Shelli mainostelee "uutuusdieseliään" kovin kekseliäästi radiossa ja netissä. Tuosta selviää noin viisi kertaa, että kyse on shellin 40 vuotta kehittelemästä tekniikasta, jolla in kiva lyhenne ja blaablaa...
http://www.shell.fi/motorists/shell-fuels/shell-diesel.html?gclid=CNyY2NyDmtMCFQ3gGQod0bgK5Q
Mitäs tällä ihmeaineella sitten oikeasti tekee? Onko joku ehtinyt kokeilemaan ja huomannut eroa? Muussakin kuin lompakossa?
Mitäs tämä nyt on?
8
141
Vastaukset
- Dieselillä
Tuotetiedoista selviää.
- melko-turhaa
Käyntiinlähtö voi ehkä hieman helpottua jollain huonokuntoisella moottorilla. Mutta harvassa dieselautossa tuo on ongelmana kuitenkaan. Lisälämmittimen käyntiinlähdössä saattaisi ehkä auttaa? Kulutusta voi laskea jossain huonokuntoisessa koneessa.
Normaalit moottorit toimii hyvin normaalilla dieselillä.- Dieselillä
EN590 on "normaalia" dieseliä, auton valmistajat tuntuvat valmistavan WWFC
autoja, lähinnä pro dieseliä suosivia. - melko-turhaa
On siinä kuitenkin hieman korkempi setaaniluku, kuten myös pro dieselissä. Eli ehkä auttaa pienipuristuksisessa.
- Dieselillä
Kyllä niissä eroa on, muistan kun aikoinaan kokeilin eri yhtiöiden tuotteita,
erään yhtiön tuotteella sai aikaan hirveän kalkatuksen ja mustia savupilviä,
niillä oli hyvä häätää puskurissa roikkujat turvaetäisyyden päähän.
Pro diesel taas käy pehmeämmin, käynnistyy paremmin, mustat savut
loppuneet kokonaan, savut kovassa kiihdytyksessä lähinnä harmaita.
Sama auto edelleen.
Aikaisemmin dieselit olivat "raskaampia", tislauksen 95% piste oli jossain
360 C tienoilla, nyt mennään parhaimmillaan reilusti alle 350 C.
Shellin aine näyttää olevan samaa kuin St1/ABC tuotteet, näissä 95%
piste on 351 C, sillä saa kovassa kiihdytyksessä mustia tuprahduksia.
Lukekaa tuotetiedot niin ei tarvi arvailla. Dieselillä kirjoitti:
Kyllä niissä eroa on, muistan kun aikoinaan kokeilin eri yhtiöiden tuotteita,
erään yhtiön tuotteella sai aikaan hirveän kalkatuksen ja mustia savupilviä,
niillä oli hyvä häätää puskurissa roikkujat turvaetäisyyden päähän.
Pro diesel taas käy pehmeämmin, käynnistyy paremmin, mustat savut
loppuneet kokonaan, savut kovassa kiihdytyksessä lähinnä harmaita.
Sama auto edelleen.
Aikaisemmin dieselit olivat "raskaampia", tislauksen 95% piste oli jossain
360 C tienoilla, nyt mennään parhaimmillaan reilusti alle 350 C.
Shellin aine näyttää olevan samaa kuin St1/ABC tuotteet, näissä 95%
piste on 351 C, sillä saa kovassa kiihdytyksessä mustia tuprahduksia.
Lukekaa tuotetiedot niin ei tarvi arvailla.Itse käytän lähinnä ABC:n dieseliä (edullisin). Toimii hyvin, eikä mustaa savuakaan ole näkynyt (ehkä ajotyylistä johtuen). Pari kertaa nesteen porodieseliä tankannut, eikä eroa juuri huomaa.
Mutta tuossa shellin litkussa pitäisi olla jotain nestekaasusta tehtyä komponenttia mukana. Väittävät, että sillä on vaikutusta. Ei se oikein tuotetiedoista avaudu, kun ei ihan niin tarkkaan ole dieseltekniikka hallussa. Epäilen, siksi kyselen.- Dieselillä
Itsellä nyt St1:n dieseliä, tämä aine tuntuu hyvältä, minulla ajotyyli rauhallinen,
en yleensä ulosmittaa savuja, joskus testaan onko äänenvaimentajassa liikaa
tavaraa.
Ajoin talven pro dieselillä, katsastuksen jälkeen vaihto St1, kesällä kokeilen
pro dieseliä, ovat muuttaneet sitä jonkin verran.
Näköjään St1/ABC/ Shell ovat samaa ainetta, ne ovat diesel/GTL/UPM Verno
sekoituksia, valitettavasti yhtiöt eivät ilmoita sekoitussuhteita, oikeastaan
dieselkomponentti on se huonoin osa, GTL ja Verno olisivat loistavia sellaisinaan, tosin tiheys jäisi liian alhaiseksi, diesel nostaa tiheyden sopivaksi.
- kuopata
Shellin sotkut on samaa mitä saa venäjältä puoli ilmasiksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 498120
Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää
Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/1326778Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka593889Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu933864- 1033660
- 553253
Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod743235Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint372613IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!
"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk2392501- 531744