Koko elämä työttömänä

MTPOT

Terve, olen ollut koko elämäni työtön jos ei lasketa. Mitä siitä on koitunut?
itsetunnosta ei ole mitään enää jäljellä, en uskalla enää puhua ihmisille tai edes katsoa silmiin. Ihmiset kuvittelee että tämä on tosi hauskaa elää elämää niin että ei tunne ketään, on täysin syrjäytyny kaikesta, rahaa ei ole tehdä yhtään mitään, parisuhdetta ei saa, mielen terveys menny "hyvinvointi" yhteyskunnassa nimeltä Suomi. Aina vain haukutaan ja huudetaan töihin menosta,. IHAN NIIN KUIN OLISIN TAHALLANI TYÖTÖN! ihmiset kuvittelee että tämä on jotenkin herran elämää elää 20 neliön yksiössä niin että saa juuri ruoat ja viinaa pahimpia päiviä varten.

ilmatteeksi kyllä kelepaan vaikka 1000000 vuodeksi töihin ,mutta heti jos on minimipalkasta edes kyse niin pihalle. ulos. ulos. ulos. ulos. ulos. ulos. ulos. ulos. ulos. ulos. ulos. ulos. ulos. ulos. ulos. ulos. ulos. ulos.

Onneksi viiltely vie ajatukset pois pahimmilla hetkilä.

31

3879

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keskusteleenjonnekkin

Kannattais mennä keskusteleen jonnekkin kun tuota viiltelyäkin, kyllä varmaan itsetunto mennyt jos 20 vuotta ollut työtön, yleislääkärin juttusille ensin ja sieltä ohjaus mielenterveystoimistoon ja tarvittaessa lääkitys. Laita asiat rullaan että haet vaikka eläkettä

• 332233

Käyny juttelemassa, ei johtanu mihinkään.

• Anonyymi
        332233 kirjoitti:

Käyny juttelemassa, ei johtanu mihinkään.

Sittenpä taidat tarvita sähköhoitoa..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sittenpä taidat tarvita sähköhoitoa..

Yleensä paras tulos saavutetaan sähköhoidon ja lääkehoidon yhdistelmällä, eli jakosoittain kokeillaan ja katsotaan tuleeko muutos

• töitäliikaakin

Oletko hakenut töitä? Oletko hankkinut koulutusta? Työskentely ulkomailla? Siis eihän työ ole maailmasta loppunut, joka päivä haetaan uusia työntekijöitä!

• asdddssdd

Joo, harjoittelusta toiseen. muutama palkallinen vuoro ja kun harjoittelukausi on ohi niin loppu työtkin, sitä ennen kymmeniä harjottelu, kuntoutus, työelämätutustumista. eri nimi mutta sama kaava joka kerta.

• eityöoleilmaistakoskaan

Työ tekijäänsä palkitsee, senkin p@skanjauhaja-jajajaja.

• uhnbjhyt

TÄSSÄ TAAS TÄMÄ KETJUN ALOITTAJA HÄIRIKKÖ KOMPPAA ITSE ITSEÄÄN JA TERRORISOI KÖYHYYSFOORUMIA! ON MIELIPUOLELLA PAKKOMIELLE! SPÄMMÄTÄ!

• asd1223
        uhnbjhyt kirjoitti:

TÄSSÄ TAAS TÄMÄ KETJUN ALOITTAJA HÄIRIKKÖ KOMPPAA ITSE ITSEÄÄN JA TERRORISOI KÖYHYYSFOORUMIA! ON MIELIPUOLELLA PAKKOMIELLE! SPÄMMÄTÄ!

mene trollaamasta muuhalle.

• zdfhdfn

Ja ne jotka muille huutelevat pysyvät siellä kotikunnassaan eivätkä lähde itsekään minnekään kun sehän maksaa. Älkää kuunnelko näitä kusettajia !

• 15-vuotta-työtön

Olen työhaastattelussa viimeksi 3 viikkoo sitten ja kysyttiin siellä työkokemusta. Sanoin että ei ole kun en ole koskaan töissä ollut. No 15 vuotta olen työtön ollut ja se on sama kun ei koskaan. No en sitten saanut töitä, ei normaalit saa töitä, osaan kaikenlaista mutta en kelpaa minnekkään.

• Anonyymi

Miksi on 20v,tai 15 vuotta työttömänä,outo juttu. Onko kyseessä tietty sairaus ettei pysty töihin, tai vaan lusmuilu ja minkäänlaisen työn välttäminen.Suomessa pärjää kun saa asumistuen ja työttömyyskorvauksen plus sos rahat,mitä väliä jos tekee töitä tai ei. Se vaan että toisten on ne työt tehtävä,vaikka välillä pää meinaa räjähtää stressistä. Kaikille terveille työhakijoille,keitä ei todellisuudessa työn tekeminen kiinnosta pätkääkään pitäisi olla kovemmat velvoitteet. Tämä koskisi myös maahanmuuttajia,ei voisi luistaa ja nostaa vaan kelan tukia.

• loispummielätti

Älä valita, vasta kun olet MAANVILJELIJÄ, tiedät mitä on olla sylkykuppina. Meidän viljeilijöiden syyhän on maailman saastuminen, luonnon tuho , niin ja tietenkin valtion konkurssi kun vedetään niitä tukiasia, joilla sitten maksellaan rehut, lannoitteet, konee, eli palkat koneiden tekijäille, sekä elätetään kokonainen lauma byrokraatteja joiden työnä on keksiä uusia rajoituksia ja vaatimuksia viljelijöille. työtä kyllä riittää karjatilalla vuoden joka päiväksi aamusta ja illasta. Tilillä voi pyörähtää isokin summa, mutta kaikki häipyy nopeasti kuin löylyvesi kiukaalta, kun pankki vetäisee velan lyhennykset ja rehukauppias, eläinlääkäri, öljykauppias, konekorjaaja seminologi, sorkanhoitaja, lomittaja yms ovat koura ojossa ottamassa palkkaansa.

• toinenloispummielätti

Asiaa kirjoitat! Minulla olisi yli 100ha tila ilman tulevaa jatkajaa, eläkeikä kohta edessä ja minulle alkaa riittämään tämä. Kukaan lapsistani ei ala tähän yhteiskunnan sylkykupiksi ja kusipuuksi.

• Myötähäpeää
        toinenloispummielätti kirjoitti:

Asiaa kirjoitat! Minulla olisi yli 100ha tila ilman tulevaa jatkajaa, eläkeikä kohta edessä ja minulle alkaa riittämään tämä. Kukaan lapsistani ei ala tähän yhteiskunnan sylkykupiksi ja kusipuuksi.

Mikään ei ole niin häpeällistä tänä päivänä Suomen valtion taholta kuin se mihin maanviljelijät ovat joutuneet Suomessa. Keskusta (muka maanviljelijöiden puolue) maan hallituksessa ja tilanne on tämä. Ruuan tuottajia kadehditaankin joittenkin toimesta että tukia saavat, se ei ole enää tervettä.
        Loppukoon leipä ensimmäisenä näiltä kadehtijoilta ja toisekseen niiltä kaupunkilaisilta jotka ei mitään viljelijöiden tilanteesta ymmärrä. Sinä päivänä kun Suomi ei ole omavarainen ruuan tuotannossa sen alamäki on alkanut.
        Suomessa on puhdas ruoka jos sitä vertaa moneen muuhun maahan. Silloin kun ruokaa ei arvosta, hänelle opetus nälästä on tarpeellinen. Häpeän tämän maan hallitusta maanviljelijöiden puolesta!

• kunniallinentyötön

Muistan, kun 92 jouduin lopttamaan kanalan pidon, kun kerta kaikkiaan ei kannattanut ja rehulaskun maksun jälkeen tilillä oli markka tai pari ja kun listin omin käsin viimeisenkin 300 kanasta, ja sain kaatopaikanhoitajalta todistuksen raatojen toimituksesta, jotta työvoimatoimissa, ( nykyinen te- pulju) uskottiin että olen tehnyt konkurssin ja lopettanut maanviljelyksen. Kun lähdin sitten leimaamaan lippua, siihen aikaan köytiin työkkärissä leimaamassa kerran viikossa, niin isä totesi tyytyvöisenä, että JOHAN SIITÄ TYTÖSTÄ LOPULTAKIN TULI KUNNIALLINEN TYÖTÖN,

• Anonyymi

Oikein eläinten hyväksikäyttäjälle, kyllä karma hoitaa.

• Benjukka

Minäkin olen ollut työtön tähän päivään asti.
      Loeptin kansakulun v 1970 ja sen jälkeenolen ollut kotona. Nauttinut työttömyyskrovauksia ja kelan etuuksia. Hyvin on mennyt vaifkkei muuta koulutustakaan ole. Ruokaa on ja auto ja asunto, siinä ne tärkeimmät. Vaatteet kirppareilta tai tutuilta, ja oman elämn herrana vaan. MAHTAVAA!!!!
      Tehkääpä vaan hommia, niin ei multakaanlopu leipä. Tsemppiä kaikille. Muistakaa laittaa vielä raha työttömien hyväksi kun tulee keräyksiä, ne menee hyvään tarkoitukseen, meille.

• Anonyymi

Olen itse täysin terve ja erittäin hyvässä fyysisessä kunnossa (kehonrakentaja).
      10v sitten kävi pieni källi ja siitä seurasi 80 000e ulosotto, joka kasvaa useamman tonnin vuosivauhtia. 10v aikana olen ollut töissä 6kk, jonka sain tehdä ulosottovapaana. Sen jälkeen palkasta jäi n. 600e käteen, joten en tietenkään jatkanut enää. Nyt saan saman ja hieman enemmänkin Kelalta tekemättä mitään.
      Päivät hieman tylsiä, mutta onneksi on kehonrakennus harrastus johon saan aikani mukavasti.
      Kuka siis voittaa tässä, ettei minulla ole yksinkertaisesti varaa käydä töissä? Mielelläni tekisin työtä, mutta se mahdollisuus on evätty täysin.
      No eipä ole oma vika, joten kelpaa tämäkin. On rahaa kaikkeen ja ylimääräisen käytän huumeisiin ja muuhun hauskaan silloin tällöin :)

• Anonyymi

Ethän sinä mikään terve ole kun huumeita käytät voi hellas lettas kun oikeen ulosotossa saatavia.

• Anonyymi

"No eipä ole oma vika, joten kelpaa tämäkin."

Kenens´vika se sun velkaantuminen on? Äitin, isin, yhteiskunnan vai kenen? Eikä ihan varmasti ole sun vika, jos oot nimesi tunkenut velkapaperiin.

Mistä teikäläisiä sikiää?

• Anonyymi

Varsinainen kehonrakentaja ni koita kasvattaa aivojasi.

• Anonyymi

On siinä kanssa kehonrakentaja.

• Anonyymi

Joo levytanko nurkassa ja 20 kilon levyt siinä Kerran kuussa yrittää nostaa suorille käsille mutta ei sitten viitsikään.

• Anonyymi

Minäkin tunsin aikanani muutamia kehonrakentajia, mutta vääjäämätön päätelmäni oli
        että " se on päästä pois, mik´on pohkeessa"
        Ei niiden kanssa voinut lähteä edes ravintolaan sillä jo kahden kaljan jälkeen he olivat
        "ojentelemassa tai muuten vanuttelemassa" muita kansalaisia.
        Viisainta oli siirtyä muihin porukoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin tunsin aikanani muutamia kehonrakentajia, mutta vääjäämätön päätelmäni oli
        että " se on päästä pois, mik´on pohkeessa"
        Ei niiden kanssa voinut lähteä edes ravintolaan sillä jo kahden kaljan jälkeen he olivat
        "ojentelemassa tai muuten vanuttelemassa" muita kansalaisia.
        Viisainta oli siirtyä muihin porukoihin.

Yhden ukkelin joka salilla kävi ja käytti hormooneja ni itse sano ettei hän hän enään alkoholia juo.Taitaa joku piruttaan ottaa viinaa kun kättää steroideja että tulee agressiiviseksi. Voimanosto sitten eri ruisleipää apuna vastaava kuin metsuri Pessinen.

• Anonyymi

Aloittaja on nykyisen työvoimapolitiikan uhri ja kärsii vallitsevasta työvoimapulasta.

• Anonyymi

Onnea vaan valitulle tielle ja ansiotasolle sekä loistavalle tulevaisuudelle.

• Anonyymi

Itse olen ainakin nauttinut työttömyydestäni joka on kestänyt jo vuodesta 2009 alkaen. Hienoa aikaa, päivääkään en vaihtaisi pois.

• Anonyymi

No mites ne yöt kun näkee painajaisia yhä lisääntyvistä velkojista.

• Anonyymi

Pitkäaikaistyöttömällä ei saa olla omaisuutta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      393
      2010
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1839
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      241
      1358
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      77
      999
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      51
      950
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      928
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      33
      765
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      749
    9. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      714
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      63
      713
    Aihe