Francisco Francon diktatuurin aikana Espanja uusi vaatimuksensa Gibraltarin palauttamisesta hallintaansa. Vastavetona vuonna 1969 hyväksytylle perustuslaille, jolla Gibraltar sai itsehallinnon (sama tapahtui Krimillä) , Espanja sulki Gibraltarin-rajansa. Raja avattiin uudelleen vuonna 1985 ennen Espanjan liittymistä Euroopan yhteisöön.
Suomi ei ole ainoa valtio maailmassa jolta on väkisin otettu maata toisen valtion käyttöön.
Suurimpia riisto valtioita on Espanja, Portugali, Britit, Alankomaat, USA.
Venäjä on vain siirrellyt rajoja lähialueillaansa, mutta muut EU valtiot ovat ryöstelleet pitkin maapalloa alkuperäiskansojen maat ja mannut ja omaisuuuden. Olisi aika keskustella näiden siirtomaa- aikaisten tekojen tunnustamista muutenkin kuin historiankirjoissa vähätellen. USA joukkomurhasi lähes 10 mijoonaa intiaania sukupuuttoon.
Karjala ei ole ainoa
kansatietäää
1
170
Vastaukset
- ryssä.pahin
Törkeämpiä maanryöstäjiä ja massamurhaajia kuin Venäjä ei maailmanhistoria tunne.
http://www.aroundspb.ru/maps/before_spb/1701_farw_01.jpg
Kivoja saaren nimiä kuten Ristisari, Korpisari, Koivisari, Hirvisari, Polvisari, Kivisari, Witrisari.
Tunnistatko kaupungin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873247
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332480- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361813- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450