Syksy R. inisi taas kreationismia vastaan

smokemirror

Kyllä oli taas ponttevaa "kannanottoa" herralta, jolle näyttää järkevä luomisusko olevan trauma.Oireellista!
Hän oli siinä oikeassa, että ei ole oikein sanoa, että vasta nyt eletään "totuudenjälkeisessä maailmassa".
Minäkin olen huomannut, että ennenkin valehdeltiin - evoluutioteoriaa on väitetty todeksi ja kauan aikaa!!
Räsänen näytti olevan aika pihalla sepustaessaan älykästä suunnittelua vastaan radiossa taannoin.
On siinäkin onneton virka tieteilijällä, kun synkkää ateismiaan puolustelee,,,,;/

16

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskonpohjatontyhmyys

      Evoluutiolla on varsin vankat faktat tukenaan, faktat joita jokainen voi käydä omin silmin katsomassa vaikkapa Luonnontieteellisen museon näyttelyissä:

      https://www.luomus.fi/fi/elaman-historia
      https://www.luomus.fi/fi/luut-kertovat

      Tuossa ja muissa vastaavissa luonnontieteellisissä museoissa eri puolilla maailmaa on yhteensä noin 250 miljoonaa fossiilia, jotka sopivat saumattomasti evoluutioteoriaan.

      Missäs voikaan käydä katsomassa niitä kreationistien todisteita? Ai niin, ei missään. Koska mitään sellaisia todisteita ei tunneta, niitä ei ole olemassa. Minulla on siis 250 miljoonaa todistetta vastaan nolla todistetta.

      Osaakohan säälittävä jälkeenjäänyt hihhuli edes arvata miksi minä valitsen 250 miljoonaa todistetta nollan sijaan? No ei tietenkään osaa, koska sehän edellyttäisi kykyä ajatella kriittisesti ja tehdä loogisia päätelmiä.

    • kretupellet
    • Mikä ihmeen "totuudenjälkeinen maailma"? Oletko katsonut liikaa pohjoisamerikanpresidentinvaalienalustelevisioväittelyjä ja muuta sellaista?

    • a----a

      Sinussa ja Räsäsessä on muutama ero. Isoimpana se, että Räsänen uskaltaa sanoa asioita omalla nimellään ja se, että Räsänen otetaan paljon sinua ja huonoa suunsoittoasi vakavammin. Ihan ilmainen neuvo: Jos aikoo saada kumottua tai edes uskottavasti kritisoitua jonkun sanomisia, se ei onnistu aukomalla päätään noin halvasti netin kaatopaikoilla.

    • TiedeRulettaa

      Luomisuksossa ei ole luonnontieteiden näkökulmasta juurikaan järkeä. Ei ainakaan siinä juutalaisten luomistarussa, johon kreationistit täällä vetoavat.
      Oli mukava katsoa tiedemyönteistä mielenosoitusta uutisista. Kerrankin aihe, jonka puolesta itsekin voisin lähteä kadulle marssimaan.

    • wind-

      On täysin mahdoton ajatus että olisin polveutunut jostain meriarkista eli entinen siimaeliö.

      • a-----a

        Se, että jokin on sinulle ajatuksena mahdoton ei oikeastaan kerro ajatuksen kohteena olevasta asiasta tai ilmiöstä yhtään mitään. Se kertoo jotain vain sinusta.


      • kretupellet

        Vaikka ajatukset ovatkin sinulle mahdottomia, niin monet muut ihmiset osaavat kylläkin ajatella. Yleensäkään ajatuskyvyttömyys ei ole asia jolla kannattaisi julkisesti leuhkia, vaikka eiväthän ajatuskyvyttömät sitä(kään) koskaan tajua, koska sen tajuaminen edellyttäisi juuri sitä kykyä ajatella.


      • wind-

        Olen Jumala!(h lapsi) ja perin Taivaan valtakunnan. Sitten olen Jumala kun Herra kompastuu partaansa j a tippuu kirkuen asfalttiin...


      • solujakautuminen

        On täysin mahdoton ajatus, että Jumala olisi minut luonut. Onko uskova syntynyt äidistään?


    • yuoe

      Kuinkas sattuikaan, että eilen illalla kun kanavapujottelin telkussa, niin sattui TV7:lla juuri olemaan vauhdissa valetieteellinen, vaihtoehtoista "totuutta" toitottava evoluutionparjausohjelma. Siinä esiintyivät mies ja nainen, joilla ei ollut mitään käsitystä evoluutiosta, kunhan vain vastustivat sitä kristinuskoisen vakaumuksensa nimissä.

      He vakuuttivat että evoluutio on todettu kiistatta valheeksi, ja että se on vain ateististen tiedemiesten salajuoni.

      Se oli kyllä minusta erikoista, että siinä näytettiin jotain ulkomailta saatua materiaalia, jossa ihmisiä haastateltiin kadulla. Ainakin siinä kohtaa jonka minä näin, ihmiset vastasivat enimmäkseen ihan fiksusti. Oliko tarkoitus näyttää tosikristityille, että näin huonosta ovat asiat , mitä luomiskertomukseen tulee? (Suomen ev.lut kirkkokin muuten tunnustaa evoluution tosiasiaksi.)

      Nainen kysyi mieheltä. Oletko huolissasi Suomen tilanteesta? Ei tarvinnut kahta kertaa arvata, että hän myönsi olevansa huolissaan. Kun uskonnonopetustakin on kouluista vähennetty.

      • uskonpasko

        "He vakuuttivat että evoluutio on todettu kiistatta valheeksi, ja että se on vain ateististen tiedemiesten salajuoni."

        Juuri tuota törkeämmin ei sitten pystykään valehtelemaan. Ja kun tuollaista jatkuvasti näkee ja kuulee uskovien kaikkialla levittävän, niin tietää millaisiin valheisiin heidän sokea uskonsa perustuu ja tietää myös pysyä visusti erossa moisesta äälimäisten idioottien levittämästä valhesonnasta, jossa vähäisinkin ajatteleminen ja kaikki tosiasiat ovat jyrkästi kiellettyjä.


    • åugf

      Uskonnollisia valheita on levitetty, mm. väkivalloin ja pakottamalla jo tuhansia vuosia - mutta ei ne sillä todeksi muutu.

    • Fofom

      "Kannanotto"? Miksi hihhulin tunnistaa jo siitä, että lainausmerkkinsä tippuvat yleensä tolkuttomiin paikkoihin?

      • nähty.tämäkin

        Parantumattopmasta teoreettisuudesta kärsivälle autistille onkin muoto aina sisältöä ja osan pienen pieni yksityiskohta kokonaisuutta tärkeämpiä.


      • Fofom
        nähty.tämäkin kirjoitti:

        Parantumattopmasta teoreettisuudesta kärsivälle autistille onkin muoto aina sisältöä ja osan pienen pieni yksityiskohta kokonaisuutta tärkeämpiä.

        Hihhulin kokonaisuus: "Jumala on luonut maailmankaikkeuden (lue: maailmankaikkeuden), ja Hän on myös kiinnostunut minun jokaisesta takapuolenpyyhkimisestänikin eli kyllä minun kelpaa!"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      212
      2991
    2. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      103
      1945
    3. En ollut varma

      Tunnistiko/hoksasiko kuka olen niin siksi en viitsinyt sanoa mitään 😔🫣😂 yleensä kyllä tervehdin tuttuja, paitsi sillo
      Ikävä
      9
      1802
    4. Mitä sanoisit kaivatullesi juuri nyt?

      Mitä sanoisit hänelle?
      Ikävä
      162
      1582
    5. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      89
      1563
    6. Ikkunoitten takana tirkistelijä

      Kyllä! Itseänsä vielä alapäästä esittelee..Hiljattain tuli ilmi että syksyllä ahistellu ikkunoitten takana taskulampun
      Suomussalmi
      5
      1515
    7. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      98
      1513
    8. SDP-johtoinen hallitus luo vakaan yritys- sekä työmarkkinaympäristön

      Vaikka mitä puhutaan SDP-johtoinen hallitus luo vakaimman ja ennustettavimman yritys- ja työelämäympäristön. Mm. niin e
      Maailman menoa
      137
      1146
    9. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      66
      1053
    10. Kuvaile nainen itseäsi

      Niin katsotaan, oletko kaivattuni. Kiitos. 💛
      Ikävä
      48
      1039
    Aihe