Akateemisesti koulutetut naiset

Suuri.ongelma

Yliopistoissa ja korkeakouluissa on selvästi naisia enemmän kuin miehiä. Monet miehet vielä naivat alaspäin, ottavat ei-akateemisen vaimokseen. Kun akateemisia miehiä on vähän ja niistä osan vielä vie ei-akateemiset naiset tarkoittaa tämä sitä että moni korkeasti koulutettu nainen jää ilman kunnon miestä. Miten tämä suuri epäkohta voidaan ratkaista?!

33

869

Vastaukset 33

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkea.voi.panna

Sinä se jaksat huolehtia akateemisten naisten seksielämästä.

Kai joku ytmi niitä panee, todennäköisesti panoringeissä niitäkin pyörii.

• Suuri.ongelma

Panorinki on tietysti parempi kuin ei mitään mutta akateeminen nainen tahtoo akateemisen miehen, mielellään pitkän ja komean, onko tämä liikaa vaadittu?

Kaikille heitä ei mitenkään riitä ja tämä aiheuttaa suurta ahdistusta. Nainen jää vanhaksi piiaksi, eikö yhteiskunnan pidä asiaan puuttua, tehdä jotain?

• kaikkea.voi.panna
        Suuri.ongelma kirjoitti:

Panorinki on tietysti parempi kuin ei mitään mutta akateeminen nainen tahtoo akateemisen miehen, mielellään pitkän ja komean, onko tämä liikaa vaadittu?

Kaikille heitä ei mitenkään riitä ja tämä aiheuttaa suurta ahdistusta. Nainen jää vanhaksi piiaksi, eikö yhteiskunnan pidä asiaan puuttua, tehdä jotain?

Uskon siihen että luonto vetää tikanpojan puuhun, ts. nainen joka haluaa lisääntyä ottaa siemenet mistä ne on saatavilla.

• Cbnxz
        Suuri.ongelma kirjoitti:

Ei se naisen akateeminen koulutus tarkoita sitä, että voi vaatia mieheltä komeaa ulkonäköä ja pituutta. Komeaa ulkonäköä voi vaatia jos itse on kaunis, ei sen perusteella kuinka paljon on koulutusta.

• 909i098
        Cbnxz kirjoitti:

Ei se naisen akateeminen koulutus tarkoita sitä, että voi vaatia mieheltä komeaa ulkonäköä ja pituutta. Komeaa ulkonäköä voi vaatia jos itse on kaunis, ei sen perusteella kuinka paljon on koulutusta.

Mutta ainakin voi vaatia koulutusta mieheltä.

• kaikkea.voi.panna
        909i098 kirjoitti:

Se voi olla kriteerinä, mutta mikään ei takaa sitä että sellainen akateemisesti koulutettu hurmurimies löytyisi jokaiselle kaipaavalle naiselle.

• Tuoedellinen
        909i098 kirjoitti:

Sen ymmärrän kyllä, mutta ulkonäköä ei.

• 121212121212
        909i098 kirjoitti:

Tai sitten ei.

Status (ammatti, tulot, koulutus, jne) nostaa miehen tasoa, ei naisen tasoa.

kts. Chapmanin yliopiston tutkimus. Naisten ykköskriteeri miehille oli status, miesten ykköskriteerit puolestaan 1. kauneus ja 2. hoikkuus. Ja mitä menestyvämpi mies, sitä ehdottomampia nuo vaatimukset olivat.

• asfgfg

Ei menestyvä komea mies ota itselleen mitään kouluja käymätöntä typerystä vaikka olisi kuinka kaunis ja seksikäs. Kyllä niitä pannaan mutta ei niiden kanssa mennä naimisiin.

• Kyllävaanottaa
        asfgfg kirjoitti:

Ei menestyvä komea mies ota itselleen mitään kouluja käymätöntä typerystä vaikka olisi kuinka kaunis ja seksikäs. Kyllä niitä pannaan mutta ei niiden kanssa mennä naimisiin.

Kyllä moni ottaa alhaisesti koulutetun, jos nainen on fiksu ja älykkäisiin keskusteluihin kykenevä. Tiedän paljon tällaisia pareja.

• 121212121212
        asfgfg kirjoitti:

Yllättävän moni kyllä ottaa.

Toki olet aivan oikeassa että jokaista heistä vastaan on useampia miehiä jotka eivät ota. Mutta tällöinkin avaintermi on "riittävä älykkyys". Ehkei amismuija käy, mutta AMK-sairaanhoitaja käy aivan loistavasti.

Kun puhutaan koulutetuista ja _menestyneistä_, tässä on myös sukupuoliero jota naiset eivät ymmärrä. Kun nainen ei ole menestynyt vaan kodin hengetär, uskoo hän että "vastakohdat täydentävät toisiaan" ja hänelle sopii menestynyt mies. Kun nainen onkin menestynyt, hän ei haluakaan kotimiestä vaan menestyjän koska "samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä". Tämän miehen kanssa halutaan olla vahva voittajatiimi joka keskustelee illalla mitä projekteja oli töissä jne.

Menestynyt mies useimmissa tapauksissa ajattelee eri tavalla. Hän ei ole hypergaminen, eikä hänellä ole tarvetta "katsoa naistaan ylöspäin". Hän on jo menestynyt, hänellä on jo rahaa. Työjutuista voi puhua kollegoiden kanssa, politiikasta lukuisien kaverien kanssa. Nainen halutaan täydentämään elämää, tuomaan pehmeyttä ja empaattisuutta, kodin henkeä.

Tiivistettynä, nainen ottaa ennen miehille kuuluneen roolin...muttei hyväksykään miestä joka ottaisi ennen naisille kuuluneen roolin. Se on mahdoton yhtälö, menestyville naisille ei riitä menestyviä miehiä, koska menestyvät miehet suosivat kodin hengettäriä - hyvästä syystä.

• suhnuttaja

Koska käytännössä kaikki naiset ovat nykyisin koulutukseltaan vähintään maistereita, on mahdotonta löytää heistä jokaiselle pitkää, komeaa ja menestyvää kotimaista tohtorismiestä.

Siksi ehdotankin, että naisille tuotetaan afrikasta noitatohtoreita aviomiehiksi. Saavat sitten kumppanikseen eksoottisen ja kovalla tittelillä varustetun "kunnon miehen".

• Suuri.ongelma

Niin, tuokin vielä, ei kaikki akateemiset miehet ole pitkiä ja komeita. Voi-voi, monille akateemisille naisille ei jää kuin luu käteen, pihviä ei riitä kaikille. Tämä on suuri epäkohta ja yhteiskunnan pitäisi jotain tehdä.

• John_Forbes_Nash

akateeminen mies ≠ kunnon mies

• 36793792

Eniten arvostetuilla akateemisilla aloilla, kuten lääketieteellisellä, oikeustieteellisellä ja kauppatieteellisellä sektorilla, on edelleen hyvä määrä miespuolisia opiskelijoita.

Ongelma on vain siinä, että kaiken maailman yhteiskuntatieteilijöissä on paljon enemmän naisia kuin miehiä. Näiden naisten pitää vain hyväksyä, että kaikkien alojen akateemiset tutkinnot eivät ole yhdenvertaisia. Näin ollen höpö-höpömaistereiden pitää tyytyä siihen, että heidän miehellään on alempi koulutus. Hyvällä tuurilla he löytävät jonkun, joka muilla ansioillaan korvaa puutteellisen oppineisuutensa.

• Tämä.varma

Nainen joka on maisteri ei takuulla puolisokseen huoli mitään duunaria. Mitä nyt suku ja ystävät sanoisi!

• 121212121212

Tismalleen.

Naisilla on hämmästyttävä tapa nähdä yliopistotutkinto kuin toisena nimenä. Kun nainen on kerran suorittanut akateemisen tutkinnon, hänestä tulee "akateeminen nainen".

Todellisuudessa itse tutkinnolla on vähän merkitystä. Se on vain yksi porras työelämään. Jos nainen jää 2 500 euroa/kk ansaitsevaksi julkisen sektorin virkailijaksi, on hänen statuksensa _alle keskipalkkainen virkailija_ eikä suinkaan "akateeminen nainen", vaikka hän joskus parikymppisenä yliopistosta valmistuikin.

Ja kuten yllä kirjoitin; koska akateeminen koulutus nostaa miesten tasoa muttei niinkään naisten (lähde: Chapmanin yliopiston tutkimus), suuri osa akateemisista miehistä menee kauneille ja hoikille vähemmän koulutetuille naisille.

Niinpä todella monen "akateemisen naisen" on tyytyminen duunarimieheen, jos pariutuminen ja perhe kiinnostavat.

• Asiaa-
        121212121212 kirjoitti:

Tismalleen.

Naisilla on hämmästyttävä tapa nähdä yliopistotutkinto kuin toisena nimenä. Kun nainen on kerran suorittanut akateemisen tutkinnon, hänestä tulee "akateeminen nainen".

Todellisuudessa itse tutkinnolla on vähän merkitystä. Se on vain yksi porras työelämään. Jos nainen jää 2 500 euroa/kk ansaitsevaksi julkisen sektorin virkailijaksi, on hänen statuksensa _alle keskipalkkainen virkailija_ eikä suinkaan "akateeminen nainen", vaikka hän joskus parikymppisenä yliopistosta valmistuikin.

Ja kuten yllä kirjoitin; koska akateeminen koulutus nostaa miesten tasoa muttei niinkään naisten (lähde: Chapmanin yliopiston tutkimus), suuri osa akateemisista miehistä menee kauneille ja hoikille vähemmän koulutetuille naisille.

Niinpä todella monen "akateemisen naisen" on tyytyminen duunarimieheen, jos pariutuminen ja perhe kiinnostavat.

Juuri näin. Peukuttaisin jos voisin.

• hfknsfks

Eiköhän se käsite "akateeminen kansalainen" ole menneiltä ajoilta. Maistereita on nykyään pilvin pimein. Tuplamaisterit, tohtorit ja eliittialojen maisterit korkeintaan enää nykyään vaikutusta tekevät.

• sosnatseja
        121212121212 kirjoitti:

Tismalleen.

Eli mikään muu ei merkkaa, kuin sosiaalinen status, kuulostaa melko typerälle.

• 19.11
        121212121212 kirjoitti:

Tismalleen.

Onko sun päähäsi koskaan pälkähtänyt että nainen voi hankkia jonkin koulutuksen myös siksi; ett voisi itse hoitaa firmaansa paremmin?
        Minä ainakin luen taloustiedettä siksi ett ymmärtäisin näitä kaikkia lakikiemuroita paremmin ja välttäisin pahimpia sudenkuoppia.

Tällä hetkellä olen muiden osaamisen varassa... eikä tunne aina ole kovin turvallinen, jos se nyt koskaan yksityisyrittäjällä sitä edes on.
        Pikku hiljaa näitä havaintoja ja oivalluksia on alkanut minullakin syttyä... kunnes hetken päästä olen täysin pihalla.
        Taas on alettava tutkia uutta tietoa ja soveltamaan sitä vanhan lisäksi... mutt onneksi mun kummitätini avittaa mua esimerkein oivaltamaan kaikenlaisia kiemuroita.

Jonain päivänä mulla on pohjakoulutus jolta minä voin itsenäisesti yrittää selvitä asioistani...turvautumatta koko ajan toisten tekemiin ratkaisuihin, joita minä siten ns. omissa nimissäni allekirjoitan!
        Eli kyllä mä nostan tasoani tämän firman johdossa, jos kykenen itse myös ymmärtämään tilikertomuksia ja investointeja ... yleensäkin päätöksiä joita teen.
        Vaikka kuinka jatkaisinkin töitä myös fysioterapeuttinakin... vaikea ymmärtää vai?
        Suosittelen sulle ett luet enemmän Humanistisista tieteistä... siitä on erkaantunut lukuisa määrä muita tieteitä... esimerkiksi kansantaloustiede!

Hyvää yötä ja kauniita unia!
        Minä lähden tästä nyt haaveilemaan siitä komeasta, jykevä leukaisesta,
        harteikkaasta ja möreä äänisestä äijän puoliskasta. Ai, niin ja rikkaasta! =)))

• 121212121212 kirjoitti:

Tismalleen.

"Ja kuten yllä kirjoitin; koska akateeminen koulutus nostaa miesten tasoa muttei niinkään naisten (lähde: Chapmanin yliopiston tutkimus), suuri osa akateemisista miehistä menee kauneille ja hoikille vähemmän koulutetuille naisille."

Itse asiassa aviopuolisojen koulutus- ja tulotasot korreloivat hyvin keskenään. Tämä "assortative mating" -kuvio on vain vahvistunut viime vuosikymmeninä.
        https://www.brookings.edu/blog/social-mobility-memos/2014/02/10/opposites-dont-attract-assortative-mating-and-social-mobility/

• Anonyymi
        Tämä.varma kirjoitti:

Nainen joka on maisteri ei takuulla puolisokseen huoli mitään duunaria. Mitä nyt suku ja ystävät sanoisi!

Kauhistuisi olisi huolissaan

• Hmmhmm

Aloittaja, kuvailisitko itseäsi ja sitä millaisen miehen haluaisit?

• helgamies_

"akateemiset naiset" voivat hakeutua esim. stadissa yhteiskunnan ylläpitämiin runsaslukuisiin vastaanottokeskuksiin ja löytää tasoistaan seuraa.

• helgalehmä

Sinä et ainakaan selvästi ole akateeminen, sen verran vähä-älyiseltä kuulostat juttuinesi.

• bumerangia

No eikös ne just ne akateemiset haalineet nämä naisia raiskaavat ja halveksuvat partakaverit tänne, todella älykästä, oikea kliimaksi.

• Oikeinhyvävalinta

Minun ratkaisuni: otin kouluttamattoman, taidealalla toimivan naisen.

t. jatko-opiskelijanainen

(Tosin sama ratkaisu olisi, oli miehiä tarjolla tai ei ;) )

• Olet siis kostolesbo.

• totuuus
    • eikiitos

Yleensä nuo akateemiset naiset on todella tylsimyksiä. En tiedä mistä johtuu?

• nothanks

Juuri siitä kun ovat kymmenien tuhansien muiden tavoin suorittaneet jonkin koulutuksen joko hyvillä tai huonoilla arvosanoilla, kuka niitä kyselee ja vielä harvempi paljastaa.
        Kuvitellaan sitten että nyt olen maailman napa kun olen koulussa räplännyt kännykkää tunneilla mutta onneksi sain paperit. Mitään en oppinut mutta onni matkassa, kukaan ei tiedä sitä.

• 56i36ik56i256i

Niin siis naiset haluavat pariutua ylöspäin, vaikka kuinka höpöttäisivät tasa-arvosta niin tosiasiassa nainen haluaa että mies on menestyneempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?

Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.
      Maailman menoa
      281
      1896
    2. Mikä on sun ja kaivattusi nimen viimeinen kirjain?

Välillä näin päin...
      Ikävä
      97
      1408
    3. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      266
      1321
    4. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      67
      1025
    5. Mikä on kaivattusi

Nimi väärinpäin🤔🙃
      Ikävä
      81
      1007
    6. Mikä kaivatussasi

on niin erityistä?
      Ikävä
      54
      904
    7. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      58
      687
    8. Mitkä on kaivattusi

Nimen kolme ensimmäistä kirjainta Mar....
      Ikävä
      39
      586
    9. Miten J sitten tehdään se?

Varaanko kumin?
      Ikävä
      45
      585
    10. Muiden vaikutus

Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?
      Ikävä
      80
      562
    Aihe