haetko tavallista kumppania

Aki.Palstamäki

Tällä palstalla törmää silloin tällöin sellaiseen väittämään että kommentoijien vaatimukset eivät ole hirveän korkealla, ihan sellainen tavallinen kumppani riittää.

Minä en oikein käsitä miksi kenenkään kannattaisi ryhtyä suhteeseen sellaisen tyypin kanssa joka jo lähtökohtaisesti myöntää että valitsisi sinut koska olet tavallinen, tuo kuulostaa vähän hölmöltä.

En minä ainakaan katsele naisia jotka näyttävät, kuulostavat, tuntuvat ja maistuvat tavalliselta. Kyllä naisen pitää tehdä vaikutus minuun naisena, erottua siitä tavallisesta massasta.

31

519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies48jo

      Minusta tavallinen nainen voi erottua silmissäni massasta ja siten tulla ainutlaatuiseksi. Ehkä maistuakin hyvältä :)

      • Aki.Palstamäki

        Et silti kiinnostu naisessa tavallisuudesta, vaan siitä mikä tekee hänet ainutlaatuiseksi. Naiset haluavat kuulla mieluummin sen, mikä saa sinut näkemään heidät ainutlaatuisena, kuin ympäripyöreitä jorinoita tavallisuudesta...


    • Mitään massaa ei oikeasti ole olemassa. Mä olen aika analyyttinen itseni suhteen. Jos joku vaikuttaa välittömästi erityisellä, niin olen luultavasti kiinnostunut vääristä syistä. Tutustumatta ei voi tietää onko lopulta kiinnostunut vai ei.

      • Aki.Palstamäki

        "Tutustumatta ei voi tietää onko lopulta kiinnostunut vai ei."

        Kai naisessa sentään jotakin pitää olla jotta haluat edes tutustua häneen? Tuskin sentään ihan jokaiseen olisit valmis tutustumaan selvittääksesi kiinnostaako nainen sinua..


      • Aki.Palstamäki kirjoitti:

        "Tutustumatta ei voi tietää onko lopulta kiinnostunut vai ei."

        Kai naisessa sentään jotakin pitää olla jotta haluat edes tutustua häneen? Tuskin sentään ihan jokaiseen olisit valmis tutustumaan selvittääksesi kiinnostaako nainen sinua..

        Tutustumisen vaiva on oikeasti paljon pienempi kuin löytää niitä jotka haluavat tutustua. Nämä riippuu henkilökohtaisista ominaisuuksista. Mä olen ulkonäön ja tyylin puolesta haasteellinen. :D


      • Aki.Palstamäki
        scrg kirjoitti:

        Tutustumisen vaiva on oikeasti paljon pienempi kuin löytää niitä jotka haluavat tutustua. Nämä riippuu henkilökohtaisista ominaisuuksista. Mä olen ulkonäön ja tyylin puolesta haasteellinen. :D

        "Mä olen ulkonäön ja tyylin puolesta haasteellinen. :D"

        Kauneus on katsojan silmässä, joten sen arvioimiseen ei kannata itse haaskata aikaa. Veikkaan silti ettei tuleva puolisosi ole kuitenkaan mikään trendisetteri.


      • turkoosikuu

        Kyllä se massa olemassa on. Ei tarvitse mennä kuin esim. Suomi24 Treffit -sivustolle, niin sen huomaa. Yllättävän homogeenista porukkaa valtaosa.

        Ehkä sen huomaa helpommin, jos ei itse siihen massaan kuulu.


    • TavallisenYllätyksinen

      Tavallisuus on aika epämääräinen käsitteenä. Minusta monet tarkoittavat tuolla ihan vaan sitä, ettei ole tiettyä kehystä johon ihmisen tulisi mahtua. Esim. että oltava tietty tulotaso, tietyntyyppisiä erikoisia harrastuksia, tietty ulkonäkö. Ovat valmiit kohtaamaan ihmisen sellaisenaan, "tavallisena" itsenään.

      Se sitten että viehättyy jostain tosissaan on eri asia. Ihmisessä voi tehdä vaikutuksen niin moni asia, keskustelutaidot, intohimo, omaan silmään sopiva olemus, taiteellisuus, rauhallisuus -
      eri asioita kullakin. Silloin se ihminen ei ole enää tavallinen itselle, vaan massasta erottuva, ihana ja todellakin maistuva! Ja siis.. edelleen ihan tavallinen jolle kulle toiselle.

      • Aki.Palstamäki

        "Se sitten että viehättyy jostain tosissaan on eri asia. Ihmisessä voi tehdä vaikutuksen niin moni asia, keskustelutaidot, intohimo, omaan silmään sopiva olemus, taiteellisuus, rauhallisuus -
        eri asioita kullakin. Silloin se ihminen ei ole enää tavallinen itselle, vaan massasta erottuva, ihana ja todellakin maistuva! Ja siis.. edelleen ihan tavallinen jolle kulle toiselle."

        Avauksen pointti oli se, että ihmisellä on oikeus tuntea suhteessa olevansa erityinen, tulla valituksi kumppaniksi omana erityislaatuisena itsenään. Näillä listaamillasi ominaisuuksilla erotutaan massasta, ei olla enää tavallisia kuten mainitsit.

        Nykyään ei ole niinkään merkityksellistä miten asiat ovat, vaan miltä ne näyttävät. Jos ihastut jossakin naisessa esim. hänen huumorintajuunsa, niin ehkä mainitset pitäväsi hänestä siitä syystä etkä hänen tavallisuutensa vuoksi.


      • TavallisenYllätyksinen

        En ymmärtänyt sitten avaustasi oikein. Koen, että tavallinenkin on usein itselle se erikoinen, erottuvuus syntyy pienistä osista. En minäkään halua olla kumppanilleni leimi, vaan jotain muita ihmisiä enemmän ja ihmeellisempää. Silti olen lopulta kai aika tavis.


      • Aki.Palstamäki
        TavallisenYllätyksinen kirjoitti:

        En ymmärtänyt sitten avaustasi oikein. Koen, että tavallinenkin on usein itselle se erikoinen, erottuvuus syntyy pienistä osista. En minäkään halua olla kumppanilleni leimi, vaan jotain muita ihmisiä enemmän ja ihmeellisempää. Silti olen lopulta kai aika tavis.

        On silti eri asia olla tavallinen kuin päätyä suhteeseen jonkun kanssa tavallisuuden takia.

        Maailma on väärällään "tavallisia" ihmisiä, eihän me voitaisi edes luottaa sellaisen kumppanin uskollisuuteen joka ei näkisi meissä mitään erityistä


        "En minäkään halua olla kumppanilleni leimi, vaan jotain muita ihmisiä enemmän ja ihmeellisempää. Silti olen lopulta kai aika tavis."

        Minä uskon että me kaikki haluamme tuntea olevamme pidettyjä juuri oman ainutlaatuisuutemme takia.


      • Mies48jo

        Mainitsemasi ihmisen oikeus tuntea itsensä erityiseksi, on hieno kommentti. Täytyy muistaa, kun törmää siihen tavalliseen, jossa on minusta jotakin erityistä :)


    • Kiltti-ja-kunnollinen

      Haen kaunista nuorta naista parisuhteeseen.

    • 121212121212

      Siksi, koska kun ihmisiltä kysytään millä tavalla kumppani saisi olla tavallisuudesta poikkeava...vastaukset ovat aika hyvin linjassa keskenään -> oikealla tavalla tavallisuudesta poikkeavia ei riitä kaikille.

      Vertaa:
      - haluan tavallista pidemmän
      - haluan tavallista raamikkaamman
      - haluan tavallista rohkeamman
      - haluan tavallista sosiaalisemman
      - haluan tavallista dominoivamman
      - haluan tavallista kunnianhimoisemman/määrätietoisemman/menestyneemmän

      Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

      Harvempi puolestaan haluaa tavallista lyhyempää, pienempää, ujompaa, hiljaisempaa, alistuvampaa, vähempään tyytyvää, jne.

      Kun ihminen ymmärtää itse olevansa tavis, hän tajuaa ettei voi saada ja pitää sitä oikealla lailla erityistä = tasokasta. Naiset, useassa tapauksessa, eivät tätä ymmärrä. Nainen kokee olevansa erityinen vaikka olisi massaa, ja haluaa erityisen miehen mikä oikeasti tarkoittaa erityistä tasokkuutta.

      Sinä pelimiehenä luultavasti ajattelet pitkälti kuin naiset. Olet kirjoittanut että naisessa 100% on seksi ja seksikkyys. Voisin veikata että naiset joita sinä pidät kiihottavina, ovat sitä monien muidenkin silmissä.

      • Muija.maalta

        Nainen pitää itseään erityisenä ja haluaa erityisen miehen.... Totta munassa pitääkin pitää itseään erityisenä, se kertoo hyvästä itsetunnosta. Erityinen mies on unelma, jota tavoitellaan, mutta ei välttämättä löydetä sellaista, joka täyttää kaikki vaatimukset. Kun miehessä on enemmän hyviä kuin huonoja puolia, hän voi olla hyvinkin erityinen. Jos sinä et ole ollut kenenkään mielestä erityinen, niin kyllähän sen ymmärtää, että katkeraksi siitä tulee. Kun on ylpeä kumppanistaan, jota kunnioittaa ja rakastaa, silloin on löytänyt sen erityisen ja tasokkaan kumppanin. Tälläinen kumppani voi olla jonkun toisen silmissä hyvinkin tavallinen ja tylsä.


      • turkoosikuu

        Milloin tavallisuudesta on tullut heikkotasoisen tai tasottoman synonyymi?

        Tavallisuus ei ole tasokkuuden vastakohta, epätavallisuus on.

        Olen itse aina hakenut enemmän epätavallista kuin tavallista kumppania, koska etsin aika pitkälle kaltaistani. Mutta mitenkään poikkeukselliseen tai erityiseen tasokkuuteen se ei liity – ainakaan jos sitä mitataan ns. tavisten asettamilla kriteereillä.:) Todennäköisesti moni tavismies pitäisi minua varsin ”tasottomana”, kun taas omat kumppanit ovat pitäneet ”tasokkaana”, koska olen tarpeeksi ”epänormaali”. Ja sama toisinpäin.

        ”- haluan tavallista pidemmän”

        En, haluan mieluummin lyhyemmän kuin kovin pitkän miehen, koska olen itse lyhyt. En halua olla koko ajan niskat nurin, ja esim. keskustelut, suuteleminen, kaulakkain kävely, seksikin on paljon mukavampaa ja helpompaa, jos pituusero ei ole hirveän suuri.

        ”- haluan tavallista raamikkaamman”

        En halua. Parikymppisenä tykkäsin hyvin hoikista ja siroista miehistä. Sittemmin maku on muuttunut maskuliinisemmaksi, mutta erityistä raamikkuutta en ihaile vieläkään.

        ”- haluan tavallista rohkeamman”

        Tämän voisin jo osittain allekirjoittaa. Mutta en tarkoita sillä mitään extreme-juttuja, vaan ihan arkisia valintoja, itsensä ilmaisemista, muiden kohtelua, henkistä kasvua jne.

        ”- haluan tavallista sosiaalisemman”

        En missään nimessä. Sosiaalisesti taitavan kyllä, mutta enemmän introvertin kuin ekstrovertin. En jaksaisi kovin ulospäinsuuntautuvaa kumppania. Jos on itse introvertti, hyvin ekstrovertit ihmiset voivat olla pidemmän päälle todella uuvuttavaa ja rasittavaa seuraa. Joten kiitos, vain pieninä ja satunnaisina annoksina mulle.

        ”- haluan tavallista dominoivamman”

        En. Haluan tasavertaisen kumppanin. Korkeintaan makkarin puolella voin kaivata pientä dominoivuutta, mutta sielläkin haluan roolien välillä vaihtuvan.

        ”- haluan tavallista kunnianhimoisemman/määrätietoisemman/menestyneemmän”

        En nyt sanoisi. Liika kunnianhimo voi olla jopa turn-off, riippuu vähän siitä, mihin se kohdistuu ja miten se ilmenee. Menestystäkin voidaan mitata niin monin eri tavoin.


      • iuytuytiuyi

        Oh hoh.. "Aki" on siis Pertsa!???


    • Aki.Palstamäki

      "Kun ihminen ymmärtää itse olevansa tavis, hän tajuaa ettei voi saada ja pitää sitä oikealla lailla erityistä = tasokasta. Naiset, useassa tapauksessa, eivät tätä ymmärrä. Nainen kokee olevansa erityinen vaikka olisi massaa, ja haluaa erityisen miehen mikä oikeasti tarkoittaa erityistä tasokkuutta."

      Yllä oleva kommentti kertoo aika paljon sinun ajatusmaailmastasi, sinun mielestäsi miehet ja naiset tulisi sijoittaa erityisiin tasolokeroihin, ja arpoa saman tasoisista miehistä ja naisista keskenään pareja. Kukaan ei saisi koskea ihmisiin eri tasolokeroista.

      En usko että parinvalinnassa edetään ainakaan tällä vuosituhannella keskusjohtoisen suunnitelmatalouden kaltaiseen systeemiin jossa parit määrättäisiin.

      • 121212121212

        Kuten sanoin, ongelma on siinä että 99,99% tapauksista joissa halutaan rikkoa tasojärjestelmää on sellaisia joissa tavoitellaan kumppania sieltä ylemmästä lokerosta.

        Jokainen nainen maan päällä ei voi saada ytmiä, ytmejä on rajoitettu määrä.

        Miten muuten on, Pertti-setä: valitsitko itse ytminä epäsuositun naisen jota muut eivät pitäneet seksikkäänä? Vai noudatitko tasoteoriaa?


      • Aki.Palstamäki
        121212121212 kirjoitti:

        Kuten sanoin, ongelma on siinä että 99,99% tapauksista joissa halutaan rikkoa tasojärjestelmää on sellaisia joissa tavoitellaan kumppania sieltä ylemmästä lokerosta.

        Jokainen nainen maan päällä ei voi saada ytmiä, ytmejä on rajoitettu määrä.

        Miten muuten on, Pertti-setä: valitsitko itse ytminä epäsuositun naisen jota muut eivät pitäneet seksikkäänä? Vai noudatitko tasoteoriaa?

        "Kuten sanoin, ongelma on siinä että 99,99% tapauksista joissa halutaan rikkoa tasojärjestelmää on sellaisia joissa tavoitellaan kumppania sieltä ylemmästä lokerosta."

        Ilmeisesti tuo "tasoaan paremman" kumppanin tavoittelu ei ole ongelma mikäli mies syyllistyy tuohon? Joku mieshän voi saada liian tasokkaan naisen vaikka raatamalla niska limassa ja ansaitsemalla siten elintason joka kiinnostaa naisia.

        "Miten muuten on, Pertti-setä: valitsitko itse ytminä epäsuositun naisen jota muut eivät pitäneet seksikkäänä? Vai noudatitko tasoteoriaa?"

        Nimimerkkini on Aki.Palstamäki, mutta kutsu minua vaikka Pertti-sedäksi jos haluat. Kumpikaan ei ole tietenkään oikea nimeni. Olen ollut avioliitossa, se on totta. Vaimoni oli muotovalio ja kaikinpuolin viehättävä nainen, mutta aikansa kutakin.


      • Muija.maalta
        121212121212 kirjoitti:

        Kuten sanoin, ongelma on siinä että 99,99% tapauksista joissa halutaan rikkoa tasojärjestelmää on sellaisia joissa tavoitellaan kumppania sieltä ylemmästä lokerosta.

        Jokainen nainen maan päällä ei voi saada ytmiä, ytmejä on rajoitettu määrä.

        Miten muuten on, Pertti-setä: valitsitko itse ytminä epäsuositun naisen jota muut eivät pitäneet seksikkäänä? Vai noudatitko tasoteoriaa?

        Ja ylemmän tason miestä tavoitteleva nainen on tuomittava ja roviolla poltettava. Ja tämän takia ylemmän tason naista tavoitteleva mies jää ilman naista kokonaan, ellei tyydy alemman tason naiseen... Mies on täysin syytön naisettomuuteensa ja kaikki on typerien akkojen vika. Tässä suomennettuna 121212 tasoteoria!


    • VeikkoVee

      Haluan tavallisen puupää muijan.

    • ei.erikoisia

      tavallinen nainen on paras eli tavallinen normaali suomalainen nainen ei mitään erikoista kuten naama tatuoitu tai ajanut kaljuksi tai leikkii hienoa yms vaan tavallinen kunnon nainen on mieleeni

      • Aki.Palstamäki

        Kuka vaan kelpaisi joka ei erottuisi massasta jollain huomiota herättävillä jutuilla?


      • taviksesta.dikkaan
        Aki.Palstamäki kirjoitti:

        Kuka vaan kelpaisi joka ei erottuisi massasta jollain huomiota herättävillä jutuilla?

        kai se massasta erottuu kun on seksikkäin nainen niin väitätkö että tavallinen nainen ei ole seksikäs niin seksikkäin ja parhain nainen kiinnostaa niin seksikkyys joko on tai ei ole niin ei erikoinen ole seksikäs vaan pelottava ja inhottava ja vastenmielinen niin kaikista naisista seksikkäimmästä ei saa silmiään irti ja kikkeli kyllä kertoo sen


    • nvfivbeifnwo

      Totta kai tavallinen etsii tavallista. Persoonaton laumasielu haluaa löytää kaltaisensa. Muutenhan elämä menisi liian mielenkiintoiseksi ja haasteelliseksi.

    • tavismies37

      Eikö kaikki naiset ole tavallisia. En näe naisissa eroja muuten kun luonteessa. Se on varmaan että tavis naiset ei halua tavis miestä.

    • "Tällä palstalla törmää silloin tällöin sellaiseen väittämään että kommentoijien vaatimukset eivät ole hirveän korkealla, ihan sellainen tavallinen kumppani riittää.

      Minä en oikein käsitä miksi kenenkään kannattaisi ryhtyä suhteeseen sellaisen tyypin kanssa joka jo lähtökohtaisesti myöntää että valitsisi sinut koska olet tavallinen, tuo kuulostaa vähän hölmöltä."

      Tämän voi ymmärtää myös siten, että ei ole välttämätöntä että kumppanilla on jokin positiivisella tavalla harvinainen ominaisuus, esimerkiksi jo mainittu pituus tai vaikkapa kuuluisuus. Tavoitellut positiiviset ominaisuudet kuuluvat normaalihajonnan piiriin. Haet siis melko pitkälti samaa kuin tuo lausahdus: ei tarvitse olla harvinaisuus ollakseen erityisyys.

      • Aki.Palstamäki

        Pointti oli se, että tavallisuus ei ole se syy miksi ihmisiin rakastutaan.

        Tottakai kaikki ihmiset ovat pohjimmiltaan tavallisia ihmisiä, mutta rakastuminen syntyy vasta siitä kun löydämme toisesta jotain mikä tekee hänestä erityisen.


    • Riippuu ihan siitä mitä tavallisella tarkoitetaan, jos tavallinen on:

      - perusnätti
      - hoikka
      - Ei hirverän näkyvä ja räiskyvä ulkoasu, hillittyä tyyliä
      - Hieman ehkä hiljainen
      - Tatuoimaton
      - Lapseton
      - Ei ole hirveästi matkustellut
      - perinteisiä arvoja kunnioittava

      Niin kyllä haen.

      Jos tavallinen taas on se tämän päivän tavallisempi:

      - Tatuoitu
      - kovaääninen ja riidanhaluinen
      - ylipainoinen
      - pitkin eteläistä pallonpuoliskoa panomatkustellut kansainvälinen seikkailijatar
      - arvonsa tunteva (muka)
      - eronnut useista suhteista
      - omaa lapsia
      - Feministi
      jne.

      En todellakaan hae.

    • Kaikki ihmiset näyttää tavalliselta ja on tavallisia, tyylistä riippumatta. Lähemmässä tarkastelussa joku kuitenkin erottuu edukseen, enemmän kuin toiset ja niin syntyy erityinen tavallisesta poikkeava ihminen. Toisen erityisyys on subjektiivinen kokemus. Ja kyllä, miehen pitää olla minulle erityinen, muista erottuva siinä mielessä.

      Oma kumppanihan aina on itselle erityinen. Ja jos ei ole, ei se kauaa ole enää oma kumppanikaan. Yleensä siinä kohtaa, kun toinen lakkaa olemasta erityinen aletaan puhumaan erosta. ;)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5022
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2332
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      42
      1553
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe