Kuka ja kenelle eksytys lähetetään?

Muuallakin

Väkevän eksytyksen? Kaikille Jumala ei lähetä väkevää eksytystä, joten he eivät eksy. Mikä on tuo, ah, salaisuusko, kuinka eksytykseltä vältytään. Itse tiedän tasan ja tarkkaan näihin totuudessa vastaukset ja kerron jos kukaan teistä ei tunne kirjoituksia.

30

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikki.voivat.eksyä

Jeesus sanoo tästä eksytyksestä, joka edeltää Hänen takaisin tulemistaan:

Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. (Matt.24:24)

• HuomioiTotuusAina

Jumala lähettää eksytyksen heille, joilla ei ole rakkautta totuuteen. Jeesuksen yksi monista nimistä on totuus. Jeesukseen rakastuneet ja tuossa rakkaudessa pysyvät eivät eksy, totuutta oppii ymmärtämään ajan kanssa lisää, eivät tule Jumalan eksyttämiksi. Nämä olen oppinut Raamatusta, hyvät saarnamiehetkin maininneet asiasta.Liberaaliteologian voi kääntää eksytyksen opiksi.

• Siis tarkennetaan: kyse ei ole Jumalasta, vaan Paavalin käsityksestä. Jumala ei asiasta puhua pukahtanut.

• Kuitenkin, jos Jumala on olemassa, hän lienee päättää kuka eksyttää ja kuka on totuuden puolella.

Raamattu on pääosin myyttien ja legendojen kokoelma, ei mitään muuta.

• sage8 kirjoitti:

Kuitenkin, jos Jumala on olemassa, hän lienee päättää kuka eksyttää ja kuka on totuuden puolella.

Jeesus sanoo selvästi ketkä ovat eksyttäjiä ja ketkä eksyvät.
        ”Te eksytte, koska ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa,” Matt 22:29

• usko.vainen kirjoitti:

Jeesus sanoo selvästi ketkä ovat eksyttäjiä ja ketkä eksyvät.
        ”Te eksytte, koska ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa,” Matt 22:29

Jeesus sanoo Raamatun mukaan paljon sellaistakin mitä ei ole sanonutkaan, arvostettujen ja tavallisten tutkijoidenkin mukaan.

• sage8 kirjoitti:

Jeesus sanoo Raamatun mukaan paljon sellaistakin mitä ei ole sanonutkaan, arvostettujen ja tavallisten tutkijoidenkin mukaan.

Mitä sellaista on Raamatussa Hänen sanomanaan mitä ei ole sanonut?

• Obadja151cm
        sage8 kirjoitti:

Kuitenkin, jos Jumala on olemassa, hän lienee päättää kuka eksyttää ja kuka on totuuden puolella.

Hömpsönpömpsön! Jumala on jättänyt valintavapauden ihmiselle. Ihminen päättää kukin henkilökohtaisesti miten valitsee, helvetin tai pelastuksen,pelastautuminen Jeesuksen avulla, kautta, ei ole mission impossible vaan mission simple completed. Kirjoitukset on hyvä tuntea itse lukien tai kuunnellen eikä jäädä eksytyksen aikakaudessa muiden puheiden varaan.

• Obadja151cm kirjoitti:

Hömpsönpömpsön! Jumala on jättänyt valintavapauden ihmiselle. Ihminen päättää kukin henkilökohtaisesti miten valitsee, helvetin tai pelastuksen,pelastautuminen Jeesuksen avulla, kautta, ei ole mission impossible vaan mission simple completed. Kirjoitukset on hyvä tuntea itse lukien tai kuunnellen eikä jäädä eksytyksen aikakaudessa muiden puheiden varaan.

Toisaalta kristinusko on vain yksi uskonto muiden joukossa. Siitä vaan valitsemaan sopivan.

• onko.ihan.pakko
        torre12 kirjoitti:

Toisaalta kristinusko on vain yksi uskonto muiden joukossa. Siitä vaan valitsemaan sopivan.

Onko ihan pakko heitellä typeriä kommentejasi jokaiseen ketjuun?

• usko.vainen kirjoitti:

Mitä sellaista on Raamatussa Hänen sanomanaan mitä ei ole sanonut?

Se selviää lukemalla raamatuntutkijoiden kirjoja ja kolumneja. Kirjo on laaja ja aloittaa voi vaikkapa netistä tutustumalla kirjoittajiin.

• sage8 kirjoitti:

Se selviää lukemalla raamatuntutkijoiden kirjoja ja kolumneja. Kirjo on laaja ja aloittaa voi vaikkapa netistä tutustumalla kirjoittajiin.

Et siis tiedä?

• usko.vainen kirjoitti:

Et siis tiedä?

Tieto asiasta on niin laaja käsite etten ala siitä kirjoittamaan mutta tutkijoiden käsityksistä jokainen voi itse jokainen päätellä mitä pitää tietona ja mitä ei.

• sage8 kirjoitti:

Tieto asiasta on niin laaja käsite etten ala siitä kirjoittamaan mutta tutkijoiden käsityksistä jokainen voi itse jokainen päätellä mitä pitää tietona ja mitä ei.

Mutta etkö pysty sanomaan mitään asiaa mikä ei olisi Jeesuksen sanoma. Olisi mielenkiintoista keskustella siitä koska keskustelupalstalla olemme.

• onko.ihan.pakko kirjoitti:

Onko ihan pakko heitellä typeriä kommentejasi jokaiseen ketjuun?

Miksi koet typeränä sen, että voimme valita itsellemme sopivan uskonnon?

Vai etkö ole valinnut, kuten ei thaimaalainenkaan?

Uskooko usko.vainen Jeesuksen sanoneen, että häneen uskovat kykenevät juomaan kuolettavaa juomaa, ja että monet heitetään ikuiseen kärsimykseen? Minä en ihan tuota usko Jeesuksen sanomaksi.

• onko.ihan.pakko
        torre12 kirjoitti:

Miksi koet typeränä sen, että voimme valita itsellemme sopivan uskonnon?

Vai etkö ole valinnut, kuten ei thaimaalainenkaan?

Uskooko usko.vainen Jeesuksen sanoneen, että häneen uskovat kykenevät juomaan kuolettavaa juomaa, ja että monet heitetään ikuiseen kärsimykseen? Minä en ihan tuota usko Jeesuksen sanomaksi.

Sinun lapselliset pakkojankutuksesi jokaiseen kommenttiin ovat todellakin typeriä. Pilaat koko palstan noilla älyttömillä jankutuksillasi.

• onko.ihan.pakko kirjoitti:

Sinun lapselliset pakkojankutuksesi jokaiseen kommenttiin ovat todellakin typeriä. Pilaat koko palstan noilla älyttömillä jankutuksillasi.

Kiitos tiedosta. Tietääkö Raamattu, että sen sanomaa ei saa jankuttaa?

• Niin paitsi, että kun tuohon skenaarioon lisätään sekin, että moni tosi uskova on oikeasti eksytetty juurikin kiihkomielisten ja mielipuolisten saarnaajien toimesta.

• Mutta moni ei ole :D

• usko.vainen kirjoitti:

Mutta moni ei ole :D

No totuushan on subjektiivinen käsite eli siinä ei auta kuin käsi sydämmelle.

• nähty.on kirjoitti:

No totuushan on subjektiivinen käsite eli siinä ei auta kuin käsi sydämmelle.

Jumala on totuus.

• usko.vainen kirjoitti:

Jumala on totuus.

Totuus on subjektiivinen käsite kuten "nähty.on" kirjoitti eikä sanonta "Jumala on totuus" kerro mitään totuudesta.

• sage8 kirjoitti:

Totuus on subjektiivinen käsite kuten "nähty.on" kirjoitti eikä sanonta "Jumala on totuus" kerro mitään totuudesta.

Jumala on totuus vaikka sinä et sitä nyt uskokaan. Mutta viimeistään kun kuolet se selviää sinullekin.

• usko.vainen kirjoitti:

Jumala on totuus vaikka sinä et sitä nyt uskokaan. Mutta viimeistään kun kuolet se selviää sinullekin.

Ja sitten käy, hups, että kun kuolemme, me hautaan jäämme, eikä kenellekään enää mikään selviä.

• torre12 kirjoitti:

Ja sitten käy, hups, että kun kuolemme, me hautaan jäämme, eikä kenellekään enää mikään selviä.

Tulet yllättymään.

• usko.vainen kirjoitti:

Tulet yllättymään.

Sinäkö se olet kaiken tietävä? En usko sinua koskaan.

Minua on mahdoton huijata.

• torre12 kirjoitti:

Sinäkö se olet kaiken tietävä? En usko sinua koskaan.

Minua on mahdoton huijata.

Voi sinua :(

• usko.vainen kirjoitti:

Voi sinua :(

Älä sentään. En ole huijattavissa.

• eksytyslähetetty

Jumala lähetti ankaran eksytyksen vapaaseurakuntalaisille, ne vapaaseurankuntalaiset, jotka sen huomaa, Jumala palkitsee heidät iänkaikkisella elämällä taivaassa.

• Niin noissa piireissä todellakin riittää niitä rahanahneita saarnaajia jotka ei saarnaa mitään Raamatun sanaa vaan dollarinkuvia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      363
      8113
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      159
      2452
    3. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      843
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      71
      836
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      806
    6. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      793
    7. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      792
    8. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      756
    9. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      11
      746
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      68
      683
    Aihe