Mitä teemme totuudella josta ei ole tietoa?

nuohoojanuohoo

Te jotka sanotte että totuus löytyy raamatusta niin mitä tämä tarkoittaa kun puhutaan totuudesta? Mitä me teemme sillä tiedolla jos jumala on luonut kaiken eikä meillä ole mitään yksityiskohtaisempaa tietoa tästä?

24

415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämälöytyyRaamatusta

      Jeesus on totuus

      • nuohoojanuohoo

        Millä tavalla? Pitääkö meistä tulla Jeesuksia? Tuleeko Jeesus hakemaan uskovaiset maanpäältä ja siihen päättyy sitten kaikki?


      • Ei, vaan jokaisen on itse luettava Raamatusta totuus - ja sen jälkeen on vaadittava että kaikkien muiden tulee noudattaa juuri tätä Totuutta, koska se on ainoa oikea Totuus, ja että kaikki, siis k a i k k i muut kristityt ovat harhaoppisia.


    • "Te jotka sanotte että totuus löytyy raamatusta niin mitä tämä tarkoittaa kun puhutaan totuudesta? Mitä me teemme sillä tiedolla jos jumala on luonut kaiken eikä meillä ole mitään yksityiskohtaisempaa tietoa tästä?"

      Jumala on totuus. Kun puhumme totuudesta, puhumme sitä, mikä pitää yhtä Jumalan sanan kanssa. Totuuden tietämisestä luomisen suhteen on se hyöty, että osaamme kunnioittaa ja ylistää ja kiittää kaikesta Jumalaa. Näemme kaikessa Hänen valtasuuruutensa ja rakkautensa ihmiskuntaa kohtaa. Se antaa mielenrauhan, ilon ja tarkoituksen elämälle.

      • nuohoojanuohoo

        Katselin jokin aika sitten ohjelmaa Alaskasta jossa ihmiset metsästivät itse ruokansa ja siinä he kiittivät luontoa saamastaan ruuasta. Tämän vastaavan kunnioituksen ja kiittämisen ymmärtää koska se pitää ihmisen hengissä ja luonto on se mistä ruoka saadaan. Mä ymmärrän tuon mitä sanoit mutta eikö se häiritse lainkaan ettei tätä Jumalaa näe vaan se on mielikuvitusolento ja varsinkin kun ei ole tarkempaa tietoa miten luominen on tapahtunut? Jotta minä kykenisin toimimaan tuolla tavalla tarvitsisin tiedon mikä ja missä se jumala on jotta sen sana pitää paikkaansa.

        Jos elät raamatun mukaan niin olet sen vankeudessa (vaikka se siltä ehkä uskovaiselle tunnu). Jos uskot luomiskertomuksen kuinka maailma luotiin 7000v ja muu maailma ympärillä tuo yleisesti hyväksytyn tiedon ihan päinvastaisesta et voi edes ajatella sitä koska se sotii vastaan jumalan sanaa jonka olet omaksunut. Miten voit elää omassa maailmassa ja sulkemalla ympärillä olevan todellisuuden joka osoittaa ihan päinvastaista?


      • nollakoodi00000
        nuohoojanuohoo kirjoitti:

        Katselin jokin aika sitten ohjelmaa Alaskasta jossa ihmiset metsästivät itse ruokansa ja siinä he kiittivät luontoa saamastaan ruuasta. Tämän vastaavan kunnioituksen ja kiittämisen ymmärtää koska se pitää ihmisen hengissä ja luonto on se mistä ruoka saadaan. Mä ymmärrän tuon mitä sanoit mutta eikö se häiritse lainkaan ettei tätä Jumalaa näe vaan se on mielikuvitusolento ja varsinkin kun ei ole tarkempaa tietoa miten luominen on tapahtunut? Jotta minä kykenisin toimimaan tuolla tavalla tarvitsisin tiedon mikä ja missä se jumala on jotta sen sana pitää paikkaansa.

        Jos elät raamatun mukaan niin olet sen vankeudessa (vaikka se siltä ehkä uskovaiselle tunnu). Jos uskot luomiskertomuksen kuinka maailma luotiin 7000v ja muu maailma ympärillä tuo yleisesti hyväksytyn tiedon ihan päinvastaisesta et voi edes ajatella sitä koska se sotii vastaan jumalan sanaa jonka olet omaksunut. Miten voit elää omassa maailmassa ja sulkemalla ympärillä olevan todellisuuden joka osoittaa ihan päinvastaista?

        "Jotta minä kykenisin toimimaan tuolla tavalla tarvitsisin tiedon mikä ja missä se jumala on jotta sen sana pitää paikkaansa."

        Jumala liittyy uskoon johonkin jota ei voida todistaa todellisuudessa. Uskominen Jumalaan vaatii aivojen heittämisen narikkaan. Toimit kuin ohjelmoitu robotti toistamalla raamatun lauseita ja tottelemalla mitä seurakuntasi/lahkosi käskee.


      • nollakoodi00000 kirjoitti:

        "Jotta minä kykenisin toimimaan tuolla tavalla tarvitsisin tiedon mikä ja missä se jumala on jotta sen sana pitää paikkaansa."

        Jumala liittyy uskoon johonkin jota ei voida todistaa todellisuudessa. Uskominen Jumalaan vaatii aivojen heittämisen narikkaan. Toimit kuin ohjelmoitu robotti toistamalla raamatun lauseita ja tottelemalla mitä seurakuntasi/lahkosi käskee.

        Hmm... Todellakin. Aivoja hallitsee... joku/jokin. Pave valaisee asiaa:
        https://www.youtube.com/watch?v=nWekgeylMZ4

        Hmm... Robotti antaa mietittävää...
        https://www.youtube.com/watch?v=UIWWLg4wLEY


      • SiddharthaGautama
        nuohoojanuohoo kirjoitti:

        Katselin jokin aika sitten ohjelmaa Alaskasta jossa ihmiset metsästivät itse ruokansa ja siinä he kiittivät luontoa saamastaan ruuasta. Tämän vastaavan kunnioituksen ja kiittämisen ymmärtää koska se pitää ihmisen hengissä ja luonto on se mistä ruoka saadaan. Mä ymmärrän tuon mitä sanoit mutta eikö se häiritse lainkaan ettei tätä Jumalaa näe vaan se on mielikuvitusolento ja varsinkin kun ei ole tarkempaa tietoa miten luominen on tapahtunut? Jotta minä kykenisin toimimaan tuolla tavalla tarvitsisin tiedon mikä ja missä se jumala on jotta sen sana pitää paikkaansa.

        Jos elät raamatun mukaan niin olet sen vankeudessa (vaikka se siltä ehkä uskovaiselle tunnu). Jos uskot luomiskertomuksen kuinka maailma luotiin 7000v ja muu maailma ympärillä tuo yleisesti hyväksytyn tiedon ihan päinvastaisesta et voi edes ajatella sitä koska se sotii vastaan jumalan sanaa jonka olet omaksunut. Miten voit elää omassa maailmassa ja sulkemalla ympärillä olevan todellisuuden joka osoittaa ihan päinvastaista?

        SUOSITTELEN vahvasti, että perehtyisitte tähän tarkemmin:
        http://www.unsealed.org/2015/11/2017-to-2024-tribulation-theory.html
        Koskee Jeesuksen toista tulemista edeltävää 7v aikaa.. linkin sisällön mukaan siis 2017 - 2024

        Ja sen jälkeen tähän:
        http://watchfortheday.org/signsoftheend/giza2024.html
        Tämä linkki pyrkii osoittamaan miten pyramidit liittyvät Jeesuksen toiseen tulemiseen.


      • bhbbh
        SiddharthaGautama kirjoitti:

        SUOSITTELEN vahvasti, että perehtyisitte tähän tarkemmin:
        http://www.unsealed.org/2015/11/2017-to-2024-tribulation-theory.html
        Koskee Jeesuksen toista tulemista edeltävää 7v aikaa.. linkin sisällön mukaan siis 2017 - 2024

        Ja sen jälkeen tähän:
        http://watchfortheday.org/signsoftheend/giza2024.html
        Tämä linkki pyrkii osoittamaan miten pyramidit liittyvät Jeesuksen toiseen tulemiseen.

        Tutustu tähän listaan ja mieti onko sillä mitään yhteyttä jeesuksen toiseen tulemiseen joka on aina kohta

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_maailmanlopun_päivämääristä


      • SiddharthaGautama kirjoitti:

        SUOSITTELEN vahvasti, että perehtyisitte tähän tarkemmin:
        http://www.unsealed.org/2015/11/2017-to-2024-tribulation-theory.html
        Koskee Jeesuksen toista tulemista edeltävää 7v aikaa.. linkin sisällön mukaan siis 2017 - 2024

        Ja sen jälkeen tähän:
        http://watchfortheday.org/signsoftheend/giza2024.html
        Tämä linkki pyrkii osoittamaan miten pyramidit liittyvät Jeesuksen toiseen tulemiseen.

        Kiitos kiintoisista linkeistä. Mielestäni vuosi 5777 sopii tempausvuodeksi.

        https://biblicalsignsintheheadlines.com/2016/09/09/5777-are-you-rapture-ready/


      • DRHouse

        Siis pitää suorittaa kansanmurhia ja uhrata ihmisiä kuten jumalasi raamatussa käskee?


    • SiddharthaGautama

      Raamattu on täynnä käännösvirheitä ja siitä on poistettu VARMUUDELLA paljon tietoa. Itse käytän sitä ''välineenä'' totuuden selvittämiseen.. tiedostan siis, että sitä on muokkailtu eliitin tarpeiden/eliitin omien näkemysten mukaan kautta aikojen.

      Mutta.. oli raamattu miten muokattu tahansa yms, niin Jeesuksen opettamaan oikeamieliseen elämään jokaisen tulisi perehtyä ja samaistua, jos on kiinnostunut edistämään omaa ja samalla koko ihmiskunnan hyvinvointia/tulevaisuutta.

      Itse uskon luojaan, koska tiedostan katsellessani kaikkeutta, että kaikki ei ole sattuman aikaansaannosta. Kyseinen luoja on ainakin tämän ''todellisuuden'' ja meidän luojamme.. En tiedä onko hänellä luojaa.

      Jokseenkin perehtyneenä teoriaan, että eläisimme virtuaalitodellisuudessa haluaisin kysyä, että voisiko luoja olla ''joku'' ihmisenkaltainen ''olento'' joka istuu jollakin tietokoneen tapaisella ''laitteella'' ja ''pelaa'' meillä? Tästä syystä hän ei itse voi tulla luoksemme, emmekä me voi mennä hänen luokseen... Ei ole matopelin madollakaan mahdollisuutta hypätä ruudusta syliisi.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Onneksemme Raamattu seisoo. Ellei seisoisi, kaikki olisi suhteellista, emmekä lopulta voisi luottaa mihinkään.
        http://kjv1611.org.ua/images/KJV-devil.gif

        Luottamus on sokea, reaalimaailman kieltämistä. Puhuvat aasit ja suurtulvat ovat faktaa koska kritiikitön luotto uskontoon.


      • ravenlored kirjoitti:

        Luottamus on sokea, reaalimaailman kieltämistä. Puhuvat aasit ja suurtulvat ovat faktaa koska kritiikitön luotto uskontoon.

        RL. Sinua on KYLLÄ informoitu. Lyöt vaan päätäsi lyhtyyn niin että raikaa ;D:D:D
        https://youtu.be/F0v-CukKW5Y?t=42s



    • tieteenharrastaja

      Tilanne on vielä pahempi:

      "Mitä teemme totuudella josta ei ole tietoa?"

      Mitä teemme totuudella, josta voi esittää erilaisia väitteitä ilman muita todisteita kuin oma tulkinta tuosta totuudesta. Ja ääritapauksessa tappaa toisen, jolla on toisenlainen tulkinta.

      • TH. Uskot evoluutioon. Evoluutiossa ei ole moraalikysymyksiä, koska siinä on PELKKÄÄ ainetta. Siksi kuka tahansa saa tappaa kenet tahansa. Logiikkaa voi harjoittaa.


      • tieteenharrastaja
        yurki1000js kirjoitti:

        TH. Uskot evoluutioon. Evoluutiossa ei ole moraalikysymyksiä, koska siinä on PELKKÄÄ ainetta. Siksi kuka tahansa saa tappaa kenet tahansa. Logiikkaa voi harjoittaa.

        Ihmisyhteiskunnassa ei ole noin:

        " Siksi kuka tahansa saa tappaa kenet tahansa. Logiikkaa voi harjoittaa."

        Uskomuserojen vuoksi tappaminen ei yleensä ole sallittua.


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Ihmisyhteiskunnassa ei ole noin:

        " Siksi kuka tahansa saa tappaa kenet tahansa. Logiikkaa voi harjoittaa."

        Uskomuserojen vuoksi tappaminen ei yleensä ole sallittua.

        et ole looginen


      • haoma

        Minusta on jotenkin huolestuttavaa, että asiat tulkitaan niin sananmukaisesti (koskee myös evoluutiota, puolesta tai vastaan). Miten evoluution ymmärtäminen liittyy moraaliin? Ajatteletko yurki100js, ettei tiedemiehillä tai tavan tallaajilla jotka pitävät evoluutiota erittäin todennäköisenä, ole mitään etiikkaa? Ei etiikka ole tiedettä eikä tiede etiikkaa. Etiikka on arvokysymys.
        Samanaikaisesti on pakko sanoa että kaikesta päätellen (en vaikuta tiedemaailmassa, haha, mutta seuraamistani evoluutiokeskusteluista päätellen) myös ateistit sekoittavat tätä näkemystään häiritsevän paljon mukaan asiaan. Eli ihan kuin evoluutiota ei voisi tutkia jankuttamatta jatkuvasti jumalan poissaolosta. Vähän niinkuin aiheeseen vaadittaisiin ateismin puoluekirja.
        Booring...
        Tiedemiehet (joita kunnioitan suuresti ammattinsa taitajina) ovat asiantuntijoita tieteessä, ei muissa yhteyksissä, noin kärjistäen...


      • Ressu1
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Ihmisyhteiskunnassa ei ole noin:

        " Siksi kuka tahansa saa tappaa kenet tahansa. Logiikkaa voi harjoittaa."

        Uskomuserojen vuoksi tappaminen ei yleensä ole sallittua.

        Järjestynyt yhteiskunta ns.laajenbettu lauma ei toimi näin. Se johtaa seka sortoon.unohdat kulttuuri evoluution laskuista


      • yurki1000js kirjoitti:

        TH. Uskot evoluutioon. Evoluutiossa ei ole moraalikysymyksiä, koska siinä on PELKKÄÄ ainetta. Siksi kuka tahansa saa tappaa kenet tahansa. Logiikkaa voi harjoittaa.

        Onhan siinä suuri ero, että saako tappaa vain vääräuskoisten lahkojen jäseniä, vai kenet hyvänsä...


    • Ressu1

      1. Voit pitää orjia
      2' voit uhrata ihmisiä
      3.voit kivittää ihmisiä
      4. Voit alistaa naisia mielinmäärin
      Siinä muutama totuus

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      150
      2259
    2. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      94
      1723
    3. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      87
      1424
    4. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      96
      1394
    5. En ollut varma

      Tunnistiko/hoksasiko kuka olen niin siksi en viitsinyt sanoa mitään 😔🫣😂 yleensä kyllä tervehdin tuttuja, paitsi sillo
      Ikävä
      9
      1382
    6. Mitä sanoisit kaivatullesi juuri nyt?

      Mitä sanoisit hänelle?
      Ikävä
      146
      1313
    7. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      949
    8. SDP-johtoinen hallitus luo vakaan yritys- sekä työmarkkinaympäristön

      Vaikka mitä puhutaan SDP-johtoinen hallitus luo vakaimman ja ennustettavimman yritys- ja työelämäympäristön. Mm. niin e
      Maailman menoa
      113
      939
    9. Kuvaile nainen itseäsi

      Niin katsotaan, oletko kaivattuni. Kiitos. 💛
      Ikävä
      46
      923
    10. Sä olet nainen niin

      Loistava ihminen että en muista ketään kuka pääsisi samalle tasolle kanssasi. Piristystä päivääsi. T:J
      Ikävä
      36
      872
    Aihe