R-kioskin palvelu on aika kummallista.
Eli miksi se on niin vaikeata kassan pistää niitä ostamiani tuotteita sinne muovikassiin kun niistä pitää kumminkin se hinta jokaisesta eriksee lukea.
Nyt se tehään ensin ja sitten kassa toljottaa silmät pyöreänä kun asiakas ne itse sinne muovikassiin pakkaa.
No takana olevat siellä kanssa oottelee kun minä niitä siinä pakkailen.
Minussa tässä voisi käyttää järkeäkin, vaikka itsepalvelu yhteiskunnassa eletään.
R-kioski
15
5906
Vastaukset
- Asiakas
Mustakin se tuntuu aika koomiselta.
Ehkä siitä tosiaan pitäis maksaa jokin palvelumaksu.- Ristikko
R-kioskin palvelu oli niin sukkelaa ja nopeaa ettei saanut edes itse valita ässäarpaa.
Kioskin rouva nyhjäisi arvan kansiosta ja sanoi että 3 euroa kiitos. - ärrän täti
Ristikko kirjoitti:
R-kioskin palvelu oli niin sukkelaa ja nopeaa ettei saanut edes itse valita ässäarpaa.
Kioskin rouva nyhjäisi arvan kansiosta ja sanoi että 3 euroa kiitos.eli voit ihan hyvin sanoa myyjälle, että saanko itse valita/haluan itse valita...se on toivottavaa, koska jos on esim jonoa ja asiakas jää valitsemaan arpaa niin myyjä helposti antaa sieltä yhden, että saadaan jono kulkemaan. Itse voi suunsa avata kioskissa ja sanoa, että haluaa valita oman arpansa, ettei tarvitse jälkeenpäin asiasta mutista
- Ärräntäti2
Ristikko kirjoitti:
R-kioskin palvelu oli niin sukkelaa ja nopeaa ettei saanut edes itse valita ässäarpaa.
Kioskin rouva nyhjäisi arvan kansiosta ja sanoi että 3 euroa kiitos.Ässäarpa maksaa 3,5 euroa...
- ärrätön setä
Ärräntäti2 kirjoitti:
Ässäarpa maksaa 3,5 euroa...
Oikaisu:
Ässäarpa maksaa 4 euroa... - Anonyymi
Ihme touhua hämeenlinnassa. Lyhyen aikaan kaks kioskia on lopettanut aina on ollut mamu töissä joten tympeää käytöstä. Mamut ei osaa asiakas palvelua. Ei asiakkaan tartte kumartaa kun mamu on töissä luulevat itsestään liikoja. Älkää palkatko mamua töihin niin kioskit pelastuu.
- Anonyymi
Mikä näitä mamuja vaivaa. Luulevatko että suomessa osataan heidän kieltä. Ehei suomessa puhutaan suomea meillä on oma kulttuuri ei mamut määrää. Menkööt omaan maahansa jos hakevat kunnioitusta. En minä ainakaan kumarra mamujen edessä. Pinkin värinen kieli näkyy kun huuliaan lipoo. Hyi helvata. Ostokset jää tekemättä. Ulkonäkö pitää olla kondiksessa.
- Anonyymi
Norjalaisille myytiin hyvä r ketju sen jälkeen alkoi alamäki. Kioskeja lopetetaa hurjaa vauhtia. Varsinkin jos mamu on töissä niin ei asiakas palvelu onnistu ovat niin ylimielisiä hyi helvata.
- juu
ja sitten vielä narisevat visa electron korttien hitaudesta, ku on firman vika kun käyttävät niitä vanhentuneita modeemiyhteyksiä?
- ärrän täti
äläpäs yleistä tuota narinaa. visa electronit ovat hitaita yhteyksistä johtuen koska ne tarkistavat joka kerralla onko tilillä rahaa vai ei. muut jonottavat asiakkaat hermostuvat tästä hitaudesta esim ruuhka-aikana, ehkä tästä syystä johtuen olet kuullut tuollaista narinaa. myyjä kuulee narinaa päivittäin mitä ihmeellisimmästä asioista
- ex-asiakas
lottoa viedessä piti odottaa yli kymmenen minuttia ja sitten kun tuli seuraavan vuoro niin kassa ottaa pelihimoisia jonon vierestä.
Sitten kun viimein oli mun vuoro sanoi kassa että lotto kone ei suostu tekemään sitä ja sit se kassa sano et pitäis täyttää uusi lappu ja sitten taas jonottaa siinä jos joskus pääsisi maksaa eipä siinä sitten viitsinyt jäädä sinne tekkemään lottoa vaan lähdin vihaisena pois ovet paukkuen ja illalla tein sen netissä.
on se vähän väärin että jonottavien asiakkaiden ohi mennään törkeästi eli maan r-kioskeissa on jotain pahasti vikana- nettipelaaja
toi on kyllä täyttä totta! mikä oikeus vakioveikkaajilla muka on etuilla muita asiakkaita..? kyllä mielestäni niiden pitäis jonottaa ihan samalla tavalla kuin muidenkin ihmisten.. tähän löytyy vain yksi ainoa ja oikea vastaus, mm. hepat on niin malttamatonta sakkia ettei meinaa veikkaaja keretä mukaan..
- r-kiskan myyjä
nettipelaaja kirjoitti:
toi on kyllä täyttä totta! mikä oikeus vakioveikkaajilla muka on etuilla muita asiakkaita..? kyllä mielestäni niiden pitäis jonottaa ihan samalla tavalla kuin muidenkin ihmisten.. tähän löytyy vain yksi ainoa ja oikea vastaus, mm. hepat on niin malttamatonta sakkia ettei meinaa veikkaaja keretä mukaan..
Olen kyllä yllättynyt kuullessani, että jotkut kioskien myyjät päästävät veikkaajia jonon ohi.... se ei todellakaan ole muiden asiallista ja demokraattista kohtelua...... Itse en KOSKAAN päästä ketään tekemään peliään jonon ohi, vaikka peli olisikin juuri sulkeutumassa... on asiakkaan oma vika, jos ei tule ajoissa tekemään lappuaan.... Mutta tätä muuta marinaa, mitä täällä on harrastettu, mm. jostakin ostosten pakkaamisesta, en todellakaan ymmärrä.... Teillä ihmisillä tuntuu olevan mitä ihmeellisimpiä kuvitelmia siitä, mitä kioskin myyjän pitäisi tietää ja tehdä. Eikä teillä taida olla pienintäkään käsitystä siitä, mitä se kioskissa työskenteleminen oikeasti on!! Myyjä saa päälleen päivän aikana uskomattoman määrän haistattelua, uhkailua ja vittuilua, ja siitä huolimatta yrittää vielä olla kaikille kohtelias..... Kyllähän se hyvät ihmiset on niin, että te saatte juuri sellaista palvelua ja kohtelua, kuin miten TE ITSE kohtelette myyjää..... Minä pyrin henkilökohtaistesti itse olemaan kaikille yhtä ystävällinen, mutta jos joku huumehörhö on juuri yrittänyt vetää sinua turpaan ja uhannut pienistää koko kioskin, niin sitä ylitsevuotavan ystävällistä hymyä on kovin vaikea saada puristettua kasvoille.....
- Asiakas
r-kiskan myyjä kirjoitti:
Olen kyllä yllättynyt kuullessani, että jotkut kioskien myyjät päästävät veikkaajia jonon ohi.... se ei todellakaan ole muiden asiallista ja demokraattista kohtelua...... Itse en KOSKAAN päästä ketään tekemään peliään jonon ohi, vaikka peli olisikin juuri sulkeutumassa... on asiakkaan oma vika, jos ei tule ajoissa tekemään lappuaan.... Mutta tätä muuta marinaa, mitä täällä on harrastettu, mm. jostakin ostosten pakkaamisesta, en todellakaan ymmärrä.... Teillä ihmisillä tuntuu olevan mitä ihmeellisimpiä kuvitelmia siitä, mitä kioskin myyjän pitäisi tietää ja tehdä. Eikä teillä taida olla pienintäkään käsitystä siitä, mitä se kioskissa työskenteleminen oikeasti on!! Myyjä saa päälleen päivän aikana uskomattoman määrän haistattelua, uhkailua ja vittuilua, ja siitä huolimatta yrittää vielä olla kaikille kohtelias..... Kyllähän se hyvät ihmiset on niin, että te saatte juuri sellaista palvelua ja kohtelua, kuin miten TE ITSE kohtelette myyjää..... Minä pyrin henkilökohtaistesti itse olemaan kaikille yhtä ystävällinen, mutta jos joku huumehörhö on juuri yrittänyt vetää sinua turpaan ja uhannut pienistää koko kioskin, niin sitä ylitsevuotavan ystävällistä hymyä on kovin vaikea saada puristettua kasvoille.....
Mä ymmärrän näitä R:än myyjiä, sillä olen itse usein asiakkaan silmin seurannut tapahtumia kassan edessä ja takana..
Se pistää välillä oikeasti miettimään miten ihmiset käyttäytyvät kassoja kohtaan.. ja se ei ole ainoastaan R-kioskien ongelma, vaan se on kaikkialla missä on olemassa kassa..
Eli eiköhän hyvät ihmiset paranneta näiden kassatätien ja setien töitä, ja anneta niiden tehdä työ kunnolla.. jos teillä on huono päivä, niin älkää purkako sitä kaupan/kioskin kassalla vaan menkää vaikka metsään huutaan puoleks tunniks, tiedän kokemuksesta että se helpottaa.. - ärräntätinä jo vuosia
Asiakas kirjoitti:
Mä ymmärrän näitä R:än myyjiä, sillä olen itse usein asiakkaan silmin seurannut tapahtumia kassan edessä ja takana..
Se pistää välillä oikeasti miettimään miten ihmiset käyttäytyvät kassoja kohtaan.. ja se ei ole ainoastaan R-kioskien ongelma, vaan se on kaikkialla missä on olemassa kassa..
Eli eiköhän hyvät ihmiset paranneta näiden kassatätien ja setien töitä, ja anneta niiden tehdä työ kunnolla.. jos teillä on huono päivä, niin älkää purkako sitä kaupan/kioskin kassalla vaan menkää vaikka metsään huutaan puoleks tunniks, tiedän kokemuksesta että se helpottaa..Oli pakko kirjoittaa tähän jotain, vaikka keskustelu onkin jo tuhannen vanha. Jos vaikka joku vielä eksyisi tämän lukemaan:)
Oma näkemykseni pitkän "ärrä-uran" aikana kehittyneellä ammattitaidolla em. tilanteisiin: Ensinnäkin, kassa on se, joka tavarat pussiin pakkaa, jos asiakas pussin ottaa. Itse pakkaan aina, samoin kaikki kioskissani, jo ihan siksi, että asiakas on tässä poikkeuksetta minua tuplasti hitaampi. Olen myös kouluttaessani uusia opettanut, että näin toimitaan, minusta se on luonnollista ja itsestään selvää.
Jonon ohi ottamisesta: Jos peli on menossa kiinni, voin ottaa laput sisään (tähän menee joitain sekunteja, ei mielestäni hidasta palvelua millään tavalla). Jokainen pelaaja joutuu kuitenkin jonottamaan samoin kuin muutkin lappunsa maksamaan, kukaan ei siis pääse ohittamaan ketään. Meidän kioskissa virallinen politiikka tämäkin, tosin nyt kun Online-kone siirtää tiedot suoraan kassakoneelle, näin ei enää voi toimia muiden kuin totolappujen kanssa. Ja tätäkin on niin harvoin, että en ymmärrä, miten joku jaksaa aiheesta sydämistyä. Herranen aika, kyllä sieltä on jonon ohi päästetty aina myös ne, jotka ovat bussista myöhästymässä jne, ja kyllä ainakin meidän totosedät kysyvät jonossa olevilta, että ei kai haittaa jos heitän tämän lapun tästä välistä. Eikä kukaan ole vielä koskaan sanonut, että joo, haittaa.
Visa electroneista ei enää tarvitse avautua, kun asia on korjaantunut:) Siitä nurisijoiden olisi silloin aikoinaan varmasti kannattanut miettiä, miksi näin on (eli siis siksi, että vanhojen kassajärjestelmien korvaaminen uusilla näin suuressa ketjussa kestää aikaa, ja ne vanhat nyt eivät yksinkertaisesti pystyneet hoitamaan electroneja nopeasti).
Ja asiakaspalvelusta yleensä: asiakkaat ovat ehdottomasti tulleet hankalammiksi viimeisten kymmenen vuoden aikana, mikä taitaa johtua ihan siitä, että ihmiset ovat stressaantuneempia ja yhteiskunta on koventunut - ja siitä, ettei kassoja pidetä minään. Tätä olemme monesti naureskelleet, sillä ne meitä selvästi halveksuvat ihmiset eivät tule koskaan ajatelleeksi, että ei meistä suurin osa ole mitään surkeita kouluja käymättömiä idiootteja, vaan isolta osalta opiskelijoita ja välivuoden pitäjiä, koulutettuja ja kielitaitoisia ihmisiä...eivätkä nekään, jotka ovat ihan "ärrä-uralla" ole mitään surkimuksia, sillä tämä on - uskokaa tai älkää - haastava, kiinnostava ja vaikeakin työ, ja vaikeutuu koko ajan, eniten juuri asiakkaiden käyttäytymisen vuoksi.
Mutta: (viitaten varsinkin aikaisemman ärräntädin kirjoitukseen) Tämähän ei tietenkään saa näkyä ammatikseen asiakaspalvelussa toimivan ihmisen kasvoilta tai kuulua äänestä. Ei siksi, että on ollut rankka päivä, tule antaa sen huonompaa palvelua. Kyllä, kuten myyjät aina sanovat, asiakas tulee kohdelluksi kuten kohtelee myyjää, mutta tämä toimii tietenkin ainoastaan niin päin, että jos on tosi kiva asiakas, myyjä on sitten ekstrakiva. Ei niin, että jos on jotenkin nuivempi asiakas, on myös nuivempi myyjä (tietenkään asiattomasti käyttäytyviä ei yksinkertaisesti palvella). Myyjien tulisi muistaa, että heille maksetaan siitä, mitä he tekevät: on olemassa tietty perustaso, mistä palvelun tulee lähteä, ja siitä ei tingitä. Siihen kuuluu nykyään myös hymy, ei voi mitään, ja jos sen puristaminen tuntuu hankalalta, kannattaa vaihtaa alaa.
Ai niin, ja se ässäarpajuttu. Juu, kyllä asiakas valitsee lähtökohtaisesti arpansa itse. Myyjä valitsee asiakkaan puolesta vain, jos asiakas näin pyytää. Kohdallesi on vain osunut nyt jotenkin epäasiallinen myyjä.
Asiakkaille sanoisin, että järki käteen sinne jonoon. Jos jokin ei miellytä, sano se. Suomalaisissa on se vika, että jos joku kokematon, nuori ja paniikissa ensimmäistä päivää kassalla oleva tyyppi ei jotain osaa tai jotenkin tökerösti toimii, sitä vain tuijotetaan vihaisesti ja sitten kirjoitellaan kaiken maailman palstoille. Seuraavan kerran kannattaa tosiaan avata se suu: Olisitteko ystävällinen ja pakkaisitte nämä tavarat siinä samalla sitten? Anteeksi, mutta haluaisin valita arpani itse, en halua tätä nimenomaista arpaa. Anteeksi, mutta en halua, että eteeni mennään jonossa, olkaa hyvä ja menkää taakseni.
Kyllä on pakko sanoa vain lopuksi, että on se vaan ihme juttu, kun tuo uskomattoman epäasiallinen ja törkeä palvelu tuntuu aina kasaantuvan tietyille ihmisille - samoin kuin myös ne maailman hankalimmat ja turhimmista asioista valittavat asiakkaatkin. Eli kyllä se vaan jotenkin näyttää siltä, että omakin asenne ratkaisee, tai sitten me positiiviset ihmiset emme vain näitä tilanteita huomaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076992Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652089- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71176RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992