Hyvin yksinkertaista; toinen uskoo, toinen ei. Mitään muuta eroa ei ole. En tiedä mistä käsitys "uskovaiset pitävät itseään parempina" on lähtenyt liikenteeseen. Minä ainakin pidän itseäni paljon huonompana, uskon Jumalaan ja silti lankean syntiin päivittäin, koska olen yksinkertaisesti liian heikko houkutuksille. Tiedän mikä on oikein ja tiedän mikä on väärin, silti teen joskus väärin (aika usein) valehtelin taas. Olen siis hyvin kaukana täydellistä ihmisestä, eikä minusta koskaan tule täydellistä ihmistä. Mutta uskon silti Jumalaan ja hänen ainoaan poikaansa Jeesukseen.
Miten uskovainen ihminen poikkeaa ei uskovasta?
25
441
Vastaukset
- Biblepost
Jeesukseen uskova on uudesti syntynyt, uusi luomus. Jumala on uskovan isä, muta ei-uskovan isä on tämän maailman jumala.
- RikosJaRangaistus
Miten voit olla tietämätön, mihin käsitys uskovista toisia parempia ihmisinä perustuu? Ensinnäkin uskovia kehotetaan karttamaan eriuskoisia tai tietyllä tavalla käyttäytyviä monissa uskonnoissa ja suuntauksissa. Lähimmät esimerkit täältä ovat jehovat ja lestadiolaiset ja ties kuinka monet muut, jotka uhkaavat erottamisella koko yhteisöstä, ellei usko kelpaa. Näin voidaan menetellä jopa omien lasten kohdalla.
Toinen seikka on se, että uskovaiset usein suosivat toisiaan, mikä juontuu tuohon ensimmäiseksi mainitsemaani seikkaan.
Sitten on vielä se, että suuri osa energiasta käytetään toisten silmistä tukin etsimiseen ja samaan aikaan itse tehdään monenlaista yhtä arveluttavaa.
Muitakin seikkoja lienee.
Uskomisen, tarkemmin "uudelleensyntymisen" on tarkoitus johtaa mitä moninaisimpiin asioihin. Miten se (uudelleensyntyminen) on vaikuttanut sinun elämääsi? Miten se eroaa aiemmasta? Oletko kristillisempi kuin aiemmin? - markku.lievonen
. >>Minä ainakin pidän itseäni paljon huonompana, uskon Jumalaan ja silti lankean syntiin päivittäin, koska olen yksinkertaisesti liian heikko houkutuksille. <<
Pitkästä aikaa todellisen uskovan ihmisen aloitus eli toteat itsestäsi kuin apostoli Paavali;
18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, ASU MITÄÄN HYVÄÄ. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24. Minä viheliäinen ihminen, KUKA PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista?
Kysyit;"Miten uskovainen ihminen poikkeaa ei uskovasta"? Ei paljoakaan. Ainoastaan siinä, miten uskova ihminen tiedostaa syntisyytensä ja taas jumalaton ei,- koska laki saa aikaan synnin tunnon / tietämisen / tiedostamisen.
Siis sitä tiedostat ja tiedät synnin ja syntisyytesi ja taas jumalaton ei. Sinä/kin olet parahtanut; "Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiiista" ja tiedät vastauksen,. jumalaton ei. - markku.lievonen
Niin, uskonnollinen ihminen on tehnyt myytin / valhemaailman, miten mukamas uskova ihminen olisi synnitön. Näitä sokeita laista eläjiä on repullinen jos kaksikin.
Repullisia vai? On pakko olla tosi pieniä ihmisiä jos ne reppuun mahtuu.
On hämmästyttävää miten itsepäisenä tunnettu jumalankieltäjä (Jeesus on Jumala)Markku ymmärtää sen että uskossa olijalla kuuluu olla synnintunto.
Häneltä itseltään se kirjoituksista päätellen puuttuu.- saviseutulainen
auroraboreallis kirjoitti:
Repullisia vai? On pakko olla tosi pieniä ihmisiä jos ne reppuun mahtuu.
On hämmästyttävää miten itsepäisenä tunnettu jumalankieltäjä (Jeesus on Jumala)Markku ymmärtää sen että uskossa olijalla kuuluu olla synnintunto.
Häneltä itseltään se kirjoituksista päätellen puuttuu.Aurora,
kirjoititpa nappiin ja naulankantaan!
Muuten tuo "repullinen jos kaksikin" on Lievosen lempisanontoja.
Ja välillä meitä muita viedään kuin "litran mittaa".
Taisin olla vähän ilkeä:)
Älykkyystaso eroaa selkeästi.
Ei tulisi jumalattoman mieleen yrittää muuttaa maailmaa manaamalla.- IsaacNewton
Kuinkakohan moni ihminen kutsuu itseään ateistiksi vain siitä syystä, jotta luulee sen antavan itsestään älykkäämmän vaikutelman?
IsaacNewton kirjoitti:
Kuinkakohan moni ihminen kutsuu itseään ateistiksi vain siitä syystä, jotta luulee sen antavan itsestään älykkäämmän vaikutelman?
Olisko ne noin fiksuja?
Toisaalta tuntuu tuo uskonharhaisten jumalakin vaihtuvan lennossa kun tarve vaatii.- Anonyymi
IsaacNewton kirjoitti:
Uskohan se on tuokin mutta väärä. Tuo on sinun selitys sinulle miksi joku ei usko. Pakkohan uskoa kun miljoonat ihmiset uskoo Jumalaan Allahiin budhaan Siwaan jahveen.... vain 2000 vuotta. Mihinköhän uskotaan 3000 vuoden päästä?? Nuo uskoo kestänyt n 5000 vuotta ja sit vaihtuneet.
Sitä ihmettelen miksi uskovat ei jätä ateistia rauhaan. Mikä ihme kiinnostaa kun ei saa edes olla tekemisissä epäuskoisten kanssa. Sit keksitään itseä rauhoittavia syitä. EI KIINNOSTA vai onko syynä kiinnostus kun oma uskoo horjuu.
- Iänkaikkisuuessa
No kyllä se suurin ero on, että uskovaine mennee taivaassee ja epäuskovaine ei. Kuoleman jälekeiset olosuhteet eroaa toisistaan huomattavasti. Näi o!
- tietoloppuu_uskoalkaa
Kaikki me sinne arkkuun maadutaan, riippumatta siitä mitä pökkelöä kumartaa vai ei mitään.
- Anonyymi
Minut poltetaan enkä mene minnekkään vaan katoan maan päältä. En helvettiin enkä taivaaseen.
Vai onko ero siinä että toiset ovat myöntäneet syyllisyytensä ja nöyrtyneet pyytämään armahdusta, toiset eivät sellaista taritse koska omasta mielestään ovat eläneet oikein.
- Anonyymi
Voi pyhä Sylvi noita ajatuksia. Kertoo paljon sinusta ja mitä ajattelet muista ihmisistä.
Muista " se joka itsensä ylentää, se alennettakoon", sinä olet vaara vyöhykkeellä.
- Biblepost
te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa; mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
Uskovalla on toivo ja Jumala ja rauha Jumalan kanssa. - Anonyymi
Seuratkaa ex criminals ohjelmaa niin sieltä löytyy vastaus aika moneen asiaan !
Ei tarvi olla epäuskoinen yms eikä kilpailla paikastaan taivaassa , olin aikanaan lestadiolaisen naisen perheen kanssa läheinen (en ole uskossa ) ja tyttöystäväni oli eronnut uskosta aikanaan !
Myönnän että mieltäni puhutti paljon jälkeenpäin ja katkeroitti heidän (lestadiolaisen ) tuomitseminen yleisesti ja itsensä nostaminen ( oma viha ) paremmuudesta ihmisyydestä yleensä !
Sielunvihollinen on jatkuvasti läsnä ! - Anonyymi
Väärin kumpikin uskoo mutta eri asioihin ihan niin kuin muslimi uskoo ja katolinen uskoo samaan asiaan. Ateisti uskoo ettei uskoa ole vaan se on voimavara ihmisen sisällä.
- Anonyymi
Harva yskovainen on noin nöyrä ja totuuden puhuja. Yleensä törmää vain ylimielisiin parempiin ihmisiin.
- Anonyymi
Uskovaiset ovat keskimääräistä tyhmempiä. Tämä on ihan tutkittu fakta.
Ei kovin yllättävä. On ihan normaalia uskoa joulupukkiin sekä näkymättämiin ystäviin pikkulapsena, muttei enää aikuisena.
Toki joitan älykkäitäkin uskiksia on. He ylentävät itsensä näkymättömän ystävän tulkeiksi ja saavat manipuloitua tyhmemmät uskikset tekemään ihan mitä vaan. Mikäs sen parempi ympäristö vaikkapa pedofiileille kuin uskonlahko, jossa uhrista tehdään käden käänteessä syyllinen ja kaikki ongelmat käsitellään perhepiirissä.
Tiukka ryhmäkuri myös pitää huolen siitä, että rivijäsenet pysyvät tyhminä. Omia aivoja ei saa käyttää, vaan lahkonjohtajat kertovat, miten kuuluu ajatella. Johtajat toki toimii ihan eri tavalla (voi olla monta vaimoa, harrastetaan lapsiin sekaantumista, kaikki käy).- Anonyymi
Lapsellista tekstiä, miten voi kukaan aikuisilään päässyt moista suoltaa !#
- Anonyymi
Riippuu kokonaan ihmisestä, miten poikkeaa. Ihmiset ovat aina yksilöitä, eivätkä mitään pahvisauleja, joilla lukee otsassa "uskovainen" tai " ateisti".
- Anonyymi
"Toinen uskoo, toinen ei..."
On tuo eromme paljon suurempi.
Suurin erottaja on Henki.
Kenen / minkä nk. näkymättömän maailman henki / henget meissä kussakin oman itsemme lisäksi vaikuttaa.
Jokaista tilannetta, tapahtumaa tai tilaisuutta jossa kokoontuu useampi ihminen, hallitsee näkymättöminä näiden eri henget, henkivallat.
Jos jossain huoneessa kokoontuu esim. 10 jumalatonta ja ovesta astuu joukkoon yksi Pyhällä Hengellä täytetty uskova, siinä tapahtuu välittömästi näkymätön reaktio. Kaikki 10 jumalatonta alkavat toljottaa tuota yhtä, rauhallista uskovaista. Hänelle käännetään selkä. Jos ei Kristuksen oma tajua heti poistua siitä tekopyhistelemästä, saatetaan aloittaa kiusaaminen.
Jos taas jumalaton astuu 10 hengellätäytetyn joukkoon, hänelle voi tulla hyytävän outo olo. "Nää on jotain ihan outoja, mä poistun." Uskonnoton ei pelkää helvettiä ja on kykenevä rationaaliseen toimintaan ja analyyttiseen objektiiviseen ajatteluun. (siinä määrin kuin objektiivisuus on mahdollista ihmiselle) Usko sokaisee ja sitoo ihmistä, niin että tämä ei näe ilmiselvää totuutta ja tekee tyhmiä ja tarpeettomia asioita, jotka liittyvät erityisesti jumalanpalvelukseen. (olemattoman jumalan rukoilu ja todistaminen...)
- Anonyymi
Vakaumuksellisessa demokratiassa tulee tienata, suorittaa ja ansaita ihan kaikki https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010457925.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2382292Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671557Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801245- 631124
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171108TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852