Huojentava selitys

BlackBerryWay_EiKirj

Matt. 10:22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

Mark. 13:13 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

Nämä kohdat ovat aiheuttaneet mulle ahdistusta. Mitä jos viha ja vaino tulee niin suureksi, että en kestä ja lankean pois, joudunko sitten hylättäväksi?

Onneksi joku alkukielitaitoinen tubessa tiesi, että suomennokseen on lisätty yksi sana: vahvana, mikä muuttaa koko ajatuksen toiseksi. Meidän ei tarvitse yrittää olla vahvoja, vaan se tarkoittaa yksinkertaisesti, että "pysyy loppuun asti Herrassa".

Kiitos tubettajalle, jonka nimeä en tässä nyt mainitse, kun en ole kysynyt lupaa.

5

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eimeen

      Kirjoitat asiaa. Kunnia Herralle, että pitää omistaan huolen. Kulkee vieressä vainoissakin, joita uskovat joutuvat jo nyt kestämään. Aika on lyhyt, puhui Herra rukouksessa.

    • Jeesusarmahda

      Tuntuu monessa kohtaa Raamattua että se on käännetty suomeksi aika syyttäväksi ja vaativaksi. Ikäänkuin kääntäjien tarkoitus olisi ollut pitää kansa nöyränä ja alistuvana herrojen vallan alla.

      Riittää että luotamme Herraan loppuun asti. Vaikka vaikeaa se on kun pahuus saa valtaa koko ajan. Hallitus vähät välittää mitä vääryyttä tekevät kansan köyhille ja millaisia rikollisia päästävät rajan yli.
      Mutta Jobkin sanoi. Vaikka Hän tappaisi minut niin silti luotan Häneen. Tulkoon meillekin se armo että jos osamme on sama kuin Johannes kastajan niin emme silti luovu uskosta.

      • fgggyy

        Lupasiko Jeesus omilleen helppoa elämää ja auringon paistetta?


      • Jeesusarmahda

        Hän lupasi auttaa meitä hädässä ja kuulla rukoukset. Mutta jos pahuus silti saa valtaa niin mitä hyötyä on rukoilla ettei homolaki tule kun se kuitenkin tuli.
        Srk rukoilee tyhjää. Mutta me jotka haluamme silti luottaa Jeesukseen joudumme ehkä kuitenkin tyytymään köyhyyteen ja kurjuuteen.
        Eliittiuskovat siitä vähät välittää. He rukoilevat tyhjää rukousta homolakia vastaan.
        Onko siis eliitin usko hyvää uskoa kun luottavat tyhjiin rukouksiin. Onko heidän luottamus Jumalassa joka ei vastaa vai ovatko he välinpitämättömiä tyhjiin rukouksiinsa nähden.?


    • Odottajat

      Jarmon vihattavaksi joutuvat oikeat kristityt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      936
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      48
      821
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      721
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      717
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      709
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      677
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      662
    9. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      653
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      600
    Aihe