Heippa! Eli ajattelin kysäistä kokemuksia tuosta Levozinista. Luin muutamia vanhoja jutuja, joissa suurin osa melkein haukkui kyseisen lääkkeen alimpaan helvettiin. Itse olen 19 vuotias nuori nainen, painoa noin 55kg ja Levozinia menee joka ilta 100mg, sillä pinempi annos ei auta nukkumaan. Olen kiitollinen kyseisestä lääkkeestä, sillä ilman sitä vaikean unettomuus kausini olisi varmaan vieläkin päällä.
Mutta, onko teillä tuoreempia kokemuksia Levozinista ja kuinka isoilla annoksilla? :)
Levozin kokemuksia
5
5692
Vastaukset
- einiinpaha
Ei se välttämättä niin paha lääke ole, sisältää samaa levopodaa kun paljon haukuttu nykyaikaisempi ketipinor. 25 mg levozinia nukun hyvin eikä aamulla ole suukaan kuiva.
- MelkoinenTajuPoisLääke
Otin aikoinaan määrätystä 50 mg tabletista pienen palan ehkä vajaan kolmanneksen, otin sen illalla kahdeksan aikoihin, nukuttihan se, ensin meni nenä tukkoon kuin jossain kunnon nuhassa ja sitten se pisti nukkumaan aivan väkisin. Ongelma oli, että kun aamupäivällä johonkin aikaan heräsin, niin olo oli aivan sekainen ja sitä jatkui aina iltamyöhään asti, melkoinen zombintekolääke se oli ainakin itselle. Ajaminen tai minkäänlainen työnteko olisi ollut aivan mahdotonta lääkkeen ottoa seuranneena päivänä.
Ei kait oikein sovi kaikille ja itsellekin sitä vain testattiin unilääkkeenä. Haittavaikutuksia sillä on muitakin, pakkoliikkeitä ja sen semmoista. Hampaat pitää muistaa pestä pari kertaa päivässä koska kyseisen lääkkeen aiheuttama suun kuivuminen voi aiheuttaa hammas- ja limakalvovaurioita, eli hammasharja ja tahna povitaskuun. - vanhan.liiton.lääke
Sen uusi nimi...ja ennätyskin.
"Levomepromatsiini (kauppanimellä Levomepromazine (aiemmin Levozin), ulkomailla Levoprome, Nozinan) on fentiatsiineihin kuuluva tyypillinen eli (perinteinen) ensimmäisen polven psykoosilääke.
Käyttöön suhteutettuna levomepromatsiini oli Suomen eniten myrkytyskuolemia aiheuttanut lääke vuonna 2010.[5]"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Levomepromatsiini- EnOttaisi
Siellähän paljon sivuoireita oli, ihme että tuollaista kellekään määrätään tai edes annetaan.
Itselläni menee iltaisin 5mg. Ei ainakaan tuosta annoksesta ole tullut haittavaikutuksia ja olen ollut ihan tyytyväinen.
Ainut vaan että en uskalla käyttää alkoholia koska siinä on vissiin joku myrkytysriski. Olisi kiva joskus ottaa kotosalla muutama olut tai lähteä viikonloppuna lähikapakkaan :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723043
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792178
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329