Otatteko suhteenne vakavasti?

YmmärtäväYksilö

Jos nyt tarkkaan seuraa tätä nykyajan parisuhdemaailmaa niin kyllähän se on ymmärrettävä että vain naiivi ihminen uskoo ikuiseen rakkauteen, lopunelämän parisuhteeseen. Ei sellaista ole Satutatte vaan itsenne unelmoimalla siitä mitä ei ole.

54

666

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otan.vakavasti

      tinderistä ei löydä sitä tyyppiä mutta uskon aitoon rakkauteen

      • Että.näin

        Tulet pettymään


    • Ikuista rakkautta ei ole, koska ihmiset kuolevat ja tunteet voivat kuolla. Se ei silti tarkoita etteikö ihminen voisi tuntea niin kauan rakkautta, kun sydän pumppaa verta. Ihan sama mikä se kohde on.

      Lopunelämän parisuhde on mahdollinen vain harvoille. Niille jotka ei pelkää mitään tunteita.

      • Ei edes sitä epäonnistumista.


      • minä.uskon

        kyllä on ainakin eläessä kuolemalle ei voi mitään ja tosi rakkaus jatkuu kuolemankin jälkeen eli ne kaksi jatkaa kuolemansa jälkeenkin yhteistä matkaa ja kun rakastuu ja päättää nyt hynttyyt yhteen niin ei siinä mietitä jos erotaan ja jos niin miettii ei rakasta toista oikeasti eli tyytyy suhteeseen ja etsii sitä oikeaa edelleen toivoen että löytäisi sen elämänsä rakkauden ja ketä ei usko niin he pettävät puolisonsa ja he voivat hyljätä omat lapsensakin eli he ei rakasta ketään ja samat tyypit voivat surmata itsensä koska ei rakasta enään itseään tai mies leikkaa kikkelinsä irti kun ei enään rakasta kikkeliään ja nainen kaivertaa pimppinsä pois tai leikkaa tissinsä irti kun vihaakin niitä yleensä ovat tinderissä yms


      • Että.näin
        zönggö kirjoitti:

        Ei edes sitä epäonnistumista.

        Vaikka itse kuinka tuntisit elämäsi loppuun asti jotain tunnetta niin toinen ei tee niin. Ironisinta on se että ihmiset itsekkyydessään olettavat kumppaninsa tuntevan samoin vaikkei se ole totta. Hyvin paljon pariskunnat elävät valhemaailmassa, suurin osa ajattelemattomuutensa takia.


      • Että.näin kirjoitti:

        Vaikka itse kuinka tuntisit elämäsi loppuun asti jotain tunnetta niin toinen ei tee niin. Ironisinta on se että ihmiset itsekkyydessään olettavat kumppaninsa tuntevan samoin vaikkei se ole totta. Hyvin paljon pariskunnat elävät valhemaailmassa, suurin osa ajattelemattomuutensa takia.

        Kyllä, juuri näin. Mutta eihän kestävää ja rakastavaa parisuhdetta ole olemassa muutenkaan ellei oma sydän tunne jotain. Yksipuolinen rakkaus ei ole parisuhdetta, se on suhteessa roikkumista. Eli loppujen lopuksi vain sillä on väliä, että oma sydän tuntee. Pätee myös etäihastuksiin, kohteisiin joita ei voi saada mutta voi sitä ihailla ja rakastaa. Kun et saa vastarakkautta.

        Kyse on nimenomaan omista tunteista. Ei tarvitse olla yhdessä, ollakseen rakastunut ja tuntea rakkautta. Muutakin rakkautta on olemassa, kuin parisuhderakkaus. Niinpä se tunne on se voima, mikä kantaa.

        Yhdenkään pariskunnan rakkauden määrä toisiaan kohtaan ei ole vakio. Eli kummankin tunteet voivat perustua ihan eri seikkoihin ja olla muutenkin erilaisia keskenään. Silti se oma rakkaus saa sut jäämään siihen, ei se että sua rakastetaan.


      • minä.uskon kirjoitti:

        kyllä on ainakin eläessä kuolemalle ei voi mitään ja tosi rakkaus jatkuu kuolemankin jälkeen eli ne kaksi jatkaa kuolemansa jälkeenkin yhteistä matkaa ja kun rakastuu ja päättää nyt hynttyyt yhteen niin ei siinä mietitä jos erotaan ja jos niin miettii ei rakasta toista oikeasti eli tyytyy suhteeseen ja etsii sitä oikeaa edelleen toivoen että löytäisi sen elämänsä rakkauden ja ketä ei usko niin he pettävät puolisonsa ja he voivat hyljätä omat lapsensakin eli he ei rakasta ketään ja samat tyypit voivat surmata itsensä koska ei rakasta enään itseään tai mies leikkaa kikkelinsä irti kun ei enään rakasta kikkeliään ja nainen kaivertaa pimppinsä pois tai leikkaa tissinsä irti kun vihaakin niitä yleensä ovat tinderissä yms

        Mä en usko kuoleman jälkeiseen elämään ja sitä kautta en yhteiseen matkaankaan kuoltuamme. Niin ihana ajatuksena kun se olisikin, että voisi kuoltuaankin olla yhdessä.

        Uskon siihen, että vaikka toinen kuolee ja toinen jää eloon, elävä osapuoli voi rakastaa omaan kuolemaansa saakka sitä jo kuollutta kumppaniaan. Se on todella mahdollista. Eron jälkeenkin voi rakastaa, vaikkei toinen rakastaisikaan.

        Niin kauan kun sydän pumppaa verta, voi siis rakastaa. Jos ei ihmistä, niin vaikka oluen juomista.


      • Lyöntiåvaam
        zönggö kirjoitti:

        Kyllä, juuri näin. Mutta eihän kestävää ja rakastavaa parisuhdetta ole olemassa muutenkaan ellei oma sydän tunne jotain. Yksipuolinen rakkaus ei ole parisuhdetta, se on suhteessa roikkumista. Eli loppujen lopuksi vain sillä on väliä, että oma sydän tuntee. Pätee myös etäihastuksiin, kohteisiin joita ei voi saada mutta voi sitä ihailla ja rakastaa. Kun et saa vastarakkautta.

        Kyse on nimenomaan omista tunteista. Ei tarvitse olla yhdessä, ollakseen rakastunut ja tuntea rakkautta. Muutakin rakkautta on olemassa, kuin parisuhderakkaus. Niinpä se tunne on se voima, mikä kantaa.

        Yhdenkään pariskunnan rakkauden määrä toisiaan kohtaan ei ole vakio. Eli kummankin tunteet voivat perustua ihan eri seikkoihin ja olla muutenkin erilaisia keskenään. Silti se oma rakkaus saa sut jäämään siihen, ei se että sua rakastetaan.

        Silti se oma rakkaus saa sut jäämään siihen, ei se että sua rakastetaan.

        Selitit selkeästi miksi petetty ja huonosti kohdeltu vaimo jää suhteeseen vaikka mies valehtelisi ummet ja lammet.

        Tästä toki pääsemme aiheeseen, kuinka paljon rakkaus kärsii. Kumpi on tärkeämpää, romanttinen rakkaus vai se että kohdellaan hyvin eikä kaltoikohdella.


      • Lyöntiåvaam kirjoitti:

        Silti se oma rakkaus saa sut jäämään siihen, ei se että sua rakastetaan.

        Selitit selkeästi miksi petetty ja huonosti kohdeltu vaimo jää suhteeseen vaikka mies valehtelisi ummet ja lammet.

        Tästä toki pääsemme aiheeseen, kuinka paljon rakkaus kärsii. Kumpi on tärkeämpää, romanttinen rakkaus vai se että kohdellaan hyvin eikä kaltoikohdella.

        Kyllä. Niin tein. Oma rakkaus ja tunteethan meitä ajaa tekemään ratkaisuja, jotka niiden varassa pitkälti toimii.

        Rakkaus ei ehkä kärsi, mutta kyky tuntea rakkautta kärsii. Kumpi on tärkeämpää, minulle se että kohdellaan hyvin eikä kaltoinkohdella. Mutta toki minä olen myös romantikko ja koen rakkauteni romanttisena miestä kohtaan. Vaikka mies ei kokisikaan rakkauttaa minua kohtaan samoin. Tuskin kokeekaan, koska ei ole romantikko.


      • zönggö kirjoitti:

        Kyllä. Niin tein. Oma rakkaus ja tunteethan meitä ajaa tekemään ratkaisuja, jotka niiden varassa pitkälti toimii.

        Rakkaus ei ehkä kärsi, mutta kyky tuntea rakkautta kärsii. Kumpi on tärkeämpää, minulle se että kohdellaan hyvin eikä kaltoinkohdella. Mutta toki minä olen myös romantikko ja koen rakkauteni romanttisena miestä kohtaan. Vaikka mies ei kokisikaan rakkauttaa minua kohtaan samoin. Tuskin kokeekaan, koska ei ole romantikko.

        Mä olen silleen romantikko, että mä haluan ihastua ihmiseen uudelleen, katsella ihastuneena kumppania uudelleen ja uudelleen vuosien saatossa. Huomata kuinka kaunista hänessä jokin on, piirre ulkoisesti tai luonteessa. Joku tapa mikä on hassu, mutta hänelle ominainen ja hyväksyä ne piirteet joista en oikeasti aina pitäisi, mutta ne ei kaada meitä. Ne on osa häntä. Pitää kädestä ja tuntea kuinka miehen käsi lämmittää mun kättäni ja kokea vahvaa ilon tunnetta sisälläni, että saan olla juuri tuon ihmisen kanssa.

        Pikkusia juttuja, joita pyörittelee sisällään ja mielessään. Tekoja, sanoja, ajatuksia...


    • jgbnhg

      Aloitus on taas jonkun sinkun jolla on kova halu sotkea parisuhteita, kun vapaata ei itse saa. Tai on tunnevammanen.

      • Mietivähän

        Tai realisti.
        Aloituksessa käskettiin ajattelemaan todellista parisuhdetilannetta suomessa. Jollet ole huomannut se on ero-> ero -> ero jne jne


    • yfdvf

      Aloituksessa kerrottiin että vain naivi ihminen uskoo ikuiseen rakkauteen. Kaikki ei kuitenkaan eroa, rakkautta varmaan sekin:). Toivottavasti löydät rakkauden ja kumppanin.

      • Tervetuloatodellisuuteen

        Se ettei eroa ei todellakaan tarkoita sitä että kumpikin rakastaisi toisiaan. Pahimmillaan (aika yleistä vanhemman väen keskuudessa) kunpikaan ei rakasta toista vaikka yhdessä asutaan ja liitossa ollaan.


    • RakkausElää.yhä

      Ei tämä ole mikään nykyajan ilmiö. Ennen oltiin aviossa hautaan asti vaikka rakkautta ei enää ollut tai vaikka perhe-elämä olisi ollut jopa yhtä helvettiä.
      Nykyään on hyväksyttävää erota ja etsiä uusi kumppani. Yhä useampi on myös kokonaan yksin koska se on parempi kuin huonossa liitossa.

      On todellakin naiivia kuvitella, että rakkaussuhde kestää aina läpi elämän, se on hyvin harvinaista. Se on kai vähän semmoinen kirkollisromanttinen näkemys, "kunnes kuolema meidät erottaa". Todellisuudessa ihmisellä on yleensä muutama pitkä ja syvä rakkaussuhde elämässään.

      Rakkaudesta kannattaa aina unelmoida ja sitä tavoitella siitä huolimatta, etteivät ihmiset rakasta yhtä ja samaa henkilöä elämänsä loppuun asti.

      • vaikeita.ihmisiä

        mutta ei kaikilla ole suhteissa yhtä helvettiä on paljon onnellisia suhteita ja ketä ei usko niin yleensä he ovat olleet useissa suhteissa usein naimisissakin eli he ovat niitä vaikeita ja kummallisia ihmisiä eikä tule kenenkään kanssa toimeen jo ensi treffeillä sen näkee ettei heistä saa hyvää kumppania niin he eivät usko rakkauteen ja yleensä sen näkee heti tai nopeasti mikä ihminen on kyseessä jo jutut sen kertoo


      • Tää on ihan totta. Hyviä näkemyksiä.


      • vaikeita.ihmisiä kirjoitti:

        mutta ei kaikilla ole suhteissa yhtä helvettiä on paljon onnellisia suhteita ja ketä ei usko niin yleensä he ovat olleet useissa suhteissa usein naimisissakin eli he ovat niitä vaikeita ja kummallisia ihmisiä eikä tule kenenkään kanssa toimeen jo ensi treffeillä sen näkee ettei heistä saa hyvää kumppania niin he eivät usko rakkauteen ja yleensä sen näkee heti tai nopeasti mikä ihminen on kyseessä jo jutut sen kertoo

        Mä taas luulen, että toiset vaan sietää ja kestää enemmän auhteessaan erimielisyyksiä ja vaiheita, kun elämä ei ole yhtä juhlaa. Pettymyksiä ja takapakkeja. Ne just voi saada sen rakkauden herätettyä henkiinkin, jotka ei pelkää näitä negatiivisena pidettyjä tunteita. Ne kaikki tulee ihmisen kasvusta ja kuten tiedämme, joillain on enemmän kasvukipuja kuin toisilla. :)


      • Kestävänä

        Tiedän kuitenkin useita pareja 40v yhdessä olleita 1 liitto. Heidän kanssa jutellessaan tuntuisi et heillä menee ihan hyvin eikä heidän tarvitse feikata.


      • oikeassa.olet
        Kestävänä kirjoitti:

        Tiedän kuitenkin useita pareja 40v yhdessä olleita 1 liitto. Heidän kanssa jutellessaan tuntuisi et heillä menee ihan hyvin eikä heidän tarvitse feikata.

        samoin ja suurin osa on niitä ja kun olet heidän kanssaan niin rakkaus asioissa olen samaa mieltä mutta kun kun kuuntelet katselet sitä toista päätä niin heidän kanssaan olen erimieltä he pilkkaavat rakkautta ja heistä on epänormaalia että pari haluaa olla yhdessä eikä eroilla ja tindereillä


      • RakkausElää.yhä
        vaikeita.ihmisiä kirjoitti:

        mutta ei kaikilla ole suhteissa yhtä helvettiä on paljon onnellisia suhteita ja ketä ei usko niin yleensä he ovat olleet useissa suhteissa usein naimisissakin eli he ovat niitä vaikeita ja kummallisia ihmisiä eikä tule kenenkään kanssa toimeen jo ensi treffeillä sen näkee ettei heistä saa hyvää kumppania niin he eivät usko rakkauteen ja yleensä sen näkee heti tai nopeasti mikä ihminen on kyseessä jo jutut sen kertoo

        En minä kirjoittanutkaan ettei olisi onnellisia ja loppuelämänkin kestäviä suhteita. Se vaan on harvinaisempaa kuin se, että kumppani vaihtuu ainakin kerran tai kaksikin elämässä. Pointtini oli, ettei rakkauden loppuminen tai kohteen vaihtuminen tee rakastamisesta tai ihmisestäkään huonompaa.

        Siitä olen eri mieltä, että eronneet olisivat vaikeita ja kummallisia ihmisiä. Minulla on takana vajaa 20 vuotta kestänyt avioliitto. Ihmisenä olen joustava ja huomaavainen, en lainkaan vaikea. Olen valmis uuteen rakkauteen jos sellainen kohdalleni vielä osuu, enkä ole katkera tai pettynyt siitä, ettei avioliiton rakkaus kestänyt hautaan asti.


      • TervetuloaTodellisuuteen
        Kestävänä kirjoitti:

        Tiedän kuitenkin useita pareja 40v yhdessä olleita 1 liitto. Heidän kanssa jutellessaan tuntuisi et heillä menee ihan hyvin eikä heidän tarvitse feikata.

        Oisko tyytymistä? Minä nyt tyydyn tuohon mummelin näköiseen epänaiselliseen otukseen kun en muutakaan helposti tähän vierelle saa elämään.

        Vaihtoehtoja:
        -tyydytään ja luovutetaan
        -juurtunit tapa olla yhdessä
        -ei uskota että kukaan muu enää huolisi (näin saattaa ollakin)


      • Että.näin
        vaikeita.ihmisiä kirjoitti:

        mutta ei kaikilla ole suhteissa yhtä helvettiä on paljon onnellisia suhteita ja ketä ei usko niin yleensä he ovat olleet useissa suhteissa usein naimisissakin eli he ovat niitä vaikeita ja kummallisia ihmisiä eikä tule kenenkään kanssa toimeen jo ensi treffeillä sen näkee ettei heistä saa hyvää kumppania niin he eivät usko rakkauteen ja yleensä sen näkee heti tai nopeasti mikä ihminen on kyseessä jo jutut sen kertoo

        he ovat olleet useissa suhteissa usein naimisissakin eli he ovat niitä vaikeita ja kummallisia ihmisiä eikä tule kenenkään kanssa toimeen j

        Yleensä ne joilla on enemmän parisuhde-elämää kuin vain se 1 kumppani, ovat sosiaalisesti lahjakkaampia, tulevat toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja ovat joustavia ja mukautuvia.

        Erakot tai vähän parisuhdekokemusta omaavat ovat niitä todella outoja käytökseltään. Jollei ole normaalia ja luonnollista ollut elää kumppanin kanssa ja nauttia elämästä.


      • ghbvg
        TervetuloaTodellisuuteen kirjoitti:

        Oisko tyytymistä? Minä nyt tyydyn tuohon mummelin näköiseen epänaiselliseen otukseen kun en muutakaan helposti tähän vierelle saa elämään.

        Vaihtoehtoja:
        -tyydytään ja luovutetaan
        -juurtunit tapa olla yhdessä
        -ei uskota että kukaan muu enää huolisi (näin saattaa ollakin)

        Ja toisinpäin vaarinnäköiseen.....:)


      • RakkausElää.yhä
        TervetuloaTodellisuuteen kirjoitti:

        Oisko tyytymistä? Minä nyt tyydyn tuohon mummelin näköiseen epänaiselliseen otukseen kun en muutakaan helposti tähän vierelle saa elämään.

        Vaihtoehtoja:
        -tyydytään ja luovutetaan
        -juurtunit tapa olla yhdessä
        -ei uskota että kukaan muu enää huolisi (näin saattaa ollakin)

        Mikäs siinä jos tyytyminen tuntuu siedettävältä ja elämä kelpaa itselle. Ja jos tietää, että on parempi edes tylsästi kahden kuin kokonaan yksin, ei varmastikaan kannata edes erota.

        Se on eri juttu kun kokee, että suhde tekee onnettomaksi, estää elämästä ja että voi kaikella tavalla paremmin jos se kumppani ei enää ole vieressä. Jos hyvin käy, löytää uuden rakkaudenkin vielä sitten :)


    • edfdsd

      Kyllä kyllä....parisuhteiden rakkaus asioista on turha kirjoitella ja ilkkua täällä. Ette tule niitä totuuksia tietämään. Pitkät liitot joko kestää tai ei. Rakkaus kuitenkin useimmiten pitää yhdessä. Puolisot antaa anteeksi parisuhteensa aikana satoja kertoja, eikös se ole sitä RAKKAUTTA.

      • TervetuloaTodellisuuteen

        Tai mukavuudenhalua tai rahanahneutta tai epävarmuutta tai laiskuutta. Miksi kukakin sitä haluaa kutsua.
        Toivottavasti ymmärsit koska elämä on ihan muuta kuin sitä rakkautta mitä mainostetaan. On hyvä ymmärtää myös itsekkäät tarkoitusperät ym


    • fbhytg

      Tottakai ymmärrän myös itsekkäät tarkoitusperät. Kaikilla pareilla niitä vaan ei ole.

      • Että.näin

        Ai ei ole? Ethän elä kumppanisi rahoilla? Ethän elätä kumppaniasi? Ethän suostu että toinen siivoaa? Koko parisuhde on yhtä itsekkyyttä. Siinä halutaan henkilö toimimaan omaksi hyväkseen. Mikä voisi olla itsekkäämpää?


    • m-i-e-z

      Kaikki suhteeni otan vakavasti. =)

    • Näen asian sillä tavalla, että se mitä nykyaika tai parisuhdemaailma noin yleisesti on, ovat asioita jotka voi varsin hyvin eristää omasta elämästään. On omia odotuksia suhteelle ja sitten kaikkea muuta ja vain edellisillä on merkitystä.

      Unelmoida voi melkein mistä vaan, mutta suhteet on mielestäni otettava juuri sellaisena kuin ne on.

      • ollaanvaanlähekkäin

        Hyvä suhde toimii jos, sinä et räkäse lattialle ja piere yhtenään kotona ja muutenkin otat huomioon toisen naisen jolle olet uskollinen ja ensimmäinen on kulissivaimo....


    • flowersreally

      Mulla on huono tapa ottaa kaikki (mihin ryhdyn) liian vakavasti.

    • eimullamuuta-

      Jollain tasolla uskon. Enoni ollut saman naisen kanssa 41 vuotta. Eno täytti just 60 vuotta. Olen ollut 4 vuotta vasta saman naisen kanssa että vähän on vielä matkaa enon lukemiin. Uskon että kun toista huomioi ja ei jätä sitä suhteessa yksin niin homma toimii.

      • Toiv.Olen.Väärässä

        Voi sinnuu. Muista tämä viestisi 10 vuoden kuluttua. Sinä oot vielä tuossa lapsenuskossa, koska et usko että toinenkin voi muuttua. Sitten kyselet täällä miksi mun vaimo noin ja näin ja haluaa erota vaikka olen varmasti tehnyt suhteen eteen kaikkeni, mitä nyt teen, olen romuna.
        Sitten vasta ymmärrät.


      • penteleensutari

        tai sitten tyyppi haluaa ite erota ja on ajatuksesta jopa innostunut


    • 2322

      Riippuu mitä pitää rakkautena. Jotkut tuntuu pitävän ainoastaan intohimoista rakastumista rakkautena, ja kokevat että rakkaus on loppunut kun alkuhuuma laantuu. Sitten ihastutaan kolmansiin ja neljänsiin osapuoliin ja rikotaan perhe koska hei, onhan mulla oikeus. Minusta tällaiset ihmiset eivät minusta ylipäänsä sovi pitkäaikaiseen parisuhteeseen.

      Sitten on niitä, jotka näkevät rakkauden valintana, päätöksenä ja tahtotilana ennemmin kuin höttöisenä tunnemykkyränä. Suhde nähdään rakkauden rakentamisena, vuosi vuodelta, ja ajan mittaan tulee lopulta yhdentekeväksi olisiko joku muu ollut alunperin parempi tai sopivampi. Kukaan ei voi kuitenkaan voi olla niin hyvä, että kannattaisi hajottaa kaikki jo rakennettu ja alkaa koko hommaa alusta. Vähän niinkuin romuttaisi itse rakentamansa talon koska saa päähänsä, että sen keittiön olisi sittenkin pitänyt olla talon eteläsivulla tai kylppärin yläkerrassa.

      Monet ensiksi mainitun tyypin ihmiset ajattelevat, että jälkimmäisen tyypin ihmiset ovat yhdessä vain tottumuksesta tai yksinäisyyden pelosta. Ilmeisesti aloittajakin ajattelee näin. Minusta taas asia on täysin päinvastoin. Minusta nimenomaan nuo jälkimmäisen tyypin ihmiset ovat ymmärtäneet jotain olennaista elämästä ja rakkaudesta, jotain mikä noilta huuman perässä juoksevilta on mennyt ohi. Mutta kukin tyylillään.

      • peteleensutari

        Ihan samahan se on kummalla tyylillä menee.

        Jos on ymmärtänyt jotain lopullisempaa elämästä, niin tietää että teki kummin tahansa, niin vanhana ja rumana kuolee ja multaa laitetaan suun päälle. Voi kuolla yksin tai sitten vanhan ja ruman kumppanin vierellä. Ei silläkään ole mitään merkitystä, ei meistä mitään muuta tänne jää kuin horsman lannoitetta.

        Ainoa millä on merkitystä on aika ennen tuota. Ja se kannattaa käyttää juuri niin kuin itsestä parhaalta tuntuu. Rakentaa uutta taloa ja repii niitä alas yhä uudelleen, tai sitte hinkkaa ja puunaa vanhaa tölliä vuodesta toiseen.

        Jotenkin vaan omasta mielestä tyhjästä uuden rakentaminen ja keksiminen on mielenkiintoisempaa kuin vanhan kiillottaminen. Ja mitään projektia ei jaksa loputtomiin. Välillä ne heitetään keskeneräisinä romukoppaan ja hypätään uuden pariin. Ja mielenkiintoisinta on nimen omaan se tekeminen - ei niinkään lopputulos.


      • 96869

        Uskon että monikin pari olisi eronnut ilman asuntolainaa ja lapsia. Ne on tehokkaita jarruja eroon mutta se tekee elämästä helvetin ettei ole ms vapaata tahtoa vaan on näyteltävä jotain perhettä. En ole koskaan nähnyt yhtä onnetonta ihmistä kuin komea mies jolla on vaimo ja lapsia mutta joka ei edes nuku samassa huoneessa vaimon kanssa koska rakkaus on kuopattu jo vuosia sitten ja molemmilla omat elämät. Se on hirvittävää kärsimystä.


    • Mies34veee

      En kyllä alkaisi puhumaan seurustelusta jos niin sattuisi. Oltaisiin vaan yhdessä, tai sitten ei. Ei ikinä kihloille tai syövälle nimittäin naimisiinmeno, tai sormuksille. Ehkä sellainen Mickey&Mallory juttu toimis paremmin, tai sitten Bonnie&Clyde, Tristan&Isolde <3

    • Kuulisin mielelläni, mitä "vakavasti ottaminen" ihan konkreettisesti ihmisten mielestä parisuhteen kontekstissa tarkoittaa. Valmiutta pysyä yhdessä hammasta purren millä ehdoin tahansa kunnes toinen potkaisee tyhjää? Parisuhteen asettamista elämän prioriteeteissa ykköseksi? Jotain muuta, mitä?

      • Lightaffair

        Vakavasti ottaminen on mielestäni sitä ettei toisen pettäminen, sairastuminen tai muu kusipäisyys aiheuta eroa. Jos aiheuttaa, on kyseessä kevytsuhde.


    • Uskollisuusaina

      Omalta kohdalta sanoisin, että ikuinen rakkaus oli ja voi olla kuolemaan saakka ja sen jälkeen. Se on mahdollista, vaikka siitä kiistelläänkin usein. Kaikki ei vain kykene liittoon loppuelämäksi. Yksi riittää kerrallaan. Ei se ruoho aidan toisen puolen ole parempaa ja sen väärti. Usko luja yhteiseen elämään oli ja rakkaus.

      • Olet.tietäväinen

        Siitä sinä et tiedä mitään, onko jollekin ruoho vihreämpää aidan toisella puolen, koska olet laiduntanut itse hyvällä niityllä.

        Sopii kokeilla toisenlasta liittoa: rakkaudetonta, julmaa, itsekästä, hyväksikäyttävää, väkivaltaista tai etäistä. Voisi muuttua ääni vellikellossa etkä latelisi enää tuollaisia latteuksia lujasta uskosta yhteiseen elämään kera rakkauden.
        Turha sinun on siis rintaasi röyhistellä, että kaikki eivät "vain pysty" liittoon loppuelämäksi. Sama kuin yltäkylläisyydessä elänyt sanoisi nälkään kuolevalle, että ruuan pyytäminen on vain osoitus uskon puutteesta.

        Olen kuitenkin vilpittömästi iloinen puolestasi, että olet saanut elää onnellisessa parisuhteessa.


    • bvnmbmbnvm

      Riippuu siitä mitkä ovat ihmisten tarpeet, mikä riittää ja löytyykö sitä kumppania jonka kanssa TODELLA tulee juttuun.

      Se loppuelämän kestävä intohimo ja Se Yksi Ja Ainoa kun ovat hakusessa niin voi olla ettei ihan helposti.

      Riippuu mikä riittää huumannuttamaan; jos läheisyys, turva, kumppanuus ja perherakkaus, niin sitten.

      • Nähnytläheltä

        'Riippuu mikä riittää huumannuttamaan; jos läheisyys, turva, kumppanuus ja perherakkaus, niin sitten.'

        Just tollasia liittoja ei voi arvostaa saatika kunnioittaa mitkä perustuu siihen että itse on itsekäs ja haluaa sen lapsen ja miehen siihen leikkimään perhettä ja omakotitalon ja koiran.
        Joku ei ehkä ymmärrä tätä mutta aina kun tekee lapsen, se on 50% sinua ja 50% toista ihmistä. Miettikää miten vaikea ois rakastaa lemmikkiä missä on sekä enkeli että käärme yhdistettynä? Sen sijaan jos lapsi syntynyt rakastaville vanhemmille joille tärkeämpää on rakkaus kuin halu perustaa perhe niin lapsi on molempien puolelta 100% hyväksytty ja rakastettu. Suomi on pullollaan vanhempia jotka eivät syystä tai toisesta kykene rakastamaan lapsiaan ja lapset ovat onnettomia. Nämä lapset ovat lähtöisin nimenomaan niistä "haluan perheen"-parisuhteista missä tunteet on laimeita jos rakkautta ikinä ollutkaan.


      • bghvjkhgvb
        Nähnytläheltä kirjoitti:

        'Riippuu mikä riittää huumannuttamaan; jos läheisyys, turva, kumppanuus ja perherakkaus, niin sitten.'

        Just tollasia liittoja ei voi arvostaa saatika kunnioittaa mitkä perustuu siihen että itse on itsekäs ja haluaa sen lapsen ja miehen siihen leikkimään perhettä ja omakotitalon ja koiran.
        Joku ei ehkä ymmärrä tätä mutta aina kun tekee lapsen, se on 50% sinua ja 50% toista ihmistä. Miettikää miten vaikea ois rakastaa lemmikkiä missä on sekä enkeli että käärme yhdistettynä? Sen sijaan jos lapsi syntynyt rakastaville vanhemmille joille tärkeämpää on rakkaus kuin halu perustaa perhe niin lapsi on molempien puolelta 100% hyväksytty ja rakastettu. Suomi on pullollaan vanhempia jotka eivät syystä tai toisesta kykene rakastamaan lapsiaan ja lapset ovat onnettomia. Nämä lapset ovat lähtöisin nimenomaan niistä "haluan perheen"-parisuhteista missä tunteet on laimeita jos rakkautta ikinä ollutkaan.

        Tarkoitn "perherakkaudella" sitä samaa tunnetta mitä tunnet sukulaisiasi kohtaan, silloin kun välit ovat hyvät ja rakastavat.
        Intohimo ja alkuhuuma kun eivät riitä loputtomiin.
        Perhe-konsepti ei sovi niille joille ei sovi - hyvä olisi olla itse kunkin tietoinen omistautumisensa määrästä.


      • Että.näin
        bghvjkhgvb kirjoitti:

        Tarkoitn "perherakkaudella" sitä samaa tunnetta mitä tunnet sukulaisiasi kohtaan, silloin kun välit ovat hyvät ja rakastavat.
        Intohimo ja alkuhuuma kun eivät riitä loputtomiin.
        Perhe-konsepti ei sovi niille joille ei sovi - hyvä olisi olla itse kunkin tietoinen omistautumisensa määrästä.

        Omistautuminen ja rakastaminen eivät tarkoita samaa. Joku voi omistautua työlle tai lapsilleen muttei se tarkoita että hän niitä rakastaisi. Se tarkottaa vaan sitä että ottaa asian vakavasti.


    • fla.vio

      :).... En ota. Se on helpompi niin...

    • haikeaa

      Ensi vuonna on toivottavasti hopeahääpäivä edessä. Kovasti riittää rakkautta vieläkin, mutta nykyisin kun olemme jo keski-ikäisiä, tulee välillä sellainen surun aalto siitä, että jonakin päivänä tämän elämän ja onnen menettää.

    • timanttisinkku

      Täällä yksi naivi ihminen, joka uskoi ikuiseen rakkauteen ja lopunelämän parisuhteeseen. No niin, olen parantunut tuosta. Nykyään aika dualistinen olotila. Olen uudelleen koulutettu ja saanut rakastella maailman parhaimpien miesten kanssa.
      Pystynkö enää olemaan uskollinen...

      • 09864

        Itsekin nuoruudessa uskoin ikuiseen rakkauteen, varmaan suurin osa nuorista on lapsellisia ja uskoo ikuiseen rakkauteen -tosin nykyaikana niin monen vanhemmat ovat eronneet että osa on tajunnut jo ettei rakastaminen ole vakio.
        Iän myötä on ymmärtänyt että rakkaus on ikuista, vain kohde vaihtuu.


    • iyryjvcguy

      Ei sitä ennen menty naimisiin rakkaudesta vaan koska piti ja tarvitsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe