Terv. hoitaja laittoi 13.3.2017 vuosikontrolliin ( = ensivuodeksi ) ja tänään 16.3.2017 olin verikokeissa.
Tarkoittaako se vuosikontrolli tuota ....
1. Tulee lähete kotiin terveyskeskuksen verikokeisiin vuoden päästä ( 2018 samaan aikaan maaliskuu ? ) vai .....
2. Itse pitää tähän samaan aikaan muistaa ( maaliskuu ) käydä terveyskeskuksen neuvonnasta kysymässä sitä lähetettä vuosikontrolliin ? ( olisko joku sinne lähetteen laittanut tietokoneelle )
3. Vai soittaa vuoden 2018 maaliskuun aikana oman alueen terv.hoitajalle ja pyytää lähetettä 2018 verikokeisiin ( kolestroli, kilpirauhanen = jatkuva lääkitys , verensokeri )
Onhan tässä vuosi aikaa mutta kun jäi vaivaamaan tuo asia.
Kuinka kauan lähete on voimassa terveyskeskuksessa ?
Mitä tarkoittaa Vuosikontrolli ?
3
3907
Vastaukset
- Lääkäri_vastaa
Kroonisten sairauksien vuosikontrollia voidaan hoitaa useammalla tavalla.
Jos kävit nyt laboratoriokokeissa niistä todennäköisesti hoitaja laittaa merkinnän lääkärin työlistalle, jotta hän tarkistaa ne. (ja tarvitaessa sinuun ollaan yhteydessä jos hoidon muutos tarvetta on)
Tulokset pystyt itsekin käymään katsomassa osoitteesta www.kanta.fi.
Mitä tulee vuosikontrolliin, niin useammassa paikassa laboratoriokokeet voidaan pyytää ennakkoon vuoden päähän. Suoraan käyntiajan varaaminen vuoden päähän on harvinaisempaa.
Todennäköisemmin sinun tulee itse muistaa varata aika vuoden päästä hoitajalle. Kun varaat aikaa niin hoitaja voi samalla tarkistaa onko kontrollikokeet tilattu ja käyt niissä mielellään käyntiä edeltävästi. - Anonyymi
Kävin tänään 12.07.2021 Kanta. fi katsomassa verikokeiden tulokset.
Lähete tehty viime vuonna, terv. keskus
Niin, miten pitää toimia kun 2022/heinäkuulle pitäisi saada lähete verikokeisiin. Minulla ei tietääkseni ole mitään paperilla mistään vuosikontrollista.
Pitääkö siis tänä syksynä jo soitella terv. keskuksen sairaanhoitajalle että saan lähetteen.
Ja onko jo kiire varata nyt jo lähete? Heinäkuu/2022- Anonyymi
Vuosikontrolli minullakin ajankohtainen, aattelin soittaa tk:hon siellähän ne näkee, mitä kokeita on vuosi sitten otettu. Itse voi huomauttaa pitkäaikais sairauksista, onko esim. diabetes, verenpaine yms. lääkitystä jotka ainakin kuuluu vuosikontrollin piiriin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123710MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721944Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin821243Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671057Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33998Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778