Polttoöljyllä ajaminen edullista

pölö.halpaa

Nyt kun EU verottaa diesel-autoilun kuoliaaksi. Ajan loppuun saakka diesel-autollani, uusi auto sitten aikanaan. Ja aivan sama jos jää kiinni, sinne vain satojen tuhansien sakko ulosottoon niin voi hyvillä mielillä lopettaa työtkin ja jäädä ennenaikaiselle eläkkeelle.

37

578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CityvirheetköAsialla

      Uudet diisselit muuten saastuttaa vähemmän kuin bensiiniautot joten mistä moinen aivopieru päättäjillä? Ja tuleeko rekoista kenties höyrykäyttöisiä, vai huomattavasti enemmän saastuttavia bensamalleja? Joku vihreiden aivopieru taas joka aiheuttaa enemmän tuhoa kuin hyötyä luonnolle?

      • Ahdetut pikkukoneet taitavat olla pahimpia typenoksidien pöläyttelijöitä. Urean kanssahan Noxia saa poistettua, sillä urean hajotessa syntyy ammoniakkia, joka reagoi typen oksidien kanssa ja lopputuloksena on typpeä ja vettä.

        Vapaastihengittävät bensamoottorit eivät saastuta varsinaisesti muuten kuin sulattamalla eskimoilta iglut. Näin siis ainakin ihmisille uskotellaan.

        Nesteen osakkeet kannattanee myydä hyvissä ajoin pois. Nestehän on investoinut miljardeja biodieseljalostamoihin. Jos ja kun henkilöautodieselit kielletään, niin näiden jalostamojen lopputuotteiden kysyntä hiipuu.


      • EUkiimaa

        "Nestehän on investoinut miljardeja biodieseljalostamoihin"

        Siinähän se EU:n kiire kieltää dieselit taas selittyy.
        Ai suomalaiset on investoinut miljardeja tollaiseen. No tehdääs niille taas vähän kiusaa ja rahan menoa. Kehittäkääs taas jotain uutta ympäristöä säästävää, niin juuri kun luulet saavanne siitä jotain tuloja, niin luodaan vähän uusia direktiivejä ja vesitetään kaikki sunitelmat.


    • turhaaAjosta

      Dieselin hinta pitää triplata, loppuu se turhan rillaaminen.

      • buahhahahaaaa

        Eikös ne amisteinit aja sitä turhaa pillurallia bensavehkeillä, ja diesel-koneet on hyöytyajossa? Oletko stadilainen cityvihreä, tyhmä kuin saapas? Et ole koskaan autolla ajanutkaan, vaan läskiperseesi vaeltaa julkisesta toiseen?


    • ammattina.sankari

      Ei tuo tule toteutumaan, täyttä utopiaa. Ehkä joskus sadan vuoden sisällä kun kaasu- ja sähkötekniikka on tarpeeksi pitkällä. Lähes kaikki raskas kalusto ja hyötyajoneuvot kulkevat dieselillä, poislukien jokunen jenkkirekka jotka kuluttavat ja saastuttavat niin että vihreiden pöksyt kastuvat.

      • Kaippa niiden isojen dieseleiden palotapahtumat on helpommin hallittavissa. Suuremmissa moottoreissahan on pienemmät käyntinopeudet ja ilmeisesti ruiskutuspaineetkin ovat alemmat.

        Lisäksi urealiuosten kanssa lotraaminen ei ehkä haittaa ammatikseen ajavia yhtä paljoa kuin nokka pystyssä kulkevaa korkokenkäistä hienohelmaa.


      • ewrwerte
        Jerry.Kannunen kirjoitti:

        Kaippa niiden isojen dieseleiden palotapahtumat on helpommin hallittavissa. Suuremmissa moottoreissahan on pienemmät käyntinopeudet ja ilmeisesti ruiskutuspaineetkin ovat alemmat.

        Lisäksi urealiuosten kanssa lotraaminen ei ehkä haittaa ammatikseen ajavia yhtä paljoa kuin nokka pystyssä kulkevaa korkokenkäistä hienohelmaa.

        Nykyään on niin hyvä hiukkassuodatustekniikka, että diesel ei saastuta juuri ollenkaan. Bensakoneen päästöt aiheuttava selvästi enemmän terveysongelmia ja tuhoa luonnolle, niitä kun ei voida suodattaa yhtä hyvin ainakaan nykytekniikalla.


      • femme.fiasko
        ewrwerte kirjoitti:

        Nykyään on niin hyvä hiukkassuodatustekniikka, että diesel ei saastuta juuri ollenkaan. Bensakoneen päästöt aiheuttava selvästi enemmän terveysongelmia ja tuhoa luonnolle, niitä kun ei voida suodattaa yhtä hyvin ainakaan nykytekniikalla.

        traktorien siirtyminen bensaan on varmaan nerokasta?


      • Inssi_
        femme.fiasko kirjoitti:

        traktorien siirtyminen bensaan on varmaan nerokasta?

        Vihreiden mielestä varmasti, kun eivät tajua mistään mitään. Jos siitä tulee vähän enemmän savua, sen on pakko saastuttaa enemmän. Näin ajattelee yksinkertainen viherhörhö.

        Sattumalta kuitenkin bensiinin ja dieselin päästöillä on aika iso ero, ja bensiini saastuttaa enemmän vaikka kaasu onkin näkymättömämpää.


    • Löpöä_tankkiin

      Kerronpa tositarinan. Eräällä paikkakunnalla mies kehuskeli baarissa ajavansa polttoöljyllä ja säästävänsä sievoisen summan. Kuinkas ollakaan seuraavalla viikolla paikkakunnalla oli poliisin järjestämä polttoaineratsia. Sattumaako, no ei tietenkään.
      Kateellinen "kaveri" ilmoitti poliisille että vilunkia saattaisi olla.

      • pölö.halpaa

        Voi olla. En minäkään toki oikeasti polttoöljyllä aja, mutta kieltämättä houkuttava ajatus.Veropetos on Suomessa murhaakin vakavampi rikos, sakko voi olla lähes miljoonan ja linnatuomio pitkä. Kateushan se ajaa kalatkin vedestä, jos naapuri säästää sentinkin, niin vasiointi on taattu.


      • maksakaa.suosiolla
        pölö.halpaa kirjoitti:

        Voi olla. En minäkään toki oikeasti polttoöljyllä aja, mutta kieltämättä houkuttava ajatus.Veropetos on Suomessa murhaakin vakavampi rikos, sakko voi olla lähes miljoonan ja linnatuomio pitkä. Kateushan se ajaa kalatkin vedestä, jos naapuri säästää sentinkin, niin vasiointi on taattu.

        älkäähän yrittäkö kierrellä veroja.....

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14087468/miljonaarien-lukumaara-38-n-kasvussa-suomessa
        .... sillä mehän emme sillä tavalla kierrä vaan ajamme ökyaudilla...


    • kaderunkkari

      Kannattaa hehkuttaa ajavansa polttoöljyllä vaikka oikeasti diseliä käyttääkin. Varsinkin kateiden runkkarien seurassa heh heh .

      • fobba.imee.lerssiä

        No ei mua haittaa, tarjoan sikakytille kahvit mielelläni ja vähän vittuiluakin kaupan päälle. Kun en varmasti mitään laittomuuksia tee.


    • nauran---ajaessa

      MInä hitsailin vanhaan volvoon kaksoistankin. Siitä varsinaisesta putkesta menee valetankkiin jossa on veronalaista ja varsinainen tankki täytetään takakontin kautta polttoöljyllä. Ei pelota ratsiat.

      • ewrqwt

        Joku oli tehnyt pissapojasta valetankin palttoöljylle, kyllä silläkin muutamalla litralla melkein sen satasen kerralla ajelee. Varsinainen tankki sitten hanalla otetaan tarvittaessa käyttöön. Siksi saattavat kuulemma tarkastaa pissapojankin että mitä sisältää..


      • Jotenkin on jäänyt sellainen mielikuva, että ratsaus tehdään polttoainesuodattimesta.


      • VtunTollo
        Jerry.Kannunen kirjoitti:

        Jotenkin on jäänyt sellainen mielikuva, että ratsaus tehdään polttoainesuodattimesta.

        Kas kun ei pakoputkesta.


      • kylämanni
        Jerry.Kannunen kirjoitti:

        Jotenkin on jäänyt sellainen mielikuva, että ratsaus tehdään polttoainesuodattimesta.

        Aivan. Eivät ne ratsaajat ihan hölmöjä ole, jotta tuplatankki ei olisi käynyt mielessä..


      • eqwrwqewe
        Jerry.Kannunen kirjoitti:

        Jotenkin on jäänyt sellainen mielikuva, että ratsaus tehdään polttoainesuodattimesta.

        Tankista näyte otetaan käytännössä aina ratsioissa jos ei muuta epäilyä ole. Pistokokeita voidaan tehdä, esim. yksi auto sadasta tarkempaan syyniin.


      • eherheher
        eqwrwqewe kirjoitti:

        Tankista näyte otetaan käytännössä aina ratsioissa jos ei muuta epäilyä ole. Pistokokeita voidaan tehdä, esim. yksi auto sadasta tarkempaan syyniin.

        En ole ikinä kuullut, että henkilöautoja pö-ratsattaisiin...


      • eqwrwqewe kirjoitti:

        Tankista näyte otetaan käytännössä aina ratsioissa jos ei muuta epäilyä ole. Pistokokeita voidaan tehdä, esim. yksi auto sadasta tarkempaan syyniin.

        Helpointahan näyte on ottaa kuitenkin polttoainesuodattimen vedenpoistoaukosta.


      • erwtettr
        eherheher kirjoitti:

        En ole ikinä kuullut, että henkilöautoja pö-ratsattaisiin...

        En minäkään ole kuullut, mutta nähnyt olen useasti. Pääasiassa kuitenkin ratsiaan otetaan pakuja, kuorma-autoja ja rekkoja, mutta myös henkilöautoja. Ja eihän kaikista autoista näe onko se paku vai henkilöauto, bensa vai diesel.


    • milläneliikkuu

      Vihreät haluaa maksaa julkisesta liikenteestä enemmän, eikö linja-autotkin kulje dieselillä.

      • erwetert

        Vihreät tuskin edes tajuavat millä bussit toimii. Osa toimii kyllä maakaasulla, mutta suurin osa ainakin vielä dieselillä. Tykkäävät myös matkustella, eivät tajua että se panoreissu afrikkaan kuluttaa satoja litroja lentopetroolia per viherhörhö.


      • pummivihreet
        erwetert kirjoitti:

        Vihreät tuskin edes tajuavat millä bussit toimii. Osa toimii kyllä maakaasulla, mutta suurin osa ainakin vielä dieselillä. Tykkäävät myös matkustella, eivät tajua että se panoreissu afrikkaan kuluttaa satoja litroja lentopetroolia per viherhörhö.

        Ne taitaa matkustaa pummilla tai verorahoilla ne jotka pystyy.


    • netistäluettavaa

      http://www.transsmart.fi/ajankohtaista/tiedotteet/tiedotteet_2016/hyvia_tuloksia_upm_n_puupohjaisen_dieselin_kaytosta_bussiliikenteessa.173.news

      "Innovatiivinen kotimainen uusiutuva diesel
      UPM:n uusiutuva diesel, UPM BioVerno, on innovaatio, joka laskee kasvihuonekaasupäästöjä jopa 80 prosenttia ja autoilun lähipäästöjä merkittävästi fossiilisiin polttoaineisiin verrattuna. Korkealaatuinen polttoaine valmistetaan selluntuotannon tähteestä, mäntyöljystä. UPM BioVerno -diesel soveltuu erinomaisesti kaikkiin dieselmoottoreihin."

      • järki_hoi

        Ja vieläkö dieseliä ollaan kieltämässä, vaikka biodiesel vasta vähän saastuttaakin?


      • ljkgjfghfhfhfghfgf

        Mutta se uusi diesel pitää nyt äkkiä saada ulos kuvioista, kun mepit tilasi EU:lta sellaiset liikenteen päästöjen vähennys tavoitteet, että kaikkien on lopetettava yksityisautoilu ja siirryttävä liikennekaareen ja gps autoiluun.

        Tuollaiset dieselithän pilaisi liialla puhtaudellaan koko homman.

        Taksin ajamisen ehtojakin ollaan jo löysäämässä, jotta mamut pääsisi kuljettelemaan meitä edetakaisin ja suvakit pääsisi kehumaan, ettei kukaan pääsisi enää töihinkään ilman tärkeitä mamuja.

        Kyllä ne siihen gps laatikkoonkin vielä jonkun direktiivin keksii, millä estetään niiden Suomessa valmistus.


      • järki_hoi kirjoitti:

        Ja vieläkö dieseliä ollaan kieltämässä, vaikka biodiesel vasta vähän saastuttaakin?

        Dieselit haluttaisiin kieltää niiden terveydelle haitallisten päästöjen vuoksi. Biodiesel auttaa enempi siihen iglujen sulamisongelmaan, koska maaöljystä tehty diesel aiheuttaa kuulemma huonekasvi-ilmiön.


      • erwetrrt
        Jerry.Kannunen kirjoitti:

        Dieselit haluttaisiin kieltää niiden terveydelle haitallisten päästöjen vuoksi. Biodiesel auttaa enempi siihen iglujen sulamisongelmaan, koska maaöljystä tehty diesel aiheuttaa kuulemma huonekasvi-ilmiön.

        Edelleenkin bensakoneen päästöt on terveydelle haitallisempia.


      • erwetrrt kirjoitti:

        Edelleenkin bensakoneen päästöt on terveydelle haitallisempia.

        Joo niissä pienissä ahdetuissa bensamoottoreissa on ollut myös ongelmia päästöjen kanssa. Nyt taitaa olla suuntaus taas kuutiosenttien lisäämiseen ja ahtamisen vähentämiseen.

        Laitetaan perinteisen bensavaparin kaveriksi sähkömoottorit, niin saadaan alavääntöä puhtain keinoin ja katupätkät surrattua pelkän sähkön voimalla.


    • paljonajanut

      Olen ajanut v.1970 saakka ainakin 50tkm vuodessa Suomea ristiinrastiin eikä koskaan ole tullut vastaan polttoaineratsiaa!
      Eli aika pienet mahikset kärähtää poltoöljyllä ajamisesta.

    • EiOleRatsiaaKoskaan

      Sama täällä Lahden seudulla. Ei koskaan mitään ratsiaa henkilöautolle. Pari kertaa olen kyllä käräyttänyt kuorma-autoyrittäjän ihan vttuillakseni noille teiden terroristeille.

      • 2miljoonaa_km

        Ei ole tullut mieleen että ilman noita teiden terroristeja sinunkin ajosi loppuvat
        viikossa?


    • kunnonautoilija

      Onku sinulla paljonkin tapana vittuilla kanssa-autoilijoille? Toivottavasti ei tavata koskaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe