kotoutat, jos tämä ei itse halua. Se on se avainasia joka aina unohdetaan.
Somaleita on maassa nyt ollut jo yli 25v. ja kuinka he ovat sopeutuneet?
Erittäin huonosti, sillä työllisyysaste on edelleen surkeat 20%. Se ei ole viimeiseen 10v. lainkaan parantunut. Missä siis vika? Eikö somaleita haluta töihin, eivätkö he osaa mitään, vai onko niin että heitä ei kiinnosta?
Jossainhan se vika on.
Milläs siinä somalia tai muuta muslimia
18
240
Vastaukset
- ihanilkeyttäsinulle
No suurin syy on sinun kaltaisissasi typeryksissä, te olette yteiskunnan syöpä ja vaikeutatte esim. kotouttamista.
Sinä ystävällisesti voisit lähestyä somaleita, pyytää heitä kalalle, kylään jne.
Mutta se vain näin on, että jos on syntynyt pystykorvaksi ja haukkuu aina, ei näe metsänreunan taa.
Lieksaan pitää rakentaa typeryyksien " reservaatti" ja sinä voisit olla vaikka eka asukas.- saamme.nauraa
Niin tyhmä vastaus, että olet selvästi idiootti kuten monet suvakit ovat.
Etkä näytä tietävän sompuista mitään, sillä eihän somput paljon halua suomalaisten seuraa. - KotoutumisenAvuksi
saamme.nauraa kirjoitti:
Niin tyhmä vastaus, että olet selvästi idiootti kuten monet suvakit ovat.
Etkä näytä tietävän sompuista mitään, sillä eihän somput paljon halua suomalaisten seuraa.Kumma juttu, olen tavannut pelkästään ystävällisiä somaleja jotka kyllä haluavat suomalaisten seuraa.
Kannattaa tutustua niin ei ole pelkästään ennakkoluulojensa varassa. - tröööttt
KotoutumisenAvuksi kirjoitti:
Kumma juttu, olen tavannut pelkästään ystävällisiä somaleja jotka kyllä haluavat suomalaisten seuraa.
Kannattaa tutustua niin ei ole pelkästään ennakkoluulojensa varassa.Puhut siis somppunaisista? Eli olet tämä suojatyöpaikassa oleva suvakkinainen.
Mutta kerro nyt että miksi somput eivät sopeudu? (vain aivopesty idiootti syyttää asiasta suomalaisia)
Ovathan monet eteenkin arabi ja somali perheet tunnustaneet itsekin lähettäneensä lapsiaan takaisin kotimaihinsa, kun ovat omaksuneet liikaa suomalaisia tapoja.
Ei tämä ole rasismia, vaan heidän itsensä kertomaa.
Jotenkin pitäisi saada nämä vanhemmat ymmärtämään, ettei suomalaisuus ole vaarallista nuorilla, vaan tarpeellista kotoutumista.
Sen ongelman kanssa täälläkin painitaan.- fhghthf
Olet täysin oikeassa. Muslimilapsia lähetetään takaisin kotimaihinsa, jos ovat länsimaistumassa liikaa.
Tämän pitäisi kertoa hyysäreille jo jotain. - ValitustaLiekassa
Tajuattekos te synkistelijät sen, että suurin osa mamuista kotoutuu ihan hyvin ilman mitään ongelmia?
- LaitanTämän
ValitustaLiekassa kirjoitti:
Tajuattekos te synkistelijät sen, että suurin osa mamuista kotoutuu ihan hyvin ilman mitään ongelmia?
No minä olen asunut kauan Suomen pääkaupunkiseudulla
(syntynyt ja viettänyt nuoruuden Venäjän rajan tuntumassa) ja olen päivittäin kasvotusten maahanmuuttajien kanssa.
Asiakasyhteiyksien takia seuraan myös Lieksan tapahtumia.
Meillä taloyhtiössä asuu toistakymmentä eri kansalaisuutta ja ovat erittäin kohteliaita ja avuliaita ihmisiä ja jos sanotaan, että esim. musta mies ei sopeudu Suomeen niin se on väärää tietoa.
Meillä ainakin yksi mustamies on yhtä juppo kuin suuri osa suomalaisista.
Yrityksemme käyttää taksia n. 3-4 kertaa viikossa ja meillä on vakioautot ja kahden suomalaisen lisäksi noita kuljettaa somaleita, irakilaisia ja yksi tunisialainen ja toivon, että suomalainen taksikuski opetteleisi heiltä kohteliaat, palvelualttiit käytöstavat.
Suomalainen on tökerö juntti heidän rinnallaan.
Somaleita on paljon takseissa, busseissa kuskeina ja ovat kohteliata.
Tähän laitan sen, että nuo eka somalit, jotka meille tuli, eivät osanneet kirjoittaa ja lukea ja sopeutuminen on ollut vaikeaa ja samoin perinteen paineet.
Meillä on Suomessa koulunsa käyneet uuden sukupolven edustajat ja heidän kohdallaan on paremmin.
Minulla on koiria ja kävelen aina vapaa-aikanani ja kohtaan monta kertaa maahantulleita. Osa aluksi pelkäsi suht isoa koiria, mutta aika on tehnyt tehtävänsä ja monta kertaa mm. somaliäidit on kysyneet sitä, että miten he saavat lapselta koirapelon pois.
Osa eri lahkolaisista suhtautuu koiraan kielteisesti, muttas se on pieni vähemmistö.
Tuossa talon kulmalla kokoontu muutama vuosi sitten semmoinen somalityttöporukka ja olivat hyvin nuoria.
Aina kun kuljin ohi, sanoin hyvää iltaa ja siten rupesin kyselemään, että poikakaveriako ne tytöt odottaa, puhuvat kaikki hyvää suomenkieltä.
Ensiksi katselivat pitkään, että mikä helkutin ukko se tuo on, mutta nykyään kaupassakin morjestavat ja aina muutaman sanan vaihtavat.Se on meistä kiinni, että miten sopeutuvat.
Näemmehän me omasta pummilaumasta, että osaa miehistä ei työhön saa vaikka mitä tekisi, viina vie.
Jos tuli kirjoitusvirheitä niin korjaa. - hohhoohohho
ValitustaLiekassa kirjoitti:
Nyt puhutaan muslimeista, jotka todistetusti sopeutuvat erittäin huonosti länsimaihin.
Katso nyt suvakin reppana vaikka tämä dokumentti Tanskasta.
https://www.youtube.com/watch?v=rw-rI7NXwYg&t=20s - saa.nauraa
LaitanTämän kirjoitti:
No minä olen asunut kauan Suomen pääkaupunkiseudulla
(syntynyt ja viettänyt nuoruuden Venäjän rajan tuntumassa) ja olen päivittäin kasvotusten maahanmuuttajien kanssa.
Asiakasyhteiyksien takia seuraan myös Lieksan tapahtumia.
Meillä taloyhtiössä asuu toistakymmentä eri kansalaisuutta ja ovat erittäin kohteliaita ja avuliaita ihmisiä ja jos sanotaan, että esim. musta mies ei sopeudu Suomeen niin se on väärää tietoa.
Meillä ainakin yksi mustamies on yhtä juppo kuin suuri osa suomalaisista.
Yrityksemme käyttää taksia n. 3-4 kertaa viikossa ja meillä on vakioautot ja kahden suomalaisen lisäksi noita kuljettaa somaleita, irakilaisia ja yksi tunisialainen ja toivon, että suomalainen taksikuski opetteleisi heiltä kohteliaat, palvelualttiit käytöstavat.
Suomalainen on tökerö juntti heidän rinnallaan.
Somaleita on paljon takseissa, busseissa kuskeina ja ovat kohteliata.
Tähän laitan sen, että nuo eka somalit, jotka meille tuli, eivät osanneet kirjoittaa ja lukea ja sopeutuminen on ollut vaikeaa ja samoin perinteen paineet.
Meillä on Suomessa koulunsa käyneet uuden sukupolven edustajat ja heidän kohdallaan on paremmin.
Minulla on koiria ja kävelen aina vapaa-aikanani ja kohtaan monta kertaa maahantulleita. Osa aluksi pelkäsi suht isoa koiria, mutta aika on tehnyt tehtävänsä ja monta kertaa mm. somaliäidit on kysyneet sitä, että miten he saavat lapselta koirapelon pois.
Osa eri lahkolaisista suhtautuu koiraan kielteisesti, muttas se on pieni vähemmistö.
Tuossa talon kulmalla kokoontu muutama vuosi sitten semmoinen somalityttöporukka ja olivat hyvin nuoria.
Aina kun kuljin ohi, sanoin hyvää iltaa ja siten rupesin kyselemään, että poikakaveriako ne tytöt odottaa, puhuvat kaikki hyvää suomenkieltä.
Ensiksi katselivat pitkään, että mikä helkutin ukko se tuo on, mutta nykyään kaupassakin morjestavat ja aina muutaman sanan vaihtavat.Se on meistä kiinni, että miten sopeutuvat.
Näemmehän me omasta pummilaumasta, että osaa miehistä ei työhön saa vaikka mitä tekisi, viina vie.
Jos tuli kirjoitusvirheitä niin korjaa.Tajuatko edes kuinka tyhmä tuo sepustuksesi on?
- zashgyjyjjj
Voisko mitenkään enempi opettaa suomalisia tapoja, että lähtisi loputkin suomesta loisimasta!
- ohje.matuille
Matut valittaa joka asiasta ja mikään ei kelpaa? Miksei ne mene muualle jossa asiat on paremmin? Miksi olla suomessa jos ottaa pattiin?
- dhfhhf
Musut ovat röyhkeää sakkia, ja kyllä kehtaavat vaatia kaikkea.
Kotouttamisen sijaan pitäisi laittaa tavoitteeksi Sopeuttaminen.
Sitä olen joskus esittänyt Rasmus- ja Migri- väelle, mutta se on sivuutettu säälivällä hymähdyksellä.
Ei pidä asettaa tavoitetta puun latvaan, jos ei osaa kiivetä.
Paras pitää tavoite vain sillä korkeudella, mihin pääsee.- fngntnf
No rasmuslaisille nyt on ihan turha esittää yhtään mitään, ovat niin järjettömän fanaattisia mamuttajia.
- HalukkaastiKotoutuneet
Joiltakin osin kotouttaminen on onnistunut hyvin. Esimerkkinä voi pitää maamme sosiaalialan tuntemusta. Kela on myös kaikin puolin hyvin tuttu juttu.
- matuitvituihiin
matut vituihin täältä jatsaamasta ja huutamasta etuuksiaan ja hetii jatsarit
- doctormengele
Olen alkanut kannattaa eutanasiaa, se voitaisiin aloittaa näistä vokkilaisista jotka ovat kyllästyneet itseensä ja milloin mitäkin yrityksiä hyppiä ikkunoista ja hirteenmenosta.
Mielellään autan noissa ponnistuksissa :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6363287Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu982672Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211691Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771592Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔471510Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101500- 691444
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3421414- 271328
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901233