja veroja. Näitä kitisijöitä riittää, mutta ketään tuskin työllistät?

• roletaari
        YritäEdes kirjoitti:

Kannattaisi alkaa työnantajaksi, niin voisit näyttää esimerkkiä kuinka maksat kaikille 10000e/kk ja toisen mokoman viellä sivukulaja ja veroja. Näitä kitisijöitä riittää, mutta ketään tuskin työllistät?

Jokaisessa linjavastuu tehtävässäni työn tuottavuuden nousu oli reilu ilman työkiinteyden oleellista tiukkenemista. Palkkausmuodosta johtuen duunareiden ansiot nousivat.

Erilaiset häiriöt minimiinsä. Niitä muuten on yllättävän paljon melkein jokaisessa työpaikassa työn luonteeseen katsomatta.
        Kokonaisajattelun kehittäminen. Jokainen näki oman panoksensa osana kokonaisuutta ja sen vaikutuksen tulokseen. "Teen tämän kunnolla niin seuraava vaihe menee paremmin".
        Oikeat, riittävät tiedot, moitteettomat välineet, inforutiinit jne.
        Avoin politiikka koskien henkilöstön kehitysmahdollisuuksia.

Ei se se ihmeellisempää ole.
        Heittosi 10000€:n palkasta kaikille on tietoisesti älytön. Porukka oli tyytyväinen 20% - 40%:n ansion nousuun ilman työtahdin tiukkenemista.
        Jengiä kannustettiin omiin jippoihin jonka hyödyn he saivat itse pitää.

Jopa työnantajani antoivat tunnustusta tuloksestani. Viimeinen siinäkin muodossa, että piti suhteitani tuntipalkkaisiin liian mutkattomina.
        Purki työsopimukseni 6:n työvuoden jälkeen mutta maksoi kipurahat ja minulle kuuluvat bonukset tuottavuudesta, laadun varmuudesta ja täsmällisistä toimitusajoista.
        Kahdesta edellisestä lähdin uusille laitumille. Yhdestä perhesyistä. Kahdesta uuteen tarjottuun tehtävään.
        Tuosta kolmannesta lähdin "kädenojennuksen" saattelemana ja kutsuttuna konsulttiaskareisiin.

Kehitysmahdollisuudet ovat periaatteessa saman tyyppiset joka paikassa mutta yksityiskohdat on räätälöitävä tilanteeen, paikan ja henkilöstön mukaan.

En kitisen vaan pahoittelen menetettyjä mahdollisuuksia koska tuottavuusongelmaa lähestytään perse edellä!
        Lisäksi käsitteet ovat sekaisin kuin humalaisen uloste. Puhutaan tuottavuudesta kun kyse on kokonaiskustannuksista joista osa on tuottavuutta.

• pomotiukkana
        roletaari kirjoitti:

Jokaisessa linjavastuu tehtävässäni työn tuottavuuden nousu oli reilu ilman työkiinteyden oleellista tiukkenemista. Palkkausmuodosta johtuen duunareiden ansiot nousivat.

Erilaiset häiriöt minimiinsä. Niitä muuten on yllättävän paljon melkein jokaisessa työpaikassa työn luonteeseen katsomatta.
        Kokonaisajattelun kehittäminen. Jokainen näki oman panoksensa osana kokonaisuutta ja sen vaikutuksen tulokseen. "Teen tämän kunnolla niin seuraava vaihe menee paremmin".
        Oikeat, riittävät tiedot, moitteettomat välineet, inforutiinit jne.
        Avoin politiikka koskien henkilöstön kehitysmahdollisuuksia.

Ei se se ihmeellisempää ole.
        Heittosi 10000€:n palkasta kaikille on tietoisesti älytön. Porukka oli tyytyväinen 20% - 40%:n ansion nousuun ilman työtahdin tiukkenemista.
        Jengiä kannustettiin omiin jippoihin jonka hyödyn he saivat itse pitää.

Jopa työnantajani antoivat tunnustusta tuloksestani. Viimeinen siinäkin muodossa, että piti suhteitani tuntipalkkaisiin liian mutkattomina.
        Purki työsopimukseni 6:n työvuoden jälkeen mutta maksoi kipurahat ja minulle kuuluvat bonukset tuottavuudesta, laadun varmuudesta ja täsmällisistä toimitusajoista.
        Kahdesta edellisestä lähdin uusille laitumille. Yhdestä perhesyistä. Kahdesta uuteen tarjottuun tehtävään.
        Tuosta kolmannesta lähdin "kädenojennuksen" saattelemana ja kutsuttuna konsulttiaskareisiin.

Kehitysmahdollisuudet ovat periaatteessa saman tyyppiset joka paikassa mutta yksityiskohdat on räätälöitävä tilanteeen, paikan ja henkilöstön mukaan.

En kitisen vaan pahoittelen menetettyjä mahdollisuuksia koska tuottavuusongelmaa lähestytään perse edellä!
        Lisäksi käsitteet ovat sekaisin kuin humalaisen uloste. Puhutaan tuottavuudesta kun kyse on kokonaiskustannuksista joista osa on tuottavuutta.

Minä työnantajana iloitsen siitä että työntekijöiden palkat on pienet, näin voimme palkata te keksusksesta ilmaisia työntekijöitä ja teettääheillä hommat, itse saamme olla vaan ja vahtia. Mitään eivät meille maksa ja uusia otetaan kun entiset huithapeilit laiskurit lähtee. Hyvä systeemi ja voittoa tulee. Toivottavasti jää pysyväksi, firma kasvaa kun palkattomat tekee hommat. Miksei tätä keksitty vuosia sitten???? Laiskat työttömät ovat kohtelunsa ansainneet.

• turhiitöitä

"Palkat ovat liian suuret suomessa"
      No jos suomes on töitä joista ei varaa maksaa 3000€ kuukaudessa niin mikä estää omistajaa / työnantajaa tekemästä niitä itse???
      Vittuuko pitää paskaa muille tyrkyttää !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Jos ei viihti ite tehdä / muille riittävästti maksaa niin parempi silloin jättää koko paska tekemättä? vai?

• mietnsittenoikein

Ongelma ei ole palkkojen suuruus vaan siitä maksettavat sivukulut työn antajalle. 67% maksettavien palkkojen päälle minkä valtio perii. Itse pitempään ollut työtön ja töitä hakiessani olen esittänyt palkkapyyntöni 3500 euroa/kk eli sen minkä olen saanut viimeiset 10 vuotta. Viime kuukausina olen huomannut kun rekrytointi firmojen haastatteluissa olen käynyt ja kertonut palkka toiveeni niin ovat nostattaneet sen 4-5,000 euroon koska muuten kuulemma työn antaja ei ottaisi minua todesta.

• kaikkipalkattomaandu

Työntekijän pitäisi maksaa kaikki työnantajan palkkaamikulut koska työnantaja tekee hyvän työn ottaessaan töihin ihmisen joka on täys nuija.
      Minusta ensin pitää ajatella et firma pärjää vasta sitten se työntekijän talous voi kohetua. Palkkaa pitäisi maksaa sen verran kun pomo haluaa. Työtä pitää tehdä raha ei saa olla syy miski tehdään, työ on työttömälle ensisijainen ja poon toimeen tulo ja sitten vasta hän itse.

Sillä lailla suomi noussee kun pomot pärjää ja saa uusia ihmisiä firmaan kun kuluja ei ole. Ilmasityö on hyvä merkki siitä että pomoja arvostetaan kun palkkaavat. Raaka työrahasta viis. asenne kysymys.

• hopihopihop

aloittajalle..siitä vaan senkus meet töihin 2 e tuntipalkalla, ei kukaan estä

• häpeisetasennettasi

No sinunlaista laiskuria ei työ kiinnosta eikä ketään työnantajakaan sua palkkais. Elele vaan tt tuilla ja juopottele et saat aikasi kulumaan.

Palkka ei ole tärkeä vaan se työ ja mitä saat aikaseksi ja osaat ja se että työnantaja pärjää ja pystyy pyrittämään laiskoille firmaa.

On hienoa että palkaton työ yleistyy, saa lättäjalt hommiin vaikka pakolla. Yhteiskunta elättää luuserit.

• sdggdsg

Elätät kai ne Pikavippifirmasikin. Vain Luuserille tarkoitettu nekin.

• Kurpa

EK:n johtjilla on palkat 60% liian korkeat

• työtähelppoanttaa.mutta

kilpailutetaan työnantajat. ns palkan antajiksi, kuka tarjoaa parhaan palkan samanlaisesta työstä , niin sinne sitten työhön.. eiks je

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      3163
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1167
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1075
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      33
      1011
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      847
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      831
    Aihe