Epäterve Pelastusoppi (3. Tempaus? ja Aamos 4:2)*

Odottajat

Tempausopin eräs kiihkoilija selitti Aamoksen kirjan 4 lukua perustelunaan tempaukselle. Kyllä vain.. Jokainen kohta jossa käytetään sanaa tempaus tahdotaan saada näyttämään, sille että kyseessä olisi jokin salainen henkisäde joka vetää ihmisen pois maasta. Lukekaapa tuo luku, ja ymmärtäkää kuinka epätoivoisia tuon opin kannattajat joutuvat käyttämään vääristääkseen Raamatun sanaa.

Jae kuuluu seuraavasti:
Aam. 4:2 Herra, Herra on vannonut pyhyytensä kautta: Totisesti, katso, päivät tulevat teille, jolloin teidät temmataan ylös koukuilla ja viimeisetkin teistä kalaongilla.

Aamoksen kirja 4: (33/38)
1 Kuulkaa tämä sana, te Baasanin lehmät, jotka olette Samarian vuorella, jotka sorratte vaivaisia ja runtelette köyhiä, jotka sanotte herroillenne: "Tuokaa meille juomista"
2 Herra, Herra on vannonut pyhyytensä kautta: Totisesti, katso, päivät tulevat teille, jolloin teidät temmataan ylös koukuilla ja viimeisetkin teistä kalaongilla.
3 Ja muurin halkeamista te lähdette ulos, kukin suorinta tietä, ja teidät heitetään Harmoniin päin, sanoo Herra
4 Menkää Beeteliin ja tehkää syntiä, ja Gilgaliin ja tehkää vielä enemmän syntiä; tuokaa aamulla teurasuhrinne, kolmantena päivänä kymmenyksenne.

(Tuoko siis kertoo jotain salaisesta pyhien poisottamisesta?? Herra Jeesus itse puhui ja sanoi että opetuslapsista tehdään ihmisten kalastajia. Eli keitä Jeesus kutsui työhön ja tempaamaan uuteen elämään irti maallisesta pahuudesta? Pyhiäkö?)

7 "Samoin minä pidätin teiltä sateen, kun oli vielä kolme kuukautta elonkorjuuseen. Yhdelle kaupungille minä annoin sadetta, toiselle en. Yksi pelto sai sadetta, mutta toinen, joka jäi ilman, kuivui.
(Osaatteko yhdistää tuon jakeen johonkin toiseen tempausoppiin liitettyyn jakeeseen. Toinen otetaan toinen jätetään? Mutta onko tuossa ilmaistuna että vain israelilaiset saivat vettä mutta muut eivät. Ei ole eikä ole myöskään Matt 24:40-41)

Entä seuraava jae? 8 Silloin ihmiset hoippuivat kaupungista toiseen juomavettä hakemaan, mutta eivät saaneet janoaan sammumaan. Silti te ette palanneet minun luokseni", sanoo Herra.

(Neitsyetkö? Aamos selkeästi ilmaisee vaikeista ajoista, koettelemuksista, mutteivat he halunneet tehdä parannusta. Ehkä hekin mässäilivät armolla ja sitten kirosivat Jumalaa kun hän heitä kottelemusten kautta tahtoi oikaista. Kuitenkin he käänsivät vain elämänsä himot maallisiin eivätkä kunnioittaneet Jumalaa, joka heidät oli tempaistut tuhon omaksi vihityistä kuten Sodoma ja Gomorra. Tämäkin Raamatunkohta on väännetty täysin kieroon tempausvillitsijöiden toimesta. Eikä mikään ihme että tuo aloitus poistettiin koska joka ikinen kohta on osoitettavissa ettei tempausopille ole mitään Raamatullista pohjaa.)

10 -- Minä lähetin teidän keskuuteenne ruton, Egyptin ruton. Minä tapoin sotilaanne miekalla, teidän hevosenne vietiin sotasaaliiksi. Ruumiiden löyhkä nousi teidän sieraimiinne omasta leiristänne. Silti te ette palanneet minun luokseni, sanoo Herra.

(Jos siis luvussa viitattu tempaus sana viittaa johonkin salaiseen ylösottoon, niin mitä ihmettä tarkoittaa tuo jae? Älkää eksykö! Nuo ihmiset on saatana villinnyt ja he tulevat ainakaan kiroamaan kaiken pyhän niin kuin tekivät nuokin. He eivät ymmärrä Jumalan oikeudenmukaisuudesta vaan luulevat olevansa sellaisia että ovat jo saavuttaneet ”tempauslipukkeen”. )

11 -- Minä kylvin tuhoa teidän keskuuteenne niin kuin Sodoman ja Gomorran hävityksessä, niin että te olitte pelkkä tulesta siepattu kekäle. Ja silti te ette palanneet minun luokseni, sanoo Herra.
12 -- Sen tähden, Israel, minä teen sinulle vielä jotakin. Koska sen sinulle teen, valmistaudu kohtaamaan Jumalasi, Israel!

Älkää eksykö! Kyllä nuo luulevaiset Israelilaisetkin hokivat asioitaan Jumalan nimeen, ja uskottelivat kansalleen mieluisia samalla riistäessään heitä ja uhkuen vihaa kaikkea muuta kohtaan. Samoin on oleva näinä päivinä näiden tekokristittyjen kanssa jotka herjaavat kaikkea mahdollista, näkyjään tulkitsevat, ja itseään korottavat jopa nöyristellen.

Kun Jumala tempaisee ihmisen omakseen merkitsee se kahdenlaista asiaa Raamatussa:
1) Ihminen saa vastaanottaa uskon, ja uudestisyntyy. Silloin hän tulee erotetuksi maallisesta.
2) Kun ihminen kuolee uskossa hänet otetaan taivaaseen.

Muistatteko mitä Saatana lupasi eevalle aivan ensimmäisenä valheenaan: "Ette te suinkaan kuole" Tuo valhe on herännyt tänä lopunaikana mieluisaksi opiksi johon niin monet uskovat! Hekin sanovat ja uskovat etteivät kohtaa kuolemaa. Jeesus kohtasi kuoleman ja Jesaja 53 sanookin näin:

Jes. 53:8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
Paavali ymmärsi tämän täysin puhuessaan tempauksesta ja sanoi myös:
Fil. 1:21 Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.

3

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Odottajat

      Jarmo, tuo tempauskiihkoilija ilmaisi että tämä aloitus on liirumlaarumia. Noh. Se on tietenkin hänen päättelykykynsä mukainen lausunto

      • Rakas !

        OLET HARHASSA --- EKSYTYSOPPIESI KANSSA --- SILLÄ . . .

        Uudestisyntyneille Jumalan Lapsille --- PELASTETTAVILLE --- Viisaille NEITSYILLE . . .

        . . . Jumalan Pyhä Henki --- ILMOITTAA --- HENKILÖKOHTAISESTI . . .
        . . . Sinut TEMMATAAN . . . VALMISTAUDU SIIS - ja - PYSY VALMIUSTILASSA . . . !
        -----------------------------------------------------------------------------------------------------

        SEURAKUNNAN YLÖSOTTO on - SIIS - Jumalan ILMOITTAMA ja LÖYTYY siten myös Raamatusta, joten - SE EI OLE OPPI --- VAAN PUHDASTA Jumalan SANAA !!!

        OLET - SIIS - Jumalan Pyhää Henkeä - ja - Raamattua . . . VASTAAN . . .

        Jeesus SANOO . . .

        30. Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
        31. Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
        32. Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.
        33. Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.
        34. Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        35. Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
        36. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
        37. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi.

        Evankeliumi Matteuksen mukaan, Matt. 12:30-37 ---> Pyhän Hengen pilkka


      • Jumala SANOO . . .

        . . . OLET YMMÄRRYSTÄ VAILLA . . . ;)

        . . . SINUN KOKO KIRJOITTELUSI LOPPUU . . .

        . . . etkä voi yhtään mitään sille . . .

        . . .

        Siunausta ja Herran rauhaa !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mukavaa sunnuntai päivää

      Kirsille ja mukaville ihmisille jos täällä enää ovat. 😊☕🌞🍁🧡 Jos eivät ole, niin sitten poistun.
      Ikävä
      338
      1764
    2. Milloin on kaivattusi nimi päivä?

      Otsikossa kysymys. Osumien kautta illaksi viä treffeille 💁💁💁
      Ikävä
      80
      1528
    3. Vanhan Mestarin porttikieltolaiset?

      VM lopettaa ja uutta tulee tilalle. Onnea uudelle yrittäjälle! Tuli vaan tuossa mieleen, että säilyvätkö vanhat porttiki
      Suomussalmi
      37
      1322
    4. Mitä pidät

      Siitä että suhde alkaa pettämisen kautta
      Ikävä
      168
      1200
    5. Alan kyllästyä ihmisiin

      Hyvää yötä ja loppuiltaa. ☀️🥱🌌💤🌃✨🍁👍👎👐🫶🖖🧟‍♀️🫅🏼❄️💫
      Ikävä
      176
      1187
    6. Sofia Virta sanoi totuuden suoraan....

      ....Suomessa ei tarvita Persuja maamme taloutta hoitanaan. Hyvin sanottu.
      Maailman menoa
      355
      1164
    7. Kimmeliin yöksi?

      Sopii minulle, mutta en tiedä sopisiko se sinuun.
      Ikävä
      77
      1151
    8. Machokultti vai tasa-arvoa

      Oikein hyvää päivää kaikki Vedatietäjät ja Hare Krishnat! Tarkoitukseni ei ole provosoida vaan monen pettymyksen jälkeen
      Hindulaisuus
      290
      1072
    9. Venäjän ydinaseet??

      Tuntuvat olevan muutamille jonkinlainen lähes seksuaalinen fantasia ja kierouma. Uskonnollinen (?) fetissi. Niillä sit
      Maailman menoa
      246
      1032
    10. Millon näit kaivattusi viimeksi? Missä??

      saitko vihdoin kerrottua häälle mitä tunnet? Oliko hetki lämmin vai kylmä.
      Ikävä
      31
      944
    Aihe