Mitäs tämä nyt on?

8

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dieselillä

      Tuotetiedoista selviää.

    • melko-turhaa

      Käyntiinlähtö voi ehkä hieman helpottua jollain huonokuntoisella moottorilla. Mutta harvassa dieselautossa tuo on ongelmana kuitenkaan. Lisälämmittimen käyntiinlähdössä saattaisi ehkä auttaa? Kulutusta voi laskea jossain huonokuntoisessa koneessa.

      Normaalit moottorit toimii hyvin normaalilla dieselillä.

      • Dieselillä

        EN590 on "normaalia" dieseliä, auton valmistajat tuntuvat valmistavan WWFC
        autoja, lähinnä pro dieseliä suosivia.


      • melko-turhaa

        On siinä kuitenkin hieman korkempi setaaniluku, kuten myös pro dieselissä. Eli ehkä auttaa pienipuristuksisessa.


      • Dieselillä

        Kyllä niissä eroa on, muistan kun aikoinaan kokeilin eri yhtiöiden tuotteita,
        erään yhtiön tuotteella sai aikaan hirveän kalkatuksen ja mustia savupilviä,
        niillä oli hyvä häätää puskurissa roikkujat turvaetäisyyden päähän.

        Pro diesel taas käy pehmeämmin, käynnistyy paremmin, mustat savut
        loppuneet kokonaan, savut kovassa kiihdytyksessä lähinnä harmaita.
        Sama auto edelleen.

        Aikaisemmin dieselit olivat "raskaampia", tislauksen 95% piste oli jossain
        360 C tienoilla, nyt mennään parhaimmillaan reilusti alle 350 C.

        Shellin aine näyttää olevan samaa kuin St1/ABC tuotteet, näissä 95%
        piste on 351 C, sillä saa kovassa kiihdytyksessä mustia tuprahduksia.

        Lukekaa tuotetiedot niin ei tarvi arvailla.


      • Dieselillä kirjoitti:

        Kyllä niissä eroa on, muistan kun aikoinaan kokeilin eri yhtiöiden tuotteita,
        erään yhtiön tuotteella sai aikaan hirveän kalkatuksen ja mustia savupilviä,
        niillä oli hyvä häätää puskurissa roikkujat turvaetäisyyden päähän.

        Pro diesel taas käy pehmeämmin, käynnistyy paremmin, mustat savut
        loppuneet kokonaan, savut kovassa kiihdytyksessä lähinnä harmaita.
        Sama auto edelleen.

        Aikaisemmin dieselit olivat "raskaampia", tislauksen 95% piste oli jossain
        360 C tienoilla, nyt mennään parhaimmillaan reilusti alle 350 C.

        Shellin aine näyttää olevan samaa kuin St1/ABC tuotteet, näissä 95%
        piste on 351 C, sillä saa kovassa kiihdytyksessä mustia tuprahduksia.

        Lukekaa tuotetiedot niin ei tarvi arvailla.

        Itse käytän lähinnä ABC:n dieseliä (edullisin). Toimii hyvin, eikä mustaa savuakaan ole näkynyt (ehkä ajotyylistä johtuen). Pari kertaa nesteen porodieseliä tankannut, eikä eroa juuri huomaa.

        Mutta tuossa shellin litkussa pitäisi olla jotain nestekaasusta tehtyä komponenttia mukana. Väittävät, että sillä on vaikutusta. Ei se oikein tuotetiedoista avaudu, kun ei ihan niin tarkkaan ole dieseltekniikka hallussa. Epäilen, siksi kyselen.


      • Dieselillä

        Itsellä nyt St1:n dieseliä, tämä aine tuntuu hyvältä, minulla ajotyyli rauhallinen,
        en yleensä ulosmittaa savuja, joskus testaan onko äänenvaimentajassa liikaa
        tavaraa.

        Ajoin talven pro dieselillä, katsastuksen jälkeen vaihto St1, kesällä kokeilen
        pro dieseliä, ovat muuttaneet sitä jonkin verran.

        Näköjään St1/ABC/ Shell ovat samaa ainetta, ne ovat diesel/GTL/UPM Verno
        sekoituksia, valitettavasti yhtiöt eivät ilmoita sekoitussuhteita, oikeastaan
        dieselkomponentti on se huonoin osa, GTL ja Verno olisivat loistavia sellaisinaan, tosin tiheys jäisi liian alhaiseksi, diesel nostaa tiheyden sopivaksi.


    • kuopata

      Shellin sotkut on samaa mitä saa venäjältä puoli ilmasiksi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe