TÄRKEÄ SANOMA KAIKILLE SYNNIN JA KUOLEMAN ORJILLE:
Oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi että epäuskoisessa tilassaan ihminen on hengellisesti riivattu, riivaustilassa? Toden totta, juuri näin asia on!
Luin taannoin F. Pieperin kristillistä dogmatiikkaa ja törmäsin tälllaiseen ajatukseen siellä. Itseänikin ajatus ensin vähän hämmästytti mutta kun luin edespäin, Pieper teki kuitenkin selvän eron ruumiillisen riivaustilan ja hengellisen riivaustilan välillä.
Ruumiillinen riivaustila on sellainen jossa ihminen menettää oman persoonansa hallinnan sillä paha henki tai demoni ottaa hänestä vallan paitsi henkisesti, myös hänen ruumiinsa suhteen niin ettei hän kykene itseään eikä persoonaansa enää hallitsemaan. Tämä on kuitenkin erotettava hengellisestä riiivaustilasta jossa suurin osa maailman ihmisistä on.
Hengellinen riivaustila on sitä että ihminen on henkisesti Saatanan vanki; kahleissa. Hän ei kkene itse valitsemaan hyvän ja pahan välillä vaan on vangittu toteuttamaan aina pahaa, jopa hyvää tehdessään hänen itsekäs turmeltunut luontonsa vangitsee hänet itsekkäisiin ja moraalittomiin tarkoitusperiin, erilaisiin himoihin ym. Hän ei esim. kykene uskomaan Jumalaan, ei kykene lähestymään Jumalaa ja Saatana on sokaisuut hänet niin ettei hän kykene näkemään omia syntejään. sanalla sanoen; hänet on vangittu Saatanan orjuuteen, toteuttamaan hänen tahtoaan.
Riivaustilasta todistaa monikin asia ihan käytännön elämässä voi niitä havaita: esim. epäuskoisen on todella vaikeaa olla mukana hurskasten seuroissa, hän kiemurtelee monella tavalla, ei hiljennyt, kaivaa neneäänsä, haukottelee ja katselee kelloaan milloin pääsisi pois kiusallisesta tilanteesta.
Usein kun yrität puhua uskonasioista epäuskoiselle, eli hengellisessä riivaustilassa olevalle, hän suuttuu tai loukkaantuu tai muuten vaivautuu niin ettei voi pysyä paikoillaan vaan pyrkii pakoon tilanteesta. Jumalan sana näet polttelee hengellisesti riivatun (=epäuskoisen) korvissa ja omsaatunnossa, siksi Raamattu sanoo etteivät jumalatytomat kestä hurskasten seuraa:
"Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa." (Ps. 1:5)
=> Oletko siis synnin orja, vangittu satanan tahtoa toteuttamaan vai oletko vapaa, onko Kristus saanut vapauttaa sinut tpodelliseen vapauteen: vapauteen synnin, kuoleman ja Perkeleen vallasta?
Välimuotoa ei ole, olet siis joko hengellisesti riivattu epäuskon vanki (vaikke et tajuaisi sitä itse) tai sitten autuas ja vapaa Jumalan lapsi. Mitä omatuntosi todistaa?
Tänä päivänä kristus tarjoaa vapautta kaikille vangituille, kirvoitusta kahlituille: Kuule mitä herra Jeesus todistaa:
"Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta, julistamaan Herran otollista vuotta ja meidän Jumalamme kostonpäivää, lohduttamaan kaikkia murheellisia, panemaan Siionin murheellisten päähän - antamaan heille - juhlapäähineen tuhkan sijaan, iloöljyä murheen sijaan, ylistyksen vaipan masentuneen hengen sijaan, ja heidän nimensä on oleva "vanhurskauden tammet", "Herran istutus", hänen kirkkautensa ilmoitukseksi." (Jesaja 61 luku)
Epäusko ja hengellinen riivaus
14
209
Vastaukset
- taaasttä..sama
Lainasitko Jesajaa vai näinkö väärin?
Miten Jeesus liittyy tähän? Oletko menettänyt lopullisesti kosketuksesi todelliseen maailmaan? Rinnastat ei-uskovat riivattuihin ihan tuosta vain. Jos ei siis kykene uskomaan Jumalaa on riivattu. HAH!
"Välimuotoa ei ole, olet siis joko hengellisesti riivattu epäuskon vanki (vaikke et tajuaisi sitä itse) tai sitten autuas ja vapaa Jumalan lapsi. "
Olen älyllisesti ja tunne-elämältäni vapaa, vapaa taikauskosta ja keskiaikaisesta pimeydestä demoneineen ja perkeleineen, vapaa uskosta yliluonnollisiin jumaliin ja vailla tarvetta rypeä synnintunnossa taikka osoitella toisia syyttävällä sormella. Kaltaistesi "uskovien", kristittyjen irvikuvien , kohdalla teen poikkeuksen ja annan sormeni ojentua täyteen pituuteensa.
"esim. epäuskoisen on todella vaikeaa olla mukana hurskasten seuroissa, hän kiemurtelee monella tavalla, ei hiljennyt, kaivaa neneäänsä, haukottelee ja katselee kelloaan milloin pääsisi pois kiusallisesta tilanteesta."
Miksiköhän? Pitkästyminen sisältöä vailla oleviin horinoihin. Myötähäpeä...Heikki Räisäsen, Kari Kuula ja Ville Riekkinen antavat täyspäisen kuvan kristinuskosta vaikkei kaikkiin heidänkään käsityksiin voi uskoa.
Riivauksiin, saatanoihin ja liekkihelvetteihin sun muihin taikauskon puolelle meneviin uskomuksiin ei kukaan tasapainossa oleva ihminen voi myöskään uskoa.Eiköhän aloittaja ole jotakin apua vailla siis jotain muuta kuin seurakuntansa ?
En psykiatrian ammattilainen ole mutta veikkaisin äkkivillisti maniaa tai jopa psykoosia.Naturalisti kirjoitti:
Tällaisen nojatuolipsykiatrin diagnoosina juuri tuo psykoosi voisi olla oikea diagnoosi.
Kaipa meilläkin on oikeus arvioida heitä kun he meitä - ainakin minua - useasti ovat mielettömäksi ja - kuten nyt - riivatuksi syyttelevät. Muutkin kun aloittaja.
sage8 kirjoitti:
Kaipa meilläkin on oikeus arvioida heitä kun he meitä - ainakin minua - useasti ovat mielettömäksi ja - kuten nyt - riivatuksi syyttelevät. Muutkin kun aloittaja.
Aloittaja ainakin suoltaa sellaista törkyä, että minun puolestani hän itsekin on vapaata riistaa arvionneille. Hän vain taitaa olla terveen järjen tavoittamattomissa, joten lienee turha toivoa häneltä itsekritiikkiä puhumattakaan että häpeäisi oksennuksiaan.
Naturalisti kirjoitti:
Aloittaja ainakin suoltaa sellaista törkyä, että minun puolestani hän itsekin on vapaata riistaa arvionneille. Hän vain taitaa olla terveen järjen tavoittamattomissa, joten lienee turha toivoa häneltä itsekritiikkiä puhumattakaan että häpeäisi oksennuksiaan.
Näin hyvin suurella todennäköisyydellä on eikä nimim. usko.vainen ainakaan sivunimimerkeillään taida paljon jälkeen jäädä. On huomattu häneltä monet samankaltaiset kommentit ainakin minua kohtaan.
Ette näytä nyt tajuavan sillä miten riivaustilassa ja vankina oleva sokaistu ihminen voisi epäuskossaan nähdä ja tajuta onnettoman tilansa?
Juuri se että tämä suututtaa teitä, todistaa asiani oikeaksi.
Te sanotte: me emme ole sokeat, me näemme!
Jeesus sanoo teille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy". (Joh. 9:41)Niin, näihin aina toivoisi sellaista käytännönläheistä lähestymistapaa tai esimerkkiä.
Kuten tiedämme Raamattuhan on erittäin vaativa luettava (eli ei mikään pokkari)
Ei minua suutata se, että kopioit suoria Raamatunlauseita toki olen ne aikaisemmin lukenut mutta ehkä noissa olisi sinun syytä avata tavallaan, että mitä lauseet mielestäsi tarkoittavat vaikka juurikin realiielämässä, miten niitä voisi soveltaa?
Tämähän on ennenkaikkea keskustelupalsta eli minua kiinosta sinun omat ajatukset. Toki voit viitata johonkin Raamatun kohtaan mutta avaa nyt ihmeessä sitä, mitä itse ajattelet sen tarkoittavat.nähty.on kirjoitti:
Niin, näihin aina toivoisi sellaista käytännönläheistä lähestymistapaa tai esimerkkiä.
Kuten tiedämme Raamattuhan on erittäin vaativa luettava (eli ei mikään pokkari)
Ei minua suutata se, että kopioit suoria Raamatunlauseita toki olen ne aikaisemmin lukenut mutta ehkä noissa olisi sinun syytä avata tavallaan, että mitä lauseet mielestäsi tarkoittavat vaikka juurikin realiielämässä, miten niitä voisi soveltaa?
Tämähän on ennenkaikkea keskustelupalsta eli minua kiinosta sinun omat ajatukset. Toki voit viitata johonkin Raamatun kohtaan mutta avaa nyt ihmeessä sitä, mitä itse ajattelet sen tarkoittavat.Raamattu ei ole ollenkaan vaativa luettava. Se vaatii vain uskoa.
- kateutta.ilmassa
Jaa
Olet varmaan kateellinen kun itse pystyt vain postaamaan ja linkittämään,. jakeitasi et omia mielipiteitä. Häpäiset Luterilaisuuden senkin pallikarva EvLut kirjoitti:
Raamattu ei ole ollenkaan vaativa luettava. Se vaatii vain uskoa.
Ei Einsteinin suhteellisuusteoriakaan ole vaativaa luettavaa, sen kun lukee menemään vaan. Voisihan siitä jonkin fiksun aloituksenkin tänne tehdä postaamalla kaavoja ym. Ymmärtämisen kanssa toki on vähän niin ja näin...
Uskolla ei Raamattua ymmärretä!
Raamatussa on polkuja, mutta silloin pitää olla sen kaltainen raamattu, että esim. evankeliumia lukiessa on viitteet VT:n puolelle ja voi tarkistaa mitä siellä oikeasti sanotaan. Melkein aina ihan muuta, kuin mitä evankeliumi väittää.
Esim. Jesaja 7:' Katso neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan.' Tämän kerrotaan tarkoittavan jeesusta, mutta oikeasti tuo lapsi syntyy jo Jesajan luvussa 8.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232