Kertokaa Helsingin babtistiseurakunnasta,kiitos!

kotia.ystäviä.etsin

Hei!
Olen uskossa Jeesukseen ja pidän Raamattua arvossa.
En hyväksy kansankirkkomme kantaa esim. homokysymyksessä ja uudelleen avioitumisessa.
Haluan koittaa totella Raamattua niin kuin siinä lukee.
Sopisiko Helsingin babtistiseurakunta minulle?
Onko babtistiseurakunnissa "syntipoliisi-toimintaa" ym kyttäämistä kelvollisuudesta johdon taholta?
Minusta jokainen on synneistään ja virheistään vastuussa Jumalalle, ei johtajille.
Toki jos julistaa uskovansa jotain Raamatun vastaista ei ehkä ole oikeassa paikassa.
Miten se "nainen vaietkoon seurakunnassa" juttu?Babtistien kanta?
Onko Hels.Babtisti.srk ollut skandaaleja, huijauksia tms?
Leo Meller on ainakin jotain vissiin huijannut? Googlen mukaan.
Ennen kaikkea, ei kai kyseessä ole uuskarismaattisuus,Pyhän Hengen antamien kokemusten metsästys? menestysteologia tai ekumenia, katolilaisuus?

Olen käynyt joskus hellareiden kokouksissa, hyvääkin oli.
Väärältä tuntui ihmisten kilpailu Hengestä juopumisessa ja tärinässä ym.
Ja että kaikki puhuivat kielillä...
Uskon armolahjoihin kyllä, mutta ei kai me ihmiset niistä päätellä ja tilata kuin jotain hampurilaista.
Etsin siis puhdasta oppia.

Cafe raamattu, David Pawson ja muut "Kuningaskunta tulee" tubekanavan jutut sopii sisäiseen kompassiini.

Kiitos jos joku jaksoi lukea ja viitsii vastata!
Kiitos! Siunausta!

5

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Finne2

Lue paljon Jumalan sanaa, vain Raamattu kertoo totuuden! Ole varovainen, älä seuraa ihmisten asettamia ihmiskäskyjä tai perinnäissääntöjä. Katso ensin mitä Raamatun sana kaikista sanoo. On paljon susia lammasten vaatteissa ja muuta lopunajan eksytystä. Hedelmistään puu tunnetaan.

• puhtain.purjein

Nipottaja ja nysvääjä kielipoliisin silmiin osui pahasti tuo babtisti. Pitää kirjoittaa baptisti. Anteeksi, mutta tää oli pakko oikaista.

Mutta asiaan. Itse mietin eroamista hellareista enkä liittyisi mihinkään muuhunkaan. Katselisin rauhassa ja rukoilisin että Jumala johdattaa minut oikeaan paikkaan, kenties jo pian tuuliin ja pilviin.

Siunausta etsimisellemme.

• PVeli

Helsingin baptisteista en osaa sanoa, ei8 ole omaa kokemusta.
      Mutta jos etsit luotettavaa raamatun sanaan pitäytyvää seurakuntaa helsingin seudulla, tsekkaa House seurakunta / One Way Mission

• ko. PVeli ei taas ole itseni kirjoittama, näin tiedoksi

• entinenpaptisti

Tervetuloa vain käymään Vantaan Koivukylässä sijaitsevaan jt:n valtakunnankansliaamme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 544
      9019
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      11
      2277
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      178
      1404
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      18
      1088
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      70
      904
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      41
      847
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      782
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      774
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      37
      692
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      75
      622
    Aihe