tinnitus ja muut oireet

mummo68v

Minulla on tinnitus ollut jo useamman vuoden, peruskuulo on hyvä paitsi että heinäsirkkojen ääniä en kuule koska ikääkin on jo lähes 70v. Lisäksi on joitakin outoja oireita kuten lyhytaikaisia näköhäiriöitä jotka ovat muuten samanlaisia kun migreenin auraoireet jotka minulla ovat yleensä pitempiaikaisia. Huimauskohtauksia tulee yleensä istuessa, alkaa kaataa sivulle ja joskus on ollut samalla silmävärvettä , jolloin en pysty kohdentamaan katsetta. Nämä kohtaukset eivät kestä kun hetken. Yhtenä iltana tuli taas istuessani tietokoneen äärellä huimaus ja menin sängylle, mutta nyt en päässytkään moneen tuntiin ylös kun niin kovasti huimasi. Korvat ei ole lukossa eikä ole pahoinvointia. Hetkellistä outoa huimaavaa oloa voi olla milloin tahansa. Veriarvot ym. ovat kunnossa. Harrasta kävelyä sekä pyöräilyä päivittäin ja kunto tuntuu muuten olevan ok. Pitäisiköhän mennä neurologin juttusille jos on kuitenkin jotain aivoperäistä, itse epäilen enemmän Menieriä vaikka nuo oireet ei ole aivan tyypillisiä. Onko muilla tällaisia oireita olisi kiva jos löytyisi kohtalotovereita.

4

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä on, ikää tosin 36v. esiintyykö sulla puutumista? mulla sitäkin päänsäryn ohella.
      tinnituksesta kärsinyt lähes niin kauan kuin muistan. mutta kyllä sen kanssa on jo oppinut elämään jotenkuten.
      Esiintyykö puutumista? esim jaloissa?

      • mummo68v

        Ei esiinny puutumista.


      • jgtrmk

        Jalkojen puutumiseen auttaa Mangnesium.


    • Menieristi

      Minusta ei ole mitään tyypillistä menieretapausta. Menieren oireet voivat olla hyvin erilaiset itse kullakin. Tautia on yhtä monenlaista kuin potilasta. Itselläni yksi selvä tunnusmerkki on pahoinvointi ja oksentelu, tosin ihan lievissä kohtauksissa sitäkään ei ole selkeänä vaan sellaista yleistä huonovointisuutta.
      Minulla on välillä lieviä oirevaiheita parin viikonkin ajan.
      Joskus on 3-4 päivän kovia niin kohtauksia, ettei pysy pystyssä yhtään ja oksennan koko ajan, ainoa vaihtoehto on maata kyljellään silmät kiinni pimeässä, siltikin olo on kauhea. Kun ensimmäinen raju kohtaus tuli luulin, että kuolen sydäriin tai johonkin.
      Kaikille ei tule kovia kohtauksia !
      Silmävärveet kuuluu aina oman tautini kuvaan. Kovissa kohtauksissa ei pysty keskittämään katsettaan mihinkään, on pakko olla silmät kiinni, kun maailma pyörii ympäri makuullakin. Yksi lamppu näkyy satana välkkyvänä lamppuna, telkkaria ei voi tietenkään katsoa ollenkaan. Pimeys on paras. Tinnitus kuuluu taudin kuvaan ja kaikenlaiset päänkohinat ja vinkunat. Kuulo alenee yleensä asteittain kohtauksittain hitaasti ja yleensä vain toisessa korvassa.
      Kohtaus voi alkaa tosiaan salamana. Ensin voi tuntua yht'äkkistä heitätystä päässä.
      Olen saanut kohtauksia joskus useita vuodessa, joskus vain yhden-kaksi, eri asteisina.
      Jotkut eivät saa kuin pari koko elämässään.
      Suolaton ruoka on kokemukseni mukaan ainoa, jolla voi ehkä vähän estää kohtauksia tulemasta. Sairaus on sisäkorvasairaus. Sisäkorvaan kun alkaa kertyä nestettä, se heittää tasapainon päältä, olo on kuin merisairaalla kovassa myrskyssä.
      Suurinpiirtein näin olen ymmärtänyt sen (kohtauksien) aiheutumisen.
      Lääkkeeni on Diurex, nesteenpoistolääke. Toisena kokeilin Betaserc'iä, se ei mitenkään tehonnut, kohina vaan päässä paheni ja lääkäri sanoikin että monet eivät koe saavansa siitä mitään apua eikä sitä kannata turhaan syödäkään. Jätin sen pois viiden kuukauden kokeilun jälkeen. Menierini alkoi kymmenisen vuotta sitten, vähän päälle viisikymppisenä. Meniere on hankala tauti pahimmillaan, pelottavakin aluksi, mutta sen kanssa voi tulla toimeen. Diagnoosin saaminen vei 3-4 vuotta ! Oireita seurattiin ja lopuksi olin tutkimuksissa korvaklinikalla.
      Kysy mitä vaan, jos haluat ! Vastaan omien kokemuksieni perusteella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1595
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1302
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      111
      1049
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      877
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      805
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      701
    10. Olen etsinyt sinua

      Jokainen päivä olet sydämeni. En voinut käsittää silloin kun ensimmäisen kerran sinut näin, että hän, tuo kauniin ihana
      Ikävä
      20
      674
    Aihe