Hyvä kysymys.

Tiedonvaltatie

Kysyjänä Tiedän, että ihminen on luotu ja se on minulle täysin varmaa.
Tiedän, että oli vedenpaisumus ja sateenkaari sen merkiksi.
Nämä asiat selviävät Teille jokaiselle pelkällä tieteellisellä tutkinnalla.
Voin kertoa näistä jos jollakin on epäselvää.

Minua kiinnostaa Helluntailaisten käsitys valtiosta ja raamatun pedosta.
Pedon luvun olettaisin myös tietävän tai sen merkityksen.
Olen myös lukenut Eenokin Kirjan ja mikä merkitys sillä on Helluntailaisiin.

Olen myös havainnut, että tiede tai valtiot yrittävät vääristellä luomista ja
ihmiskunnan kehitystä... Hyvä esimerkki Beringinsalmen ilmasto Venäjän ja Alaskan
välillä heidän mukaansa täysin poikkeava heidän tieteensä valossa..
( Mammutit ja leijonat ja puusto )

Paavalilla oli käsitys esivallasta ja hän oli esivaltaa ja hän pakeni esivaltaa..
Myös Jeesus sanoi kuninkaasta... herjaavasti... Muistaakseni oli maininta, että
kuningas oli murhanhimoinen.

Raamatun kirjat ja kirjoitukset määrättiin muistaakseni 300 luvulla ja olisiko
juuri tästä syystä Muslimit saaneet voimaa 600 luvulla profeetta Muhammedin
kautta.

Tämä on mielenkiintoinen kysymys, koska saako taivaan linnut ruokaa. ja mitä
ne söi ?

Tämän tunnustaminen kait johtaa.. ?
No Meidän täytyy olla viattomia kuin pulut ja viekkaita, kuten käärmeet..
No korjatkaa....
Kivoja luolia oli myös.

28

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ihan ymmärtänyt kaikkea aloituksesta, että mihin nuo kaikki asiat liittyy. Mutta vastailen pariin kohtaan:

      - Eenokin kirjaa ei pidetä Raamattuun kuuluvana kuten eivät juutalaisetkaan pitäneet. Sillä kirjalla ei siis liene vaikutusta helluntailaisiin.

      - Valtiota ei itsessään pidetä pahana. Mutta koska maailma ei palvele Jumalaa, vihollisuus Jumalaa kohtaan näkyy siinä kaikkialla. Lait eivät ole kaikessa Jumalan mielen mukaisia. Esivaltaa tulee Raamatun mukaan kunnioittaa ja pyrkiä siksi elämään niidenkin lakien mukaan joita ei pidä hyvinä. Tietysti Jumalaa tulee tässäkin kunnioittaa ennemmin kuin ihmistä. Jos laki esim. kieltäisi Jeesuksesta kertomisen tai pakottaisi osallistumaan epäjumalanpalvontaan tai muuhun syntiin niin sitä ei tietenkään tulisi totella. Tästä päästään sitten petoon:

      - Käsitys pedosta tulee Raamatusta, erityisesti Ilmestyskirjasta ja Danielin kirjasta. Yritän tarjota tästä lyhyen tiivistelmän. Peto nousee valtaan viimeisinä vuosina ennen Jeesuksen paluuta. Peto on hallitsija, jonka valtaan annetaan kaikki kansat. Saatana antaa tälle pedolle voimansa eksyttääkseen ihmisiä. Peto tulee kuolemaan ja heräämään henkiin ja hänellä on oma väärä profeetta, joka tekee ihmeitä. Jo ennen näitä päiviä tulee myös muita vääriä profeettoja ja vääriä Kristuksia. Ne ihmiset, jotka eivät seuraa Jeesusta hämmästelevät petoa ja väärää profeettaa ja kumartavat petoa. Peto julistaa olevansa Jumala. Peto ja väärä profeetta myös pakottavat ihmiset kumartamaan petoa ja ottamaan otsaansa tai oikeaan käteensä pedon merkin. Ilman tätä merkkiä ei kukaan voi ostaa tai myydä, mutta jokainen joka ottaa tuon merkin joutuu kadotukseen. Merkin ottanut ei enää voi pelastua. Monet helluntailaiset ajattelevat, että tuo merkki tulee olemaan ihon alle laitettava mikrosiru. Näinä aikoina Jumalan viha kohtaa maapalloa. Jeesuksen omat temmataan taivaaseen ennen Jeesuksen paluuta. Kun Jeesus palaa, peto ja väärä profeetta heitetään tuliseen järveen.

      • Tällainenkinon

        Jotkut myös uskovat, että pedon merkki tulee silloin kun ihmiset alkavat muuttaa geenejään tai dna:taan. Tiedemiehethän jo kovasti kasvattelevat liskolle jalkoja, niin miksei ihminen haluaisi esim. kasvattaa itselleen siipiä, parantaa sairauksensa dna: n kautta tai saada täydellistä yönäköä? Olen kuullut, että ne jotka ottavat pedon merkin eivät voi enää pelastua, koska he eivät enää ole ihmisiä.
        Mutta luulen, että tuo mikrosiru on suurempi ajattelutapa.


      • Tiedonvaltatie

        Peto on ollut olemassa koko ajan ja se jolla on viisautta laskekoon se pedon luvun.
        Ilmestys kehottaa laskemaan lukua ei nimeä. Pedon lukuina on pidetty myös 606
        ja 616. .. Ne on Panettelijan lukuja ja niillä luvuilla Teitä ohjaillaan ja sielunne tuskaa
        koetellaan. ( Minulla on oma näkemys ja tiedän mikä sopii näihin kolmeen lukuun )

        Raamatussa on kehotus: Älkää pelätkö sitä joka voi tappaa ruumiin, vaan sitä....
        Eli Ihmisellä on sielu ja sillä sielulla on myös nimi... Viittaus valkoinen kivi.
        Jeesus puhuu Fariseuksista ja Kirjanoppineista, että he ovat isästään Pan...
        Siitä Pedon merkistä... Juutalaiset laittoivat otsaansa palikan jotta muistaisivat.
        Käteen moni laittaa ja varsinkin hihamerkki on monelle tuttu.
        He myös olivat monesti kivittämässä Raamatussa..

        Hyvä esimerkki: Sinua pakotetaan sotaan mutta et lähde ja ei lähtisi Jeesus eikä
        apostolitkaan... Sinut ammutaan esimerkkinä... Olisivatko he syntisiä hihamerkkeineen ?

        Pedon hallinta veroineen ja lupineen lopunaikoina. Ostaa ja myydä.
        Tämä kirjoitettiin jo 2000 vuotta sitten.


    • "Tiedän, että ihminen on luotu ja se on minulle täysin varmaa."
      "Voin kertoa näistä jos jollakin on epäselvää."

      No hyvä. Jalostettiinko kaikki ihmisapinalajit jostain niille yhteisestä kantalajista, vai miten niiden luominen hoidettiin? Jos jalostettiin, niin 'ketkä' jalostivat?

      • markku.lievonen

        Asian viereen,- mutta lähelle kuitenkin. Luetko miten paljon Raamattuun viittaavia kirjoitettuja viestejä? Siis käytätkö aikaa niiden pohtimiseen / ymmärtämiseen?
        Tiedostaminen / ymmärätminen on edelleen eri käsite kuin uskominen, mitä ymmärsi.


      • markku.lievonen kirjoitti:

        Asian viereen,- mutta lähelle kuitenkin. Luetko miten paljon Raamattuun viittaavia kirjoitettuja viestejä? Siis käytätkö aikaa niiden pohtimiseen / ymmärtämiseen?
        Tiedostaminen / ymmärätminen on edelleen eri käsite kuin uskominen, mitä ymmärsi.

        Hauska kysymys. Luen Raamattuun viittaavia kirjoituksia kohtuudella (ehkä satakunta A4-arkillista vuodessa), nykyisin käytännössä vain internetin keskusteluryhmissä. Ne vaikuttavat lähes aina sisällöltään selkeiltä, eivätkä siksi aiheuta tarvetta mihinkään pohtimiseen.


      • Tiedonvaltatie

        Hienoa, että olet kiinnostunut se on hyvä alku.
        Missä ihmisapina ja missä ihminen ?
        Missä on Ihmisapinan luut ja levinneisyys ja missä Ihmisen luut ja levinneisyys ?
        On aivan selvää, että ihminen on noin 4 - 5 tuhatta vuotta vanha.

        Eenokin kirja kertoo millaisia ihmisiä oli ennen vedenpaisumusta ja löydöt tukevat
        sitä myös. ( Nefileitä )
        Niistä Nooa arkin mitoista voisin sanoa, että ihmiset olivat kyllä kookkaampia ja
        ei varmaankaan ollut mitään ISO Standardia tai vastaavaa.


      • Tiedonvaltatie

        Uskot sinä oikeasti tuollaiseen ? Siis ihan oikeasti... sehän voisi kuvastaa sinua ja
        sinun tiedon määrää ?


      • Tiedonvaltatie kirjoitti:

        Uskot sinä oikeasti tuollaiseen ? Siis ihan oikeasti... sehän voisi kuvastaa sinua ja
        sinun tiedon määrää ?

        Kyllä ihmisen lisäksi edelleen on simpansseja, gorilloja ja orankeja. Vaikea siihen on olla uskomatta.
        Kysymykseni sinulle oli, että onko kaikki nämä luotu käsityksesi mukaan jalostamalla yhteisestä kantalajista.
        Mutta ei se haittaa, jos et osaa tai halua vastata.


      • Tiedonvaltatie

        Toki asuinalueen ravinnolla on ollut merkitystä.
        Mutta nämä kuitenkin ovat olleet omia lajeja. Luonnossa on myös havaittavissa
        säännöllisyyttä ja toiset lajit harvoin risteytyvät toisen lajin kanssa... Toki mahdollista.

        Luulen kuitenkin, että Tiede ei ole useinkaan onnistunut näissä asioissa ja se osoittaa
        sen jo lähes mahdottomaksi. Sehän tarkoittaisi luonnossa, Vaikka kuusi koivu puuta ?


      • markku.lievonen
        A10097 kirjoitti:

        Hauska kysymys. Luen Raamattuun viittaavia kirjoituksia kohtuudella (ehkä satakunta A4-arkillista vuodessa), nykyisin käytännössä vain internetin keskusteluryhmissä. Ne vaikuttavat lähes aina sisällöltään selkeiltä, eivätkä siksi aiheuta tarvetta mihinkään pohtimiseen.

        Niin, itse en ymmärrä miksi jumalaton ihminen käyttää aikaansa uskovien ihmisten parissa / ajatuksia tutkien,- -- niin kuin yhdestä syystä. Kuvastaa kylvämis / tiedottamisen vaihetta.

        Siis välinpitämöttömyydestä ei ole kysymys,- vaan "askeleitten" ohjauksesta. Jos ihminen on 100% kylmä ja välinpitämätön jollekkin asialle, niin häntä ei saa mukaan,. edes painostettuna.

        Esim. itse en pidä,. enkä ymmärrä oopperamusiikkia. En kertakaikkiaan ja jumalattomana ollessanikaan minua ei olisi saatu houkuteltua Savonlinnan oopperajuhlille. Wanhasta tanssimusiikista pidin sitäkin enemmän.

        Niin, minua ei siis koskaan ole nähty Savonlinnassa oopperamusiikin merkeissä. Olin kuollut ja kylmä koko asialle. En viitsinyt edes vastustaa mielessäni tai fyysisesti. Pitäkööt oopperansa.

        Niin, ihminen valehtelee itselleen, jos sanoo olevansa kylmä ja kuollut, mutta kuitenkin on osallinen. Miksi ajatuksiisi tulee JUMALAA käsittelevä foorumi? No, ei hulluin tapa käyttää aikaansa.


      • Tiedonvaltatie kirjoitti:

        Toki asuinalueen ravinnolla on ollut merkitystä.
        Mutta nämä kuitenkin ovat olleet omia lajeja. Luonnossa on myös havaittavissa
        säännöllisyyttä ja toiset lajit harvoin risteytyvät toisen lajin kanssa... Toki mahdollista.

        Luulen kuitenkin, että Tiede ei ole useinkaan onnistunut näissä asioissa ja se osoittaa
        sen jo lähes mahdottomaksi. Sehän tarkoittaisi luonnossa, Vaikka kuusi koivu puuta ?

        "Luulen kuitenkin, että Tiede ei ole useinkaan onnistunut näissä asioissa ja se osoittaa
        sen jo lähes mahdottomaksi."

        Biologia on tiede, joka tutkii ja selittää elollista luontoa. Biologia selittää senkin, miksi hyvin harva laji pystyy risteytymään / pystytään risteyttämään. Kyse oli nyt kuitenkin lajiutumisesta, eli siitä, kun eliöpopulaatio jakaantuu kahdeksi tai useammaksi populaatioksi, jotka ajautuvat geneettisesti riittävän erilleen niin, että niitä kannattaa kutsua eri lajeiksi (kuten vaikkapa simpanssi ja bonobo).

        "Mutta nämä kuitenkin ovat olleet omia lajeja."

        Niin. Mutta ovatko nämä lajit käsityksesi mukaan eriytyneet yhteisestä kantalajista, kuten evoluutiobiologia kertoo? Vai onko sinun ajatuksesi isojen ihmisapinoiden syntyhistoriasta ristiriidassa evoluutionäkemyksen kanssa?


      • markku.lievonen kirjoitti:

        Niin, itse en ymmärrä miksi jumalaton ihminen käyttää aikaansa uskovien ihmisten parissa / ajatuksia tutkien,- -- niin kuin yhdestä syystä. Kuvastaa kylvämis / tiedottamisen vaihetta.

        Siis välinpitämöttömyydestä ei ole kysymys,- vaan "askeleitten" ohjauksesta. Jos ihminen on 100% kylmä ja välinpitämätön jollekkin asialle, niin häntä ei saa mukaan,. edes painostettuna.

        Esim. itse en pidä,. enkä ymmärrä oopperamusiikkia. En kertakaikkiaan ja jumalattomana ollessanikaan minua ei olisi saatu houkuteltua Savonlinnan oopperajuhlille. Wanhasta tanssimusiikista pidin sitäkin enemmän.

        Niin, minua ei siis koskaan ole nähty Savonlinnassa oopperamusiikin merkeissä. Olin kuollut ja kylmä koko asialle. En viitsinyt edes vastustaa mielessäni tai fyysisesti. Pitäkööt oopperansa.

        Niin, ihminen valehtelee itselleen, jos sanoo olevansa kylmä ja kuollut, mutta kuitenkin on osallinen. Miksi ajatuksiisi tulee JUMALAA käsittelevä foorumi? No, ei hulluin tapa käyttää aikaansa.

        "Miksi ajatuksiisi tulee JUMALAA käsittelevä foorumi?"

        Seuraan Uskonnot ja uskomukset -aluetta (jonka alla tämäkin), koska uskonnot kiinnostavat yhteiskunnallisessa mielessä ja jumaluskot psykologisessa. Myös tiededenialimi kiinnostaa.

        Tänä aamuna pisti silmään aloitus, jossa Tiedonvaltatie väittää tietävänsä, että ihminen on luotu. Tämän väitetyn luomisen laatua kiinnosti hieman kysellä.


    • Suosittelen avaajalle lisäopiskeluja luonnontieteistä. Ne auttavat, ei tietämättömyyden puolustelu.

      • Tiedonvaltatie

        Minä ihmettelen sinun uskoasi ja miten se on noin ihailtavan tuntemattomaan.
        Niin kauan, kun ei löydy ihmisen fossiilia tai todistetta ihmisestä ja evoluution
        nopeus on meillä tiedossa noin 4000 vuotta. Rakensiko apinat pyramidit ?


      • Tiedonvaltatie
        Tiedonvaltatie kirjoitti:

        Minä ihmettelen sinun uskoasi ja miten se on noin ihailtavan tuntemattomaan.
        Niin kauan, kun ei löydy ihmisen fossiilia tai todistetta ihmisestä ja evoluution
        nopeus on meillä tiedossa noin 4000 vuotta. Rakensiko apinat pyramidit ?

        Sorry " vahva " sana jäi pois.


      • Tiedonvaltatie kirjoitti:

        Minä ihmettelen sinun uskoasi ja miten se on noin ihailtavan tuntemattomaan.
        Niin kauan, kun ei löydy ihmisen fossiilia tai todistetta ihmisestä ja evoluution
        nopeus on meillä tiedossa noin 4000 vuotta. Rakensiko apinat pyramidit ?

        Luonnontieteen pohja ei ole millään tavoin kyseenalaistettu. Se erottaa tiedon ja uskon.


    • sateenkaarentuollapuolen

      Sanot tietäväsi asioita esimerkiksi vedenpaisumuksesta ja sateenkaareesta, että se oli annettu merkiksi luomisesta.
      Sateenkaaren sanotaan olevan raamatussa merkkinä liitosta israelin kansan ja Jumalan välillä, kirjoituksissa. Kirjoitukset ovat osa juutalaisen kulttuurin uskonnon "identiteettiä".
      Vedenpaisumuskertomus on myös osa kyseistä uskontoa, mutta on samalla myös kirjoitus josta on ilmeisesti myös muissa uskonnoissa kerrottu eli on yhteistä "historiaa" sen osalta monen muun kulttuurin kanssa.

      Kerrotko sinä näkemyksesi tuosta miten satenkaari ja vedenpaisumus on osa ihmisen luomista.

      • sateenkaarentuollapuolen

        en tiedä muuta kuin sen mikä on nykyhetki, jonka voin todistaa itselleni varmasti olemassa olevaksi, omaa menneisyyttänikin voin ymmärtää, mutta sillä voi olla jo muistojen muokkaamaa informaatioita aivoissa, joka ei välttämättä vastaa todellisia tapaahtumia jne.

        ...on lisäksi tiede joka pyrkii tutkimaan asioita, mutta minulla ei ole kapasiteettiä ottaa sillä tavalla kantaa, että olisi eksakti tieto, jonka voisin sanoa, TIEDÄN....
        jossa voisin esimerkiksi kyseenalaistaa tieteen tuomia näkemyksiä ja tutkimuksia ihmisen synnystä.

        Loppujen lopuksi tavalliselle ihmiselle jää paljolti asiat uskon varaan monissa asioissa, koska suurin osa ihmisistä ainakin on kovin rajallisia kyvyillään eksaktin ja täysin varman tiedon suhteen, jota ei voisi kyseenalaistaa missään kohdin.


      • sateenkaarentuollapuolen

        on myös monia asioita joita sanotaan tiedoksi ja jotka on päätetty erilaisilla menetelmillä ja päätelmillä, kokeilla ja on myös yhteisesti päätetty asioita olevan tiedon tuomaa "totuutta", mutta mikä on sitä todella?


      • Tiedonvaltatie

        Se sateenkaari on hyvin todennäköinen, koska ennen vedenpaisumusta oli
        kasvihuone ilmasto. Puut Alaskassa ja Mammutit todistavat tämän.

        Myös vedenpinnan nousu jälkeen vedenpaisumuksen osoittaa jäätiköiden hiljalleen
        vetäytyneen. Ararat ja Jeriko ja Egypti ovat vanhimmat merkit ihmisistä jälkeen
        vedenpaisumuksen.
        Ilmastonmuutos ei ole pysähtynyt tänäkään päivänä. ja maapallon navat ovat siellä
        edelleenkin. Mikä Teitä kompastuttaa ?


      • sateenkaarentuollapuolen

        No sateenkaari on tänäkin päivänä todennäköinen?
        ja mammutit olisi pitänyt viedä sinne arkkiin vedenpaisumiskertomuksen mukaan :) eli miten ne todistaa siitä vedenpaisumuksesta ja sitä ennen olevasta ajasta tms? ja miten se alaska tähän liittyy, onko se jokin "käännepiste" kaikessa?

        ahaa... hmm... et kai ny vedä meitä muita keskustelijoita höplästä ;)


    • luomistyö

      "Kysymykseni sinulle oli, että onko kaikki nämä luotu käsityksesi mukaan jalostamalla yhteisestä kantalajista."

      On tunnettua, että luonnossa tapahtuu kehittymistä, mutaatioita ja saman lajin sisällä on hyvin erilaisia yksilöitä. Läheisestä esimerkistä käyvät koirat, joiden pienemmätkin jäsenet (chihuahua) ovat yhtä lailla koiria kuin isoimmatkin koirarodut (Irlannin susikoira).
      Jumala loi ihmisen, eläimet ja kasvit - luomistyössä luotiin näin ollen todellakin erilaisten eläinten ns. kantalaji. Esimerkiksi koirien kantaisänä voidaan pitää sutta.

      Koirarotuja voidaan jalostaa. Sen sijaan koirasta ei voi tulla mitenkään kissaa eikä päinvastoin - ne eivät kuulu samaan kantalajiin. On vaatinut suurta mielikuvistusta, kun lapsuuteni biologian oppikirjoissa oli kuvia, kuinka ihminen olisi ajan myötä kehittynyt jostain kalasta. Kala olisi rantautunut ja evistä kasvaneet jäsenet jne. Kirjassa oli kehityksestä mieleeni jäänyt piirrossarja. Tuollaisen kehitysteorian esittäjä tuomittiin aikoinaan petoksesta. Mitään tieteellistä pohjaa "kalasta ihmiseksi" -teorialle ei ole.

      "Kyllä ihmisen lisäksi edelleen on simpansseja, gorilloja ja orankeja. Vaikea siihen on olla uskomatta.Kysymykseni sinulle oli, että onko kaikki nämä luotu käsityksesi mukaan jalostamalla yhteisestä kantalajista. Mutta ei se haittaa, jos et osaa tai halua vastata."

      Ihminen on omaJumalan luoma kantalajinsa ja toki ihmiset ovat ominaisuuksiltaan toisistaan hyvinkin erilaisia. Suomalaisten vaaleus on erilaista kuin mm. arfikkalaisten tummuus tai eurooppalaisten kasvonpiirteet erilaisia kuin aasialaisten.

      Apina ei ole samaa kantalajia kuin ihminen.

      P.S. Jos torjut Jumalan olemassaolon ja Hänen luomistyönsä, niin tässä asiassa ei keskustelemalla päästä varmaankaan yhteisymmärrykseen. Toivottavasti sinulla tässä vaiheessa riittää tieto siitä, millainen on kristittyjen uskovien käsitys luomistyöstä.

      • sateenkaarentuollapuolen

        tiede kyllä esittää apinalla ja ihmisellä olevan melko samankaltainen dna ketju, ja ettei se eroaisi kovin paljon toisistaan.

        Pystyykö sitä väitettä kumoamaan raamatun luomiskertomuksen mukaan ja kreationismin perustein...
        ... ja onko dna ketjun samankaltaisuus osoitus, mistä? ja myöntävätkö kreationistit dnan samankaltaisuuden?
        Kyse on siis mitä tiede esittää argumentaationa ja mitä meille on opetettu aika yleisluontoisesti oppilaitoksissamme tietona ihmisen synnystä ja kehityksestä.


      • Tiedonvaltatie

        Raamattu kertoo selkeästi, että Baabelissa jaettiin kansat ja kielet.
        Maallikot eivät ymmärrä, että meissä jokaisessa on sielu ja ja jeesus puhuu
        siitä itsestään, kun hän oli jo aikojen alussa kuten mekin. Maasta sinä olet
        tullut ja maaksi sinä olet jälleen tuleman. Jumala näki hyväksi lyhentää
        ihmisen ikää miksi ? ... Tiedät kyllä.

        Eenokin kirja on kyllä hyvä lukea ja se vain tukee Raamatun käsityksiä ja täydentää
        sitä.
        http://www.apokryfikirjat.com/eenok1.htm

        Se kertoo siitä pedosta.. ja sen töistä... kuinka monen lapsetkin viedään äideiltään.
        Mitä saatana tarjosi Jeesukselle autiomaassa... Jeesus ei sitä kieltänyt, etteikö
        saatana omistanut niitä valtakuntia. Samaa tukee Ilmestyskirja myös.

        Aloitukseen en ole saanut Helluntaiseurakunnan vastausta.


      • sateenkaarentuollapuolen

        No, en tiedä miksi ihmisen ikää lyhennettiin ja lyhennettiinkö sitä, nythän se on ollut "noususuhdanteinen" tuo ikä viime vuosikymmeninä, toki sillä on varmastikin jokin rajapinta, mitä ihmisen ikä voi saavuttaa. yleensähän kuitenkin ihmiselle tulee liitännäissairauksia iän kasvaessa, ihminen vanhenee kuitenkin geneettisesti ja lopuksi on sitä maata siellä arkussa.

        Voisiko jokin osa meistä olla olemassa iänkaiken, aikojen alusta loppuun, kaikkihan on täällä jotain materiaa, koko universumi kooostuu jostain?


      • Jaa, mutta täällähän oli lisää vastausta minulle. Kiva.

        Eli ainakaan ihmisen luominen voi siis mielestäsi tarkoittaa jalostusta ihmisapinoiden yhteisestä kantalajista.

        Nyt kiinnostaa se, että millä perusteella ihmisen luomista ilman edeltävää lajia voi väittää totuudelliseksi tiedoksi, kun sellaista ei voi demonstroida, ja se on jopa vastoin tieteellistä konsensusta.


      • Onko Sinulla esittää paljonkin sellaista tietoa, mikä tekee Sinusta paremman määrittelemään luonnontietoa kuin alan ammattilaiset, joiden keskuudessa evoluutiota ei epäillä?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      65
      1980
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1327
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1264
    4. 46
      1148
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1002
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      999
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      920
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      881
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      878
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      873
    Aihe